Politikk, religion og samfunn Russland - En tikkende bombe eller bare fjas?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.056
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Tar du den så tar du den
    kommer sikkert noen kjøretøyer inn mot en grense
    og kanskje noen militære fartøy

baltikum er antatt å være russernes reelle testpilot mot NATO.

All kommunikasjon slått av, 12 minutt med fly, ganske så heftig

får sitere et nordnorsk kraftuttrykk; vi protestere…

og thats it

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.400
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Hadde i tankene at vi ikke var så langt unna «boris» når jeg var i Tallin mandag og tirsdag denne uken.

oen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Antall liker
    3.778
    Sted
    Portugal
    Blir ikke noe orden på dette før de 2 største byene i Russland er fjernet fra kartet.

Israel er vel snart klare for nye oppdrag, de har erfaring.

oen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Antall liker
    3.778
    Sted
    Portugal
    Toppene i IOC trenger mere penger privat nå.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    10.195
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    23
    Prøver de å erte på seg fleste mulig for å få en reaksjon de kan bruke som et påskudd til et eller annet?

De skulle jo ha blitt skutt ned, men det skjer jo ikke for vi er redde for konsekvensene. Putin får jo bekreftet det han hele tiden har satset på, at veike vestlige politikere ikke tør å ta opp kampen nå som han har fått sin(e) agent(er) inn i det hvite hus. Skulle ikke forundre meg det minste om både Trump og Vance står på lønningslista til FSB.

• Liker
    Reaksjoner: oen

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    16.157
    Sted
    Sølvbyen
    De skulle jo ha blitt skutt ned, men det skjer jo ikke for vi er redde for konsekvensene. Putin får jo bekreftet det han hele tiden har satset på, at veike vestlige politikere ikke tør å ta opp kampen nå som han har fått sin(e) agent(er) inn i det hvite hus. Skulle ikke forundre meg det minste om både Trump og Vance står på lønningslista til FSB.
    Kunne ikke se at det stod noe om det ble sendt opp fly for å møte dem, men det burde kanskje vært et slags minimum, uten at jeg vet noe som helst om krigføring eller hva som er strategisk lurt. Men hvis man har en nabo som stadig krenker eiendomsgrensa og er respektløs, så sier man jo i fra? Diplomati virker litt bortkastet på noen som ikke respekterer avtaler og ser på imøtekommenhet og dialog som vestlig homofil svakhet. Hva skulle de gjort om de ble møtt av 9 jagerfly som eskorterte dem ned på bakken?

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.056
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kunne ikke se at det stod noe om det ble sendt opp fly for å møte dem, men det burde kanskje vært et slags minimum, uten at jeg vet noe som helst om krigføring eller hva som er strategisk lurt. Men hvis man har en nabo som stadig krenker eiendomsgrensa og er respektløs, så sier man jo i fra? Diplomati virker litt bortkastet på noen som ikke respekterer avtaler og ser på imøtekommenhet og dialog som vestlig homofil svakhet. Hva skulle de gjort om de ble møtt av 9 jagerfly som eskorterte dem ned på bakken?
    Ikke bare bare å eskortere fiendtlige fly ned på bakken, man vet jo aldri hvilke gærninger som sitter bak stikka
    også vet man ikke helt hva russerne da gjør
    og Europas land er nok meget forsiktig med å starte en væpna konflikt med russerne
    og man sier det samme om russerne,

men jeg tviler, jeg tror tvert om at russerne godt kan tenke seg en liten runde med/mot resten av Europa for å teste litt ut

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    10.195
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    23
    De ble møtt av jagerfly ifølge en annen nettside som handlet om samme hendelse.

Edit:
    Her:

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    10.195
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    23
    Og nå var det Polen som fikk besøk av russiske jagerfly.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    16.157
    Sted
    Sølvbyen
    Ikke bare bare å eskortere fiendtlige fly ned på bakken, man vet jo aldri hvilke gærninger som sitter bak stikka
    også vet man ikke helt hva russerne da gjør
    og Europas land er nok meget forsiktig med å starte en væpna konflikt med russerne
    og man sier det samme om russerne,

men jeg tviler, jeg tror tvert om at russerne godt kan tenke seg en liten runde med/mot resten av Europa for å teste litt ut
    Som sagt vet jeg ikke noe om det, men jeg tenkte at 3 jagere pr. russer ville vært et greit insentiv for å oppføre seg ordentlig og gjøre som man fikk beskjed om. de prøver jo bare å se hvor langt de kan strekke strikken?

PowerMetal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.07.2010
    Antall liker
    2.178
    Torget vurderinger
    2
    Bare å skyte dem ned, eneste som fungerer!

Tyrkia prøvde det ut for noen år siden. Ikke noe mer problemer for dem etter det. Da gidder russerne ikke miste flere fly på meningsløse provokasjoner.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    16.157
    Sted
    Sølvbyen
    Sverige var på jobb og geleidet de russiske flyene vekk, står det nå.

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    20.281
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Bare å skyte dem ned, eneste som fungerer!

Tyrkia prøvde det ut for noen år siden. Ikke noe mer problemer for dem etter det. Da gidder russerne ikke miste flere fly på meningsløse provokasjoner.
    Si hva du vil om Erdoǧan, men han vet å håndtere Putin. Muligens fordi han ikke er så ulik.

• Liker
    Reaksjoner: OMF

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.056
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1