Du har en livlig fantasi, det skal du ha Dep. Sannhetsgehalten er ikke-eksisterende, men morsomt, om enn plumpt; det er det.Jeg har mer tro på at det er mer primitive mekanismer ute å går her. En vesentlig del av det å bli dressert av ryan er at man skal se ned på og le av de som er dumme nok til ikke å forstå de intrikate betaligsfellene, og kan finne på å møte med en koffert som et 20 gram for tung eller en centimeter for bred til å passe i ryanboksen. Det er de dumme og enkle som ikke forstår og innretter seg etter reglene og opptrer utilbørlig individuelt, og dem kan man hundse, plage og rane så mye man vil. Man kan loppe dem som ikke har anledning til å skrive ut billetten, man mobber dem med mage slik at de skal fly med noen andre etc. ved å oppføre seg som dritt overfor de passasjerene man ikke vil ha, så sitter man tilbake med de best lydige, veldresserte, spinke og viljeløse. Men samtidig klarer man å få dem til å tro at de er blant de utvalgte få, de som forstår ryansystemet og for bli belønnet med en billigtur. Lydige og smilende som nordkoreanske skolebarn på klassetur.
Så kan de flinke lydige stå å le litt i køen når noen blir loppet for tusenlappene fordi de har glemt en av detaljene. Litt som i skolegården der de feigeste står halvveis gjemt bak den store mobberen som skviser lille Per for lunsjpengene, og heier og hytter og håper i det stille på at det ikke dem som står for tur neste gang.
Jeg har en gang sittet ombord i et fly og ventet på take off, bare for å oppleve at vi ble bedt om å gå ut og over i et venterom, da bilen med bagasjen hadde rygget på flyet og laget to hull i skroget. Etter én og en halv times venting, fikk vi beskjed om at hullene var dekket med tape, og at vi skulle fly lavt til en annen flyplass, og bytte fly der. Lavt og sakte fløy vi! Og noen stor stemning om bord var det ikke. Men det gikk jo bra. Dette var SAS.
Jeg har stått bak en kar i Pisa, og vært vitne til en høylytt og ubehagelig krangel om håndbagasje, da den var større enn de tillatte mål, og veide mer enn tillatt vekt,
fyren var forsåvidt ikke edru heller, så glosene satt løst. Et av argumentene var at det ikke hadde noe å si, for han veide mye mindre enn alle oss andre.
Det dro ut, men heldigvis kjørte personalet en straight linje - rettferdighet for alle, så han måtte tilbake og sjekke inn bagasjen, takk og pris. Dette var Norwegian.
Med unntak av en skremmende mellomlanding på i Værnes i dårlig vær, husker ikke selskapet, SAS eller Busy Bee.
Ja, og dimmeflyet vårt som var forsinket pga motorsvikt og nødlanding underveis...
Så er det de eneste negative opplevelsene jeg har vært borti i "luftfarten", fantasiene overfor her er heldigvis akkurat det; fantasier.
/ Morten