Sigberg Audios venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• hvego

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Antall liker
    666
    Nais!
    Hvordan synes du det fungerer med en 10" og 12" i bunn? Merker du at 10" har 3dB lavere makskapasitet når du drar på?
    Jeg syns i grunn de to subene bare fyller hele rommet, og merker ikke at jeg har to når jeg spiller på dem. Faktisk hadde det vært gøy å prøve seg frem litt med hhv den ene og den andre suben plassert der de står nå.

hvego

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Antall liker
    666
    Det er mange rare hensyn å ta. Jeg har leieboere under stua der Saranna står, mens SBS står i loftstua. Saranna står der de står fordi det faller seg mest naturlig å oppholde seg mest der. Men samtidig er det i den stua jeg må ta mest hensyn til naboene og dermed ikke dra på helt koko i volum. Når jeg nå lytter til samme låt som i dag tidlig, er det fristende å dra på mer: Jeg kjenner at Saranna har så mye mer å by på enn det volumet jeg tenker er en ok maks begrensning for et godt naboskap...

Dette er vel en temmelig ekstrem form for ilandsproblematikk....

Tilbake til Saranna: Det er musikk i bassgangen, ikke kun trøkk. Og omvendt 🎶🔊/ 🔊🎶! Jeg får lyst på mer. Mye vil ha mer. Vil skru opp fordi jeg kan, ikke fordi jeg må - for det låter jo fett på fornuftig ganske høyt volum også.

Blablabla, lalalala, skryteskryteskryte🔥💪💪
    hvego

Frodm

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2013
    Antall liker
    456
    Det er mange rare hensyn å ta. Jeg har leieboere under stua der Saranna står, mens SBS står i loftstua. Saranna står der de står fordi det faller seg mest naturlig å oppholde seg mest der. Men samtidig er det i den stua jeg må ta mest hensyn til naboene og dermed ikke dra på helt koko i volum. Når jeg nå lytter til samme låt som i dag tidlig, er det fristende å dra på mer: Jeg kjenner at Saranna har så mye mer å by på enn det volumet jeg tenker er en ok maks begrensning for et godt naboskap...

Tilbake til Saranna: Det er musikk i bassgangen, ikke kun trøkk. Og omvendt 🎶🔊/ 🔊🎶! Jeg får lyst på mer. Mye vil ha mer. Vil skru opp fordi jeg kan, ikke fordi jeg må - for det låter jo fett på fornuftig ganske høyt volum også.

hvego

Om man bor i blokk, gjelder det å ha mange subber og mye bass slik at naboene ikke hører hvor bassen kommer fra. Bor man i hus.....

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    23.603
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44

hvego
    Konsertvolum fikser du lett med denne snasne førjulsgaven til naboene!
    Screenshot_20251106-154428.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn