Politikk, religion og samfunn Russland - En tikkende bombe eller bare fjas?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Det der er et eklatant eksempel på hvordan det går når maktfordelingsprinsippet ikke råder i et samfunn. Sagt på en annen måte; når domsstolene politiseres, er løpet kjørt.
    Fuck Putin.
    Ser ikke så bra ut for USA da?

    Sheriffer velges. Dommere velges. Høyesterettsdommere utnevnes basert på politisk bakgrunn, og de sitter på livstid.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.902
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Enig i at "vi" har vært heller begredelige når det gjelder å spre fred og fordragelighet. På den annen side vet jeg ikke helt om jeg synes det er spesielt positivt at Putin er særdeles flink til å begrense og rive ned det samme både på hjemmebane og i sine satelittstater. Stabilitet er fint, bevares, men ikke når den bare finnes på overflaten. Under tyranner vedvarer roen og freden kun til et punkt og deretter går det brått lukt åt skogen. Litt som en trykkoker uten ventil er en fredelig sak helt til det sier bang.

    Så er det heller ikke en videre hyggelig tanke at vi bør akseptere at kvinner, dissidenter, homofile og annerledes tenkende blir diskriminert, kjeppjagd, internert eller regelrett drevet jakt på fordi vi selv skal slippe å bekymre oss. Jeg synes i grunnen ikke at denslags tankegang er et moderne menneske verdig.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.127
    Ser ikke så bra ut for USA da?

    Sheriffer velges. Dommere velges. Høyesterettsdommere utnevnes basert på politisk bakgrunn, og de sitter på livstid.
    Pssst....
    Denne tråden er om Russland, ikke USA.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Steinfeld sa for noe år siden at Putinski er det minste problemet. De høkene som befinner seg bak ham i hierarkiet, klare til å knabbe stafettpinnen, vil utgjøre en helt annen og mye verre trussel.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.127
    Aldri så ille at det ikke kan bli verre
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.792
    Antall liker
    11.188
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Russland er for alle praktiske formål et autokrati, hvor haukene i skyggene gjør det de kan for å bevare egen makt og egen fordeler, - omtrent som det var under kommunisttida... "Åpne" og demokratiske valg er bare et slags farget dekke for egentlige forhold. På den annen side, så tror jeg det var Steinfeldt som under "frigjøringen" også sa at uten en sterk styring ville landet gå i oppløsning, da det er svært mange motstridende krefter i det store landet.....
    Russerne har alltid hyllet "kraften", svakhet er alltid uglesett, og det å fortsatt framstille Russland som en stormakt er viktig og populært, både for styrende og folk flest....
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: BT

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Ser ikke så bra ut for USA da?

    Sheriffer velges. Dommere velges. Høyesterettsdommere utnevnes basert på politisk bakgrunn, og de sitter på livstid.
    Nettopp, det utsagnet var like mye myntet på USA's semi-diktatur. Det sagt, USA har fortsatt et stykke å gå før de dømmer menneskerettighetsforkjempere etter terrorlovgivningen.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Fuck Putin??

    I beg to differ!

    Vi vet hva vi har og ikke hva vi får!

    Som en av Russlands nærmeste naboer burde vi i egeninteresse sette pris på at det er "ro och ordning" hos naboen. Vi ( Vesten ) har forsøkt litt for mye å bringe "demokrati og menneskerettigheter" til andre land med til dels dramatisk tragiske resultat. Nei, la russerne rydde i eget land uten "hjelp" fra oss!
    Uansett, fuck Putin again. At det potensielt finnes enda verre diktatorer, unnskylder ikke Putins nå fullstendig åpenbare kurs mot et fullendt og livslangt enevelde. At "Vesten" (les: USA) stadig har satt i gang kunnskapsløse kriger under dekke av å liksom skulle innføre demokrati, skal da ikke forhindre ekte demokratitilhengere å si fra om såpass åpenbare brudd på menneskerettighetene som vi ser i dagens Sovjet, eh... Russland.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.276
    Antall liker
    34.811
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Steinfeld sa for noe år siden at Putinski er det minste problemet. De høkene som befinner seg bak ham i hierarkiet, klare til å knabbe stafettpinnen, vil utgjøre en helt annen og mye verre trussel.
    Av en eller annen grunn har vi hørt det argumentet siden Lenins dager: "OK, han er ille, men la oss ikke utfordre ham direkte, for det er så mye verre folk bak ham som vil ta over hvis han faller." Ditto med Stalin, Khrusjtsjov, Bresjnev, ...

    Av en eller annen grunn er det aldri noen som kan peke på eksakt hvem som vil komme frem fra skyggen og gjøre alt så mye verre hvis gjøken på toppen veltes. Kanskje du kan forsøke? Hvem er det man er redd for at skal overta? Medvedev?

    Vi så jo hvilke klovner som forsøkte å overta da "haukene" kuppet Jeltsin og satte inn enslags militærjunta. Det var bare latterlig. Hvorfor skulle det være så mye mer kompetente skurker bak mafia-don'en Putin?
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Av en eller annen grunn har vi hørt det argumentet siden Lenins dager: "OK, han er ille, men la oss ikke utfordre ham direkte, for det er så mye verre folk bak ham som vil ta over hvis han faller." Ditto med Stalin, Khrusjtsjov, Bresjnev, ...

    Av en eller annen grunn er det aldri noen som kan peke på eksakt hvem som vil komme frem fra skyggen og gjøre alt så mye verre hvis gjøken på toppen veltes. Kanskje du kan forsøke? Hvem er det man er redd for at skal overta? Medvedev?

    Vi så jo hvilke klovner som forsøkte å overta da "haukene" kuppet Jeltsin og satte inn enslags militærjunta. Det var bare latterlig. Hvorfor skulle det være så mye mer kompetente skurker bak mafia-don'en Putin?
    Betimelig spørsmål, og Putin er da mer enn kompetent nok for opptil flere nasjoner. Jeg holder ham for å være en av de politisk sett mest skarpskodde strateger blant dagens verdensledere. At han dessverre har vist seg å ha såpass åpenbart despotiske trekk er en tragedie, for om noen skulle ha sjansen til å langsomt og nennsomt trekke Russland i en mer demokratisk retning, måtte det jo være nettopp Putin. Men han vil ikke. Grådigheten og maktkåtheten har fullstendig overtatt, og herfra går det bare en vei.
    Og merk at det ikke på noen måte er eventuelle "enda verre" figurer i skyggene Putin bekjemper, de er nok blant hans nærmeste venner. De han derimot bekjemper, er de som peker på hvem og hva Putin faktisk er.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.902
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Men han vil ikke. Grådigheten og maktkåtheten har fullstendig overtatt,

    Vil ikke og kan ikke. Alle Russlands nåværende oligarker har sine posisjoner og sin makt på hans nåde, likeledes den russiske mafiaen og høyreekstreme grupper som får herje fritt, i tillegg til at den Russisk-Ortodokse kirken har Putin å takke for sin enerådende samfunnsposisjon. Alle disse tøylene slipper man ikke uten videre, siden alle de nevnte og mange flere potensielt har absolutt alt å tape på et maktskifte eller, enda verre, en overgang til noe som ligner et reelt demokrati.

    I tillegg kommer alle dem han har fengslet urettmessig, presset ut av business eller lukrative posisjoner og venner og bekjente av dem han helt enkelt har fått myrdet. Om han en gang ikke lengre kan bruke statens maktapparat til sin egen beskyttelse ligger han fryktelig tynt an.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Av en eller annen grunn har vi hørt det argumentet siden Lenins dager: "OK, han er ille, men la oss ikke utfordre ham direkte, for det er så mye verre folk bak ham som vil ta over hvis han faller." Ditto med Stalin, Khrusjtsjov, Bresjnev, ...

    Av en eller annen grunn er det aldri noen som kan peke på eksakt hvem som vil komme frem fra skyggen og gjøre alt så mye verre hvis gjøken på toppen veltes. Kanskje du kan forsøke? Hvem er det man er redd for at skal overta? Medvedev?

    Vi så jo hvilke klovner som forsøkte å overta da "haukene" kuppet Jeltsin og satte inn enslags militærjunta. Det var bare latterlig. Hvorfor skulle det være så mye mer kompetente skurker bak mafia-don'en Putin?
    Dette er jo noen år siden nå så mulig Putinski har fjernet disse som et led i å kurere Shizoen Sin. Medvedev kunne sikkert vært talbar, hvis han lever lenge nok. Ellers kan en vel si at Stalin var verre enn de før og etter, med unntak av tsarveldet. Gikk vel noen milioner russerere der og.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Er det noe jeg har erfart så er det at russere har et helt annet tankegods enn vårt. Jeg sliter med å forstå systemet deres, men det fungerer for de fleste av dem, med flere unntak så klart. De har derimot et samhold som vi ikke har i vesten på samme måte. Om vi ser på alt faenskapet vi selv klarer å få til i vestlige demokratier så er spørsmålet hvor mye verre ting egentlig er i Russland. Ja, de sliter med økonomien - men de er ikke alene om det. De er også en viktig brikke i balansen mht Kina militært sett.

    Det beste med russere er hvor belest de er og ofte kunnskapsrike og mer filosofiske enn vestlige. De har også kommet lenger på likestilling som eks.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Hjelper ikke å være belest om en ikke kan tenke rasjonelt utenom boxen.

    Som Steinfeldt sa ifm lanseringen av en av bøkene han skrev: Stalin kakket hodet av 20 mill intellektuelle. Hva slags kunnskapsbase sitter man igjen med da? Han kalte det genuin genmanipulering. Stalin mente at disse var en direkte trussel mot ham, naturlig nok.

    Russerene elsker lidelse og tragedier og har gått i vranglås. Eneste "lyspunktet" for mange er den "sterke" banditten Putinski. Bra logikk.,
     
    Sist redigert:

    cox

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.08.2003
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    284
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Er det noe jeg har erfart så er det at russere har et helt annet tankegods enn vårt. Jeg sliter med å forstå systemet deres, men det fungerer for de fleste av dem, med flere unntak så klart. De har derimot et samhold som vi ikke har i vesten på samme måte. Om vi ser på alt faenskapet vi selv klarer å få til i vestlige demokratier så er spørsmålet hvor mye verre ting egentlig er i Russland. Ja, de sliter med økonomien - men de er ikke alene om det. De er også en viktig brikke i balansen mht Kina militært sett.

    Det beste med russere er hvor belest de er og ofte kunnskapsrike og mer filosofiske enn vestlige. De har også kommet lenger på likestilling som eks.
    Jeg hadde en gang en kollega som kom fra en liten småby ute på bygda i Russland. Vi kom i snakk om Wagners Ringen og hvilke stykker som inngikk i den. Dette kunne hun og mer til. Da jeg spurte om hvor hun hadde lært det svarte hun at det var på skolen. Ikke søren om noen norske gymnasiaster engang vet hvem Wagner var.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.902
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Er dette virkelig det viktigste man lærer på skolen? Spurte du henne hva hun hadde lært om poromene mot jøder og andre folkegrupper, Stalins utrenskninger og gulag, menneskerettserklæringen og hundre andre ting man kan peke på i Russlands fortid og nåtid?

    Ikke det at jeg tror norske gymnaster vet noe videre om noe av dette, men å dømme dem nord og ned akkurat på grunnlag av deres kunnskap om Wagner og evt. klassiske komponister generelt fremstår mildt sagt som svært søkt.
     

    cox

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.08.2003
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    284
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Er dette virkelig det viktigste man lærer på skolen? Spurte du henne hva hun hadde lært om poromene mot jøder og andre folkegrupper, Stalins utrenskninger og gulag, menneskerettserklæringen og hundre andre ting man kan peke på i Russlands fortid og nåtid?

    Ikke det at jeg tror norske gymnaster vet noe videre om noe av dette, men å dømme dem nord og ned akkurat på grunnlag av deres kunnskap om Wagner og evt. klassiske komponister generelt fremstår mildt sagt som svært søkt.
    Det jeg ville fram til er at russerne er et kulturfolk, de elsker litteratur, musikk, kunst og dans. At det politisk er en smørje og at det kan til tider være ensretting av kunnskap ellers er jeg helt enig i.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Nordmenn burde slutte å lese norsk media når det kommer til Russland, for det er lite annet enn vestlig propaganda.

    Russland er skurken, mens vi i vest er helten. Det har vi fått banket inn de siste 60 årene.
    Russerne har en militær øvelse utenfor norskekysten - altså er det russerne som driver militær opprustning. Det er aldri slik at Russland svarer på norsk opprustning (amerikanske baser på norsk jord. amerikansk overvåking fra norsk jord. militære seilaser inn i russlands næromårder). En opposisjonell til putin blir fengslet ... altså er det en helt. Det er selvsagt aldri slik at denne opposisjonelle har en egen agenda som kanskje ikke er altruistisk.

    Vi i vesten kan også ta våre menneskerettigheter og stappe de opp bak, for vi er enorme hyklere. Våre økonomiske motstandere skal følge menneskerettighetene, men vi selv kan gi og gir faen nøyaktig når det passer oss.

    Og ikke misforstå nå, selvsagt er menneskerettigheter en god ting. Men at vi skal kaste det kortet rundt... da burde vi kanskje følge dem slavisk selv.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.902
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Russland er skurken, mens vi i vest er helten.

    Russland er definitivt skurken, i alle fall en av de største av mange. Hvorvidt vi er helter er en helt annen ting og saken helt uvedkommende.

    Vi i vesten kan også ta våre menneskerettigheter og stappe de opp bak

    For FSB er selvsagt så meget, meget bedre.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Selvsagt har det noe å si. Å lese noe eller å se det på TV er på ingen måte det samme som å se det med egne øyne og føle det på egen kropp.
    Da må dette noe defineres da...
    Inntrykket etter å ha vært i og jobbet i Qatar, var omtrent det samme som jeg trodde jeg kom til å sitte gjen med før jeg reiste. Så det er nok avhengig av hva man leser og ser på.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.902
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Alt er relativt, men min egen opplevelse av for eksempel nød, krig og lidelse er/har vært særdeles annerledes gjennom TV vs gjennom tilstedeværelse.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.276
    Antall liker
    34.811
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Hadde det hatt noe å si?
    Er det slik at man må ha vært et sted for å mene noe og for å ha et syn på noe? En fordel ja, men man jo faktisk lese seg opp på noe.
    Kanskje ikke, men når man leser et synspunkt om at Russland har kommet lengre på likestilling og har bedre samhold enn oss i Skandinavia syntes jeg det var et nærliggende spørsmål. Slik er det ikke i det Russland jeg har sett.
     

    plinius

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    603
    Antall liker
    71
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    54
    Kanskje ikke, men når man leser et synspunkt om at Russland har kommet lengre på likestilling og har bedre samhold enn oss i Skandinavia syntes jeg det var et nærliggende spørsmål. Slik er det ikke i det Russland jeg har sett.
    Jeg har russisk kone og er ofte i St. Petersburg. Russland er kommet veldig langt i likestilling. Når amerikanske damer kjempet for å kunne arbeide i gruvene så kjempet russiske damer mot å komme ut av gruvene. :)
    Det jeg kan si er at russiske damer er opptatt av utdannelse og å få seg gode jobber på lik linke med menn. Det som er forskjellen på Norge og Russland er at vi tolker likestilling ut fra et rødstrømpe perspektiv. Her skal alle damer skifte dekk på bilen osv. I Russland skifter ingen damer dekk på bilen og det er kanskje noen menn som ikke vasker klær :) De setter pris på hverandre som mann og kvinne og dyrker forskjellene. Kvinnedagen i Russland er som en nasjonaldag der menn setter pris på kvinnene sine og tar de med ut på restaurant og kjøper gaver (I vesten er kvinnedagen noe helt annet). Vil legge til at kvinnedagen 8. mars kommer fra Russland og St. Petersburg.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.448
    Antall liker
    7.783
    Torget vurderinger
    0
    I den grad det har noe å si; jeg har vært i Russland flere ganger og det er veldig mange russere her jeg bor. Inntrykket er at de fleste russere er MEGET godt orientert om verden rundt seg. Og for de som tror at alle russere er ydmyke Putintilbedere så må jeg korrigere et slik syn. Mange av de jeg snakker med er MEGET kritiske mot Putin!

    Damene er så langt fra "pyntedukker" selv om de er meget pent kledd og sminket. De fleste av dem er hard arbeidende og mange har flere jobber. De jeg kjenner har en arbeidsmoral som går langt utapå vår. Det gjelder faktisk de aller fleste østeuropere jeg har vært borti. Unntak finnes selvsagt.

    Likestilling? Jo de har kommet langt i reell likestilling, de er lite interessert i mye av den "liksom feminismen" som synes å oppta mange norske kvinner. Flere av disse damene har lært seg å håndtere fedre, onkler, bestefedre og brødre som har hva vi Norge ville kalle "alkoholproblemer". De er tøffere enn toget når det trenges! men er samtidig ultrafeminine. Glem traktorfører Olga! Mange norske gubber har gått av seg skoene når de har hentet ny kone fra Russaland. De har ikke fått en underdanig dame som går i løypestreng mellom kjøkken og seng. De har fått en ny Administrende Direktør! Mange gubber som har fått seg en solid overaskelse!

    Dette sagt så er det helt klart store forskjeller på vårt norske samfunn og det russiske, vanskelig å si hva som er bedre eller dårligere i vært av dem. La oss bare konstatere at det er delvis STORE forskjeller.

    Blir du kjent med en russer er han den beste kamerat du kan ha. Han vil gi deg den siste skjorta si hvis det behøves, og han regner også med at du gjør det samme for ham. Det er ( ikke uten grunn!) et meget stolt folk. Her hjemme vil nok denne stoltheten bli fnyst av som utslag av nasjonalisme, men det blir feil å se slik på det.

    Vi må også huske på det at Russland, selv om de nå har færre folkegrupper enn da de var Sovjetunionen, er sammensatt av ganske mange ulike folkegrupper. Og mellom disse ulike folkegruppene eksisterer det fortsatt en god del mistro. Dette har nok historiske årsaker. Jfr Jugoslavia! Men vi ser da mye av det samme innenfor EU også så dette er ikke noe spesiellt for Russland.

    Når det gjelder mangel på demokrati så må vi huske at Russland/Sovjet ALDRI har hatt et slik åpent demokrati som vi har hatt i ganske mange år. De har faktisk gått ganske langt på få år. Dog må inrømmes at det har gått i "feil retning" de siste årene. Likevel bør vi her på berget kanskje spørre oss om hva vi er best tjent med. Et ikke fullt så demokratisk Russland eller et Russland som sprekker i sømmene og blir et nytt Jugoslavia? Personlig tror jeg at vi Norge er best tjent med et sentralstyrt Russland som holdes under kontroll selv om det ikke er ideellt på noen måte sett med "demokratiske briller". Dette er er moralsk dilemma.

    Og vær så snill å glem myten om at Russland er det store kommunistiske "Evil Empire". Det er faktisk mange år siden og de er slett ikke kommunister, på noen som helst måte!
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Kanskje ikke, men når man leser et synspunkt om at Russland har kommet lengre på likestilling og har bedre samhold enn oss i Skandinavia syntes jeg det var et nærliggende spørsmål. Slik er det ikke i det Russland jeg har sett.
    Det er jeg enig i. Alt tilsier at likestilling er ikke-eksisternde i mange deler av Russland. Det er utallige historier om politi som ikke bryr seg om koner/kvinner blir slått og det som verre er. Man skal ikke lese mye eller se mange dokumentarer for å finne mange beviser på dette.
     

    plinius

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    603
    Antall liker
    71
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    54
    Det er jeg enig i. Alt tilsier at likestilling er ikke-eksisternde i mange deler av Russland. Det er utallige historier om politi som ikke bryr seg om koner/kvinner blir slått og det som verre er. Man skal ikke lese mye eller se mange dokumentarer for å finne mange beviser på dette.
    Det har ingenting med likestilling å gjøre. Politiet der borte bryr seg like lite om en mann blir banket av kona. Men ja jeg er enig i at vold overfor kvinner er ett problem i Russland og at myndighetene ikke gjør nok for å stoppe det. Generelt så er rettssystemet der borte MYE dårligere enn det vi er vant til.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Det har ingenting med likestilling å gjøre. Politiet der borte bryr seg like lite om en mann blir banket av kona. Men ja jeg er enig i at vold overfor kvinner er ett problem i Russland og at myndighetene ikke gjør nok for å stoppe det. Generelt så er rettssystemet der borte MYE dårligere enn det vi er vant til.
    Hmmmm, handler det ikke om likestilling når kvinner ikke er verdt like mye? For det er de faktisk ikke der. At kona banker mannen hører vel til sjeldenhetene uansett...
     

    plinius

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    603
    Antall liker
    71
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    54
    Hmmmm, handler det ikke om likestilling når kvinner ikke er verdt like mye? For det er de faktisk ikke der. At kona banker mannen hører vel til sjeldenhetene uansett...
    De fleste tror de vet mye om Russland og tenker at kvinnene der er undertrykte som i muslimske land. Det er ikke tilfellet i det hele tatt, men problemet er at mange menn drikker for mye.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn