Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.764
    Antall liker
    50.370
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    EC lager mye bra, men preamper er ikke deres sterke side. Hadde EC 4.7 her i 1 uke vel, døll lyd kontra alle de andre som har losjert her.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    EC lager mye bra, men preamper er ikke deres sterke side. Hadde EC 4.7 her i 1 uke vel, døll lyd kontra alle de andre som har losjert her.
    At den er annerledes enn rørampen er vertfall helt sikkert. Gøy 0 prøve kor annet
    Men den legges nok ut for salg etterhvert.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    De som er ferdige har gitt opp....
    Det er også en måte å se det på. For min del så er utprøving mye av hobbyen. Er ikke så glad i å sitte stille på en stasjon. Liler å reise se hva som er der ute. Forstår også de som er fornøyd og stopper søken etter ny lyd evnt bedre lyd.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kan jo legge til at jeg har 6 mulige forsterkerkombinasjoner inkl lånepre. Så har litt å bytte rundt på. Har prøvd 4 av de og de låter ulikt.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vart en svært hyggelig kveld igår, mye ulikt ble spillt dog i hovedsak tyngre rock og metal. 5 finger deathpunch og Avenged Sevenfold var noen av bandene karen som var på besøk likte Tror jaggu det blir rørforsterker på han også...

    Ny uke, nye muligheter
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Turen på treningssenter var også intr. Blir å kjøre et opplegg med PT over 10 uker. Så får vi se etter 10 uker om jeg fortsetter på egen hand eller om det blir flere timer med PT. Koster en hel del dette her, men jeg ser det som en investering for fremtiden. Tar meg råd til det.
     
    Sist redigert:

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.562
    Antall liker
    7.510
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Turen på treningssenter var også iktr. Blir å kjøre et opplegg med PT over 10 uker. Så får vi se etter 10 uker om jeg fortsetter på egen hand eller om det blir flere timer med PT. Koster en hel del dette her, men jeg ser det som en investering for fremtiden. Tar meg råd til det.
    Ja investering i helse er vel det mest fornuftige man kan bruke penger på. Håper opplegget fungerer 👍🏻
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    God morgen Peter :) det hørtes ut som en god plan og håper det hjelper på formen

    mvh
    Satser på det. Komme kjøpt en brukbar brukt dac for samme prisen... Men satser på at det gir motivasjon for å dra på senteret, trene og så ikke bli passiv medlem. Etter 10 uker så er det meningen å trene selv og ta en og annen time med PT. 1pr 3mnd omtrent. Vi får se etter 10 uker.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.167
    Antall liker
    34.545
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Det er bare å sette i gang, går nå på treningsstudio for rehab av skulder to/tre ganger i uken - har gjort det siden september. Blir en slags vanesak det også.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.460
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Turen på treningssenter var også intr. Blir å kjøre et opplegg med PT over 10 uker. Så får vi se etter 10 uker om jeg fortsetter på egen hand eller om det blir flere timer med PT. Koster en hel del dette her, men jeg ser det som en investering for fremtiden. Tar meg råd til det.
    Skal du ha orden på dette bør du inkludere kost trening og søvn. Nytter ikke med noen snarveier til god helse.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Det er bare å sette i gang, går nå på treningsstudio for rehab av skulder to/tre ganger i uken - har gjort det siden september. Blir en slags vanesak det også.
    Ja er det som er litt av håpet her også, at det blir en vane å gå 2 etterhvert 3 ganger i uka. Har vert støttemedlem av et treningssenter tidligere, dvs betalt og ikke brukt. Da jeg synes å trene med vekter er så utrolig kjedelig.

    Det senteret fitnesspoint som jeg var på igår var veldig lite, greit med utstyr såg det ut til. Og folk var påkledd. Så krysser fingrene for at det blir en positiv endring.

    Hvordan går rehabben?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.167
    Antall liker
    34.545
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Ja er det som er litt av håpet her også, at det blir en vane å gå 2 etterhvert 3 ganger i uka. Har vert støttemedlem av et treningssenter tidligere, dvs betalt og ikke brukt. Da jeg synes å trene med vekter er så utrolig kjedelig.

    Det senteret fitnesspoint som jeg var på igår var veldig lite, greit med utstyr såg det ut til. Og folk var påkledd. Så krysser fingrene for at det blir en positiv endring.

    Hvordan går rehabben?
    Jo takk, startet med 4kg i september, før jul så klarte jeg å pushe 32kg, så det gikk fremover, nå ble jeg operert for galleblære i romjula, så maksvekt i en måned fremover er 4kg igjen....
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Skal du ha orden på dette bør du inkludere kost trening og søvn. Nytter ikke med noen snarveier til god helse.
    Kost får jeg hjelp til av PT, er visst utdanna innen ernæring. Så det håper jeg dekkes. Søvn derimot er en utfordring. Vertfall regelmessig og normal søvnkurve. Dytter i meg endel greier fra apoteket og flere av de er søvndyssede. Så noen dager går jeg rundt som en fet...
    PVZ_Zombie_Suit.png
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jo takk, startet med 4kg i september, før jul så klarte jeg å pushe 32kg, så det gikk fremover, nå ble jeg operert for galleblære i romjula, så maksvekt i en måned fremover er 4kg igjen....
    Det må jeg si var fremgang gitt. Da er det håp for meg også. Er sykt spent på hvordan kroppen og nærvesystemene reagerer på dette. Det kan gå alle veier rett og slett. 🙈
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Dagen idag er bare rett og slett fantastisk. Helt ok i kroppen og musikken sitter som et skudd. En av de dagene da alt stemmer igjen.
    IMG_20230117_150251.jpg

    Spiller igjennom alle Alice In Chains platene mine.
    Dirt
    Facelift
    SAP/Jar of Flies
    MTV in plugged

    Jakter også etter nytt møbel til lp plater. Drit lei Kallax eller hva de heter, ser så dårlig. Så er ute etter noe som jeg kan bla i og kom over dette møbelet.
    Noen som har et slikt møbel?
    preview (3).jpg

    Star at det er plass til 500 plater. Det høres utrolig ut med tanke på vekten av 500 plater...

    Finnes også i sort
    preview (2).jpg


    Lurer på om jeg skal kjøpe et slikt
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.210
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tenker det skal være svært så tynne plater hvis det skal gå 500 oppi den der, men veldig praktisk. Hvem er det som selger den?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Screenshot_20230117_164212_com.android.chrome.jpg


    Skeptisk altså som dere sier.. Synes det ser ok ut på bilde. Veldig praktisk for min del og koster ikke en hel formue. Gratis frakt

    Lurer på om jeg skal bestille ett.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tenker det skal være svært så tynne plater hvis det skal gå 500 oppi den der, men veldig praktisk. Hvem er det som selger den?
    3 i bredden og 42 cm dypt. Så tipper det er som du sier ikke plass til 500 plater.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.210
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da får jeg bare lete videre. Er mange å finne i USA og England, men frakt og penger til as Norge gjør at det ikke blir så gøy. Veier jo endel slike møbler..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ny dag på lytterommet. Symfonisk metal på tapeten idag.

    Driv å titter litt på streamerløsninger om dagen. Gi det et skikkelig forsøk tenkte jeg. Hva skikkelig betyr... Aner ikke. Har ikke fulgt med så mye på det den siste tiden. Har lysst på en løsning der jeg kan plugge inn usb hardisk med rippa filer og spille av den fra app uten å måtte gå via nettverk.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Ny dag på lytterommet. Symfonisk metal på tapeten idag.

    Driv å titter litt på streamerløsninger om dagen. Gi det et skikkelig forsøk tenkte jeg. Hva skikkelig betyr... Aner ikke. Har ikke fulgt med så mye på det den siste tiden. Har lysst på en løsning der jeg kan plugge inn usb hardisk med rippa filer og spille av den fra app uten å måtte gå via nettverk.
    Finnes vel noen alternativ der ute da, jeg gjør dette selv på min Auralic Aries Mini. Samt at jeg har satt inn en HDD i den som jeg også har musikk på.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Finnes vel noen alternativ der ute da, jeg gjør dette selv på min Auralic Aries Mini. Samt at jeg har satt inn en HDD i den som jeg også har musikk på.
    Det er selfølgelig en mulighet ja med Hdd i streamer. Godt tips
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.562
    Antall liker
    7.510
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Finnes vel noen alternativ der ute da, jeg gjør dette selv på min Auralic Aries Mini. Samt at jeg har satt inn en HDD i den som jeg også har musikk på.
    Det er selfølgelig en mulighet ja med Hdd i streamer. Godt tips
    Synd ikke flere streamere har denne muligheten - roeng sin Aries Mini er vel en av de få "rimelige" som har den muligheten. Eller hadde er vel mer riktig siden den ikke er i salg lenger. Av nye streamere så må man vel fort opp på 15k eller mer for å kunne ha intern HDD.
    Men enig i at det er genialt (y)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Synd ikke flere streamere har denne muligheten - roeng sin Aries Mini er vel en av de få "rimelige" som har den muligheten. Eller hadde er vel mer riktig siden den ikke er i salg lenger. Av nye streamere så må man vel fort opp på 15k eller mer for å kunne ha intern HDD.
    Men enig i at det er genialt (y)
    15K et innenfor det om den er god.
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.323
    Antall liker
    3.436
    Sted
    Sunnmøre
    Eg tenkjer at strøyming er 99% software, og ein stor del av denne er GPL eller andre former for “open source”. Det gjer også at eg er skeptisk til dyre, eksklusive løysingar.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Eg tenkjer at strøyming er 99% software, og ein stor del av denne er GPL eller andre former for “open source”. Det gjer også at eg er skeptisk til dyre, eksklusive løysingar.
    Er åpen for absolutt alt jeg. Har jo hørt dyre streamere ganske mange ganger. Som låter kanon. Men har ikke utforska det så mye her hjemme tidligere.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn