Sevalds rosablogg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• duc999

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Antall liker
    6.788
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    4
    Ellers må jeg si meg enig med Tosken, det er ikke noe som en lenger blir veldig dratt med i. Det er mange låter med noe ekstra i, men det er liksom bare der. Når det gjelder LED Zeppelin låten er jo den helt utenom det vanlige, og får du ikke de effektene frem ja da går du virkelig glipp av ett spesielt opptak gjort i 1969
    og re masteren i 2014 er det dratt enda bedre frem

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    22.246
    Sted
    Langesund
    Ja, en skulle tro det, men denne effekten er solgt til den gemene hop og husker godt at dette imponerte på selv høyst ordinære oppsett i høyst ordinære omgivelser. Jeg tror faktisk man kan bli litt imun mot denne illusjonen over tid og at det krever både langt fravær og "ny" lyd for å gjenoppleve den.
    Du har virkelig formulert dette innlegget meg kontakt med min hjerne. 100 % enig i hvert et ord

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Antall liker
    4.247
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Ja, en skulle tro det, men denne effekten er solgt til den gemene hop og husker godt at dette imponerte på selv høyst ordinære oppsett i høyst ordinære omgivelser. Jeg tror faktisk man kan bli litt imun mot denne illusjonen over tid og at det krever både langt fravær og "ny" lyd for å gjenoppleve den.
    Ja, det er jo imponerende første gang man hører det, og det virker jo til en viss grad selv om man ikke har en fintunet system. Men samtidig så er jo disse fasedreiningene fra Q sound perfekte for å høre forskjeller på små endringer i et oppsett. Jeg merker det godt når jeg sitter og tukler med mine passive delefilter i øvre mellomtone og diskantområdet.

MakkinTosken

Godseier
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    61.057
    Sted
    Me? Just hanging around!
    Torget vurderinger
    7
    Men samtidig så er jo disse fasedreiningene fra Q sound perfekte for å høre forskjeller på små endringer i et oppsett.
    Tja, kanskje. Men skjønner ikke hvorfor dreide faser skulle være bedre enn koherent fase for referanse. Har man koherens vil dreiningseffekt fungere automatisk.

Som jeg svarte @duc999 referanse er referanse, men personlig finner jeg ikke at q-sound avslører noe som helst.

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    32.820
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes det er gøy å slenge i sofaen i caven, og plutselig svette til på lyder som som kommer fra steder jeg ikke har hørt før. Og motsatt. Hvis alle slike effekter skulle forsvinne, så får jeg selvsagt lyst å undersøke hvorfor. Dette fordi jeg selvsagt kjenner mitt oppsett best.

Når jeg derimot hører andres oppsett, så er ikke dette en faktor jeg vekter tungt. Jeg kan fint tenke hvorfor får jeg det frem og ikke her, men har ingen formening om det ene eller det andre er riktig. Jeg er nysgjerrig kan lure på hvorfor.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn