HVA er det egentlig som har utløst denne fjortiskranglinga? Er det noen som er stallståtte og surkete, kan jeg anbefale standby-knappen på anleggene og en god tur i frisk romjulsluft.
Jeg nyter musikk hvor og når det måtte passe meg - i bilen ( hjelper mot stress, skjerper hodet mellom møter osv. osv. ), mens jeg lager mat, mens jeg vasker hus et cetera. ikke mens jeg støvsuger, da hører jeg ikke en dritt, uansett. I mitt tidligere liv som styrmann /fiskeskipper, var det veldig ok med Led Zep og den slags på brua, men nå lytter jeg konsekvent ikke til musikk på jobb - unntatt av og til via radio.
Hvor og når andre mennesker vil høre på musikk, får bli opp til enhver. Jeg ser ikke noe galt i å lytte til noe hvor og når som helst. Men jeg skjønner meg ikke på folk som bare må ha headsett eller øreplugger på seg ute i naturen, mens de jogger eller går på ski, er på fisketur, sykler ( burde vært forbudt, det er direkte livsfarlig! ). Jeg har en kjenning som sverger til Tom Petty's "Learning to fly" mens han henger i fallskjermen sin!! Men igjen; det må da for svarte bli en høyst privat sak hvor og når man vil ha musikk på eller i ørene sine.
Skal dette liksom ødelegge musikken? Eller musikken som kunstart? Er det feil av meg å betrakte en vakker akvarell mens jeg støvsuger, vasker gulv eller liknende aktiviteter / huslige sysler? Hvis musikk kun skal oppleves i "sweet-spot", skal sikkert billedkunst kun betraktes i dertil egna gallerier - under ytterste stillhet og ro?
Tråden har utvikla seg fra å være interessant til å bli tumleplass for surmaga, romjulsleie, misfornøyde mennesker. IMO. Håper dere blir i bedre mood i det nye året..... ;D