- Ble medlem
- 28.02.2006
- Antall liker
- 22
For de som ønsker å leke litt med horn-simuleringer, finnes HornResp som er et gratis alternativ:
http://www.hornresp.net.ms/
|
Takker og bukkernorcad skrev:For de som ønsker å leke litt med horn-simuleringer, finnes HornResp som er et gratis alternativ:
Var det baffelstep filter på den? Hvordan var basstrykket sammenlignet med dyrere 2 veis konstruksjoner med 6,5" element? Virket den som en lett last? Følte du behov for supertweeter? Var sweet spot liten? Var det mer midbass enn dypbass? Var mellomtonen fyldig?sundkoien skrev:Har hørt FA22RCZ i dag i en 40 l kasse med bassrefleksavstemming på 42 Hz. Det låt dynamisk, nøytralt og spennende. Elementet var langtfra innspilt, og vi spillte ikke høyt, men lyden var absolutt likandes
m
Elementet er ikke innspilt ennå ;Dhel skrev:Var det baffelstep filter på den? Hvordan var basstrykket sammenlignet med dyrere 2 veis konstruksjoner med 6,5" element? Virket den som en lett last? Følte du behov for supertweeter? Var sweet spot liten? Var det mer midbass enn dypbass? Var mellomtonen fyldig?sundkoien skrev:Har hørt FA22RCZ i dag i en 40 l kasse med bassrefleksavstemming på 42 Hz. Det låt dynamisk, nøytralt og spennende. Elementet var langtfra innspilt, og vi spillte ikke høyt, men lyden var absolutt likandes
m
![]()
Som påpekt er ikke elementet ferdig innspilt, på langt nær.hel skrev:Var det baffelstep filter på den? Hvordan var basstrykket sammenlignet med dyrere 2 veis konstruksjoner med 6,5" element? Virket den som en lett last? Følte du behov for supertweeter? Var sweet spot liten? Var det mer midbass enn dypbass? Var mellomtonen fyldig?sundkoien skrev:Har hørt FA22RCZ i dag i en 40 l kasse med bassrefleksavstemming på 42 Hz. Det låt dynamisk, nøytralt og spennende. Elementet var langtfra innspilt, og vi spillte ikke høyt, men lyden var absolutt likandes
m
![]()
Hva synes du om den da likte du det du hørteHaavard skrev:Idag har jeg hørt Seas fulltone, ble invitert av norcad.
Visste ikke hva som spilte, blintesting ;D
Men jeg greide meg, sa til og med at dette må da være et papirelement
Håvard
Skal jeg velge ut noen av ordene her må det bli musikalsk og åpen i mine ører med gode muligheter for bra bass i det rette kabinettet.bambadoo skrev:Med de foreløpige testene. Hvordan låter det?------ egentlig.
Lekent, innelukket, musikalsk, dynamisk, kjedelig, brutalt, åpent, etc. ? Mangler det noe? Hvordan låter det på stemmer, piano, gitar? etc.
Huffda det var kjedelig blir det treskruer nå da ellermteinum skrev:Erre mulig! Skulle ut å handle skruer idag, kom tilbake med 12 stk 6mm med islagsmutter. Så viser det seg at jeg har sett på databladet til Beyma 12G40 og ikke Seas elementet. Seas har hull på 5mm..... "Av og til er en millimeter nok" - og noen ganger en for mye![]()
Det blir ut å handle 5mm skruer i morgenNikko03 skrev:Huffda det var kjedelig blir det treskruer nå da ellermteinum skrev:Erre mulig! Skulle ut å handle skruer idag, kom tilbake med 12 stk 6mm med islagsmutter. Så viser det seg at jeg har sett på databladet til Beyma 12G40 og ikke Seas elementet. Seas har hull på 5mm..... "Av og til er en millimeter nok" - og noen ganger en for mye![]()
![]()
God planmteinum skrev:Det blir ut å handle 5mm skruer i morgenNikko03 skrev:Huffda det var kjedelig blir det treskruer nå da ellermteinum skrev:Erre mulig! Skulle ut å handle skruer idag, kom tilbake med 12 stk 6mm med islagsmutter. Så viser det seg at jeg har sett på databladet til Beyma 12G40 og ikke Seas elementet. Seas har hull på 5mm..... "Av og til er en millimeter nok" - og noen ganger en for mye![]()
![]()
![]()
Har du "simulert" noe på dette? Forsøkte å legge inn verdiene og det ser (med forbehold om at jeg har klart å gjøre det riktig) ut som om man havner utenfor akseptable Onken verdier?bambadoo skrev:Ja jeg dreier til å lage en "miniatyr" av mine 15" coax Onken. Som sagt tidligere på endel områder det beste jeg har hørt. Og det er kult![]()
Det blir bra tilslutt dette håper jeg. Nå var det ikke jeg som startet denne tråden. men vi forsatte friskt på det saschagabor startet på ;DRaist skrev:Har du "simulert" noe på dette? Forsøkte å legge inn verdiene og det ser (med forbehold om at jeg har klart å gjøre det riktig) ut som om man havner utenfor akseptable Onken verdier?bambadoo skrev:Ja jeg dreier til å lage en "miniatyr" av mine 15" coax Onken. Som sagt tidligere på endel områder det beste jeg har hørt. Og det er kult![]()
Forresten: Fin tråd Nikko03Blir interessant å se hva som kommer ut av dette.