Serietråd - tips & diskusjon om serier

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Antall liker
3.689
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
3
Så de fire første episodene i går og synes egentlig de to er likeverdige. Joda, mindre bla bla (som jeg også liker, så lenge det er bra bla), men det har ikke blitt en ren actionserie. Fremdeles absolutt verdt å se.

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Antall liker
2.225
Fenomenal casting av Bosch - Titus er Bosch, imo.

Ser at han også har lest inn noen Michael Connelly bøker (og noen andre):

Jeg har aldri hørt en audiobook - men å høre en Bosch bok med Titus er sikkert en kul opplevelse 😁

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
4.802
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
Sett 6 episoder av Bosch Legacy nå. God og engasjerende serie. Nesten irritert på at det er en uke å vente på de to neste episodene.

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Antall liker
3.689
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
3
6 stk? Det lå bare 4 der på torsdag, så i tilfelle kan det kun være et par dager mellom slippene.

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
4.802
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
Slippes to hver fredag tror jeg. (jeg fant og bare fire torsdag, men fredag ettermiddag var det to til)

parafinoksen

Reganer og anleggsgartner
Ble medlem
28.03.2017
Antall liker
4.555
I morgen kommer denne serien på Netflix

The Lincoln Lawyer (2022)

Basert på bøkene til Michael Conelly - samme fyr som skriver Bosch bøkene - Harry er faktisk halvbroren til Mickey Haller.

Filmen med Matthew McConaughey var jo ok, håper serien også blir bra.
Sett tre episoder i kveld.

Njæ.

Kanskje tar den seg opp. Føles som ganske flate greier. Terningkast 4 minus.

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
1.854
Torget vurderinger
2
05DC8271-B3A3-4009-A34E-D4CC32706FE7.jpeg

Netflix har lagt ut serien om ungdomsskolelæreren som ble president. Med skuespilleren som ble president og siden helt for hele verden. Virkeligheten overgår fiksjonen.

HoJ

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
7.975
Sted
Stavanger
Trenger spennende serier fremover, blir sittende i kjelleren i fem uker fremover på grunn av restitusjon etter en operasjon.
HBO, Netflix, Disney+, Discovery og Viaplay (og NRK så klart) spenning og action helst.

steinost

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.01.2004
Antall liker
5.223
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Hva med Yellowstone, jeg liker den, korrupsjon og brutalitet så det holder, ser av og til på C-more series. Fin natur i Montana hvor jeg har vært mange ganger på jakt.Tror jeg må kjøpe dvd plater eller abonere på netflix kanskje
Har du sett oppfølgeren eller rettere sagt forhistorien 1883?
Veldig svak for slike serier.

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Antall liker
3.689
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
3
Trenger spennende serier fremover, blir sittende i kjelleren i fem uker fremover på grunn av restitusjon etter en operasjon.
HBO, Netflix, Disney+, Discovery og Viaplay (og NRK så klart) spenning og action helst.

Reacher, Bosch og Bosch Legacy er det som faller meg inn med en gang. Skal tenke mer.

parafinoksen

Reganer og anleggsgartner
Ble medlem
28.03.2017
Antall liker
4.555
Da liker jeg den bedre enn deg. Sett 6 episoder..
Den var ikke det verste jeg har sett, men den føltes veldig flat sammenlignet med filmen. Hovedrolleinnehaveren har så og si null karisma og er veldig endimensjonal, synes jeg, da. Ett pluss, da, er at du får se veldig mye av Los Angeles og omegn. Har alltid likt det.

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
1.854
Torget vurderinger
2
HBO har fortsatt denne. Smart, spennende og europeisk til en avveksling.
45BC63B6-25FD-44B8-8B05-C1D33BFA429D.jpeg

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
1.817
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
3
Gomorrah i 5 sesonger på HBO. Spenning og action blir ikke bedre enn den!

• Liker
Reaksjoner: HoJ

Zulu

Bransjeaktør
Ble medlem
30.04.2003
Antall liker
1.167
Sted
Vestre Toten
Torget vurderinger
9
Tokyo Vice

• Liker
Reaksjoner: HoJ

Zulu

Bransjeaktør
Ble medlem
30.04.2003
Antall liker
1.167
Sted
Vestre Toten
Torget vurderinger
9
Mtp serier basert på gode bøker - jeg lurte på å se Pachinko på Apple+, ser den får veldig god omtale:

siste episode (av 8) går på lufta 29 april.

Så siste episode for 10 minutter siden. Helt klart severdig. Jeg likte den.

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Antall liker
2.225
Har begynt å se The Tourist på HBO Max

After being run off the road, a man wakes up in an Australian hospital with amnesia. A single clue starts him along a frantic journey to remember who he is and why someone wants him dead. In the small town of Burnt Ridge, any news is big news, and not everyone can be trusted. Shifting alliances, uncertain connections, and dark truths lurk just within reach, as the harsh conditions of the Australian outback set the stage for a painful reckoning.
Jamie Dornan, fra bl.a. The Fall fungerer bra, fint å se islenningen Ólafur Darri Ólafsson - han er med i mye for tiden. Ganske fornøyelig mystery/thriller med en del småsprø karakterer.

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
1.817
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
3
Jeg har The Tourist liggende i hylla og det er neste serie etter Devils som jeg holder på med nå. Det er en underholdende serie om finansmiljøet i London hvor alle dolker hverandre i ryggen hele tiden.

91SMzH4YdYL._AC_SL1500_.jpg

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Antall liker
2.225
Så ferdig The Tourist i kveld - en fin & kul liten mini serie på 6 episoder. Utover episodene synes jeg Danielle Macdonald var spennende å følge - hun var veldig god.

Ser det er muligheter for en sesong 2 - på imdb, det ser jeg gjerne.

Topp Bunn