Kan kanskje bli. Det er et visst antall plagg etter hvert, og de er litt spredd i flere rom, så det er ikke uten videre lett å ta et samlebilde. I et annet forum hadde jeg en egen tråd om mine skredderbesøk - det har jo blitt noen etter hvert, men jeg ble lei og har sluttet å poste der.
Neste helg er det London-tur igjen, og jeg skal i alle fall hente et par bukser og en skjorte hos Whitcomb & Shaftesbury + besøke English Cut, dvs Thomas Mahons nye butikk. Jeg har vært veldig begeistret for det Thomas Mahon har laget for meg tidligere; det er en klasse opp fra W&S.
Thomas kommer jo fra skredderhuset
Anderson and Sheppard; det absolutt mest prestisjefulle av alle - selv jeg har ikke våget meg inn der. Det er ikke så lenge siden de begynte med vindusutstilling. Tidligere var det i alle år bare frostet glass, og ingen slapp inn uten anbefaling av minst to allerede eksisterende kunder. Kunden kan godt komme med egne ønsker, men mener tilskjæreren at det ikke blir pent eller bryter med husstilen, så får ikke kunden det som han vil.
Det skjedde med den første dressen jeg fikk Thomas til å lage til meg; jeg ville ha knall-rødt fôr. Da kikket han på meg og sa bare rolig: 'No, you don't want that, sir.' Og sånn ble det - heldigvis. Skarlagensrødt ville jeg raskt blitt lei av. Noen ganger skal man lytte til erfarne kjentfolk.
Jeg planlegger også et besøk til
Richard Anderson, og har sendt en mail, men ikke fått svar. Han fikk sin opplæring hos det prestisjefulle
Huntsman; helt i toppklassen on the Row, både i kvalitet og ikke minst pris. Han har skrevet den vittige og innsiktsfulle boka '
Savile Row Ripped and smoothed'.
Så får vi se hva jeg ender opp med.