Seee hva jeg har kjøpt!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Jeg kjøpte meg Muckboots støvler fra utsalget til sandefjordsko.no. Nå skal høsten bare komme.

    Mitt siste hi-fi-kjøp er på vei over den lille dammen.

    Sorgenfri - hva er dette for slags lureri? Kaffen er ferdig kvernet og traktet, så jeg er klar for flere bilder!
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Jeg kan bistå med ettpar Rottweilere, det pleier å hjelpe.
    Rottweilere er kule og snille. Hjemme hadde vi 3 stk. samtidig. Kjekke å wrestle med - og de er jo ikke noe hund for marathonturer. Mao. perfekte. :) I svake øyeblikk vurderer jeg å kjøpe hund - men håper egentlig å slippe. Men, hvis jeg skaffer - så må jeg vel poste i denne tråden.
    Det er nydelige hunder, jeg håper du ikke slipper :) Hunder er positivt både for unger og foreldre. Vi har hatt hundepensjonat i min oppvekst så det har vært ett hundeliv for å si det sånn, mang en gang har mine foreldre funnet sin sønn sovende ute i ett av hundehusene....- Det flotte med Rottweilere er slik du sier er at de tilpasser seg døgnrytmen til eier og ikke minst at at de er snille, de har fått ett ufortjent dårlig rykte blant all den latterlige skremselpropagandaen som foregår men uansett er det vakthunder og bør behandles med respekt, gener er gener og de viskes ikke ut så lett.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Jeg kan bistå med ettpar Rottweilere, det pleier å hjelpe.
    Rottweilere er kule og snille. Hjemme hadde vi 3 stk. samtidig. Kjekke å wrestle med - og de er jo ikke noe hund for marathonturer. Mao. perfekte. :) I svake øyeblikk vurderer jeg å kjøpe hund - men håper egentlig å slippe. Men, hvis jeg skaffer - så må jeg vel poste i denne tråden.
    Det er nydelige hunder, jeg håper du ikke slipper :) Hunder er positivt både for unger og foreldre. Vi har hatt hundepensjonat i min oppvekst så det har vært ett hundeliv for å si det sånn, mang en gang har mine foreldre funnet sin sønn sovende ute i ett av hundehusene....- Det flotte med Rottweilere er slik du sier er at de tilpasser seg døgnrytmen til eier og ikke minst at at de er snille, de har fått ett ufortjent dårlig rykte blant all den latterlige skremselpropagandaen som foregår men uansett er det vakthunder og bør behandles med respekt, gener er gener og de viskes ikke ut så lett.
    må si meg enig med deg johnnygrandis rottweilere er snille hunder og kjempe flotte hunder , vi har tenkt på hund her i familien og da vil jeg ha rottweiler.
     

    hugo25

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2010
    Innlegg
    144
    Antall liker
    13
    Torget vurderinger
    3
    hils på maro og kompis.ingen vakt hunder,elsker folk.maro er min baby.(halsbånd)
    Jeg kan bistå med ettpar Rottweilere, det pleier å hjelpe.
    Rottweilere er kule og snille. Hjemme hadde vi 3 stk. samtidig. Kjekke å wrestle med - og de er jo ikke noe hund for marathonturer. Mao. perfekte. :) I svake øyeblikk vurderer jeg å kjøpe hund - men håper egentlig å slippe. Men, hvis jeg skaffer - så må jeg vel poste i denne tråden.
    Det er nydelige hunder, jeg håper du ikke slipper :) Hunder er positivt både for unger og foreldre. Vi har hatt hundepensjonat i min oppvekst så det har vært ett hundeliv for å si det sånn, mang en gang har mine foreldre funnet sin sønn sovende ute i ett av hundehusene....- Det flotte med Rottweilere er slik du sier er at de tilpasser seg døgnrytmen til eier og ikke minst at at de er snille, de har fått ett ufortjent dårlig rykte blant all den latterlige skremselpropagandaen som foregår men uansett er det vakthunder og bør behandles med respekt, gener er gener og de viskes ikke ut så lett.
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Hva skjer her?!? Har alle bikkjer - og samme type?!? Hva er dette liksom - HeadFi og Rottweiler - noe jeg ikke har fått med meg?? Og jeg som er allergisk og alt!

    edit:

    Voff
    b4124e6f_hd800.jpeg
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    hils på maro og kompis.ingen vakt hunder,elsker folk
    Jeg kan bistå med ettpar Rottweilere, det pleier å hjelpe.
    Rottweilere er kule og snille. Hjemme hadde vi 3 stk. samtidig. Kjekke å wrestle med - og de er jo ikke noe hund for marathonturer. Mao. perfekte. :) I svake øyeblikk vurderer jeg å kjøpe hund - men håper egentlig å slippe. Men, hvis jeg skaffer - så må jeg vel poste i denne tråden.
    Det er nydelige hunder, jeg håper du ikke slipper :) Hunder er positivt både for unger og foreldre. Vi har hatt hundepensjonat i min oppvekst så det har vært ett hundeliv for å si det sånn, mang en gang har mine foreldre funnet sin sønn sovende ute i ett av hundehusene....- Det flotte med Rottweilere er slik du sier er at de tilpasser seg døgnrytmen til eier og ikke minst at at de er snille, de har fått ett ufortjent dårlig rykte blant all den latterlige skremselpropagandaen som foregår men uansett er det vakthunder og bør behandles med respekt, gener er gener og de viskes ikke ut så lett.
    utrolige fine hunder :)
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.485
    Antall liker
    276
    Torget vurderinger
    19
    USB-Power_2_mt.jpg


    Se hva jeg fikk i posten i dag!

    Har denne koblet på min M2Tech Hiface Two, gjorde stor forandring:cool:
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Hva skjer her?!? Har alle bikkjer - og samme type?!? Hva er dette liksom - HeadFi og Rottweiler - noe jeg ikke har fått med meg??
    Ser du ikke likhetene, da? :) For ordensskyld og til hjelp for de som ikke ser forskjellene (Rottweiler - LCD-3 - Rottweiler - LCD-2)

    Rottweiler_kopf_2.jpg


    146422d1343244900-audeze-hodetelefoner-audeze-lcd3-model-1024x790.jpg


    rottweiler.jpg


    Lcd-2-out-2.png
     
    Sist redigert:

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Ad inkasso: Bruk et velrennomert firma som Linndorf f. eks. til å foreta en kreditt vurdering av kunden i forkant. Dersom de finner uryddighet i økonomien, ta forskudds-betalt. Har selv 30 års erfaring som selvst. næringsdrivende. Å bruke "torpedoer" er noe jeg absolutt fraråder. Ulovlig er det vel og.

    mvh
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Kjøpte følgende "stativ" i dag til Dynaudio Focus 110A, som skal på ny benk i stua.

    dynaudio_sf1_stand_black.jpg


    Så da kan vi femininisere stua slik:

    dynaudio_focus110a.jpg
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Thats really a nice touch to it Loeven ^
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    @Loevhagen: Nydelig interiør:cool:. Selv G-nøkkel må like dette.

    mvh
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    OBS - Bildet er ikke av min stue - selv om benk og vegger faktisk er hvite her hjemme også.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Maken til drit jeg har kjøpt i dag.

    Den virket i 20 minutter, så var det slutt på moroa! Den splitter ikke audiosignalet lengre, så her sitter jeg og glaner på bilde uten lyd. Må man lære å lese på lepper før man tar sjansen på å kjøpe noe fra Kina, eller? Jeg satt og så på nyheter, så knitret det i lyden i et fåtall sekunder, så ble det bom stilt. Er det ikke meningen at det skal være lys inne i toslinkporten? Der inne er det mørkt nå i alle fall. Coaxial fungerer heller ikke.

    Skal bli spennende å se om de shipper meg en ny svitsj uten at jeg må sende denne tilbake for 500 kroner i norsk fraktrate.
    Jeg diskuterer noe jævlig med dem nå. Stort selskap med policy, rutiner og crap. Sendte dem først en mail som de ikke svarte på, purret så med en til, ikke noe svar. Åpnet så en sak med eBay. Fikk svar på den første mailen etter flere dager (pre kjøp fikk jeg svar iløpet av noen timer).

    De var da villige til å betale returfrakten, og ba meg finne returkostnad. Jeg kunne også få 50 % refund uten å returnere. Jeg synes dealen var dårlig, men fant frem returfrakten (som ble nesten 200 kroner sendt som brev på billigste måte). Jeg foreslo at de sendte meg en ny switch uten power adapter og fjernkontroll, og forklarte at frakt fra dem til meg var $2 jf. frimerkene på den opprinnelige pakken, pluss at innkjøpskost for enheten er langt lavere enn hva jeg betalte. Jeg kunne også lage en video som viste at enheten jeg har mottatt er defekt, og viste til at jeg har en over 6 år gammel konto med utelukkende positiv feedback.

    Da fikk jeg beskjed om at all deals var off the table, fordi jeg hadde åpnet sak med ebay og at dette påvirket dem negativt. Det betyr at jeg må sende enheten for egen regning og får full refund.

    Jeg sendte dem nå et ultimatum hvor de enten gjør som jeg foreskrev ovenfor, eller så kaster jeg driten de sendte meg og gir dem negativ feedback. Det blir første gang jeg har gitt negative feedback, så det er ikke noe jeg tar lett på, men faen heller. De kan ikke si noe, og så gå tilbake på det etterpå. Det var dem som brukte lang tid på å svare på de to første direktemeldingene. Jeg tror også at de så den norske fraktkosten og bestemte seg for at dette var noe de ikke ville gjøre. Kjipe kinesere! :D
     
    Sist redigert:

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    @Loevhagen: Ingen fare:). Har selv lytterom i "brun" kjellerstue. Ligger vel noen bilder i Manley & Mc. trådene.

    mvh
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Kjøpte følgende "stativ" i dag til Dynaudio Focus 110A, som skal på ny benk i stua.
    Grattis har siklet på disse kontra studiomonitorbrødrene deres (til en brøkdel av prisen) en stund. Så det var et par hvite 110A til salgs for brukten for en stund siden. Disse du slo til på eller? Hvorfor valgte du 110A og ikke monitorene? Er det så stor forskjell på dem, altså?
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.485
    Antall liker
    276
    Torget vurderinger
    19
    Mener å ha sett en som har hatt over til microusb eller hva det heter til telefon og hadde det koblet til mens han hørte på musikk.

     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    @tittentei: Kult innlegg. Jaglands skyld, vil jeg tippe.

    mvh
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Grattis har siklet på disse kontra studiomonitorbrødrene deres (til en brøkdel av prisen) en stund. Så det var et par hvite 110A til salgs for brukten for en stund siden. Disse du slo til på eller? Hvorfor valgte du 110A og ikke monitorene? Er det så stor forskjell på dem, altså?
    Kjøpte dem nye samtidig med de som ble solgt på brukten av annen bruker her inne. Om det er stor lydmessig forskjell på 110A og proffmonitorene vet jeg ikke - men monitorene hadde ikke vært aktuelle i stua uansett. 110A erstatter et par Kef IQ30, som jeg vel nå har hatt 3-4 år tror jeg. Fornøyd med dem, så utbyttingen er kun drevet av mine egne feminine sider...

    Innkjøpte moduler / benk er litt Tittentei-duplikatinnkjøpsrutiner, fordi jeg kjøpte like til head-fi kroken. ;)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Til de som tror jeg mente etterspørselen etter breskuldrede herrer med bakgrunn fra torpedovirksomhet seriøst; det var en fleip ment til ardilla. Det var mao bare tull og rør.

    @tittentei: Kult innlegg. Jaglands skyld, vil jeg tippe.
    Hahaha, ja, konspiratorisk sett, kan man lure på om det kanskje var derfor jeg fikk en elendig enhet i første omgang. Får håpe det ordner seg på sikt; Kina er jo en viktig samarbeidspartner for Norge.

    Grattis har siklet på disse kontra studiomonitorbrødrene deres (til en brøkdel av prisen) en stund. Så det var et par hvite 110A til salgs for brukten for en stund siden. Disse du slo til på eller? Hvorfor valgte du 110A og ikke monitorene? Er det så stor forskjell på dem, altså?
    Kjøpte dem nye samtidig med de som ble solgt på brukten av annen bruker her inne. Om det er stor lydmessig forskjell på 110A og proffmonitorene vet jeg ikke - men monitorene hadde ikke vært aktuelle i stua uansett. 110A erstatter et par Kef IQ30, som jeg vel nå har hatt 3-4 år tror jeg. Fornøyd med dem, så utbyttingen er kun drevet av mine egne feminine sider...

    Innkjøpte moduler / benk er litt Tittentei-duplikatinnkjøpsrutiner, fordi jeg kjøpte like til head-fi kroken. ;)
    Heldiggris! Blir nok noe aktivt, men mindre kostbart og ekslusivt på meg. I denne lille boligen, hvis man kan kalle det for det, så er jeg redd de ikke vil bli brukt med alt hodetelefonutstyret. Er smått lytt her også, og jeg liker ikke å sjenere naboene.
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    @tittentei: Bare sjener naboene! Gammel sport jeg har bedrevet i mange år:cool:.

    mvh
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.435
    Antall liker
    17.154
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Denne Dual 1228 for 200,-. Litt rep. av motor (av alle ting) måtte til - og så må automatikken justeres, men spiller fint manuelt.
     

    Vedlegg

    • 50.6 KB Visninger: 726
    T

    Tittentei

    Gjest
    Kanskje ikke så lurt - da jeg tipper naboen til T²K er utleier...
    Nei, utleier bor 24 mil herfra. Hun er voksen og har eid leiligheten i en årrekke, og hun bodde her da hun studerte selv. Har kun møtt henne én gang og snakket med henne et fåtall ganger på 18 mnd. Jeg betaler punktlig og ikke noe surr. Prisen ligger nok langt under markedsverdi også; 4700 inkl. nett (25mbit fiber), kabeltv og strøm (i Oslo), så jeg er veldig glad for denne leiligheten og vil ikke gjøre noe for å miste den. Tror husleia i borettslaget nærmer seg 3k nå, så det sier jo litt om hvor billig dette egentlig er for meg.
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Kanskje ikke så lurt - da jeg tipper naboen til T²K er utleier...
    Nei, utleier bor 24 mil herfra. Hun er voksen og har eid leiligheten i en årrekke, og hun bodde her da hun studerte selv. Har kun møtt henne én gang og snakket med henne et fåtall ganger på 18 mnd. Jeg betaler punktlig og ikke noe surr. Prisen ligger nok langt under markedsverdi også; 4700 inkl. nett (25mbit fiber), kabeltv og strøm (i Oslo), så jeg er veldig glad for denne leiligheten og vil ikke gjøre noe for å miste den. Tror husleia i borettslaget nærmer seg 3k nå, så det sier jo litt om hvor billig dette egentlig er for meg.
    Svært rimelig for en student hybel. f.ø. er sentralen jævlig treg. Bare jeg som opplever dette?

    mvh
     
    Sist redigert:
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Okey da! Dette kostet meg 600,- så forventet ikke så mye. Skal åpne boksen ikveld - forventer ikke mye innhold:)
    2012-08-20 14.03.52.jpg
    2012-08-20 14.04.27.jpg


    Nå, har jeg skumle planer om et Oslo besøk, så jeg får hørt på He-500, og LCD2..
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Kina sliter jo ikke økonomisk. Dere MÅ KJØPE ting fra EUROPA, for svarte. :)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Kina sliter jo ikke økonomisk. Dere MÅ KJØPE ting fra EUROPA, for svarte. :)
    De vestlige landene i Europa har hatt en kontraksjon i industrisektoren og ekspansjon i tjenestesektoren, og nå får vi merke hvordan det går – alle kan ikke klippe hår, stelle negler, drive butikk og passe barn. Vesten er ikke bærekraftig i det lange løp, og vitsene om at vi skal leve av kunnskap i fremtiden er til å gapskratte av. Nei, man får nyte det så lenge man kan, for det blir brått slutt etterhvert som levestandarden i Kina øker og de skal ha hevd på sin del av naturressursene. :D
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    From China With Love, and a few Dollars (cheap Dollars) Me like China...
    2012-08-20 18.44.53.jpg
    Det var 8 pakker..Litt trist-å ikke vente på pakker..
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Liker det ikke, men vurderer å støtte svenskene med å bestille ei sølvpakke. Hm. Av og til så får man bare helt fokus på å skaffe pakker etter å ha sett på omtaler / bilder. :)
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Nå surfer jeg hvileløst omkring på leting etter ett kabinett/rack.. Men, strømkablene er ikke akkurat føyelige:)

    Nå! Har jeg forsøkt kabler. Nå blir det nye cans, og bedre bokser! Så: LCD først eller woo?

    Så var det den helvetes garasjen da...
     

    BunnSolid

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2009
    Innlegg
    474
    Antall liker
    251
    Sted
    Gata
    Torget vurderinger
    5
    Nå surfer jeg hvileløst omkring på leting etter ett kabinett/rack.. Men, strømkablene er ikke akkurat føyelige:)

    Nå! Har jeg forsøkt kabler. Nå blir det nye cans, og bedre bokser! Så: LCD først eller woo?

    Så var det den helvetes garasjen da...
    Du får starte med den helvetes garasjen,slik at du har et sted der du kan bygge deg et helvetes kabbinet/rack selv :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn