Klær, briller og klokker Sko!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Z

Zomby_Woof

Gjest
    Vet ikke hva de heter, men de ser sånn ut. En slags mellomting mellom Dainite og Commando. Glatte som faen på sånne stålinnsatser som de legger inn i fortauskanter noen steder.

anglesea_oxblood_1.jpg

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.784
    Torget vurderinger
    4
    Har siklet litt på Edward Green sin Dover i Rosewood Country Calf og Danite siden jeg er så himla fornøyd med Dover i Antique Dark Oak og lærsåle. Begge er Dagestad spesialer. Rosewood/Danite burde være perfekt nå utover høst og mot vinter, men Loake Anglesey ser absolutt ut til å kunne være et alternativ. Bortsett fra at jeg hadde tenkt med noe lettere enn støvler.

DSC_0029.jpg

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.784
    Torget vurderinger
    4
    Alden Shoe Event @Dagestad

On the 17th of November we will be visited by John Happ of The Alden Shoe Company.

Mr. Happ is held in very high regard among shoe and menswear circles alike. He will be here to advise on the care, construction and sizing of our selection of Alden shoes, as well as making some additional styles available by order. To whet the appetite, here is an insightful interview, written by Simon Crompton of Permanent Style.

It's sure to be a wonderful occasion anyone who takes an interest in the Alden shoes. So try to make time during the day as he'll be in the building for one day and one day only from 1100 to 1800.

John-Happ-Alden-467x700.jpg

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.598
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Har nettopp begynt i ny jobb, så nå er det andre standarder på fottøy og klær...
    IMG_2891.jpg

Sammen med gul jakke...

Johan-Kr

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Vernetupp også?

Ikke spesielt elegant, men det skal jo brukes også.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.384
    Sted
    På kanten.
    Skulle gjerne vært hos Dagestad når Alden er der. Men sånn er det: jeg har havnet i indre eksil in the middle of nowhere...

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.384
    Sted
    På kanten.
    Drikker ikke vodka. Ikke det jeg vet om jaffal.
    Men nå skal jeg til Oslo om ei uke, så hvem vet hva jeg ender opp med.
    Det er jo ikke så mange interessante butikker der, Dagestad et hederlig unntak. Høyer på Eger har en del bra og så er det åpnet en ny i Vika Terrasse; Carvour. Ellers er det smått, tykkjer eg.

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.598
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Vernetupp også?

Ikke spesielt elegant, men det skal jo brukes også.
    Joda værnetå og såle med spikerbeskyttelse. Er stort sett kontorrotte, men hvis jeg skal ut på en jobb for å sjekke noe, så må det både verneutstyr og HMS-kort til hvis jeg skal slippe inn...

Johan-Kr

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.567
    Torget vurderinger
    0
    Det er jo ikke så mange interessante butikker der, Dagestad et hederlig unntak. Høyer på Eger har en del bra og så er det åpnet en ny i Vika Terrasse; Carvour. Ellers er det smått, tykkjer eg.
    Det er vel flere av oss her inne som er medlemmer i "familien" til Dagestad. Se ikke bort fra at du treffer noen....

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    15.393
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    15
    Det er vel flere av oss her inne som er medlemmer i "familien" til Dagestad. Se ikke bort fra at du treffer noen....
    Må ta turen till Dagestad snart. Så förnöjd med mina Chatsworth i brunt att jag skal ha ett par i svart också.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.567
    Torget vurderinger
    0
    Han hadde en utrolig fasinerende og kunnskapsrik ung fyr jobbende der, Stefan. Han drev og studerte for å bli ingeniør, men han hadde en så utrolig glede og fasinasjon av dette med sko at det var en fryd å handle med ham.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.384
    Sted
    På kanten.
    Og entusiasten Dagestad ansatte Stefans japanske kone. Ikke så god i norsk, men sikkert hjertegod.
    De var begge borte da jeg var der for et par uker siden.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.567
    Torget vurderinger
    0
    Det var jo rett og slett genialt å ansette henne, hun var dyktig som pokker!

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.784
    Torget vurderinger
    4
    Stefan sluttet vel for omtrent et år siden da William fra Edward Green's hjemby, Northampton, erstattet han.
    Husker jeg ble noe overrasket da han som den naturligste ting i verden plutselig pratet kav japansk med noen turister.

Synd om Kanako også har sluttet. Dyktig og sjarmerende dame.

I det hele tatt er Skomaker Dagestad en utrolig hyggelig butikk å komme inn i.

Dagestad  Kanoko.jpg

Vedlegg

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.434
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Var innom Dagestad en kort visitt her om dagen. Et par Alden 403 ble med hjem. Vi skal eldes sammen. Tror det blir fint.

Knabber et bilde fra veven.

DSC_0009.jpg

Prøvde også et par Tokyo Brass, men de var altfor smale i vanlig lest. Skal prøve et par i bred utgave til våren når de får det inn. Fin sjappe. Skulle brukt litt mer tid der.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg må bare få nevne at sålene på mine spanske Pikolinos full brogue derbys gav meg et overlegent godt grep på glatta i forhold til alle andre jeg beveget meg utenfor med på romjulens mest speilglatte dag. Langtfra like elegante som tilsvarende engelske sko, men heller ikke på langt nær like dyre, og med et "veigrep" som en MB Fourmatic med pigger. Nesten, i alle fall. :rolleyes:

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.784
    Torget vurderinger
    4
    Du må gjerne oppdatere med et bilde når de har fått litt egen "karakter".
    Uovertruffen kvalitet.

Var innom Dagestad en kort visitt her om dagen. Et par Alden 403 ble med hjem. Vi skal eldes sammen. Tror det blir fint.

Knabber et bilde fra veven.

Vis vedlegget 474198

Prøvde også et par Tokyo Brass, men de var altfor smale i vanlig lest. Skal prøve et par i bred utgave til våren når de får det inn. Fin sjappe. Skulle brukt litt mer tid der.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Da er tiden inne for litt om de praktiske tingene.

Det har vært noen beintøffe uker for sko og støvler i Oslo. Snø er nå en ting, sørpe en annen, skare en tredje, og salt en helt fjerde.

Jeg spør for en venn.... Hva i helvete gjør man når læret ser riktig ille ut. Ikke skadet i seg selv, men med flekkvis avskrapet voks og massevis av saltflekker?

Det er vanskelig å se for seg noe annet enn dyp rengjøring og nyvoksing og impregnering.

Produkter og teknikker?

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.384
    Sted
    På kanten.
    Har leita litt rundt. Styleforum har flere tråder om shoe care. Du kan kikke nærmere der.
    Ellers har evig stilige Simon Crompton på Permanent style hatt en runde med skopleie i vinter. Du kan også kikke der.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.784
    Torget vurderinger
    4
    Disse får det til å rykke i "vil ha-genet".

Saint Crispin's wholecut, B-chiseled last, Norwegian stitiching, MTO.
    Ville kanskje foretrukket en noe mindre pågående snute og de passer særdeles dårlig på holkeføret vi sliter med for tiden, men ellers....

Wholecut on the B-chiseled last with Norwegian stitiching, Made to order.jpg

C

Cyber

Gjest
    skjermbilde3_3.png

Et par slike ble det i dag. Forgjengeren har blitt utrolig mye brukt - fantastiske hverdagssko når man går mye på jobb.

Tette skinnsko er det verste jeg kan stappe beina i... :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.566
    Torget vurderinger
    24
    Sitter og kikker ut av vinduet her - brøytebilen har akkurat gjort seg ferdig utenfor, og dagens fottøyvalg er sølde enkelt.

Cherrox 4WD

• Liker
    Reaksjoner: TT.
    6

65finger

Gjest
    benytter ikke skinnsko med lærsåle utendørs i dette møkkaværet

cox

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.08.2003
    Antall liker
    351
    Sted
    Nesodden
    Torget vurderinger
    1
    Vet ikke hva de heter, men de ser sånn ut. En slags mellomting mellom Dainite og Commando. Glatte som faen på sånne stålinnsatser som de legger inn i fortauskanter noen steder.

Vis vedlegget 462048
    Dette er en Victory-såle. Svært slitesterk og mye bedre på vinterføre enn Dainite-såler.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg fant også navnet på Victorysålene i mellomtiden, men noe særlig bedre grep enn Dainite? Jeg vil si ikke i det hele tatt etter vinterens erfaringer. Synes heller ikke Commandosåler er noe å skryte av på is. Er underlaget hardt spiller nok mønsteret minimal rolle, og gummiblandingen på de tre sålevariantene er ganske hard. Slitesterkt, javisst, men ikke akkurat optimalt på norsk vinterføre noen av dem.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    På klinka er rågummi best. Den er litt porøs så den suger seg fast til underlaget. Ellers er dere vel alle i broddalder nå, så hvorfor bry seg om såler direkte på is? :p

bjarnetv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Antall liker
    5.917
    Sted
    oslo
    kjøpte nye sko fra Dundas i går.
    veldig bra kvalitet, så gleder meg til jeg for gått dem litt inn :)
    DSCN6350.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn