Seee hva jeg har kjøpt!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.923
    Antall liker
    1.926
    Sted
    Sortland
    Ikke akkurat hifi, ikke akkurat pakke heller, men denne karen kom plutselig inn i heimen i går:

    2012-08-22 11.07.04.jpg


    Godt å få gjenopprettet balansen etter at menasjeriet ble redusert med 25% før påske.
    Nå er balansen gjenopprettet.
    OT? Hæ?
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    @tittentei1000


    Jeg er ikke noe flink på lytteinntrykk,Det overlater jeg til andre.Har sett litt rundt tidligere etter det og tester men finner ikke mye om hp-a8c.

    Ampen er helt sykt lekker,og jeg sikkkklllla leeeenge på den....Så også med TH900,Det er en lang tråd på head-fi og den får mye skryt.Håper jeg får hørt den snart.

    Hva med tråd navn da? Fostex Hellige Hodetelefon (FHH) Har du forslag?

    :)
    Men noe må du si da mann!! :) den er som du sier lekker, fikk klådd litt på den på lørdag men hørte ikke på den..
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    fin hund ikke noe som er bedre enn menneskets beste venn :)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Takker Marius! Jeg hadde faktisk skrudd av kameraet, med alle innstillinger, hva vedrører fokus, satt til manuell. Det var altså mulig å skru av autofokus, i innstillingene, under "auto" også, det var nytt for meg.

    Jaja, da smiler verden igjen! :) Hodetelefonene vil bli overført med bedre kvalitet en annen kveld. Etter litt lek med eq, så låter de ikke så verst heller. Uten eq, er de litt i meste laget for meg. (Mye bass)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    I morgen ligger det noe til meg på postkontoret. Noe fra USA. Noe som begynner på A og slutter på 2. Noe som er en revisjon 1. Kan du gitte hva det er? :D

    Har egentlig lyst til å legge meg nå og stå opp klokken 08:50 i morgen tidlig. Men skolen kaller nu.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    ETT STORT PACKET FRÅN DET STORA LANDET PÅ DEN ANDRA SIDAN AV ATLANTERHAVET HAR ANKOMMITS LILLA NORJE, OCH JAG ÄR LYCKLIG! :D

    IMAG0340.jpg


    HERREGUD HVAD LYCKELIG JAG ÄR! JAG SKULLA VILJA DANSA POLKA JUST NU! :D

    MAN FÅR HÅPPAS AT DET INTE LIGGER EN STOR STEN I PACKETET. DÅ SKULLA JAG BLIVE LESSEN!
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.086
    Antall liker
    8.010
    Torget vurderinger
    12
    Gratulerer med en flott pappeske........ Men er ikke hensikten å fortelle at/om det er noe spennende inne i esken og hva det eventuelt er?
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Hahaha, takk. Jeg har ikke pakket opp enda, jeg ble rett gjennomvåt av svette etter at jeg fikk beskjed på mobilen om at pakken hadde ankommet. Om jeg pakker dem opp og prøver dem nå, så løper jeg risiko for at de får permanent vannskade.

    I tillegg er det en sann glede og sitte og se på pakken mens Woo-ampen varmes opp! :D

    Gratulerer med en flott pappeske........ Men er ikke hensikten å fortelle at/om det er noe spennende inne i esken og hva det eventuelt er?
    Du er nok like spent som meg på hva som befinner seg inne i esken! De som har fulgt tråden vet hva det er, så da spørs det om innholdet er som bestilt, eller om jeg har fått en murstein! :D

    Følg med! Spenningen fortsetter!
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Hahaha, takk. Jeg har ikke pakket opp enda, jeg ble rett gjennomvåt av svette etter at jeg fikk beskjed på mobilen om at pakken hadde ankommet. Om jeg pakker dem opp og prøver dem nå, så løper jeg risiko for at de får permanent vannskade.

    I tillegg er det en sann glede og sitte og se på pakken mens Woo-ampen varmes opp! :D

    Gratulerer med en flott pappeske........ Men er ikke hensikten å fortelle at/om det er noe spennende inne i esken og hva det eventuelt er?
    Du er nok like spent som meg på hva som befinner seg inne i esken! De som har fulgt tråden vet hva det er, så da spørs det om innholdet er som bestilt, eller om jeg har fått en murstein! :D

    Følg med! Spenningen fortsetter!
    venter i spenning selv her hva er det som ligger i esken :)
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Hahaha, takk. Jeg har ikke pakket opp enda, jeg ble rett gjennomvåt av svette etter at jeg fikk beskjed på mobilen om at pakken hadde ankommet. Om jeg pakker dem opp og prøver dem nå, så løper jeg risiko for at de får permanent vannskade.

    I tillegg er det en sann glede og sitte og se på pakken mens Woo-ampen varmes opp! :D

    Gratulerer med en flott pappeske........ Men er ikke hensikten å fortelle at/om det er noe spennende inne i esken og hva det eventuelt er?
    Du er nok like spent som meg på hva som befinner seg inne i esken! De som har fulgt tråden vet hva det er, så da spørs det om innholdet er som bestilt, eller om jeg har fått en murstein! :D

    Følg med! Spenningen fortsetter!
    KJenner jeg er litt nervøs her..
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    hahaha, han var heldigvis ærlig :D

    IMAG0341.jpg


    Dette er et brukt par med Audeze LCD-2 rev.1 som jeg kjøpte etter å ha solgt rev. 2 modellene mine til pengelek. Grunnen er at ardilla har teaset meg med den varmere lyden i disse, samt at de er noe mer lettdrevne enn rev. 2, hvilket passer bra, siden jeg vurderer å kjøpe en Woo Audio WA2. Denne skal i følge noen på head-fi.org klippe med rev.2, mens disse skal synge som Krall! :D

    Da gjenstår det å høre om de synger! :D

    EDIT: OG DE SANG! :D
     
    Sist redigert:
    S

    sorgenfri

    Gjest
    hahaha, han var heldigvis ærlig :D

    Vis vedlegget 150441

    Dette er et brukt par med Audeze LCD-2 rev.1 som jeg kjøpte etter å ha solgt rev. 2 modellene mine til pengelek. Grunnen er at ardilla har teaset meg med den varmere lyden i disse, samt at de er noe mer lettdrevne enn rev. 2, hvilket passer bra, siden jeg vurderer å kjøpe en Woo Audio WA2. Denne skal i følge noen på head-fi.org klippe med rev.2, mens disse skal synge som Krall! :D

    Da gjenstår det å høre om de synger! :D
    *sukk* puster lettet ut jeg også nå:)

    Kos dæ!!
     

    BunnSolid

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2009
    Innlegg
    474
    Antall liker
    251
    Sted
    Gata
    Torget vurderinger
    5
    Ser jo fine ut dem,tittentei1000....kjenner jeg ble misunnelig nå....
    så og hørte litt LCD2/3 hos AudioNorge.....me like!!!

    You Enjoy haaaa :)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Ser jo fine ut dem,tittentei1000....kjenner jeg ble misunnelig nå....
    så og hørte litt LCD2/3 hos AudioNorge.....me like!!!

    You Enjoy haaaa :)
    Takker og bukker :) Postet noen inntrykk i tråden for hodetelefoner fra Audeze, hvis du er interessert :)

    Post gjerne hvorvidt du hørte forskjeller på LCD-2 og -3 i den tråden. Hypotiserte litt rundt det i den nu nyss.

    Kor i hælvette e Visakortet?
    Mitt er utslitt, bare chippen igjen snart ... :(
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.127
    Antall liker
    3.908
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har fått en fin eske med tape. Pyntet med diverse lapper

    68bfb64eedc511e1ae5f12313804f9a9_7.jpg
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    525
    Torget vurderinger
    9
    Stello u3 på plass...
    stello1.jpg


    Innkapslet i skumgummi...
    stello2.jpg


    Esken inneholder cd med drivere (stello er ikke plug&play på windows) og stello u3. Følger ikke med noen usb kabel eller noe annet.
    stello4.jpg


    Den har gummi under så den ikke skal skli rundt:
    stello5.jpg


    Inn & utganger:
    stello6.jpg


    Installasjon av drivere var smertefritt (windows 7 home premium x64) og etter en tur innom kontrollpanelet til lyd i windows + foobar så er alt tilsynelatende som det skal være. Siden den trenger tid for å spilles inn har jeg ikke tenkt til å si noe om lyden i denne kontra asus xonar enda (hvis jeg i det hele tatt gidder noen gang :p)

    Kjøpt fra Andervik Audio (NOEN av oss støtter NORGE her inne også *kremt* ;)) Grei handel med god oppfølging med sporingsnummer, og sendt raskt til meg. Fornøyd. Koster 3490kr.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har fått en fin eske med tape. Pyntet med diverse lapper...
    Men, hva inneholder den?! Ser du VIRKELIG har gledet til å få den i hus. Og, det at du får den levert på kontoret - og et ditto snapshot, forteller meg at dette er noe spesielt...

    Jeg tipper Fostex sin nye DAC/amp.
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.127
    Antall liker
    3.908
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har fått en fin eske med tape. Pyntet med diverse lapper...
    Men, hva inneholder den?! Ser du VIRKELIG har gledet til å få den i hus. Og, det at du får den levert på kontoret - og et ditto snapshot, forteller meg at dette er noe spesielt...
    hehe :) Den står og varmer opp i anlegget nå. En DSD DAC til overkommelig pris gjorde at fristelsen ble for stor. Har lenge vært godt fornøyd med Benchmark DAC1, og dette føles litt som å komme tilbake igjen.







    Nå må jeg virkelig gi meg i kast med CHANNEL D - Pure Music for å prøve ut DSD streaming.

    Ædda-bædda. Jeg vet hva det er:
    hehe!! Trykket på F5 som besatt nå :cool:
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Jeg har fått en fin eske med tape. Pyntet med diverse lapper...
    Men, hva inneholder den?! Ser du VIRKELIG har gledet til å få den i hus. Og, det at du får den levert på kontoret - og et ditto snapshot, forteller meg at dette er noe spesielt...
    hehe :) Den står og varmer opp i anlegget nå. En DSD DAC til overkommelig pris gjorde at fristelsen ble for stor. Har lenge vært godt fornøyd med Benchmark DAC1, og dette føles litt som å komme tilbake igjen.







    Nå må jeg virkelig gi meg i kast med CHANNEL D - Pure Music for å prøve ut DSD streaming.

    Ædda-bædda. Jeg vet hva det er:
    hehe!! Trykket på F5 som besatt nå :cool:
    very very nice gratulerer med super produkt
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Grattis, mteinum. DSD er jo ett av de "variablene" innen lyd du fokuserer på. Håper den møter forventningene. :)
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Jeg har fått en fin eske med tape. Pyntet med diverse lapper...
    Men, hva inneholder den?! Ser du VIRKELIG har gledet til å få den i hus. Og, det at du får den levert på kontoret - og et ditto snapshot, forteller meg at dette er noe spesielt...
    hehe :) Den står og varmer opp i anlegget nå. En DSD DAC til overkommelig pris gjorde at fristelsen ble for stor. Har lenge vært godt fornøyd med Benchmark DAC1, og dette føles litt som å komme tilbake igjen.







    Nå må jeg virkelig gi meg i kast med CHANNEL D - Pure Music for å prøve ut DSD streaming.

    Ædda-bædda. Jeg vet hva det er:
    hehe!! Trykket på F5 som besatt nå :cool:
    Nå, har jeg brukt siste timen inne på Wiki, for å finne ut hva dette er..Vel, hvis noen kunne fortelle meg hva den gjør- hadde dette vært fint:)

    Jeg, vet ikke hva dette er jeg. Er ganske ny på dette skjønner dere:)
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Stikkord: Super Audio.

    DSD Format - JRiverWiki

    Og, fra produsenten:
    Stereo192-DSD-DAC Black Mastering Version
    This version is intended for mastering engineers involved in downloadable DSD and SACD mastering/remastering and for general professional use. A pair of BNC SDIF DSD inputs allows digital transfers from existing DSD recording equipment and professional SACD players to the computer’s hard disk. This version is the same as the “Black Preamp” version but with these digital DSD inputs instead of analog. Firmware for this version is NOT the same as the “Preamp” versions. Functionality, technical specs and sound quality are the same for all 3 versions with exception of the analog vs. SDIF DSD inputs, color of panel and presence of LED level meters.
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.127
    Antall liker
    3.908
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Grattis, mteinum. DSD er jo ett av de "variablene" innen lyd du fokuserer på. Håper den møter forventningene. :)
    Denne spiser 44.1kHz også veldig bra. Stua har midlertidig byttet navn til London, og nå er jeg på konsert med Leonard Cohen.

    8844.jpg
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Gratulerer, mteium. Du har kjærlighet for virkelig eksotiske produkter, virker det som. Så dette skal være skikkelig referanseutstyr? DACen så i alle fall veldig rå ut utenpå, sa den lavpannede mannen. Er dette noe som kan nevnes i samme setning som Benchmark DAC 1 og Grace Design m903, eller?

    HVIS EG VAR EIN RIK MANN!

    ...

    NÅR EG BLIR EIN RIK MANN! :D
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Denne spiser 44.1kHz også veldig bra. Stua har midlertidig byttet navn til London, og nå er jeg på konsert med Leonard Cohen.
    Spent på dine inntrykk etterhvert av Mytek'n. Den CD med LC er en jeg har hørt noen ganger, for å si det forsiktig. Kjenner den svært godt. Benyttet den som tuning-CD når jeg dillet med akustiske tiltak i furtebua.
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.127
    Antall liker
    3.908
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Så dette skal være skikkelig referanseutstyr? DACen så i alle fall veldig rå ut utenpå, sa den lavpannede mannen. Er dette noe som kan nevnes i samme setning som Benchmark DAC 1 og Grace Design m903, eller?
    Helt klart. MyTek, Benchmark og Grace er alle produkter hovedsaklig beregnet på proff markedet. Alle disse har vist seg godt egnet for oss audiofile tullinger. Prismessig så MyTek helt klart et alternativ i dette selskap.

    MyTek 192: 12.000k
    Benchmark DAC1 PRE: 11.995,-
    Grace Design m903: 15.395,-
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Og hva er dette??

    remote 001.jpg
    Rent bortsett fra de fete fingrene som holder devicen:cool:.

    mvh
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Så dette skal være skikkelig referanseutstyr? DACen så i alle fall veldig rå ut utenpå, sa den lavpannede mannen. Er dette noe som kan nevnes i samme setning som Benchmark DAC 1 og Grace Design m903, eller?
    Helt klart. MyTek, Benchmark og Grace er alle produkter hovedsaklig beregnet på proff markedet. Alle disse har vist seg godt egnet for oss audiofile tullinger. Prismessig så MyTek helt klart et alternativ i dette selskap.

    MyTek 192: 12.000k
    Benchmark DAC1 PRE: 11.995,-
    Grace Design m903: 15.395,-
    Oi, det var ikke verre, nei. Jeg fikk en veldig bra pris på min m903 som ble importert fra USA under sterk krone/svak dollar. Jeg vurderte Benchmark DAC 1 selv, men ut av de tre, så synes jeg MyTeken din er finest. m903 blir ekstremt varm, siden hele kabinettet fungerer som heatsink. Vi snakker fort om ~45+ celcius etter noen timer på, vil jeg tro. Det er sentralen i systemet mitt her, og den fungerer helt utmerket. Gleder meg til å få et par gode, aktive studiomonitorer på den.

    Akkurat nå sitter jeg og bruker m903 og LCD-2 rev.1 og det spiller så det jaller. Det er oppløst, detaljert, punchy og crisp lyd.

    Poster du noen lytteinntrykk på MyTek 192 i tråden din om hodetelefoner el.l. etterhvert eller? :)
     

    BunnSolid

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2009
    Innlegg
    474
    Antall liker
    251
    Sted
    Gata
    Torget vurderinger
    5
    Har ikke kjøp no i dag men digger denna tråden...God Head-fi Hælj :)
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Har kjøpt og mottatt Yamaha RX-A810 og Dynaudio SF-1 i uka som gikk. Fornøyd med det. God musikkhelg til andre head-fi-duster. :)
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Ikke ennå. Nå når RX-A820 kom, så er prisen på 810 dumpet særdeles kraftig - og siden den faktisk har 7.2 pre-out (og en haug andre ikke en gang har FL/FR pre-out) så ble 810 en midlertidig løsning til jeg bestemmer meg for I32, Pre32, I22, etc fra Primare.

    Det er én av utfordringene med en aktiv høyttaler: God pre. Jeg satser ikke på en DAC m/volumkontroll. Jeg vil ha en pre.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Så dette skal være skikkelig referanseutstyr? DACen så i alle fall veldig rå ut utenpå, sa den lavpannede mannen. Er dette noe som kan nevnes i samme setning som Benchmark DAC 1 og Grace Design m903, eller?
    Helt klart. MyTek, Benchmark og Grace er alle produkter hovedsaklig beregnet på proff markedet. Alle disse har vist seg godt egnet for oss audiofile tullinger. Prismessig så MyTek helt klart et alternativ i dette selskap.

    MyTek 192: 12.000k
    Benchmark DAC1 PRE: 11.995,-
    Grace Design m903: 15.395,-
    Håper på noen lyttinntrykk på trykk kommer etterhvert...:eek:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn