Serietråd - tips & diskusjon om serier

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • P

    parafinoksen

    Gjest
    Sesong 6 av Better Call Saul på Netflix 19. april.
    Forbereder meg ved å se gjennom sesong 1–5 igjen. Hyggelig gjensyn. Broren til Jimmy, Chuck, er en drittsekk uten like, så det irriterer. Er litt langdrygt, så har sett sesong 3–4 på 1,5x hastighet. De har fikset det sånn at frekvensen holdes lik selv om hastigheten øker.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.685
    Antall liker
    2.288
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Jeg så et par episoder på NRK av siste sesong av Shetland. Mange personer å holde rede på og det hjelper å ha sett de første sesongene. Jeg synes dette er god underholdning.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    7.906
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Shetland er glimmers. Gode skuespillere, nydelige omgivelser, gode plott.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Er i gang med The Outsider (2020) på HBO Max.

    Bra foreløpig, flott produksjon og kult filmet. Jeg likte boka av Stephen King.

    Holly (som også var med i Mr Mercedes) er her også, spennende karakter.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Forbereder meg ved å se gjennom sesong 1–5 igjen. Hyggelig gjensyn. Broren til Jimmy, Chuck, er en drittsekk uten like, så det irriterer. Er litt langdrygt, så har sett sesong 3–4 på 1,5x hastighet. De har fikset det sånn at frekvensen holdes lik selv om hastigheten øker.
    Da var vi igjennom hele serien, og jeg ser frem til 1. episode av sesong 6 på tirsdag. Kjempefan av BB/BCS-universet, selv om det kan bli litt tegneserieaktig til tider. Jimmy/Saul er i alle fall en mye mer behagelig rollefigur enn Walter White. Hele oppsynet og fremtoningen til WW er irriterende he-he Og han blir jo direkte uspiselig til slutt. Jimmy/Saul forblir sjarmerende. Blir spennende å se hvor Kim Wexler ender. Hun var i alle fall på god vei over på the dark side i siste episode av sesong 5 ...
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.685
    Antall liker
    2.288
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Da var vi igjennom hele serien, og jeg ser frem til 1. episode av sesong 6 på tirsdag. Kjempefan av BB/BCS-universet, selv om det kan bli litt tegneserieaktig til tider. Jimmy/Saul er i alle fall en mye mer behagelig rollefigur enn Walter White. Hele oppsynet og fremtoningen til WW er irriterende he-he Og han blir jo direkte uspiselig til slutt. Jimmy/Saul forblir sjarmerende. Blir spennende å se hvor Kim Wexler ender. Hun var i alle fall på god vei over på the dark side i siste episode av sesong 5 ...
    Det er nettopp derfor BB er en stor serie mens BCS bare blir middelmådig. BB er serien om hvordan alt går galt og om hvordan ondskap utvikler seg. Det er jo det som gjør den spesiell.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Det er nettopp derfor BB er en stor serie mens BCS bare blir middelmådig. BB er serien om hvordan alt går galt og om hvordan ondskap utvikler seg. Det er jo det som gjør den spesiell.
    Nja, vet ikke. Synes ikke BCS er middelmådig og på ingen måte dårligere enn BB. De skildrer på en måte det samme, men med ulik innfallsvinkel. BCS viser jo også hvordan alt går rett vest, dog ikke på like eksplosive måte som i BB. Noe jeg skulle ønske de hadde gjort i BCS, var kanskje å gjøre Jimmy/Saul til litt mindre klovn.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Har akkurat de to første episodene av BCS på Netflix (tilgjengelig i dag). Veldig bra. Snører seg til. Bra trøkk.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Startet også med Better Call Saul i påsken, men rakk bare to-tre episoder. Var ikke så verst. Breaking Bad fikk jeg liksom aldri helt under huden. Kanskje fordi jeg så den første sesongen i tung Sopranos abstinens, og ingenting annet var bra nok.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Netflix er i gang med en filmatisering av The Three-Body Problem, skrevet av Liu Cixin.

    De samme som laget Game of Thrones, Weiss & Benioff:

    The creative pair, who struck a deal with Netflix to develop multiple projects, are currently filming a series based on The Three-Body Problem sci-fi book trilogy in London.

    Er vel en stund til den kommer, håper det blir bra, er nok de heftigste Scifi-bøkene jeg har lest, episke greier.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Noen som har sett Lisey's Story (2021) på Apple+?

    Akkurat ferdig med The Outsider på HBO Max - som jeg likte.

    Begge er Stephen King bøker. Husker jeg sleit litt med Lisey's Story når jeg leste den, ble ikke "huket" før jeg var over halvveis.

    Den har veldig lav score hos imdb til å være en serie. Får se om jeg prøver meg på den.
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.465
    Antall liker
    885
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har sett Lisey's Story (2021) på Apple+?

    Akkurat ferdig med The Outsider på HBO Max - som jeg likte.

    Begge er Stephen King bøker. Husker jeg sleit litt med Lisey's Story når jeg leste den, ble ikke "huket" før jeg var over halvveis.

    Den har veldig lav score hos imdb til å være en serie. Får se om jeg prøver meg på den.
    Ser ikke på noen serier nå, utenom fotball serier, venter på ny sesong The Mandalorian. Ryktet til sommeren, men blir vel til jul. :cautious:
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Startet også med Better Call Saul i påsken, men rakk bare to-tre episoder. Var ikke så verst. Breaking Bad fikk jeg liksom aldri helt under huden. Kanskje fordi jeg så den første sesongen i tung Sopranos abstinens, og ingenting annet var bra nok.
    Fikk du sett hele Breaking Bad? De to første sesongene er selvfølgelig viktige for historien, men de er ikke de beste. Det tar seg bra opp, for å si det sånn.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Ser ikke på noen serier nå, utenom fotball serier, venter på ny sesong The Mandalorian. Ryktet til sommeren, men blir vel til jul. :cautious:
    Ser også at Disney+ er i gang med en prequel serie til Rogue One - Andor, som skal komme i løpet av året. Jeg likte Rogue One filmen.

    Men er egentlig ganske mett på både Star Wars & Marvel.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ser også at Disney+ er i gang med en prequel serie til Rogue One - Andor, som skal komme i løpet av året. Jeg likte Rogue One filmen.

    Men er egentlig ganske mett på både Star Wars & Marvel.
    Egentlig litt som deg Spock, passe fed up med Marvel. På Disney + går Moon Knight. Den gjorde meg sulten igjen. En antihelt er aldri feil..

     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Må innrømme at jeg ikke er noen stormester i serier, men litt kan det bli i perioder. (jobber vel kanskje litt for mye.....)
    Har begynt på siste "Borgen".
    Kjent stil og helt ok.

    Ellers gleder jeg meg til tredje del av "Lupin"
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.465
    Antall liker
    885
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Ser også at Disney+ er i gang med en prequel serie til Rogue One - Andor, som skal komme i løpet av året. Jeg likte Rogue One filmen.

    Men er egentlig ganske mett på både Star Wars & Marvel.
    Marvel har jeg gitt meg med, men Star Wars spinn offs liker jeg. Kommer vel en serie i år om Obi Wan Kenobi også. :cool:
     

    eldo472

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.01.2005
    Innlegg
    1.026
    Antall liker
    286
    Sted
    Tranby
    Gomorrah serien hadde avslutning før nyttår.

    For de som liker serier som Son's of Anarchy, Mayans og ZerroZerroZerro, hvor verden brenner så er Gomorrah tingen.

    Mørk serie om en mafia families fall og fall og atter fall. I realistiske riktige steder (seilene i Napoli), blir vi dratt igjennom en spennende fortelling om alt av kriminalitet som dette fører med seg og alle de uskyldige som tilfeldigvis kan bli rammet. Mafiaen valser over alle med død og ødeleggelse fyrt på narkotika salg. Det er til tider veldig ubehagelig, men av en eller annen grunn får man lyst til å se mer.
    Musikken og filmingen er meget bra og bra til å være TV serie. Skuespillerne er også gode til å fremstille ofte stereotypiske gangstere med forskjellig stil.
    Er klar over at dette er en glanset fremstilling som alle filmer i denne sjangeren, men man kan tenke seg hvordan det er i virkeligheten.
     
    Sist redigert:

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Fikk du sett hele Breaking Bad? De to første sesongene er selvfølgelig viktige for historien, men de er ikke de beste. Det tar seg bra opp, for å si det sånn.
    Nei, tror jeg så en eller to sesonger bare. Kanskje bare den første, husker ikke. Var litt begrenset hvor interessant jeg syns temaet var også egentlig.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Siste episode med Picard, sesong 2 går på lufta i morgen.

    Hadde egentlig tenkt å hoppe over dette. Har lest litt reviews på imdb - stort sett bare 0/10 liksom :eek::ROFLMAO:



    Men prøvde meg på noen episoder i kveld, så 3 stk - og det var ...... helt ok (y)

    Kanskje det bare går downhill videre, vi får se.
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.465
    Antall liker
    885
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Siste episode med Picard, sesong 2 går på lufta i morgen.

    Hadde egentlig tenkt å hoppe over dette. Har lest litt reviews på imdb - stort sett bare 0/10 liksom :eek::ROFLMAO:



    Men prøvde meg på noen episoder i kveld, så 3 stk - og det var ...... helt ok (y)

    Kanskje det bare går downhill videre, vi får se.
    Hvor går denne?
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Jeg så de 4 første episodene av denne i går



    Outer Range (2022) - på Amazon Prime

    Synes det var veldig bra, Cowboy Scifi 😁 Fåmælte harde menn og mye sprø greier, fungerte bra for meg. Josh Brolin er veldig god.

    Så at de siste episodene ble tilgjengelige i dag - skal se resten i kveld.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    I morgen kommer denne serien på Netflix


    The Lincoln Lawyer (2022)

    Basert på bøkene til Michael Conelly - samme fyr som skriver Bosch bøkene - Harry er faktisk halvbroren til Mickey Haller.

    Filmen med Matthew McConaughey var jo ok, håper serien også blir bra.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.685
    Antall liker
    2.288
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    I morgen kommer denne serien på Netflix


    The Lincoln Lawyer (2022)

    Basert på bøkene til Michael Conelly - samme fyr som skriver Bosch bøkene - Harry er faktisk halvbroren til Mickey Haller.

    Filmen med Matthew McConaughey var jo ok, håper serien også blir bra.
    Jeg har lest alt av Connelly inkludert bøkene om Mickey Haller og de er like bra som bøkene om Bosch. Serien om Bosch var selvfølgelig noe forenklet i forhold til bøkene, men beholdt det grunnleggende som gjør historien om Bosch bra. Gode serier blir det ikke for mye av og da har jeg både Bosch Legacy og denne å se frem til.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Sluker alt av bøker av Connelly selv, siste jeg leste var Fair Warning - med karakteren Jack McEvoy - bra bok.
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    5.816
    Begynte på denne miniserien med Clark Olafson, var skeptisk, men min sønn kom på besøk og satt på denne. Det er vel bare svenskene som slipper unna med noe som er så overdrevet, men likevel med en alvorlig undertone. Jeg lot meg underholde, humret og lo flere ganger, så denne skal jeg se ferdig.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.203
    Antall liker
    8.967
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Meget bra og morro.
    Serie om utrfordringene de møtte for å få laget Gudfaren :)


    Ellers har Paramount+ noen andre som er verdt å titte på også.
    The man who fell to earth

     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.200
    Torget vurderinger
    49
    Så at denne dukket opp på Amazon Prime i dag:



    Spin-off av Bosch - som er en favoritt! 4 episoder tilgjengelige nå - siste episode (av 10) går på lufta 27 mai. Jeg venter nok til det og binger i vei :love:

    Bosch: Legacy (2022-)
    Fruen og jeg binget sesong 7 av Bosch første kvelden den kom ut😂
    Denne ser vi en episode av gangen, old school😎
    Holder samme høye nivået som Bosch, kanskje til og med hakket bedre.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Ser at Start Trek Strange new worlds får blandete kritikker. Fra begeistring til heller lunken mottagelse. Alles synes imidlertid å være enig i at den er bedre enn Picard og den skrekkelige Discovery....
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.201
    Antall liker
    10.381
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Syns Star Trek beveger seg lengre og lengre bort fra grunntrekket: hva det beste i mennesket kan oppnå når vi løfter i flokk.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.685
    Antall liker
    2.288
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Sluker alt av bøker av Connelly selv, siste jeg leste var Fair Warning - med karakteren Jack McEvoy - bra bok.
    Her har du link til Conellys egen nettside med oversikt over TV-seriene og hvilke bøker de bygger på; og ikke minst en oversikt over bøkene som kan være noe rotete å forsøke å få oversikt over på egenhånd. Series Order - Michael Connelly
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn