Seee hva jeg har kjøpt!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • T

    Tittentei

    Gjest
    Nå surfer jeg hvileløst omkring på leting etter ett kabinett/rack.. Men, strømkablene er ikke akkurat føyelige:)

    Nå! Har jeg forsøkt kabler. Nå blir det nye cans, og bedre bokser! Så: LCD først eller woo?

    Så var det den helvetes garasjen da...
    Hvis du skal ha Woo, så vent til du skal på jobb igjen. Ventetiden er jo fort 2 mnd... I alle fall det jeg ventet sist, pluss at de sa det da jeg vurderte å kjøpe WA2 eller WA22 av dem nå sist.

    Hvilken av modellene sikles det på?

    EDIT: Yippey! 300 innlegg, og 95 % er bare rør!
     
    Sist redigert:
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Nå surfer jeg hvileløst omkring på leting etter ett kabinett/rack.. Men, strømkablene er ikke akkurat føyelige:)

    Nå! Har jeg forsøkt kabler. Nå blir det nye cans, og bedre bokser! Så: LCD først eller woo?

    Så var det den helvetes garasjen da...
    Du får starte med den helvetes garasjen,slik at du har et sted der du kan bygge deg et helvetes kabbinet/rack selv :)
    Skal kjøpe et rocksolid rack!
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Kanskje ikke så lurt - da jeg tipper naboen til T²K er utleier...
    Nei, utleier bor 24 mil herfra. Hun er voksen og har eid leiligheten i en årrekke, og hun bodde her da hun studerte selv. Har kun møtt henne én gang og snakket med henne et fåtall ganger på 18 mnd. Jeg betaler punktlig og ikke noe surr. Prisen ligger nok langt under markedsverdi også; 4700 inkl. nett (25mbit fiber), kabeltv og strøm (i Oslo), så jeg er veldig glad for denne leiligheten og vil ikke gjøre noe for å miste den. Tror husleia i borettslaget nærmer seg 3k nå, så det sier jo litt om hvor billig dette egentlig er for meg.
    jeg betaler det samme 4700 ink strøm + fiber og alt det der i ei nesten 70 kvadrats leilighet litt utenfor bergen by :)
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Nå surfer jeg hvileløst omkring på leting etter ett kabinett/rack.. Men, strømkablene er ikke akkurat føyelige:)

    Nå! Har jeg forsøkt kabler. Nå blir det nye cans, og bedre bokser! Så: LCD først eller woo?

    Så var det den helvetes garasjen da...
    Du får starte med den helvetes garasjen,slik at du har et sted der du kan bygge deg et helvetes kabbinet/rack selv :)
    Skal kjøpe et rocksolid rack!

    Vi har:

    1.merkenavn-ROCKSOLID
    2.produksjonslinje-rocksolid???
    3.MARKEDSFØRING-sorgenfri
    4.hva kan gå galt?
    5.når det går galt-selger vi skiten til Kina
    6.bruker pengene på mere headfi
    7.må ha nye ROCKSOLID racks
    8.starter med nytt merkenavn :vonsorgenfri headfi
    9.dummer oss ut, starter med produksjon av hodetelefoner
    10.har nok en god historie til vi skal på oldis-hjemmet
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Her blir det investering av mer tak over inngangen, samt varmekabler og fliser i inngangspartiet. 30-35 k i utbedring av bolig er "ikke mye penger". Å kjøpe hifi/head-fi for samme beløp, virker noe fjernere. Skjønner at jeg ikke har sykdommen så hardt som enkelte andre. :))
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Der har du det i et nøtteskall. Når du synes det er bedre å bruke penger på fliser, har du ikke blitt en av oss. Ikke ennå.... ;D

    Her blir det investering av mer tak over inngangen, samt varmekabler og fliser i inngangspartiet. 30-35 k i utbedring av bolig er "ikke mye penger". Å kjøpe hifi/head-fi for samme beløp, virker noe fjernere. Skjønner at jeg ikke har sykdommen så hardt som enkelte andre. :))
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Kona mener at rommene til gutan må ha nye gulv, garasjen må dreneres/isoleres. Bilen må på service.først skal far kjøpe LCD-2... Håper jeg:)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Bilen på service, gulv til guttene, drenere garasjen, lcd-2. så isolere garasjen. I tilfelle du sliter med prioriteringene, så er det greit å ha rumath her til å hjelpe! =))
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Bilen på service, gulv til guttene, drenere garasjen, lcd-2. så isolere garasjen. I tilfelle du sliter med prioriteringene, så er det greit å ha rumath her til å hjelpe! =))



    HD700 till kona, HE-400 til gutta og LCD-2 i garasjen, ville nå jeg sagt.......
     

    Nipton

    Medlem
    Ble medlem
    14.07.2012
    Innlegg
    33
    Antall liker
    3
    YaY,de fikk 1 inn etter de ble utsolgt. fikk kapra mæ en til 1599kr
    akg-k550-headphones-6-513x509.jpg
    K550_1.jpg


    Metall og syntetisk lær all around, screams Quality :eek:
     
    Sist redigert:

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Driver og bestiller en stello u3
    stellou3.jpg

    Spent på hvordan u3 blir i forhold til asus xonar som jeg bruker nå.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Fostex HP-A8C :)
    Hellige hodetelefon, hvor mye måtte du punge ut for å få denne maskinen i hende?

    Jeg håper vi får høre hvordan den låter, i det minste på professor Loevhagens skala "Lys-Nøytral-Varm"?
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Den sikler jeg på! En av de få boksene jeg har funnet som har de koblingene jeg trenger, venter spent på kommentarer!
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Fostex HP-A8C :)

    Ah! Jeg så denne på Fostex' sider. Virkelig pent design på denne.

    HP-A8C | 32bit DAC Headphone Amplifier | Fostex

    Og ikke minst, DSD støtte! Men, det virker som dette er kun via SD kort og ikke DoP (CHANNEL D - Pure Music) over USB (?).

    Skjermbilde 2012-08-22 kl. 07.31.37.png

    Skjermbilde 2012-08-22 kl. 07.31.45.png


    DSF filer er store, og store SD kort er dyre

    http://gizmodo.com/5873821/heres-the-biggest-cf-card-ever-made

    --

    DoP støtte kommer etter hvert:

    DSD file reproduction via built-in SD(SDHC) card drive or via USB**

    ** by future firmware update
    http://www.fostexinternational.com/docs/downloads/pdfs/headphone_dac_brochure_12.pdf
     
    Sist redigert:

    BunnSolid

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2009
    Innlegg
    474
    Antall liker
    251
    Sted
    Gata
    Torget vurderinger
    5
    @sorgenfri:Riktig,Den skal stå øverst.Takker!!
    @tittentei1000:Hellige hodetelefon forsterker koster 11,622,- hos AudioNorge
    @mteinum:shine´y sort glass front er lekkert..me like

    :)
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    HP-A8C to offer DSD playback from PC via USB - Fostex News

    May 2012

    Fostex is exhibiting a prototype sample of new version firmware for the 32bit DAC/Headphone Amp, model HP-A8C, at the upcoming “Headphone Festival Spring 2012” held at Stadium Place Aoyama in downtown Tokyo on May 12.

    The HP-A8 has already accomplished the DSD audio (DSF file) direct stream playback via SD card loaded in its SD card slot. This time, the newly added feature is to enable playing back the DSD audio data from a personal computer via USB connection. The prototype exhibition uses a third party DSD playback software on a personal computer and transfers the audio data in DoP format.

    The official implementation of this function will be announced in the near future
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    @sorgenfri:Riktig,Den skal stå øverst.Takker!!
    @tittentei1000:Hellige hodetelefon forsterker koster 11,622,- hos AudioNorge
    @mteinum:shine´y sort glass front er lekkert..me like

    :)
    Den var helt rå, og du er en skikkelig heldiggris! Blir det noen lytteinntrykk på oss snart? :D Popp gjerne opp en egen tråd.

    Den der og Fostex TH900 er sikkert en fantastisk match. Planer om TH900 også, eller?
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.146
    Antall liker
    777
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    123
    HP-A8C to offer DSD playback from PC via USB - Fostex News

    May 2012

    Fostex is exhibiting a prototype sample of new version firmware for the 32bit DAC/Headphone Amp, model HP-A8C, at the upcoming “Headphone Festival Spring 2012” held at Stadium Place Aoyama in downtown Tokyo on May 12.

    The HP-A8 has already accomplished the DSD audio (DSF file) direct stream playback via SD card loaded in its SD card slot. This time, the newly added feature is to enable playing back the DSD audio data from a personal computer via USB connection. The prototype exhibition uses a third party DSD playback software on a personal computer and transfers the audio data in DoP format.

    The official implementation of this function will be announced in the near future

    .dff er industri standarden, .DSF er vel Mr.Sony's egen file extension til sony vaio produkter, og DSD opptak. Har vel 600gb med .dff, den eneste skiva med dsf er David Elias -the window
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.146
    Antall liker
    777
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    123
    Fostex HP-A8C :)
    Ah! Jeg så denne på Fostex' sider. Virkelig pent design på denne.

    HP-A8C | 32bit DAC Headphone Amplifier | Fostex

    Og ikke minst, DSD støtte! Men, det virker som dette er kun via SD kort og ikke DoP (CHANNEL D - Pure Music) over USB (?).




    DSF filer er store, og store SD kort er dyre

    Here's the Biggest CF Card Ever Made

    --

    DSD og SD er vel taktisk, dem jager vel korg-mr/mr2 segmentet....sounddevices?
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    da har jeg bestilt meg 2 stk
    5709722351517_thumb.jpg.png
    1stk
    7030260419758_thumb.jpg.png
    1stk
    7030260420938.jpg
    1stk
    7053346021591_thumb.jpg.png
    1stk
    7053346024752.jpg
    skal bli godt og freshe opp leiligheten litt :) får møblene på begynnelsen av september :)
     
    Sist redigert:
    T

    tce-teams

    Gjest
    jeg klasket like gått med vaskemaskin og oppvaske maskin å
    adelberg-opvaskemaskine-ad14ia.jpg
    samsung vaskemaskin.jpg
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Tenkte det kunne være morsomt med en tråd hvor vi poster ting vi har kjøpt. Ikke nødvendigvis flotte pro-bilder, bare enkle bilder av ting og tang som har en eller annen nær eller fjern relevanse til head-fi.
    jeg klasket like gått med vaskemaskin og oppvaske maskin å ...
    Her er vi laaangt uti periferien, så langt at jeg ikke helt ser koblingen :confused:
     

    BunnSolid

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2009
    Innlegg
    474
    Antall liker
    251
    Sted
    Gata
    Torget vurderinger
    5
    @tittentei1000


    Jeg er ikke noe flink på lytteinntrykk,Det overlater jeg til andre.Har sett litt rundt tidligere etter det og tester men finner ikke mye om hp-a8c.

    Ampen er helt sykt lekker,og jeg sikkkklllla leeeenge på den....Så også med TH900,Det er en lang tråd på head-fi og den får mye skryt.Håper jeg får hørt den snart.

    Hva med tråd navn da? Fostex Hellige Hodetelefon (FHH) Har du forslag?

    :)
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Tenkte det kunne være morsomt med en tråd hvor vi poster ting vi har kjøpt. Ikke nødvendigvis flotte pro-bilder, bare enkle bilder av ting og tang som har en eller annen nær eller fjern relevanse til head-fi.
    jeg klasket like gått med vaskemaskin og oppvaske maskin å ...
    Her er vi laaangt uti periferien, så langt at jeg ikke helt ser koblingen :confused:
    er det ikke tråd om seee hva jeg har kjøpt da ingen som har sagt at det er ein tråd bare for hifi ting.
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    _DSC0018-large.jpg
    _DSC0019-large.jpg
    _DSC0020-large.jpg


    Da er nye Esmooth hodetelefoner i hus, og koblet til. Beklager bildekvalitet, men hadde ikke ork til å jobbe med fokusen i belysningen i kjelleren. Noen som har opplevd at autofokusen på objektivet plutselig ikke vil gjøre jobben sin før? Min virker heeelt død! :( Kameraet er 2 måneder gammelt, så dette var kjedelig. Forsøkte å skru det av og på flere ganger, men autufokus ville ikke slå inn. Kameraet sto på auto, objektivet sto på "A" og VR var "on". Hmmmm... Håper jeg slipper å sende det inn til Japan Photo.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Liker denne tråden jeg! Har evne til å glede meg over andres lykkerus, når jeg har fått alt jeg gikk å gledet meg til!

    Finnes ikke bedre enn å vente på pakker:)
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Sjekk at du ikke har trykket autofokus lock (AE/AE-L) knappen eller noe.. Eller så har alle objektiv en grense for hvor nær du kan være noe og fortsatt få fokus, men da går fokusmotoren og kamera prøver i det minste - så gjør AF ingenting så er det ikke det. Har du ett litt dyrere nikon kamera så er det en liten bryter på kamera, vedsiden av objektivet, det står M, C, S på. Hvis den bryteren står på M så er det Manuell fokus og AF vil ikke virke.

    Spent på å høre noe om esmooth hodetelefonene. Mye av konstruksjonen på flere av modellene ser ut som kopier av audio technica.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn