Roysens Stueanlegg

Status
Stengt for ytterligere svar.

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.576
Antall liker
2.771
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Hmmmm, dette var dagens kjipeste lesning, men du har tatt en avgjørelse som krever all mulig respekt!
Det har vært en lise å lese om og se bilder av stæsjet du har presentert og skrevet om, for det er jo de aller færreste forunt å overhodet få se, høre og ikke minst legge hender på slike juveler.
Men; når det kommer til stykket, er jo hifistæsj bare ting, som flere har vært inne på - selv om det kan gi gode opplevelser.
Håper inderlig at det snur og går rett vei igjen snart, det har både du og dine nære fortjent!
Lykke til på veien videre, først og fremst med helsen. Resten vil være for bonus å regne

mvh
Proffen
 

Final

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2013
Innlegg
3.141
Antall liker
5.143
Sted
Bærum
Torget vurderinger
4
Roysen. Vi kjenner ikke hverandre, men jeg har lest dine tråder med meget stor interesse. Trist å lese om din situasjon. Helsen er det viktigste. God bedring og alt det beste.

Mvh
Final
 
N

nb

Gjest
Veldig leit å høre, men det viktigste først, som du selv er inne på.

Håper det ordner seg på relevante fronter, da selvsagt først og fremst med helsen.
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.975
Antall liker
6.131
Torget vurderinger
32
Håper du snart får orden på helsa igjen, Roysen. Lykke til.

Roy
 

RBN

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.05.2007
Innlegg
2.436
Antall liker
1.600
Hei Roy
Dette var trist lesing. Materielle ting betyr lite i situasjonen du er i nå og kampen du kjemper.
Håper du kommer gjennom dette og vi kan møtes i hyggelig lag lenger fremme.
Kan ikke annet enn å ønske deg lykke til. Tenker på deg!

Mvh
RBN
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.934
Antall liker
19.792
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Fryktelig trist lesning, Roysen. Du har vært en av de som har inspirert mest her inne. Håper virkelig du kommer deg gjennom denne harde tiden. Stå på, og all mulig ønske om at veien etter hvert går oppover igjen.
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.469
Antall liker
4.266
Torget vurderinger
10
Hei Roysen!
Stå på, ikke gi deg!

Mvh.
SAL
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.273
Antall liker
905
Hei.
Trist å høre Roysen, men sikkert en svært klok beslutning, helsen og familie ER viktigst.
Liten trøst selvf., men i hvert fall har dine tråder her inne vært til underholdning å glede for mange av oss. Din jakt på ultrahighend (likevel kommersielt tilgjengelig)utstyr har vært artig å følge. Alt i helt annen klasse enn jeg er bemidlet til å kunne operere, men kanskje nettopp derfor desto mere interessant. Husker spesielt tilbake på da vi for noen år siden fikk gleden av å høre på anlegget du da hadde samlet, det var for meg gedigne greier som ellers hadde forblitt helt ukjent. Husker svært godt hvordan mellombassen opplevdes å sitte som ei kule, OG din kommentar i retning av at nettopp den var du ikke helt fornøyd med enda:rolleyes:

Håper helsen stabiliserer seg og du får bedre tider enn det kan høres ut som du har hatt nå. Som du antyder kanskje kommer du på hifibanen igjen, om men da med utstyr i lavere klasser. Opplever det fult mulig å ha stor glede av denne hobbyen nærmest uavhengig av prisklasser. Moroa med god lyd, samt frustrasjon over det motsatte, virker være tilstede uansett nivå.

God bedring, lykke til med salgsprosessen også.
mvh
Kjetil
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Trist å lese Roy. Håper ting går bedre etterhvert og du vinner over dette. Ønsker deg alt godt!
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Skikkelig trist å lese, Roysen. Har dessverre ikke annet å tilby enn lykkeønskninger og et virtuelt klapp på skulderen.

Et lite tillegg: Det er selvsagt litt rart å 'like' det siste innlegget ditt. Jeg liker selvsagt ikke at du er syk, eller at du nå har bestemt å selge deg ned på hififronten. Men jeg synes det er fint at du deler det som er tungt og vondt med oss, og håper at vi kan gi deg en liten oppmuntring i hverdagen.
 
Sist redigert av en moderator:

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.270
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Hei Roysen.

Du har vert en kilde for mine drømmer og hva som er mulig å oppderive i de øvre prisklassene innen hif. Jeg kommer aldri til å glemme opplevelsen vi i Skedsmo Audio hadde hos deg for en tid tilbake. Den satt store/dype spor.Og var en eye opener for min del, når det gjelder lyd.
Håper som andre skriver her at helsen bedrer seg og at du kommer tilbake. Familien er utvilsomt det viktigste! Håper også du kan kose deg med en musikkanlegg i mindre skala senere.

Om du skulle føle deg god nok form så har vi flere i Skedsmo Audio som du kan ta turen til, for å kose deg med lyd og duppedingser.

Mvh Peter
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.121
Antall liker
3.903
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Som min sjef pleier å si: Dette var ugreit. Stå på! God bedring ønskes.
 

Espen L

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.03.2010
Innlegg
3.988
Antall liker
10.624
Sted
Skien
Vondt å høre Roysen. Ønsker deg alt godt videre og håper alt snur seg til det bedre.

Mvh: Espen
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.447
Antall liker
2.632
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Helse trompfer alltid hobby... Ønsker deg alt vell.

PS: man kan vel nyte musikk uten state-of-the-art oppsett.. Et portabelt, men kapabelt headfi system kan du jo likevel benytte deg av... Gleden av musikk er viktig å ta med seg, spesielt når dagene er mørke.

best of wishes!

mvh Kai
 

comstedt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.10.2010
Innlegg
184
Antall liker
18
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Ting kan kjøpes igjen viss det kommer til det.

Gjør det som føles best for deg og de dine.
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.426
Antall liker
12.997
HUFF :p det står respekt av din avgjørelse Roysen, og jeg synes KW satte de rette ordene på det hele.
Ønsker at du skal bli frisk, og at du finner kraften i deg selv til å holde ut gjennom smerten og fortvilelsen dette gir deg.
Så får du komme tilbake til "galskapen" i vår lilel andedam senere.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Det er en tung avgjørelse å ta og selge anlegget, men det er både riktig og nobelt å ville sørge for sine nærmestes sikkerhet. Håper det viser seg å være et unødvendig grep, og at du blir bra igjen, Roysen. Ønsker deg god bedring.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.505
Antall liker
2.944
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Skikkelig uggent å lese Roysen.
Jeg har som mange andre her på HFS, lest dine tråder med glede, nysgjerrighet og en anelse frustrasjon (mest over andres ignoranse og trangsynhet) - men samtidig stor respekt over din ståpåvilje og dine valg underveis.
Du har nok en gang tatt et viktig valg, som det også står respekt av.

Jeg får sitere min stedatter, som hadde hjernesvulst i 7 år; "Jeg SKAL sørge for at ledningene mine når helt frem dit de skal"
(bestemt ung dame)

Ønsker deg av hele mitt hjerte, at du kommer deg på beina igjen.
 
V

vredensgnag

Gjest
Kroppen har fantastiske legende evner, Roysen, og med dagens legevitenskap i tillegg får man gode odds.
De beste ønsker om mange og gode lytteår - og gratulerer med dagen!
 
R

Roysen

Gjest
Tusen takk for alle lykkeønskninger og enighet i min avgjørelse. Jeg tenker allerede på et nedgradert anlegg. Så få vi se hvor og når det kan bli en realitet.

Ellers når det gjelder helsa sier mine leger at jeg må være realistisk i min situasjon. Målet er ikke full helbredelse. Målet er å leve så lenge jeg kan med sykdommen. Det er for stor spredning til at det kan la seg helbrede. Jeg håper dog på at tynntarmen kan løsne fra bukveggen igjen slik at blokkasjon slipper og jeg kan begynne å spise igjen.

Mvh
Roysen
 
S

sorgenfri

Gjest
Av hele mitt hjerte: Si Ifra hvis det er noe jeg kan hjelpe til med!

Stå på Roysen!
 

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Innlegg
12.260
Antall liker
8.269
Sted
Oslo
En avgjørelse det står stor respekt av. Jeg er ikke sikker på om jeg ville disponert slik selv. Men jeg har kun meg selv å tenke på. Har tidligere skrevet i tråden om mitt ønske om relativ bedring, siden kurativ beh.f.ø. ikke finnes. Du har alltid vært realist & aldri "gått rundt grøten". Jeg ønsker deg alt godt & mange gode lytteår, uansett anlegg.


mvh


Ole Christian
 

januscp

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2012
Innlegg
800
Antall liker
339
Torget vurderinger
10
Hei Roysen,

Det er godt at du selv har et realistisk bilde, men det aller viktigste er å aldri, aldri, aldri gi opp!
Måtte du ha flest av de gode dagene fremover.

mvh
Per J
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.955
Antall liker
13.297
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
trist lesing, men en klok beslutning opp i alt
men platesamlingen burde kanskje beholdes...selv enkle remedier kan gi enorm glede
et headset koblet mot en grei dac/head set amp kan gi god trøst i tunge stunder og binder lite kapital
skulle du trenge å lufte deg, er du hjertelig velkommen til Drøbak
stå på
husk at recovery er i stor grad og en mental greie
etter mitt hjerteinfarkt sa en Irakisk spesialist på Moss at det betød minst 50%
mvh
Leif
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Offa..:(
Trist å lese.
Men håper det blir litt bedre fremover. God bedring!

Mvh
Frank
 
R

Roysen

Gjest
Tiden forandrer alt, sies det. Det gjelder kontinuerlig. Så gjelder også meg og min situasjon. Fremtidsutsiktene ser nå litt bedre ut igjen. Fremtidsplanene mine har derfor endret seg igjen. Jeg har nå lyst til å begynne å tenke på et nedskalert anlegg. Sykdommen har medført uførhet, så de økonomiske rammebetingelsene er ikke som de var når dagens anlegg ble samlet. Samtidig skal jeg være ærlig å si at å gå fra Krell MRA og AP Cerubin til Dynaudio Arbiter og Magico Q7 var en stor nedtur i mitt rom. Jeg ønsker meg en lyd som ligner på Rockport Technologies Altair og Soulution 700 serie anlegget Audio Norge viste i Horten for noen år siden.

Et salg av dagens anlegg gir temmelig stor frihet i forhold til et nedskalert anlegg. Hva tror folket. Vil Rockport Avior med Soultion 500 serie gi meg hva jeg ønsker? Noe fra dagens anlegg kan også beholdes. Platespilleren m/pickup og forforsterkeren Lyra Connoisseur har jeg lyst til å beholde evt. kan pre og effekt fra darTZeel være noe. Jeg har heller ikke hatt anledning til å høre mine Dynaudio Arbiter monoblokker med andre høytalere.

Jeg venter jo også på levering av Tube Research Labs utstyret, og de har jeg ikke hørt sammen med Magico. Kanskje en Magico S5 kunne være noe eller en Tidal mellom modell?

Hva tenker folket? Jeg starter et nytt kapittel i denne tråden nå. Den vil først og fremst handle om et nytt nedskalert anlegg.

Mvh
Roysen
 
Sist redigert:

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.975
Antall liker
6.131
Torget vurderinger
32
Godt å få noen bedre nyheter i denne tråden igjen. Forslaget ditt med Soulution og Avior høres ikke feil ut (med forbehold om at jeg ikke har hørt det)

Roy
 

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Innlegg
5.835
Antall liker
1.418
Sted
Steinkjer
Er veldig glad for at ting ser lysere ut for deg, gleder meg til å fortsatt følge tråden din og din jakt etter et nytt anlegg.
Mvh.
Svein
 

Espen L

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.03.2010
Innlegg
3.988
Antall liker
10.624
Sted
Skien
Knall bra at formen er bedre Roysen. vi satt en gjeng og spiste i gamla stan på lørdags kveld i Stocholm og vi savnet deg hele gjengen, så neste messe Roysen nå som formen er på bedringens vei må du henge deg på :)

Mvh: Espen L
 
R

Roysen

Gjest
Klarer ikke helt å riste av meg taken på Rockports toppmodeller Arrakis eller Altair med enten Soulution 700 serie eller darTZeel monoblokker heller eller i bi-amp kombinasjon. Som sagt gir salg av Zanden, Goldmund, Wadia, Tube Research Labs pre + power, Dynaudio Arbiter, Lyra Connoisseur, Magico Q7 og evt Rockport Sirius med Lyra Olympos stor frihet i valg av komponenter.

Mvh
Roysen
 
Sist redigert:

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Hipp hipp Roysen! Dette var godt å lese.

Jeg gliste litt i skjegget da jeg leste det du skrev om "nedskalering" av anlegget ditt. Det er mange som har foretatt det - inkludert undertegnede - men med tanke på hvor på skalaen du befinner deg, vil du, selv med en ofseleg kraftig nedskalering, fremdeles være på et nivå de fleste bare kan drømme om. :)

Om det er så mange brukere her på HFS som har den erfaringen som kreves for å gi deg kvalifiserte råd om det du spør om, vet jeg ikke. Men det jeg føler meg sikker på, er at de kommer til å prøve! Hehe.

I det seneste innlegget ditt har du jo selv lagt en del premisser for hva du ser for deg, og jeg kommer til å fortsette å følge tråden med stor interesse.

Lykke til, unge mann, og stå på! ;)
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn