Om du forsøker å lage en sammelignbar visuallisering, må du strekke det til et 30dB spenn, mao bunnlinja blir da 51,4 dB. Ellers gjør du seff som du vil.
SelvsagtOm du forsøker å lage en sammelignbar visuallisering, må du strekke det til et 30dB spenn, mao bunnlinja blir da 51,4 dB. Ellers gjør du seff som du vil.
Med 23 db fall blir det fort veldig pent å se på.Om du forsøker å lage en sammelignbar visuallisering, må du strekke det til et 30dB spenn, mao bunnlinja blir da 51,4 dB. Ellers gjør du seff som du vil.
Det var ikke et bevisst valg eller prøve å pynte på noe fra min sideMed 23 db fall blir det fort veldig pent å se på.
Vis vedlegget 1193749
Enig. Den sitter som støpt. Både på tidligere målinger og nå. Kanskje gulv? Kunne kanskje testet med å lagt noe der, bare for å kartleggeEr egenntlig ikke så opptatt av hvor pent eller stygt ting ser ut, det skal gi mening.
Veldig god presentasjon du kom med nå imo. Øynene mine gikk rett til 105Hz ryggen. Klarer du å få den til å starte lenger ned? Hva skal til tro?
Flytt mikrofon litt systematisk, så finner du kanskje ut hva som er årsaken?Enig. Den sitter som støpt. Både på tidligere målinger og nå. Kanskje gulv? Kunne kanskje testet med å lagt noe der, bare for å kartlegge![]()
Mulig. Skal se om jeg gjør et forsøk. Har jo lyst å få vekk alt bøllFlytt mikrofon litt systematisk, så finner du kanskje ut hva som er årsaken?
53 og 105 hz ser jo ut til å være sen samme romnoden.3.2-3.4meter? Ellers så viser jo en del frekvenser korte fall, som trolig er «nuller» i lytteposisjonen. Mye betongvegger vil kunne gi klare «on» og «off» frekvenser ved symmetrisk plassering av basser og lytteposisjon.
Beauty is in the eye of the beholder, sies det. Det er jo selvsagt opp til Sevald hvor mye eller lite dette plager i realiteten. Tilbake til fysikken, så vil et symmetrisk bassoppsett i et rom med harde vegger (hvis han har det) gi slike fjell og daler. Da kan veien videre være et par mindre subwoofere med annen plassering for å eksitere andre noder. Det behøver ikke gå ut over visuell symmetri eller koste en formue.Høres ut som å slukke en fyrstikk ved å ringe brannvesenet.Kan vel se på artefakter uten at nytt anlegg er løsningen vel @Kalle Klovn. Asymmetri har pokker sine egne utfordringer. Er vel ikke sikkert den er så plagsom annet enn for øyet.
Skal ikke diskutere mer på vegne av Sevald. Føler du generaliserer vel mye og overleser kurvene hans og det spesifikke punktet jeg nevnte.Beauty is in the eye of the beholder, sies det. Det er jo selvsagt opp til Sevald hvor mye eller lite dette plager i realiteten. Tilbake til fysikken, så vil et symmetrisk bassoppsett i et rom med harde vegger (hvis han har det) gi slike fjell og daler. Da kan veien videre være et par mindre subwoofere med annen plassering for å eksitere andre noder. Det behøver ikke gå ut over visuell symmetri eller koste en formue.
Hvor mange individuelle subwoofere kan han kjøre med Trinnov?