Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Der vart du bra oppdatert på Eleine😉🎶
    Sitter selv å hører litt på de nå etter gjennomført familie jul med mye barn og voksne😊
    Deling å roe ned med litt musikk hvor lyd er organisert og ikke kaos som når det er mange barn😎
    Jepp Eleine bare vokser på meg. Ser virkelig frem til konserten.
    Organisert lyd er å foretrekke definitivt.

    Liker godt blandingen mellom growling og clean vokal hos Eleine. Blir noen hyggelige timer med de fremover. Fikk også en hyggelig epost fra Madeleine med takk for å spre musikken i Norge. Det hadde plutselig blitt bestill svært mange plater fra Norge.. 🤘
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Jepp Eleine bare vokser på meg. Ser virkelig frem til konserten.
    Organisert lyd er å foretrekke definitivt.

    Liker godt blandingen mellom growling og clean vokal hos Eleine. Blir noen hyggelige timer med de fremover. Fikk også en hyggelig epost fra Madeleine med takk for å spre musikken i Norge. Det hadde plutselig blitt bestill svært mange plater fra Norge.. 🤘
    Har sansen for Eleine jeg også og blitt spilt mye her de siste 3 åra😉
    Hører på mye tyngre musikk med kvinnelig vokal å en av favorittene er Infected Rain🤘
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har sansen for Eleine jeg også og blitt spilt mye her de siste 3 åra😉
    Hører på mye tyngre musikk med kvinnelig vokal å en av favorittene er Infected Rain🤘
    Infected Rain er ikke helt for meg. Igjen ei gruppe somlet fantastisk musikk men der bruken av vokal ikke treffer meg. Skal du på konserten med Eleine da?
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Infected Rain er ikke helt for meg. Igjen ei gruppe somlet fantastisk musikk men der bruken av vokal ikke treffer meg. Skal du på konserten med Eleine da?
    Vokalen på Infected Rain er nok ikke for alle og måtte gå seg til her😊
    Konsert blir det lite av for tiden, da jeg bor usentralt og jobber mye og uforutsett😊
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vel første dag under 40 siden denne drittfluensaen slo ut i full blomst forrige uke, så da turte jeg meg opp trappa. Opp til platevasker og litt musikk. Gøy å kunne spille musikk og vaske samtidig.
    IMG_20221226_122850.jpg

    IMG_20221226_122637.jpg


    Så får jeg bytta innerkover på de slik at de er klare til formen er bedre. Blir bare streaming idag kjenner jeg. Men det var digg å få noen toner ut av høyttalere igjen. 🤘 Går i megadeth her akkurat nå. Er en slik Spotify liste som har plukka ut musikk for meg. Den treffer selfølgelig veldig bra. Forrige låt var Black Sabbath.. 👍
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    God bedring og fortsatt god jul Peter 👍🏻
    Kos deg med musikken 🎵
    Kommer seg nok etterhvert. Denne drittfluensaen var fryktelig seig. Nå har jeg noen underliggende sykdommer som nok ikke hjelper noe særlig, men så syk som det her pleier jeg ikke å være, vertfall ikke så lenge.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har ikke vært oppe på lytterommet siden før jul faktisk. Denne sjuka som går nå er noe av det seieste jeg har vert borti. Nå er formen såpass at jeg måtte bare opp trappen for å få litt musikk fra oppsettet.
    IMG_20230105_231910.jpg

    4 pater fra Eleine som endelig får lov til å spilles. Rakk å vaske de før feberen kom, så nå var det påtide å få spillt de.

    Lytta på Acoustic in Hell nå og kjører videre med deby plata. Ser frem til konserten i vår

    Foten går her så meget godt tegn rett og slett. 🤘
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er på bedringens vei nå med tanke på syka jeg fikk før jul. I dag har jeg spillt mye musikk på lytterommet. Masse ulike sjangere.

    Så har jeg sortert litt smårør som jeg skal teste ut i låneampen.
    IMG_20230109_151810.jpg

    Ellers så har vi fått tak i en kar som kommer innom her hjemme innimellom. Slik at jeg slipper å måke så mye. Hjelper på det
     

    Vedlegg

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    God jul!

    Når det gjelder kvinnelige vokalister i denne sjangeren, har du hørt noe på Heidi Parviainen? Opptrer i forskjellige band F.eks. amberian Dawn - https://tidal.com/track/15517109
    LOL første låten jeg hørte med hu var lay all your love on me... 👍

    Men liker mye bedre Dark Sarah.. Det må jeg høre mer på
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Testing testing.. Blir å bruke dagen idag på litt testing av smårør. Spiller en fast spilleliste, så får røra bli litt kalde før jeg bytter. De som står i nå er Mullard
    IMG_20230110_063242.jpg


    Tenker jeg prøver TAD etterpå
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Testing testing.. Blir å bruke dagen idag på litt testing av smårør. Spiller en fast spilleliste, så får røra bli litt kalde før jeg bytter. De som står i nå er Mullard
    Vis vedlegget 883362

    Tenker jeg prøver TAD etterpå
    Trenger ikke å bli kalde disse små.
    Napp dem ut så fort du kan ta i dem.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Får ta litt mer eller vi får prøve på rørtesting i morgen. Kroppen fungerer ikke. Heldigvis så satt jeg opp noe av overskuddet av komponerer som står her på gjesterommet igår.
    Er her jeg ligger når kroppen er slik som idag for å ikke bli for mye herja med når hu kommer hjem..
    IMG_20230110_114422.jpg

    IMG_20230110_114233.jpg


    Oppsettet er
    WIIM mini
    Technics SH 8055
    T+A Power Plant Balanced
    Klipsch Ksb 3.1

    Må justere litt mer på eq da det er "litt" mye nedover. Burde nok hatt en dac også, men har lånt bort en så tror ikke jeg gidder å kjøpe inn noen ekstra. Får være måte på hvor mye stasj som blir stående ubrukt.
    Tror jeg har til ett oppsett til, da med cd spiller som kilde.. 😁 🤣
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Får prøve å komme meg opp på loftet for en aldri så liten rør shootout idag. Formen idag er steine bra! Full av energi og krum nakke.

    Har endatil tatt kontakt med et par trenings senter for å se om det er en PT som har kunnskap om trening for folk med Diabetes Nevropati. Har vert til dels sengeliggende /stillesittende i snart 1 1/2år nå, så må prøve noe annet. Har fått ok fra lege om jeg finner et senter og PT som vet hva han/hun holder på med. Så jeg er veldig spent på dette.
    Har ikke fått diagnosen enda, men det er svært stor sannsynlighet for at det er dette og en annen tileggsdiagnose som gjør at livet er som det er. Får vite mer mot slutten av mnd.. Skal på noen undersøkelser i Oslo denne mnd.

    Driver å ser litt etter tak over hue på Sunnmøre, det ser ut til at det er den veien det går. Mye familie og venner, samt ok priser for tak gjør at det frister en del. Blir man ufør så må man bosette seg en plass man har råd til å leve. Det er mulig hjemme på Sunnmøre. Ikke leve fett, men det vil gå rundt.. Så får man prøve å finne noe man kan tjene noen ekstra tusenlapper på i mnd.

    Skikkelig positiv dag i dag med andre ord
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Lol sitter fremdels nede på gjesterommet og viser 🤘 ut i lufta, luftgitar er henta frem og foten går.

    Iron Madien 2 minutes to midnight dundrer ut her...
     

    Entropy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Innlegg
    500
    Antall liker
    956
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Får prøve å komme meg opp på loftet for en aldri så liten rør shootout idag. Formen idag er steine bra! Full av energi og krum nakke.

    Har endatil tatt kontakt med et par trenings senter for å se om det er en PT som har kunnskap om trening for folk med Diabetes Nevropati. Har vert til dels sengeliggende /stillesittende i snart 1 1/2år nå, så må prøve noe annet. Har fått ok fra lege om jeg finner et senter og PT som vet hva han/hun holder på med. Så jeg er veldig spent på dette.
    Har ikke fått diagnosen enda, men det er svært stor sannsynlighet for at det er dette og en annen tileggsdiagnose som gjør at livet er som det er. Får vite mer mot slutten av mnd.. Skal på noen undersøkelser i Oslo denne mnd.

    Driver å ser litt etter tak over hue på Sunnmøre, det ser ut til at det er den veien det går. Mye familie og venner, samt ok priser for tak gjør at det frister en del. Blir man ufør så må man bosette seg en plass man har råd til å leve. Det er mulig hjemme på Sunnmøre. Ikke leve fett, men det vil gå rundt.. Så får man prøve å finne noe man kan tjene noen ekstra tusenlapper på i mnd.

    Skikkelig positiv dag i dag med andre ord
    Hør om Magnat kan ha kompetanse. Vet de har litt kompetanse på andre ting som gjør trening vanskelig.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hør om Magnat kan ha kompetanse. Vet de har litt kompetanse på andre ting som gjør trening vanskelig.
    Takker for tips. Er egentlig litt for langt unna hjemmet. Men skal ta kontakt med de om jeg ikke finner noe jeg er trygg på. Skal til samtale med en PT på søndag som mente han visste godt om hva dette innebærer.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fredag den 13 gitt. Sålangt har alt gått bra.. Har til og med tatt meg en tur ut døra. Fikk melding om ny pakke som var fremme både i posten og på platesjappa.
    IMG_20230113_150111.jpg

    Så da vet jeg hva jeg skal holde på med i helgen.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Og jeg som trodde det var preen min som du hadde gjort klar for avreise. 😂
    Haha den står her den. Kommer med den en annen dag. Endelig kommet meg ut igjen. Den syka var en seig jævel
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har blitt noen timer med musikk etter at EC kom i hus. Og sitter fremfor anlegget nå å varmer opp til tur på treningssenter. Blir spennede å høre hvilken trening PT vil anbefale. Målet er å ha noe å fylle dagene med, få beveged kroppen mer på en skånsom måte og helst komme meg endel kg ned i vekt. Har økt massen betraktelig etter jeg stoppa å jobbe. Fra rundt 23-25000 skritt for dag ned på kanskje 500. Har redusert på både mat og insulin betraktelig, men Alikevel har det krøpe oppover. Målet er 90 kg.

    Litt av utfordringen er at jeg har vert en slik type som legger på meg volum veldig lett. Både muskler og fritt. Men som også går raskt ned igjen. Jeg ønsker i utgangspunktet ikke å bygge så mye mer muskler da det veier mye. Og jeg har noe under det ekstra som ligger utenpå.

    Krysser fingrene for at denne PT vet hva han snakker om. Det hadde vert så gøy å kunne klare en 2-3 ganger i uka på trening.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Senere i kveld blir det besøk av en lokal hifikar.. Blir hans første møte med både rørforsterker og Ø Audio Icon. Lurer på om det er første møte med vinyl også. Ikke sikker på det siste.
    Ser frem til det, litt kaffe og mye prat. Trivelig søndag altså.

    IMG_20230115_115915.jpg
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Har blitt noen timer med musikk etter at EC kom i hus. Og sitter fremfor anlegget nå å varmer opp til tur på treningssenter. Blir spennede å høre hvilken trening PT vil anbefale. Målet er å ha noe å fylle dagene med, få beveged kroppen mer på en skånsom måte og helst komme meg endel kg ned i vekt. Har økt massen betraktelig etter jeg stoppa å jobbe. Fra rundt 23-25000 skritt for dag ned på kanskje 500. Har redusert på både mat og insulin betraktelig, men Alikevel har det krøpe oppover. Målet er 90 kg.

    Litt av utfordringen er at jeg har vert en slik type som legger på meg volum veldig lett. Både muskler og fritt. Men som også går raskt ned igjen. Jeg ønsker i utgangspunktet ikke å bygge så mye mer muskler da det veier mye. Og jeg har noe under det ekstra som ligger utenpå.

    Krysser fingrene for at denne PT vet hva han snakker om. Det hadde vert så gøy å kunne klare en 2-3 ganger i uka på trening.
    Er det noe du ikke skal være redd for i din alder -) så er det å bygge muskler, million trillion ganger bedre enn fett, jeg har blitt så utrolig lat så sliter selv med fett
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er det noe du ikke skal være redd for i din alder -) så er det å bygge muskler, million trillion ganger bedre enn fett, jeg har blitt så utrolig lat så sliter selv med fett
    Hadde jeg ikke hatt de utfordringene med beina så hadde jeg vert helt enig med deg. Så skal prøve å bytte ut feitt med muskeler og samtidig komme seg ned noen kg. Er faen meg blitt 107kg lol.. Men det viktigste er nok å komme i generellt bedre form. Er spent på dette her altså.

    En bedre nyhet er at jeg nå er på dag 11 uten røyk.
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Musikken strømmes idag, vertfall nå. Sitter å hører på en liste Spotify har laget til meg

    Screenshot_20230115_122436_com.spotify.music.jpg


    Litt gøy å søte hvilke låter som ble mest spillt her i hula i 2022.

    Blir nok cd og lp når besøket kommer. Da jeg synes det ofte låter bedre.
     
    • Liker
    Reaksjoner: 666

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Masse god bedring
    Takk for det. Selv om det nok dessverre ikke er utsikt til bedring. Men får bare krumme nakken å gjøre det beste ut av situasjonen.
    Målet får være å prøve å unngå denne
    marlin1.jpg


    Er ikke helt der enda. Dog er det en fare for at det kan komme.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn