Sigberg Audios venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• hvego

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Antall liker
    672
    Nais!
    Hvordan synes du det fungerer med en 10" og 12" i bunn? Merker du at 10" har 3dB lavere makskapasitet når du drar på?
    Jeg syns i grunn de to subene bare fyller hele rommet, og merker ikke at jeg har to når jeg spiller på dem. Faktisk hadde det vært gøy å prøve seg frem litt med hhv den ene og den andre suben plassert der de står nå.

hvego

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Antall liker
    672
    Det er mange rare hensyn å ta. Jeg har leieboere under stua der Saranna står, mens SBS står i loftstua. Saranna står der de står fordi det faller seg mest naturlig å oppholde seg mest der. Men samtidig er det i den stua jeg må ta mest hensyn til naboene og dermed ikke dra på helt koko i volum. Når jeg nå lytter til samme låt som i dag tidlig, er det fristende å dra på mer: Jeg kjenner at Saranna har så mye mer å by på enn det volumet jeg tenker er en ok maks begrensning for et godt naboskap...

Dette er vel en temmelig ekstrem form for ilandsproblematikk....

Tilbake til Saranna: Det er musikk i bassgangen, ikke kun trøkk. Og omvendt 🎶🔊/ 🔊🎶! Jeg får lyst på mer. Mye vil ha mer. Vil skru opp fordi jeg kan, ikke fordi jeg må - for det låter jo fett på fornuftig ganske høyt volum også.

Blablabla, lalalala, skryteskryteskryte🔥💪💪
    hvego

Frodm

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2013
    Antall liker
    466
    Det er mange rare hensyn å ta. Jeg har leieboere under stua der Saranna står, mens SBS står i loftstua. Saranna står der de står fordi det faller seg mest naturlig å oppholde seg mest der. Men samtidig er det i den stua jeg må ta mest hensyn til naboene og dermed ikke dra på helt koko i volum. Når jeg nå lytter til samme låt som i dag tidlig, er det fristende å dra på mer: Jeg kjenner at Saranna har så mye mer å by på enn det volumet jeg tenker er en ok maks begrensning for et godt naboskap...

Tilbake til Saranna: Det er musikk i bassgangen, ikke kun trøkk. Og omvendt 🎶🔊/ 🔊🎶! Jeg får lyst på mer. Mye vil ha mer. Vil skru opp fordi jeg kan, ikke fordi jeg må - for det låter jo fett på fornuftig ganske høyt volum også.

hvego

Om man bor i blokk, gjelder det å ha mange subber og mye bass slik at naboene ikke hører hvor bassen kommer fra. Bor man i hus.....

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    23.707
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44

hvego
    Konsertvolum fikser du lett med denne snasne førjulsgaven til naboene!
    Screenshot_20251106-154428.jpg

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.822
    Torget vurderinger
    35
    Noen som vet hvordan jeg bytter fra XLR til RCA-inngang på 10D subwooferen?

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    23.707
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Noen som vet hvordan jeg bytter fra XLR til RCA-inngang på 10D subwooferen?
    Fritt etter dårlig hukommelse:
    Hvis ikke det funker å bare bytte, må du koble en pc til suben og endre inngang via Hypex sin programvare. Du kan velge en fast inngang, eller autodetektering. Autodetektering er sannsynligvis slått av hvis du ikke får lyd med RCA.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.822
    Torget vurderinger
    35
    Fritt etter dårlig hukommelse:
    Hvis ikke det funker å bare bytte, må du koble en pc til suben og endre inngang via Hypex sin programvare. Du kan velge en fast inngang, eller autodetektering. Autodetektering er sannsynligvis slått av hvis du ikke får lyd med RCA.
    Det funket. Takk for hjelpen.

hvego

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Antall liker
    672
    Det funket. Takk for hjelpen.
    Jeg har - som du sikkert hadde, @R.E.S. , mine koblet fast til én inngang. Det løste et problem jeg hadde: Ved avspilling av musikk med lavt volum og lavt nivå på innspillingen eller musikkstykket, registrerte ikke ampen at det var signal, og det kom gjerne ikke noe lyd. Dette var for eksempel et problem når jeg så film, og det ikke var noe lyd en liten stund. Ampen virker å registrere lyd kjappere om den i softwaren er koblet fast til den inngangen som benyttes.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    23.707
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Går også an å endre på signalfølsomheten på ampen, så unngår man at den går i standby ved stille passasjer. Er også mulig å deaktivere standbyfunksjonen og la høyttalerne stå på 24/7.

Sist redigert:

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.822
    Torget vurderinger
    35
    Jeg har - som du sikkert hadde, @R.E.S. , mine koblet fast til én inngang. Det løste et problem jeg hadde: Ved avspilling av musikk med lavt volum og lavt nivå på innspillingen eller musikkstykket, registrerte ikke ampen at det var signal, og det kom gjerne ikke noe lyd. Dette var for eksempel et problem når jeg så film, og det ikke var noe lyd en liten stund. Ampen virker å registrere lyd kjappere om den i softwaren er koblet fast til den inngangen som benyttes.
    Jeg satte det på autodetect, men skjønner at jeg heller burde låse på RCA når jeg benytter RCA og XLR når jeg benytter det.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn