SEAS, Norges Store Stolthet

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • hornsound

    Medlem
    Ble medlem
    05.06.2012
    Innlegg
    21
    Antall liker
    2
    Her må jeg nok bare henge meg på.

    Seas Excel/BG Neo3 MTM DIY høyttalere.
    Seas Kit 503 med oppgraderte filtere
    Wellex 6003(basert på 503 kit)
    Seas 3 veis 30L med 25cm, 9cm og 2cm papirelement.

    Pluss en del elementer fra 60/70 tallet, hvis noen trenger noe er det bare å ta kontakt. Bla. tre par 25 F-EW i meget bra stand.
    Hei der!
    Jeg tror jeg har dine gamle DD-Tower i dag, kjøpte de av "Rudi" i fjor vår. Jeg er ikke gammel i dette gamet men har hørt en god del på høyttalere fylt opp med Seas elementer opp igjennom. Må si at DD-Tower høyttalerne spiller fint, og regner med å beholde dem. Har ett sett til som er under restaurering så er litt på utkikk etterelementer som ligger og slenger rundt på nettet. Har også Wellex 6003(med 33F-WK), den står også i mine 503. Holder nå også på med variantene av Disco-47, Disco-kit og Disco-Tower. Regner med at jeg må bruke litt tid på å få dem ferdig, har ikke tenkt å la dem se ut som originalene med svartlakkede sponplater! Hvis du har noe slengende ennå, eller vet om noen rundt omkring i vårt lange land så si fra!
    Mvh Hornsound
     
    L

    lasse5214

    Gjest
    Noen som har sett slike?
    Produsert i Sverige i minimal skala.
    Seas elementer bestilt etter egen spesifikasjon.
    Fikk de i går så skal prøve å finne ut litt mer.

    Produsent er Mumma Audio og modellen heter Boren.

    Skikkelig dinosaurus av en stativhøyttaler.
    Her er det ikke mye vinyltrekk eller finer. Hel ved tvers igjennom.

    Lasse :)
    p1020179lMUMMAAUDIO.jpg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Excel og Rex i den der, vel? Men kule var de...Hvor i Sverige bygges de?
     
    L

    lasse5214

    Gjest
    Han som er/var Mumma Audio heter Tommy Johannson og holder til i Borensberg.
    Tror han har sluttet å bygge høyttalere men mulig han fortsatt lager kabler mm.

    Mvh

    Lasse :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Motala, altså? Den byen har nok av elektromekanisk historie, ja..Borensberg er en av bydelene..
     

    mwt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.10.2007
    Innlegg
    294
    Antall liker
    14
    Sted
    vestfold
    Ser av og til at det dukker opp Sense Grieg høyttalere til salgs på finn.
    Dette ser ut til å være norskproduserte høyttalere med Seas-elementer.
    Akkurat nå er det et par Sense Grieg 4 til salgs.
    Ser jo ut til å være en god høyttaler, med flotte elementer.
    Noen som har mer info om Sense?
    Gar googlet, men finner ikke stort.
    Det er -eller før- produsert av Tom Bach som driver Bachs Hifi i Larvik, og ja de bruker storsett Seas på de kassene, før var også kassene produsert i larvik men nå vet jeg ikke.

    Ditt valg innen hjemmestereo og bilstereo - Bachs Hi-Fi
     

    Graks

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    628
    Antall liker
    476
    Mange flotte Seas byggverk i tråden. Har bygd en modifisert Odin MK3, sub bygd med excel W26 til hver kanal. Synes dette spiller meget bra. Vurderer å bygge 2-veis stativ høyttalere til ett annet anlegg, da også med W18ex og millenium diskant. Men enda kun i tenkeboksen på dette. Hvis noen har forslag til volum og delefilter mottat det med takk... :)

    image.jpg
     

    Vedlegg

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Så veldig pent ut! Hvordan spiller dette?

    Mvh
     

    Graks

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    628
    Antall liker
    476
    Lydkarakteren er avslørende og stram uten å vere plagsomt analytisk. Meget lyttevennlig. Ikke antydning til kasselyd/booming i bassen. Mellombassen med det originale Odin delefilteret var litt tam/dvask. Men det er forbedret ved litt endringer i delefilteret. Topp høyttalerne har en ganske kjapp avrunding ved ca 50 hz, men de lukkede w26 bassene hjelper derfra nedover ett stykke. Topp høyttalerne krever sin forsterker, ville ikke drevet disse med noe svakere forsterkeri enn AW 180. Subene er drevet av hver sin Hypex DS 4.0. Ikke noe party sub-bass, men heller ikke det som er ønskelig, heller ute etter tung og stram bass til musikk avspilling. De er tross alt meget kapable til å riste skap og hyller i leiligheta hvis det sku behøves... ;)
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Høres fornuftig ut.
    Har sett litt på Thor, men er usikker på hvordan den følger på nedover..
     

    Graks

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    628
    Antall liker
    476
    Jeg bygde først Thor, men ble ikke førnøyd med de. Bassen var altfor løs, og manglet snert. Derfor jeg gikk over til Odin kabinett.
    Mye skrevet om akkurat dette på diyaudio.com. Der er også andre kabinett varianter av Thor.
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.150
    Antall liker
    2.077
    Idunn2STDN.jpg
    Hei, kjære Seas-vennner! Er ikke denne fin? I flere år har jeg hatt planer om å skaffe meg norske høyttalere til ferieboligen min i Portugal. Har sett og tenkt. Seas skulle det være, og de må være små slik at jeg lettvint får dem ned i en koffert. De skulle være solide og irritasjonsfrie musikkformidlere, selvsagt, og så skulle de ikke koste skjorta. Jeg endte opp med å måtte bygge mine egne, og det er lettere sagt enn gjort når man har begrenset plass, nesten ikke noe utstyr og flere enn to tommeltotter. Ikke forstår jeg meg på realfag heller. For at konstruksjonen skulle være god nok til å tilfredstille mine godt vante og trente ører, måtte jeg derfor ty til konstruksjoner utviklet av noen som virkelig kan det, nemlig Seas egne folk. Mitt bidrag er at jeg på en meget vellykket måte har klart å fusjonere Seas konstruksjon med et mindre kabinett tilhørende en Frode Steen/dynaBel-konstruksjon. Altså, er du nysgjerrig på en god oppskrift på å oppnå mye musikkglede og korrekt gjengitt musikk fra små bokser - følg med på DIY-siden her!
     

    rfhagen

    Fersking
    Ble medlem
    28.12.2013
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Sted
    Stange
    Hei.
    Jeg bygde meg et SEAS Avanti sett med bunnkassene i 1991, disse ble desverre solgt på slutten av 90 tallet. Dette har jeg angret på i ettertid, er det noen som har noe info om dette byggesettet eller har noen slike høytalere liggende som ikke skal brukes mere? Har søkt på nettet etter info uten å finne noe, Dynabel har ikke igjen noe info om dette settet heller. Har vært i kontakt med dem.

    Svar mottas med takk :)
     

    el_mariachi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    394
    Vet ikke om dere haar sett denne før, postet den i Vintageavdelingen for ikke så lenge siden.

    [video=youtube;ADGY8MiyRXE]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ADGY8MiyRXE[/video]
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Artig. Men fy flate for en forferdelig 'muskikk' de hadde lagt på.......
     

    nilpla

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    58
    Antall liker
    21
    Sted
    Kristiansand
    Har fremdeles mine Seas 503 som jeg bygde selv i 1977. Vurderer å "pynte" dem opp for å få dem i stua igjen. De ser jo helt originale ut, men tweeterne er bytta ut etter at de tok kvelden for 20-30 år siden :) Er det noen som har tegninger på nye kabinett til disse ? Liker veldig godt det 12" basselementet som er i dem. Høyttalerne spiller veldig "varmt" og nydelig på lavt lydnivå, men er vel bare ratet til 60 watt i 4 ohm. Som en kuriositet kan jeg nevne at de kosta 1500,- pr stk som kit da jeg kjøpte dem. Det var ikke direkte billig den gangen..
     

    Pilsern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.750
    Antall liker
    871
    Torget vurderinger
    35
    Har fremdeles mine Seas 503 som jeg bygde selv i 1977. Vurderer å "pynte" dem opp for å få dem i stua igjen. De ser jo helt originale ut, men tweeterne er bytta ut etter at de tok kvelden for 20-30 år siden :) Er det noen som har tegninger på nye kabinett til disse ? Liker veldig godt det 12" basselementet som er i dem. Høyttalerne spiller veldig "varmt" og nydelig på lavt lydnivå, men er vel bare ratet til 60 watt i 4 ohm. Som en kuriositet kan jeg nevne at de kosta 1500,- pr stk som kit da jeg kjøpte dem. Det var ikke direkte billig den gangen..
    SEAS Kit 503

    Mvh
     

    pekaill

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2011
    Innlegg
    1.672
    Antall liker
    1.091
    Sted
    Averøy
    Torget vurderinger
    5
    Velkommen til forumet!

    Du kan lese mer om dine høyttalere her: SEAS Kit 503

    Jeg har samme høyttalere selv, og har skiftet diskanter og laget nye delefiltre etter anvisningene i lenke over.
    Hvis du skal lage nye kasse så tror jeg det er best å lage de med samme mål og elementplassering på front som originalt, men jeg ville ha laget de dypere. Dette skal gi litt dypere og bedre bass.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Ojsann, disse hadde jeg også i sin tid, nipla, sammen med Tandberg receiver. For en tid - helt problemfri - bare masse "musikalsk" musikk med musikken i fokus. MÅ bare gjenta det; for en fin tid dette her var! Selv om oppløsning og en del andre parametere er bedre på dagens høyttalere.

    Ville snakket med Eltek om både nytt filter og diskant, også hva de mener om kassevolum på disse. Lykke til, heldiggris :)
     

    nilpla

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    58
    Antall liker
    21
    Sted
    Kristiansand
    Uten å ty til for mye mimring; jeg bygde et par mindre SEAS høyttalere et par år tidligere. Det var første stereoanlegget vi hadde hjemme, tilhørte min søster. Sølvsuper 11 og en Dual platespiller (tror den het 1220). Nyåpnet Dr Hook vinyl, for en lydopplevelse det var ! Da jeg seinere flyttet for meg selv og bygget Seas Kit 503 og koblet opp til en Sharp Optronica 2 x 110 w forsterker (den største på den tiden, 6 700,- (!!!)), ble det hele løftet et hakk. Har forøvrig også Sharp`en fremdeles, men etter at den gjorde tjeneste som monitorforsterker i et band jeg var med i ble det nok noen løse deler. Så den trenger en fiks, men koblingsskjemaet er printet på toppen av forsterkeren..
     

    Dj Sparco

    Fersking
    Ble medlem
    12.10.2014
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Ja da er vel det min tid til og legge ut litt info. Sitter her nå med mine SEAS DISCO TOWER. dobble 12 bass. dobble 15cm mellomtone/bass dobble midt/mellom og 1 piezo.
    Diss skal nå igjennom en total rehab. sett meg ut erstattnings elementer som skal brukes, dem er i full drift nå og låter helt sykt til og være så gamle.
    Planen er og runne av katene på kassen, montere SEAS logo i frostglass på underkant av høyttaleren. skal så legges blått lys bak logoen.
    kassene skal slipes helt ned til strukturen er følbar, så skal dem males i varm mahogni. Har allerede montert skruterminaler bak fra Monster Cable.

    Desverre så var ikke det mulig og få tak i alle elementene fra SEAS som erstattning. det som kommer nå er bassere fra AUDAX 380. dem spiller helt perverst bra.
    så er det mellomtoner fra Scan Spea.

    spesial tilpasset frontramme med strengfilt.
     

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.529
    Antall liker
    1.047
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    off topic; har " lekt" meg litt med div seas elementer har meninger om ting her, liker sounden eller fraværet av egenlyd i metallmembraner nedover i frekvens. Synes 10" både alu og excel( også alu) er så undermotoriserte at de begge lyder som dedikerte subwoofer elementer. Seas sin 8 excel magnesium er et element med utrolig lite egenlyd, men også såpass slow at det grenser til det kjedsommelige. Ved henvendelse til seas om of få lavet en utgave med 134 mm magnet ( alle delene finnes på huset , da de har en annen 8" med 134 mm. magnet ), kansje det hadde hjulpet noe . Mener seas dette kommer utenfor mainstream behovet. Utgaver med kapton el.l. upåvirkekelige materialer som svingspoleform er samme sak. Sørgelig at en ikke utnytter potensialet som ligger i de flotte produktene en har , spesielt når merkostnaden ville være så liten. Tøft gjort dengang man introduserte magnesium som membran material, ved siden av beryllium har disse materialene bevist sine egenskaper, men for seas sitt vedkommende er etter mitt syn produktene ikke ferdigutviklede .mvh per morten
    Merket meg du ikke fikk noen tilbakemelding her. Virker som et gjennomtenkt innlegg spør du meg. Norske skylapper:) Seas venne gruppe burde jo kunne bidratt til Seas framtidige suksess ved at medlemmer kom med innspill og erfaringer på godt og vondt.FYI; Flere av de her omtalte elementer, er ganske totalt ombygd av mottaker/høyttalerprodusent. Bla Doxa og Sonus faber. Doxa har bla mindre papp og mere magnet. Det øker hurtigheten og gir mer fylde ved lavt volum bla..Jeg har eid kun et sett høyttalere med originale umodifiserte Seas. Det var Møre Høyttalerfabrikk MHF 17.3. De spilte som om de var ut av fase. Ikke rart de gikk konk.Hemi
     

    SagenS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.11.2006
    Innlegg
    236
    Antall liker
    223
    Sted
    Oslo
    Hei, henger meg på. Meget fornøyd med Seas Excel.

    Frank
    Excel.jpg
     
    Sist redigert:
    S

    Syncrolux

    Gjest
    off topic; har " lekt" meg litt med div seas elementer har meninger om ting her, liker sounden eller fraværet av egenlyd i metallmembraner nedover i frekvens. Synes 10" både alu og excel( også alu) er så undermotoriserte at de begge lyder som dedikerte subwoofer elementer. Seas sin 8 excel magnesium er et element med utrolig lite egenlyd, men også såpass slow at det grenser til det kjedsommelige. Ved henvendelse til seas om of få lavet en utgave med 134 mm magnet ( alle delene finnes på huset , da de har en annen 8" med 134 mm. magnet ), kansje det hadde hjulpet noe . Mener seas dette kommer utenfor mainstream behovet. Utgaver med kapton el.l. upåvirkekelige materialer som svingspoleform er samme sak. Sørgelig at en ikke utnytter potensialet som ligger i de flotte produktene en har , spesielt når merkostnaden ville være så liten. Tøft gjort dengang man introduserte magnesium som membran material, ved siden av beryllium har disse materialene bevist sine egenskaper, men for seas sitt vedkommende er etter mitt syn produktene ikke ferdigutviklede .mvh per morten
    Merket meg du ikke fikk noen tilbakemelding her. Virker som et gjennomtenkt innlegg spør du meg. Norske skylapper:) Seas venne gruppe burde jo kunne bidratt til Seas framtidige suksess ved at medlemmer kom med innspill og erfaringer på godt og vondt.FYI; Flere av de her omtalte elementer, er ganske totalt ombygd av mottaker/høyttalerprodusent. Bla Doxa og Sonus faber. Doxa har bla mindre papp og mere magnet. Det øker hurtigheten og gir mer fylde ved lavt volum bla..Jeg har eid kun et sett høyttalere med originale umodifiserte Seas. Det var Møre Høyttalerfabrikk MHF 17.3. De spilte som om de var ut av fase. Ikke rart de gikk konk.Hemi
    Det er litt rørende å lese at glade amatører har mye mer greie på høyttalerelementer enn en av verdens ledende fabrikker....

    Anyhow ... det er ingen som "bygger om" elementer fra noe sted. Man får det laget etter egne spesifikasjoner. Seas sitt OEM-program er mange ganger større enn det man har tilgang til i DIY-markedet. Det er bare å spørre Seas så kan man få laget omtrent hva som helst der.
     

    KoperViking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    399
    Antall liker
    415
    Sted
    Kopervik, Karmøy.
    off topic; har " lekt" meg litt med div seas elementer har meninger om ting her, liker sounden eller fraværet av egenlyd i metallmembraner nedover i frekvens. Synes 10" både alu og excel( også alu) er så undermotoriserte at de begge lyder som dedikerte subwoofer elementer. Seas sin 8 excel magnesium er et element med utrolig lite egenlyd, men også såpass slow at det grenser til det kjedsommelige. Ved henvendelse til seas om of få lavet en utgave med 134 mm magnet ( alle delene finnes på huset , da de har en annen 8" med 134 mm. magnet ), kansje det hadde hjulpet noe . Mener seas dette kommer utenfor mainstream behovet. Utgaver med kapton el.l. upåvirkekelige materialer som svingspoleform er samme sak. Sørgelig at en ikke utnytter potensialet som ligger i de flotte produktene en har , spesielt når merkostnaden ville være så liten. Tøft gjort dengang man introduserte magnesium som membran material, ved siden av beryllium har disse materialene bevist sine egenskaper, men for seas sitt vedkommende er etter mitt syn produktene ikke ferdigutviklede .mvh per morten
    Merket meg du ikke fikk noen tilbakemelding her. Virker som et gjennomtenkt innlegg spør du meg. Norske skylapper:) Seas venne gruppe burde jo kunne bidratt til Seas framtidige suksess ved at medlemmer kom med innspill og erfaringer på godt og vondt.FYI; Flere av de her omtalte elementer, er ganske totalt ombygd av mottaker/høyttalerprodusent. Bla Doxa og Sonus faber. Doxa har bla mindre papp og mere magnet. Det øker hurtigheten og gir mer fylde ved lavt volum bla..Jeg har eid kun et sett høyttalere med originale umodifiserte Seas. Det var Møre Høyttalerfabrikk MHF 17.3. De spilte som om de var ut av fase. Ikke rart de gikk konk.Hemi
    Det er litt rørende å lese at glade amatører har mye mer greie på høyttalerelementer enn en av verdens ledende fabrikker....

    Anyhow ... det er ingen som "bygger om" elementer fra noe sted. Man får det laget etter egne spesifikasjoner. Seas sitt OEM-program er mange ganger større enn det man har tilgang til i DIY-markedet. Det er bare å spørre Seas så kan man få laget omtrent hva som helst der.
    SEAS sitt OEM-program består av 540 varianter! (Kanskje mer nå..)
    Absolutt en av verdens ledende elementprodusenter! I tillegg verdens mest spesialiserte når det gjelder omstilling! Dvs. kunne produsere spesial eller -kundespesifiserte serier, dog minimums-bestilling på 50 elementer. Det er unikt! :)
    Mange anerkjente høyttalerprodusenter rundt i verden benytter SEAS-elementer, men det vet vel de fleste her ;)
     

    Lyden av Opplevelser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2013
    Innlegg
    395
    Antall liker
    42
    Sted
    Stavanger - Kirkegaten nr.43.
    Torget vurderinger
    0
    - Hele det norske Stortinget står jo frem og støtter utenlandske Firma og Gryndere med direkte MVA-fritak for Direkte-import til Norge.......- noe som ble startet med AP-regjeringen for nærmere 20 år siden !
    - Formelen er Svært Enkel........- rydd unna innenlandske gryndere og små og mellomstore Firma ved å bl.a. gi dem "fordelen" med å få betale ekstra 25% moms på SMÅ-omsetningen inntil 1000,- pr. pakke-ENHET. DETTE SLIPPER UTENLANDSKE FIRMA-BEDRIFTER PÅ EKSPORTEN TIL NORSKE FORBRUKERE.
    - JEG INNSER JO AT JEG FOR OVER 20 ÅR SIDEN SKULLE HA FLYTTET - OG MOTTATT MILLIONVIS I STATSSTØTTE TIL MITT SVENSKE/TYSKE/AMERIKANSKE.....- Firma.

    Mvh. Lyden av Opplevelser som savner -Jernvarehandelen, - Leketøyspesialisten, - Skomakeren, -Seilmakeren, - Veskespesialisten, - Samlerbutikken, - Knivmakeren, - Børsemakeren, - Skospesialisten, - Computerspesialisten med Veldig Mange flere.........???
     

    Uaruman

    Medlem
    Ble medlem
    23.10.2014
    Innlegg
    37
    Antall liker
    8
    Definitivt venn av Seas

    DSC_0011.jpg


    Har hatt disse høyttalerne i over 10 år og har vært kjempefornøyd med dem. Dette er "gamle" Exact bygget som gulvstående med masse masse sand (hver høyttaler veier om lag 60 kilo). Disse ligger nå på Finn.

    Jeg planlegger å bygge nytt, kanskje disse eller disse. Har ikke bestemt meg enda.
     

    KoperViking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    399
    Antall liker
    415
    Sted
    Kopervik, Karmøy.
    Må nevne at jeg føler meg litt "priviligert" når det gjelder SEAS.. :rolleyes:

    Jeg kom i kontakt med tidl. utviklings-sjef Bjørn Børja. Han forstod min dype interesse innen høyttalere og audio-teknologi.
    Vel, dette førte til flere timers "sightseeing" på fabrikken guidet av Bjørn B.
    En fantastisk opplevelse for meg, som enkeltperson, å få se det hele! Vanligvis fikk utvalgte audio-journalister en begrenset adgang samt en årlig gruppe fra NTNU.
    Jeg ble mektig imponert over kvalitet, presisjon og hvor "komplett" denne fabrikken er. Grensesprengende konstruksjoner, innovative løsninger og perfeksjonering oppnådd med unike maskiner, presisjonsverktøy ned til minste detalj, målinger, matching og et imponerende håndtverk. Tenk at vi har en så unik produsent i Moss (Rygge) -i Norge!
    Gleden "sitter" enda også over å ha delt felles interesser innen audio -fra historie til morgendagen, med trivelige Bjørn Børja.
    Denne mannen har stor ære for at SEAS har oppnådd et så høyt nivå som i dag, sammen med den beste stab, naturligvis.

    Mvh.
    Einar H.

    (edit: passet bedre her, enn i en bransjetråd.)
     
    Sist redigert:

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.438
    Antall liker
    1.506
    Torget vurderinger
    29
    Det jeg virkelig kunne tenkt meg, er en moderne utgave av f.eks. Kit 503/603.
    f.eks Gravesen sin klassisk 3-veis, men med større basselement.
    Jeg har et par stoooore kasser (118liter) som jeg kunne tenkt meg å bruke. Er i dag 2-veis, men kunne tenkt meg å lage ny baffel og bygge ut til 3-veis.
    Noen tips til slike konstruksjoner?
    slik ser de ut i dag"

    Som f.eks ART Neo 10
    ART Neo 10
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Artig å høre, KoperViking, og jeg er sikker på at mange ville satt pris på en lang story om hva du så vidt var inne på av opplevelser hos Seas og med guruen selv.

    Jeg har mange ganger undret meg over at det ikke finnes et enda større miljø rundt Seas, her hjemme, i form av (enda flere) meget kompetente høyttalerbyggere.

    Hilsenen som bygget Seas sitt første sett med 13" bass - Herre min Skaper hvor tiden går - det var MANGE år siden det.
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.438
    Antall liker
    1.506
    Torget vurderinger
    29
    Noen som vet hvilke høyttalere dette er?
    Diskant er 87H
    Bassmellomtoner er 21 TV EW
    Delefilter er H 8008.
    Kjøpte disse nylig på Finn.no
    Ser ut omtrent som på vedlagt bilde

    1000x1000.jpg
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.438
    Antall liker
    1.506
    Torget vurderinger
    29
    Fant svaret selv, Type 35:)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn