Sennheiser hodetelefoner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Craylock

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2020
    Antall liker
    66
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Da kan vi puste litt ja😂.
    Som du ser så har jeg bare billige hodetelefoner, men jeg synes alle har sine virkelige positive sider. Og jeg bruker også dsp på alle sammen. Mitt hovedfokus er nok ikke hodetelefoner så for meg så fungerer de godt nok, jeg kan høre på all slags musikk - og nyte lyden. Det holder for meg.
    Ja bortsett fra at du har en Hifiman i stedet for en Beyer er jo det der et klassisk oppsett :) Det er uansett fælt å lokke folk inn i kjøpehysteriet rundt dette her, men 800S ER kjempegode klokker. Om NOE skal KRONES som super-krystallklart blir det vel elektrostater, og det ligger et pent sett ute til 4800kronasjer på Finn. Da får du beholde alle cansa dine som darlings, og får oppløsning av en ny verden, (men det er kanskje haram i en tråd om Sennheisere, for det er ikke HE1, HE60 eller Orfeus du får til under 5K-kroner på Finn he he)

Craylock

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2020
    Antall liker
    66
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Hørte 800 i går, og syntes i motsetning til hva jeg hadde hørt om dem fra før at bassen var stor og sterk nok, men IKKE definert nok. 6K høyden var ikke plagsom på kort sikt, men gav derimot en slags løft i lydbildet. S er bedre på alt annet enn muligens korte og basslette partier av typ klassisk :)

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    11.323
    Sted
    MDG´s forsøkslaboratorium
    Torget vurderinger
    12
    ^ Selvom det er mange år siden nå, så var (i minnet) min konklusjon når jeg testet HD 800 at den kunne jeg levd med, om jeg utelukkende spilte klassisk.
    Syntes den tidvis hadde en forførende mellomtone der cello gav meg direkte nakkehårsreising. På noe annet materiale satt jeg og ventet på «nå kommer bassanslaget» og ble like skuffet hver gang, da det egentlig ikke var tilstede.
    Videre hadde den for mye topp for min preferanse, og jeg synes den hadde for slank og «analytisk» karakteristikk,

lano2

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2014
    Antall liker
    41
    Sted
    Mandalitt
    Ardilla sin Hifiman Ananda test gjorde at jeg spontant trykket kjøp knapp, uten å ha hørt de. Heldigvis har jeg noen å skylde på hvis jeg ikke liker de ! :giggle:
    Bye bye Sennheiser, det ble ikke 800S ... :rolleyes:

Craylock

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2020
    Antall liker
    66
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Noen som har fått testet ut DROP 8XX ?
    Det er visst noe å holde seg unna annet enn for spes interesserte. Se både reviews og bruktmarkedets reaksjon: Jeg har mine 800 og angrer ikke at 800S ble bye bye. Det er originalene som gjør det disse skal gjøre. Å skulle tune ring-driverne til å bli vanlige headphones er tull

lano2

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2014
    Antall liker
    41
    Sted
    Mandalitt
    Det er visst noe å holde seg unna annet enn for spes interesserte.
    ja, jeg har ventet med å kjøpe, fordi Drop skulle levere Niervana, men alle tjub-tester sier noe annet.
    jeg er jo en av de som tror på alt som blir skrevet på Internet, inkludert alt Ardilla skriver.🤥
    Heldigvis har jeg så dårlig hørsel, at jeg godtar at lyden er perfekt, siden jeg har lest det på Internet. 🤩

Craylock

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2020
    Antall liker
    66
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Samlemani og skryterettigheter.
    Ikke for å underkjenne viktigheten av skryterettigheter, men alt er ikke like bra på tuba, eller skarptromme, og det er heller ikke all musikk som er god på piano. Poenget med mange hodetelefoner er å ha mange "lytterom" man kan velge å gå inn i. Det kan passe både til forskjellig musikk og forskjellig humør :)

• Liker
    Reaksjoner: ptb

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    11.323
    Sted
    MDG´s forsøkslaboratorium
    Torget vurderinger
    12
    Ikke for å underkjenne viktigheten av skryterettigheter, men alt er ikke like bra på tuba, eller skarptromme, og det er heller ikke all musikk som er god på piano. Poenget med mange hodetelefoner er å ha mange "lytterom" man kan velge å gå inn i. Det kan passe både til forskjellig musikk og forskjellig humør :)
    Har solgt meg ned til kun 3 forskjellige jeg nå - og med noen små akseptable "kompromiss", dekker de bruksområdene og ulike musikk-genrés med høyst tilfredsstillende resultat.
    Men - ja, når jeg hadde 6, så kunne lytteopplevelsen ytterligere "finspisses".

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn