Sennheiser hodetelefoner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• gjomle

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Antall liker
    600
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    2
    Enig her, Bottlehead Crack 1.1 er en fantastisk forsterker. Også kan en i ettertid oppgradere med Speedball og flere andre oppgraderinger. Selve prosessen med å låge den er enkel. Bruksanvisningen er super detaljert.
    Har du forresten testet Speedball? Har et oppgraderingskit jeg har bygget ferdig, men ikke montert enda...
    image.jpg

Kirenoj

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2012
    Antall liker
    195
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Ja, jeg har montert Speedball. Det er vel den forbedringen som utgjør mest forandring på lyden etter min mening. Jeg har også gjort de fleste andre oppgraderinger en kan lese seg frem til på nettet🤓.

HoJ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    1.523
    Sted
    Stavanger
    Selv om Sennheiser Momentum 2 lett kan drives av mobiltelefon osv, så vokser det voldsomt med en grei hodetelefonforsterker.
    2964478.jpg

HoJ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    1.523
    Sted
    Stavanger
    Lukkede hodetelefoner makspris 3000,-
    Helst brukte...
    Hva anbefaler dere?

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    6.461
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Her nytes lyden av gamle HD650, både til hjemmekontor, hjemmestudio og til elektronisk piano.
    Til konstentrert lytting er det ikke ofte jeg trenger hodetelefoner lengre, men hvis det skal skje er det 10 år gamle HD800 som gjelder.
    HD800 er de beste hodetelefonene jeg har hatt, og jeg har hatt og har ganske mange. De brukes også til hjemmestudio, og til studiobruk med samspill er de helt suverene.
    Problemet nå er at jeg har oppdaget skader på kabelen til HD800, oppsprekking av de tynneste kablene inn mot hodetelefonen.
    IMG_2589.JPG

Sannsynligvis utsatt for noe jeg ikke har vært oppmerksom på, kanskje ligget i klem eller blitt utsatt for noe varmt. De fungerer fremdeles men kablene må nok skiftes.
    Da blir spørsmålet hva slags kabel jeg bør velge. Flere forhandlere har såkalt Sennheiser originalkabel, men er det andre varianter som gir bra kvalitet for pengene og bør vurderes?

Sist redigert:

Zulu

Bransjeaktør
    Ble medlem
    30.04.2003
    Antall liker
    649
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Noen som har erfaring med HD660S? Brukte mine HD600 og HD650 i haugevis av år før 600 ble kaputt og jeg solgte 650-. Har lest noen tester der det står at 660S har det beste fra fra både 600 og 650. Noen som kan bekrefte?

For ordens skyld stilles spørsmålet i privat ærend.

Craylock

Medlem
    Ble medlem
    15.06.2020
    Antall liker
    18
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    HD800 er referansen alle hodetelefoner måles opp mot. Søk og du finner tusenvis av tester. (også mot Audeze LCD3 og 4).
    (Har forøvrig LCD3 Fazor selv)

At den er referansen betyr ikke nødvendigvis at den er best, men den er så utbredt at alle kan forholde seg til den. Det finnes neppe en anmelder eller entusiast som ikke en gang i tiden har latt seg begeistre av HD800.

Selv de som blar opp 50 lapper eller mer for siste mote innen hodetelefoni , blir litt bleke når de oppdager hvor lite ekstra de får for investeringene i forhold til HD800.
    Om man da ikke kjøper elektrostatisk til halve prisen el mindre av HD800 :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn