På tur og reise Ryanair

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.918
    Antall liker
    35.938
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    1) Nei, ikke vet jeg hvor mange kalendere de selger heller mesut, men som du så av linken, har de gitt bort i snitt € 125 000,- i året,
    siden de begynte med kalenderen. For min del, antar jeg at det viktigste med kalenderen ikke er omsetningen, men det håpet vi enkle mannfolk har om å få se en av disse pikene på flightene vi bestiller, og at det får oss til å velge dem framfor andre selskap.... Uansett kommer pengene sikkert godt med der de ender.
    (Og nei, jeg har ennå til gode å kjøpe en)

    2) Flypassasjerer altså, greit.

    3) Nei vet du hva, det blir mindre og mindre opplagt for hver gang jeg ser klippet, og jeg aner ikke når boarding crewet skulle kunne få stukket inn
    ei flis i det pågående (og påtatte?) hysteriet der.

    4) Ryan Air befordret over 72 millioner passasjerer bare i fjor, så jeg har ingen illusjoner om det ikke finnes mange misfornøyde der ute, om bare én promille av
    de reisende leverte inn en klage, om det nå var på grunn av forsinkelser, oppfatninger om dårlig service, eller mangel på egne evner til å oppfatte enkel
    og tydelig informasjon, ja så ville det være 72000 klager - bare i 2011. Aner ikke ikke hvor mange det faktisk var, bare så det er sagt.

    Jeg har overhodet ingen illusjoner når det gjelder selskapet, de driver en forretning, og de driver godt. De ser det neppe som sin oppgave å sy puter under armene til folk,
    de selger flyreiser til, til tider, latterlige priser, men da er også forutsetningen som andre har nevnt her, at kunden er i stand til å bestille og printe billetten sin selv, og greie å lese og forstå det som står av enkel informasjon rett foran nesa, og rette seg etter det.

    Vel, åkkesom, Rygge er min lokale flyplass, og selvfølgelig støtter jeg opp om min lokale flyplass, det skulle da bare mangle.

    SAS flyr jeg ikke med, av tidligere nevnte grunn. Norwegian er greit nok, fløy med de i helga, det var trangt, og jeg fikk kaffen i et krus UTEN lokk, skummelt,
    men det gikk heldigvis bra.

    Uansett, etablerer Norwegian seg på Rygge igjen, er de et alternativ, men bare å løpe avgårde med halen mellom beina slik jeg fikk inntrykk av at de gjorde, tjener ikke selskapet noe ære i min bok.

    Each to his own....

    / Morten
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Lavprisselskaper kan være stor stas det. Om noen uker skal jeg prøve å fly med flybe.

    Cheap Flights & Budget Flight Tickets | Flybe UK

    Veldig glad for at de har direkteflygninger fra Bergen til Newcastle. Det er et helvete å måtte mellomlande i Schengen når man kommer fra UK. Ser ut som et seriøst selskap og man får full anledning til selv å velge hva man vil ha og betale for. Ryddig, greit og billig og man sitter ikke igjen med følelsen av å bli rævkjørt av en teletorg-person når man skal bestille.

    Ryddig og greit og ingen forsøk på lurerier .

    flybe.jpg

    750 kr t/r Bergen - Newcastle for rimeligste alternativ på mine datoer, og for vel 200kr eksta pr vei fikk jeg baggage, setevalg og mulighet for å bytte dato på billetten. Ingen skjulte gebyrer, feller, koffertsalg, hemmelige avgifter, straffebetalinger eller noe slikt. Ikke så langt i alle fall.

    Sympatisk, rimelig og ryddig.
     

    realist

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.248
    Antall liker
    299
    Ryan-air kommer ikke særlig godt ut, sammen med an håndfull andre, så er de nest verst, bare "slått" av Nord-Korea.



    Rangeringen


    Selskapene som får 5 stjerner er:

    • Asiana Airlines (Sør-Korea)
    • Qatar Airways
    • Cathay Pacific Airways (Hongkong)
    • Hainan Airlines (Kina)
    • Singapore Airlines
    • Malaysia Airlines
    Blant dem som får fire stjerner er:

    • Thai Airways
    • LufthansaAir France
    • British Airways
    • Finnair
    • Turkish Airlines
    • Austrian Airlines
    • Swiss
    Tre stjerner får bl.a.:

    • Aeroflot
    • SAS
    • Norwegian
    • Air Baltic
    • Air Berlin
    • KLM
    • Alitalia
    • Air Seychelles
    • Icelandair
    • American Airlines
    • Brussels Airlines
    • United Airlines
    • Thomas Cook Airlines
    • Pakistan International
    To stjerner får bl.a.:

    • Ryanair
    • Iceland Express
    • Air Malawi
    • Bulgaria Air
    • Pegasus Airlines.
    Ett selskap får én stjerne:

    • Air Koryo (Nord-Korea)
    Kilde: Skytrax
     
    Sist redigert:
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Interessant nok finner man selskap med utbytterlønnsordninger i begge ender av den skalaen, og selskapene med gammeldags vestlig lønnspolitikk midt i.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    20.092
    Antall liker
    8.590
    Torget vurderinger
    0
    Interessant nok finner man selskap med utbytterlønnsordninger i begge ender av den skalaen, og selskapene med gammeldags vestlig lønnspolitikk midt i.
    RyanAir betaler faktisk pilotene sine veldig godt. Nå må de gjøre endel "arbeid" selv som de i andre selskap slipper. Slik som å bestille hotellrom og transport mellom flyplass og hotell. De må også betale mye av utdannelsen selv også. Men det blir vanskelig å sammenligne "over bordet" med andre selskap da folk hos RyanAir har ulike kontrakter. Men det er hevet over enhver tvil at cabinbesetningen har dårligere betingelser enn hos de fleste andre selskap. Og RyanAir har en bedriten holdning til fagforeninger!
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Var en tur i riga forrige uke og betalt 56 spenn tur/retur men ryanair hohoho fikk utrolig nok original smirnof og pepsi i glass!!! Tusen takk til Ryanair og rygge;)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.825
    Antall liker
    21.783
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ikke rart de må nødlande til støtt og stadig.
    pilotene får vel ikke lov til å fylle på EN dråpe mer drivstoff enn nødvendig for å fly planlagt strekning innberegnet brukbar vind i ryggen.
    ellers får de vel sparken av han rumpeklovnen bortest til høyre der.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    ikke rart de må nødlande til støtt og stadig.
    pilotene får vel ikke lov til å fylle på EN dråpe mer drivstoff enn nødvendig for å fly planlagt strekning innberegnet brukbar vind i ryggen.
    ellers får de vel sparken av han rumpeklovnen bortest til høyre der.
    Rumpeklovnen ser ut til å trenge en neve fersk hundebærsj i fjeset
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.918
    Antall liker
    35.938
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Interessant nok finner man selskap med utbytterlønnsordninger i begge ender av den skalaen, og selskapene med gammeldags vestlig lønnspolitikk midt i.
    RyanAir betaler faktisk pilotene sine veldig godt. Nå må de gjøre endel "arbeid" selv som de i andre selskap slipper. Slik som å bestille hotellrom og transport mellom flyplass og hotell. De må også betale mye av utdannelsen selv også. Men det blir vanskelig å sammenligne "over bordet" med andre selskap da folk hos RyanAir har ulike kontrakter. Men det er hevet over enhver tvil at cabinbesetningen har dårligere betingelser enn hos de fleste andre selskap. Og RyanAir har en bedriten holdning til fagforeninger!
    Enig i alt du skriver her Spiralis, må dog innrømme at jeg alltid har trodd at pilotutdannelse var noe man tok på eget initiativ og sitt eget studielån. Dvs, den håndfullen
    med piloter jeg kjenner, har alle gjort det slik.

    Forøvrig har dette også vært ståa her til lands i en del år nå, hva gjelder utdanning av lokomotivførere. Man må søke seg inn til skolen og selv finansiere utdannelsen.

    Om jeg husker riktig, var Ryanair i sine tidlige år et sameie mellom alle ansatte, og det var enighet om å holde fagforeninger utenfor selskapet.

    Jeg er selv fagforeningsmann, med mange års tillitsverv bak meg, så jeg kan ikke påstå at slikt er morsom lese, men samtidig husker jeg alle streiker og uroligheter som
    foregikk i Storbritannia, og fabrikker som ikke lenger finnes i dag "godt hjulpet" av fagforeningene. Må innrømme jeg litt sjølgod tar meg i å tenke at deres fagforeninger ikke var like realistiske som våre er.

    Så Ryanairs rasjonale den gang er på sett og vis forståelig, i dag stiller det seg annerledes med selskapets økonomi, og vi kan være enige om å mislike holdningen deres til fagforeninger!

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    20.092
    Antall liker
    8.590
    Torget vurderinger
    0
    Lagga,
    Basisutdannelsen, dvs det å lære seg å fly på et såvidt profesjonelt nivå at man kan være trafikkflyger betaler man selv, evt så lar man Forsvaret gjøre det. Det som er noe forskjellig med flyger kontra bussjåfører er at flygeren må ta et ganske omfattende og kostbart kurs for hver enkelt flytype han skal fly. Denne såkalte "type check" kan koste en drøy liten kvart million hvis du må fly mye "realtime" og ikke i simulator. Simulator er heller ikke gratis. Videre så må man gjennom tester i simulator et antal ganger i året for å holde sertifikatet ved like. Legesjekk et par ganger i året, koster her til lands i underkant av 6000,- pr gang. Dette er ting som de fleste "seriøse" flyselskap tar ansvar for blir gjennomført og de betaler regningen. Hos RyanAir er du ikke ansatt men innleid selvstendig næringsdrivende. Det er ditt ansvar at alt dette er i orden og du må betale regningen. Om RyanAir i det store og hele sjekker at du virkelig har gjort alle disse testene vet jeg ikke. Det som er sikkert er at det bemanningsfirmaet som med base på Isle of Man leier deg ut til RyanAir nok ikke tar ansvar for dette. Norwegian har forøvrig begynt med en slik praksis med å leie inn selvstendig næringsdrivende piloter fra Isle of Man de også. Disse har et ansettelsesforhold på Isle of Man, base i Spania, bor i Norge og flyr i Norge med base i Spania. De betaler gjerne ikke skatt til noe land. En totalt forkastelig praksis som oppmuntres av flyselskapet!
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    23.029
    Antall liker
    12.561
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Dama arbeider "i lufta" i Norwegian...
    Synes det er litt spesielt å få 22 år gamle "ungpiker" som skal fly maskinen....
    Det blir ansatt med absolutt minimum av flytimer. Slik var det ikke før.

    Når det er sagt... Bor i Haugesund og her går Ryanair... Tatt de noen ganger. Sier til meg selv "dette er siste gangen" men kommer tilbake gitt..
    Gjerne fordi det er absolutt raskeste, enkleste og rimeligste måten å komme seg til bl.a. London herfra.

    En gang stilte jeg meg i "feil kø" på Stanstead grytidlig Søndags morgen ... kremt hadde vel ikke sovet engang og det kosta endel ekstra engelske pund gitt. Står jo klart og tydelig i reglementet hvilken kø ma måtte stå i.. Vel vel. Det ordna seg helt fint men kosten en 1000 lapp ekstra. Jeg hadde jo sjekket inn på nett må vite.
     
    Sist redigert:

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.918
    Antall liker
    35.938
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    @ Spiralis; takk for info, da lærte jeg noe i dag og.
    Bussjåfører og flygere er sikkert to forskjellige ting, det har du nok rett i,
    men da ser jeg at piloter og lokomotivførere er ganske likestilte i forhold til godkjenninger på forskjellige fly/loktyper, simulatortreninger,
    oppdateringer, og repetisjonskurs og prøver.

    Når det gjelder min egen jobb, er jeg så heldig at min arbeidsgiver er staten, og bekoster mine oppdateringer og kurs i ditto øyemed,
    samt kaller meg inn til en skriftlig eksamen innen fastsatte tidsgrenser, og som jeg må bestå for å få lov til å jobbe.
    Men det er stadig MITT ANSVAR å passe på at dette skjer innenfor de fastsatte frister - og det ansvaret har det da faktisk skjedd
    at jeg har måttet ta selv.

    Ser av det du skriver at Norwegian sånn smått begynner å ta etter, så; vi kan ikke fly Ryanair, vi bør ikke fly Norwegian lengre, SASforbryterne
    er helt utelukket, Widerøe utbytter sine ansatte på lik linje med irene, hvem kan vi fly med da?
     
    Sist redigert:
    N

    nb

    Gjest
    Generell norsk standard er at det er ille at nærliggende (og spesielt norsk) arbeidskraft blir utnyttet, mens vi gleder oss stort over at andres arbeidsplasser blir outsources til ymse asiatiske land slik at vi kan kjøpe det meste til nesten ingen penger.

    Så da blir vel svaret at det er greit å fly utenlandske flyselskaper bortsett fra de som direkte konkurrerer med de norske. Det kan da bli noget problematisk å fly fra Norge, men skal man først ha sine prinsipper må man nesten lide litt for de.
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.918
    Antall liker
    35.938
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Generell norsk standard er at det er ille at nærliggende (og spesielt norsk) arbeidskraft blir utnyttet, mens vi gleder oss stort over at andres arbeidsplasser blir outsources til ymse asiatiske land slik at vi kan kjøpe det meste til nesten ingen penger.

    Så da blir vel svaret at det er greit å fly utenlandske flyselskaper bortsett fra de som direkte konkurrerer med de norske. Det kan da bli noget problematisk å fly fra Norge, men skal man først ha sine prinsipper må man nesten lide litt for de.
    To the point nb!

    Jeg ser for meg en ny vår for de direkte togforbindelsene til utlandet!
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.825
    Antall liker
    21.783
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    tja, folk flyr jo med hvem de vil, selvsagt.
    selv velger jeg det minste ondet, og det er ikke ryanair.

    alle flyselskap driver business, og mange har nok et svin eller to på skogen.
    ryanair, derimot, har en hel jælva grisefarm på både skog, åker og eng.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.825
    Antall liker
    21.783
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    drivstoff skal tynes for å blidgjøre rumpeklovnen (og for i det hele tatt å kunne nå frem til flyplassen slik at man kan tigge til seg en nødlanding, fremfor å skrape bakken noen mil utenfor), så da får det ikke hjelpe om man må slå av luftkondisjoneringen:

     
    Sist redigert:

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.825
    Antall liker
    21.783
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    "kjære herr allmektige rumpeklovn, vi har passasjerer som opplever fire timers forsinkelse her, ungene griner og bærer seg. skal jeg gi dem mat-bonger, slik alle andre flyselskap gjør? hæh? ikke? skal jeg pushe politiet på dem, sier du? ok, sjef".




    Ryanair refuses to give vouchers for food&drinks after a confirmed delay of 4 hours when departing from Barcelona. All airlines are obliged to do so after a delay of at least 2 hours. Their lousy excuse was that they didn´t receive approval from Dublin.... In the end of this video the stewardess is hiding and after that Ryanair even sent the Police after me to make me erase this video!
     
    Sist redigert:

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.825
    Antall liker
    21.783
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hehe, fyren har jo humor, da.
    husk å booke business class hvis du skal over dammen, lagga.


     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.825
    Antall liker
    21.783
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    michael-oleary-and-the-ryanair-female-cabin_3588505.jpg

    skikkelig sitatmaskin, denne rumpeklovnen.
    begynner å få litt sansen, kanskje min neste flytur går fra rygge.


    Michael O'Leary's most memorable quotes - Telegraph

    On refunds: "You're not getting a refund so **** off. We don't want to hear
    your sob stories. What part of 'no refund' don't you understand?"


    On customer service: "People say the customer is always right, but you know
    what - they're not. Sometimes they are wrong and they need to be told so."


    On overweight passengers: "Nobody wants to sit beside a really fat ****** on
    board. We have been frankly astonished at the number of customers who don't only
    want to tax fat people but torture them."


    On beginning a press conference to announce the annual results: “I’m here
    with Howard Miller and Michael Cawley, our two deputy chief executives. But
    they’re presently making love in the gentleman’s toilets, such is their
    excitement at today’s results.”



    On Guardian readers: “The chattering bloody classes, or what I call the
    liberal Guardian readers, they’re all buying SUVs to drive around London. I
    smile at these loons who drive their SUVs down to Sainsbury’s and buy kiwi fruit
    from New Zealand. They’re flown in from New Zealand for Christ sakes. They’re
    the equivalent of environmental nuclear bombs!”



    On environmentalists: “We want to annoy the ******* whenever we can. The best
    thing you can do with environmentalists is shoot them. These headbangers want to
    make air travel the preserve of the rich. They are luddites marching us back to
    the 18th century. If preserving the environment means stopping poor people
    flying so the rich can fly, then screw it.”



    On European expansion: "Germans will crawl *******-naked over broken glass to
    get low fares."



    On charging passengers to use the loo: "One thing we have looked at is maybe
    putting a coin slot on the toilet door so that people might actually have to
    spend a pound to spend a penny in the future. If someone wanted to pay £5 to go
    to the toilet I would carry them myself. I would wipe their bums for a fiver."



    On the in-flight experience: "Anyone who thinks Ryanair flights are some sort
    of bastion of sanctity where you can contemplate your navel is wrong. We already
    bombard you with as many in-flight announcements and trolleys as we can. Anyone
    who looks like sleeping, we wake them up to sell them things."



    On Ryanair passengers: "Do we carry rich people on our flights? Yes, I flew
    on one this morning and I'm very rich."



    On his popularity: "I don't give a ***** if no-one likes me. I am not a cloud
    bunny, I am not an aerosexual. I don't like aeroplanes. I never wanted to be a
    pilot like those other platoons of goons who populate the airline industry."

    On politics: "I think the most influential person in Europe in the last 20 to
    30 years has been Margaret Thatcher, who has left a lasting legacy that has
    driven us towards lower taxes and greater efficiency. Without her we'd all be
    living in some French bloody unemployed republic."



    On the British Airways/Iberia merger: "It reminds me of two drunks leaning on
    each other."



    On employees: "MBA students come out with: "My staff is my most important
    asset." Bull****. Staff is usually your biggest cost. We all employ some lazy
    ******* who needs a kick up the backside, but no one can bring themselves to
    admit it."



    On a bomb scare in Scotland: “The police force were outstanding in their
    field. But all they did was stand in their field. They kept passengers on board
    while they played with a suspect package for two and three quarter hours.
    Extraordinary.”
     
    Sist redigert:

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.918
    Antall liker
    35.938
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Har du lagt inn feil link der mesut?

    tror ikke det.
    eller? hva tenkte du på?
    Neeei.... Jeg satt og ventet på det du beskrev i teksten, som ikke materialiserte seg.
    Men ser at det er lagt inn mer tekst som forklarer hva som angivelig skjer etter at kuttet er slutt, grei trolling det.

    Jeg satt også og så gjennom, etter å ha sett klippet til linken din, et annet klipp som reklamerte med en
    "amazing take off", som var tolv og et halvt minutt med et fly som står i kø for å komme ut til rullebanen, og slutter
    av med en helt standard take off uten noen form for dramatikk, sukk...

    Som vi snakket om i går, med så mange reisende (over 72 millioner bare i 2011), vil det uvegerlig være mange tildragelser,
    med kunder som, rettmessig eller feilaktig, føler seg dårlig behandlet. Jeg har selv i 28 år nå fått reisende midt i ansiktet
    med sine klager, krav og utlegninger, og, vel vel, det har vært mye pølsevev opp i gjennom.

    Jeg får inntrykk av at bl.a. Gjestemedlem, du og flere til; ukritisk svelger alle tabloidoverskrifter om Ryanair, men som tidligere nevnt; så langt er
    min erfaring fullstendig motsatt. Bestilling er er utfyllende og oversiktlig, innsjekking er effektiv og enkel, flyene er moderne, med grei plass
    og bra rengjort, ombordpersonalet er hyggelige og ryddige å ha med å gjøre, flyene er i rute.

    Så på den ene siden har jeg mine egne praktiske erfaringer,
    på den annen side har jeg folk som kaster om seg med dommedagsprofetier, hysteri, usubstansierbare injurier og baksnakking, ukvemsord og fordommer.

    Hvem skal jeg feste tillit til?

    Som tidligere nevnt, jeg har ingen illusjoner om Ryanair som sådan, selvfølgelig kjører de et strengt regime, og de gir ikke ved dørene, skal de tjene
    penger, med de prisene de lar oss reise for, kan de ikke leke butikk, det er enkel matematikk.

    Så, vi får det vi betaler for. Dvs, når jeg ser prisene til konkurrentene her på berget, får jeg mye mer enn jeg betaler for.

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.918
    Antall liker
    35.938
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Vis vedlegget 153667

    skikkelig sitatmaskin, denne medianissen.
    begynner å få litt sansen, kanskje min neste flytur går fra rygge.


    Michael O'Leary's most memorable quotes - Telegraph

    On refunds: "You're not getting a refund so **** off. We don't want to hear
    your sob stories. What part of 'no refund' don't you understand?"


    On customer service: "People say the customer is always right, but you know
    what - they're not. Sometimes they are wrong and they need to be told so."


    On overweight passengers: "Nobody wants to sit beside a really fat ****** on
    board. We have been frankly astonished at the number of customers who don't only
    want to tax fat people but torture them."


    On beginning a press conference to announce the annual results: “I’m here
    with Howard Miller and Michael Cawley, our two deputy chief executives. But
    they’re presently making love in the gentleman’s toilets, such is their
    excitement at today’s results.”



    On Guardian readers: “The chattering bloody classes, or what I call the
    liberal Guardian readers, they’re all buying SUVs to drive around London. I
    smile at these loons who drive their SUVs down to Sainsbury’s and buy kiwi fruit
    from New Zealand. They’re flown in from New Zealand for Christ sakes. They’re
    the equivalent of environmental nuclear bombs!”



    On environmentalists: “We want to annoy the ******* whenever we can. The best
    thing you can do with environmentalists is shoot them. These headbangers want to
    make air travel the preserve of the rich. They are luddites marching us back to
    the 18th century. If preserving the environment means stopping poor people
    flying so the rich can fly, then screw it.”



    On European expansion: "Germans will crawl *******-naked over broken glass to
    get low fares."



    On charging passengers to use the loo: "One thing we have looked at is maybe
    putting a coin slot on the toilet door so that people might actually have to
    spend a pound to spend a penny in the future. If someone wanted to pay £5 to go
    to the toilet I would carry them myself. I would wipe their bums for a fiver."



    On the in-flight experience: "Anyone who thinks Ryanair flights are some sort
    of bastion of sanctity where you can contemplate your navel is wrong. We already
    bombard you with as many in-flight announcements and trolleys as we can. Anyone
    who looks like sleeping, we wake them up to sell them things."



    On Ryanair passengers: "Do we carry rich people on our flights? Yes, I flew
    on one this morning and I'm very rich."



    On his popularity: "I don't give a ***** if no-one likes me. I am not a cloud
    bunny, I am not an aerosexual. I don't like aeroplanes. I never wanted to be a
    pilot like those other platoons of goons who populate the airline industry."

    On politics: "I think the most influential person in Europe in the last 20 to
    30 years has been Margaret Thatcher, who has left a lasting legacy that has
    driven us towards lower taxes and greater efficiency. Without her we'd all be
    living in some French bloody unemployed republic."



    On the British Airways/Iberia merger: "It reminds me of two drunks leaning on
    each other."



    On employees: "MBA students come out with: "My staff is my most important
    asset." Bull****. Staff is usually your biggest cost. We all employ some lazy
    ******* who needs a kick up the backside, but no one can bring themselves to
    admit it."



    On a bomb scare in Scotland: “The police force were outstanding in their
    field. But all they did was stand in their field. They kept passengers on board
    while they played with a suspect package for two and three quarter hours.
    Extraordinary.”

    Herlig, her er det mange sannheter, jeg med glede hadde skrevet under på! Takk mesut.

    Michael Leary kaller en spade en spade, likært!
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.825
    Antall liker
    21.783
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hehhe, det er jo ikke fritt for at vi blir litt yrkesskadet.
    som transportmann kjenner du sikkert igjen mye av det o'leary sier, og som mediamann liker jeg sitatmaskiner.
    så akkurat der finner vi mye glede i ryanair begge to, dog med litt forskjellig blikk.

    men morsomme sitater betyr ikke nødvendigvis at jeg sympatiserer med innholdet.
    jeg synes jo en del av frp-nissene er morsomme også, de "kaller en spade en spade", men stemme på dem gjør jeg ikke.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    20.092
    Antall liker
    8.590
    Torget vurderinger
    0
    Dvs, når jeg ser prisene til konkurrentene her på berget, får jeg mye mer enn jeg betaler for.
    Ja det kan du fort gjøre. Hvis du er flyinteressert er sjansen for at får se en F16 eller Eurofighter ved siden av det flyet du sitter i mye større om du flyr med RyanAir enn om du flyr med SAS!

    Etter 9/11 avskjæres det i snitt 3 sivile passasjerfly over Europa hver eneste jævla dag. Det skyldes at passasjerflyet enten ikke svarer på radioanrop, har feilnavigert eller gjort noe annet som pr "paranoid USA tenking" er "mistenkelig". Så langt har slike situasjoner blitt løst "fredelig", men protokoll sier at hvis et slik fly som ikke svarer på anrop, er på feil kurs etc, nærmer seg større befolkningssentra så skal det skytes ned før en terrorist kan bruke flyet som en bombe. Det finurlige er at over 80% ( husker ikke det nøyaktige tallet ) av slike avsjæringer fortatt i Europa er av "lavkost" selskaper som RyanAir, Easy Jet og slike. Over 80% !! Det er faktisk noe uproposjonalt i forhold til markedsandeler! Wonder why?? Og det er det flere enn meg som lurer på. Europeiske luftfartsmyndigheter klør seg i hodet over denne statistikken for ingen finner en fornuftig grunn til at det er slik!??

    Lurer på hva O'Leary vil si den dagen et av hans fly ligger brennende i en åker utenfor Paris? At de pårørende må betale "kremasjonsavgift"??

    Det blir uansett ikke mitt problem, for jeg reiser ikke med, eller støtter på annen måte, firmaer som så systematisk undergraver arbeidstakernes rettigheter!
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    23.029
    Antall liker
    12.561
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Her er en litt lenger "presentasjon" av Ryanair. Mener å ha sett denne på tv før men hjernen kan selvsagt spille et puss og at det var en lignende sak?

    Ryanair Caught Napping | Watch Documentary Free Online

    Selve videoen er 6 år gammel riktignok.. Og det finnes som påpekt over her drøssevis av mer eller mindre "sjokkerende" videoer, fortellinger etc. ang. Ryanair. Lander på feil flyplasser mm.

    Har også hørt en historie om at kabinpersonalet måtte spørre passasjerer om penger/cash da på en flyplass for fylling av fuel. Selskapet var dårlig likt/dårlig kredibilitet der de hadde landet.
    Det hadde visst ordnet seg til slutt...

    [video=youtube;ZkKPirksymQ]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ZkKPirksymQ#![/video]


    Anyway: McLeary har rett i mange ting i uttalelsene sine også. "Change passenger behaviour" er en ting de er ute etter. Og det trengs ser jeg også endel eksempler på....
     
    Sist redigert:
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Anyway: McLeary har rett i mange ting i uttalelsene sine også. "Change passenger behaviour" er en ting de er ute etter. Og det trengs ser jeg også endel eksempler på....
    Det er jo kjernen i hva det handler om. Dressur. Spørsmålet folk må stille seg er om de er villig til å la seg behandle som en hund for litt småpenger.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.825
    Antall liker
    21.783
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Anyway: McLeary har rett i mange ting i uttalelsene sine også. "Change passenger behaviour" er en ting de er ute etter. Og det trengs ser jeg også endel eksempler på....
    Det er jo kjernen i hva det handler om. Dressur. Spørsmålet folk må stille seg er om de er villig til å la seg behandle som en hund for litt småpenger.
    ser ut som ryanair-entusiastene faktisk er villig til det, gitt.

    merkelig.

    tydelig at det ligger i naturen hos mange å underkaste seg, la seg herse med.

    det er derfor o'leary blir hyllet som en gud av ryanair-entusiastene, uansett samme faen hvordan han omtaler dem og behandler dem.

    forholdet mellom o'leary og kundene hans minner om sadosex, mentalt sett.

    o'leary tar kvelertak med en grov kjetting mens han står bak og banker den blodsprengte, bakterieinngrodde og illeluktende babyhammeren sin opp i ræva på ryanair-entusiasten som skriker om "mer, mer, hardere, meeeeer".
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.918
    Antall liker
    35.938
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Så om jeg forstår dere rett,


    er det bare flaks at jeg hver gang har greid å bestille meg en billett på nett
    uten å falle i alle "skumle feller" eller bli "svindlet" på en eller annen måte.

    Det er bare tilfeldigheter som har gjort at jeg har kommet meg gjennom innsjekking og bag-drop uten noen
    form for vanskeligheter noen gang.

    Det er uforklarlig at jeg aldri har blitt trakassert av det "påtrengende" og ikke minst "sleske" ombordpersonale.

    At pilotene har funnet fram til riktig flyplass hver gang er også bare tilfeldigheter.

    At alle flyene jeg har vært med, ikke har falt ned pga manglende drivstoff er en gåte.

    Og endelig er det også bare flaks at flyene jeg har vært ombord ikke har blitt skutt ned av kampfly.

    :rolleyes:

    Når det i tillegg kommer argumentasjon som inneholder "jeg har hørt at" og "dette skjedde ETTER at klippet var slutt",
    er det vanskelig å ta dere alvorlig på dette karer.
     
    Sist redigert:

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    Lagga:

    Vi har vel alle hørt om bestefaren til en eller annen, som ble 100 år gammel på tross av at han røkte hele livet.

    Jeg tror dermed på dine positive erfaringer. Men jeg har samtidig ingen grunn til å betvile grunnlaget for alle skrekkhistoriene om selskapet heller. Noen har utvilsomt seg selv å takke, men slettes ikke alle. Personlig ønsker jeg ikke at en slik form for kunde-og personalbehandling som Ryanair står for, skal få dominere. Selv om jeg for min egen del nok skulle klart å reise med dette selskapet uten problemer underveis, ønsker jeg absolutt ikke å støtte et slikt selskap. Derfor kommer jeg aldri til å reise med Ryanair.
    Jeg synes det er trist at begreper som kvalitet og service i så stor grad blir erstattet med et ensidig fokus på pris. Det gjelder forresten i ganske mange sammenhenger i vårt samfunn.
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.327
    Antall liker
    5.130
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    3
    På tide med konspirasjonsteori!
    Dette dreier seg helt åpenbart om statlig sponset svertekampanje mot alt som er anti-kollektivt, opportunt, som bringer middelmådige shoppere ut i uløkka- og som gir spore for den redselsfulle valgfriheten?
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.825
    Antall liker
    21.783
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Så på den ene siden har jeg mine egne praktiske erfaringer,
    på den annen side har jeg folk som kaster om seg med dommedagsprofetier, hysteri, usubstansierbare injurier og baksnakking, ukvemsord og fordommer.

    Hvem skal jeg feste tillit til?

    naturligvis skal du feste lit til oss andre, lagga.
    dine egne sanser og erfaringer er jo ikke til å stole på, jmfr. alle kabeldebattene. ;)


    ingen røyk uten ild, vettu.
    ingen røyk uten ild.
     
    Sist redigert:
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    forholdet mellom o'leary og kundene hans minner om sadosex, mentalt sett.
    Nja, tror ikke helt det heller. De jeg kjenner med slike preferanser er mye mer opptatt av opplevelser og sanselighet og har en selvrespekt som nok stiller seg i veien for å finne seg i slikt fra ryanfolk.

    Jeg har mer tro på at det er mer primitive mekanismer ute å går her. En vesentlig del av det å bli dressert av ryan er at man skal se ned på og le av de som er dumme nok til ikke å forstå de intrikate betaligsfellene, og kan finne på å møte med en koffert som et 20 gram for tung eller en centimeter for bred til å passe i ryanboksen. Det er de dumme og enkle som ikke forstår og innretter seg etter reglene og opptrer utilbørlig individuelt, og dem kan man hundse, plage og rane så mye man vil. Man kan loppe dem som ikke har anledning til å skrive ut billetten, man mobber dem med mage slik at de skal fly med noen andre etc. ved å oppføre seg som dritt overfor de passasjerene man ikke vil ha, så sitter man tilbake med de best lydige, veldresserte, spinke og viljeløse. Men samtidig klarer man å få dem til å tro at de er blant de utvalgte få, de som forstår ryansystemet og for bli belønnet med en billigtur. Lydige og smilende som nordkoreanske skolebarn på klassetur.

    Så kan de flinke lydige stå å le litt i køen når noen blir loppet for tusenlappene fordi de har glemt en av detaljene. Litt som i skolegården der de feigeste står halvveis gjemt bak den store mobberen som skviser lille Per for lunsjpengene, og heier og hytter og håper i det stille på at det ikke dem som står for tur neste gang.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.825
    Antall liker
    21.783
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    newman klarte seg jo bra hos the soup nazi:




    det er mye som går greit bare man nedverdiger seg nok.
     
    Sist redigert:
    C

    cruiser

    Gjest
    Jeg er enig i at ryan air kunne behandlet mange av kundene sine bedre men jeg syns det er ett genialt produkt. Når jeg skal reise lett, er istand til å printe en billett osv osv kan slippe å betale for ett apparat som skal stå klart til å gi meg en haug med tjenester jeg egentlig ikke trenger..

    Tror det er komplett umulig å dimensjonere personellet til ett lavpriskonsept uten å ta hardt i med straffegebyrer, uten hadde nok enda flere kommet halsende uten pass og billetter og laget kork for alle andre.

    Var i august på en hopppåtur med tyrkiareiser til antalya, på nettsidene til tyrkiareiser under bestilling og i mailer som bekreftet bestilling i etterkant kom det ETTERTYKKELIG frem at man måtte ha med seg 15 euro i cash pr pers til visum på flyplassen til tyrkiske myndigheter og at man ikke kunne betale hverken med kort eller lire, var usansynlig mange som ikke hadde fått med seg dette og det skapte lange køer og masse frustrasjon for alle andre..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn