Roysens Stueanlegg

Status
Stengt for ytterligere svar.

J.Rasmussen

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.01.2007
Innlegg
557
Antall liker
182
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
10

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
273
Torget vurderinger
11
Ser ut som de er moderert bort. Isåfall er svekker det iallefall troverdigheten til Magico om de skulle ha en finger med i spillet her.

Tenk all den gode reklamen de fikk hvis de bare hadde ordnet opp i sakene sine. Hadde blitt solgt noen par da, kontra noen par i minus.
 

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Innlegg
8.353
Antall liker
10.981
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
rammet av kollektiv paranoia her? ganske vanlig å ha problemer med billedopplasting her på sentralen - dessuten bruker moderatorer å fortelle hva de har moderert. ta helg nå..
 

Virgo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2006
Innlegg
1.706
Antall liker
602
Torget vurderinger
10
Regner vel med at Magico eller representanter for dem følger med på tråden her..
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.885
Antall liker
13.904
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Skjønner. Lurer på om jeg sjekket dette tidligere og at problemet i dette tilfellet var at jeg overtok ansvaret for varene i Gøteborg hvor jeg ikke kan bevise om varen var skadet eller ikke.

Mvh
Roysen
Tror du har rett i det.

Hvem signerte på fraktbrevet for mottakelse i Göteborg? Dersom dette er gjort uten anmerkning av ytre skader på emballasjen så er det ikke noe krav som kan rettes mot Magico eller deres transportør. De to er da sjekket ut fra saken ifm transportskader.

Da står du igjen med en transport mellom Göteborg og deg som er hvor skaden må ha oppstått dersom kassene så uskadede ut inne på lastebilen i oppkjørselen din. Det har ikke betydning her hvilken incoterm (Incoterms - Wikipedia) som er benyttet da det ikke finnes noen "selger" på denne transporten.
Ser at Audionord står som avsender og da er det de som må søke erstatning fra Bring.
Uten spesiell forsikring så er det SDR17 som du kan forvente å få igjen.
Lov om vegfraktavtaler - bring.no
Signerte du på fraktbrevet uten anmerkninger så har du en dårligere sak. De er da levert uskadet til deg.

Ut over dette blir det en sak mellom deg og Magico, dersom du mener emballasjen var for dårlig.
Uttalelsene fra distributørs representant og fra forhandler bør veie tungt her.
Bilder og skriftlig dokumentasjon er viktig, generelt.

Tror dessverre at det kun er en (økonomisk) taper i denne saken, og det er deg.

mvh
Det er nok ikke signert på noe fraktbrev for overtakesle av ansvar i Gøteborg. Det er noe som gjør meg litt håpefull. En slik signatur eksisterer ikke.

Mvh
Roysen
Ikke noe å bli håpefull for. Det du behøver er et fraktbrev med anmerkning om skade.
Manglende signatur/fraktbrev betyr bare at sendingen ikke er levert, og det er i etterkant tydelig dokumentert med bilder fra deg. Varene kom frem til kunde.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.151
Antall liker
10.656
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Ingenting er moderert bort. Sikkert noe feil i opplastingen til HFS.
Jeg kan ikke skjønne hvorfor bilder av skader på Roysen sine høyttalere, lagt ut av Roysen selv kan være "guffent" for Magico. Det er jo bare slik det er.

Men av og til problemer om det lastes opp veldig mange bilder i samme post. Så et tips kan være å redusere til en 3-4 pr post.
 

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Innlegg
2.496
Antall liker
506
Torget vurderinger
0
Ikke halshugg noen i moderasjonen. De kan ikke noe for dette. Jeg har nå forsøkt å laste opp bildene på nytt. Håper det har løst problemet slik at alle kan se bildene nå.

Mvh
Roysen
 

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
273
Torget vurderinger
11
Da er det jo greit. Beklager om noen skulle føle seg støtt av utsagnet mitt. Var bare litt rart at noen av bildene dukket opp og ikke de mest interessante bildene.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.151
Antall liker
10.656
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Beklager om noen skulle føle seg støtt av utsagnet mitt
Helt ufattelig ekstremt støtt :cool:

Jeg har også hatt noen problemer ved billedopplasting av flere bilder dersom jeg går inn og redigerer posten etterpå. Da kan det bli litt krøll og må gjøre øvelsen omattatt
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Er de helt fabrikknye eller kan du ha fått et par som først har vært på en messe til demo og deretter pakket ned?
 

Virgo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2006
Innlegg
1.706
Antall liker
602
Torget vurderinger
10
Skader tilogmed inni kassa med spikes/underlag... Skjønner ikke hvordan alle de skadene kan ha oppstått. Virker som kassen et eller annet sted på veien har deiset hardt i bakken, men da burde jo kassene selv hatt større skader eller blitt ødelagt ?Ser jo ut som noen har herjet med dem skikkelig..fy flate så surt..
 

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
273
Torget vurderinger
11
Dette ser ut som slurv. Dårlig tilkobling på element og dårlig festede komponenter i delefilter. Med såpass tunge spoler tar man forhåndsregler å fester sakene skikkelig sammen.

At dette skulke koste 150 000 er helt ut av all fornuft spør du meg. kan se ut som om det bør skiftes ett til 2 elementer og en spole. Gnissemerkene går de også ta på egen kappe spør du meg.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn