Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.463
    Antall liker
    35.293
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hvis jeg skulle hatt en streamer, så vet jeg hvilken jeg personlig hadde valgt.
    Cocktail Audio N25
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hvis jeg skulle hatt en streamer, så vet jeg hvilken jeg personlig hadde valgt.
    Cocktail Audio N25
    Intr, hvorfor den? Bare lurer ingen erfaring med med Cocktail Audio selv
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.463
    Antall liker
    35.293
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Skjerm, mulighet for harddisk og usb-a (audio) til usb-dac. Har lest en del tester, samt sett på youtube, den virker meget interessant synes jeg, skal også være meget god dac i den.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    I dag er det kjøkkentjeneste. Så denne her får stå for underholdningen.
    IMG_20230119_124808.jpg


    I morgen går turen til Oslo for en forundersøkelse. Så må opp tidlig tidlig. Håper på at togene går.. Skal to turer neste uke til flere helse greier.. Alltid spennede om man kommer frem til riktig tid.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    De som leser denne tråden har de siste dagene kunne sett at signaturen min har endret seg. Mld til høvdingen er sendt.

    Jeg blir nå referansekunde for Moet Audio
    iad_8610185931498016505moetaudio.png


    Det blir noen produkter fra Moet Audio som folk på Østlandet kan komme å lytte til hos meg. Nøyaktig hva som kommer hit er ikke helt på plass enda så her er det bare å følge med.
     

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    710
    Antall liker
    1.571
    Torget vurderinger
    3
    De som leser denne tråden har de siste dagene kunne sett at signaturen min har endret seg. Mld til høvdingen er sendt.

    Jeg blir nå referansekunde for Moet Audio
    Vis vedlegget 885661

    Det blir noen produkter fra Moet Audio som folk på Østlandet kan komme å lytte til hos meg. Nøyaktig hva som kommer hit er ikke helt på plass enda så her er det bare å følge med.
    Herlig!!
    Det var morro å høre!
    De har mye spennende greier!!😊
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Herlig!!
    Det var morro å høre!
    De har mye spennende greier!!😊
    Jepp er mye mye spennede. Blir utrolig gøy å ta folk inn her som vil lytte på saker og ting. Ha demoer når kroppen er sånn omtrent ok. Mulig det blir mye omløp av ting også. Så bare å følge med her i tråden.
     
    Sist redigert:

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.463
    Antall liker
    35.293
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    De som leser denne tråden har de siste dagene kunne sett at signaturen min har endret seg. Mld til høvdingen er sendt.

    Jeg blir nå referansekunde for Moet Audio
    Vis vedlegget 885661

    Det blir noen produkter fra Moet Audio som folk på Østlandet kan komme å lytte til hos meg. Nøyaktig hva som kommer hit er ikke helt på plass enda så her er det bare å følge med.
    Så kjekt, jeg trives godt i butikken deres.
    Vurderer sterkt en Cocktail Audio N25.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Så kjekt, jeg trives godt i butikken deres.
    Vurderer sterkt en Cocktail Audio N25.
    Takker for det. Ja du tipset meg om den. Akkurat streamer trur jeg er spikret. Så blir det en eller to forsterkere og et par tre høyttalere. Det er dog ikke landet helt hva som skal stå her.

    Ja du har vel vert i butikken du..? Mulig det blir tur på meg etterhvert. Ned å hilse på karene
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.463
    Antall liker
    35.293
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Takker for det. Ja du tipset meg om den. Akkurat streamer trur jeg er spikret. Så blir det en eller to forsterkere og et par tre høyttalere. Det er dog ikke landet helt hva som skal stå her.

    Ja du har vel vert i butikken du..? Mulig det blir tur på meg etterhvert. Ned å hilse på karene
    Bor 10 minutter unna med bil, du får ta en tur innom meg også når du er i området.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Bor 10 minutter unna med bil, du får ta en tur innom meg også når du er i området.
    Vet du hva, det gjør jeg gjerne. Blir noen dager "over there " om det blir tur. Sender en mld her inne jeg.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    borglein

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2013
    Innlegg
    730
    Antall liker
    361
    Torget vurderinger
    22
    Hva går det egentlig ut på å være referansekunde?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hva går det egentlig ut på å være referansekunde?
    I mitt tilfelle så stiller jeg rommet mitt til disposisjon til butikken for demo. Jeg har noe utstyr stående som folk kan komme å få demonstrert.

    Kjøre litt shows ol.. Så jeg er en lang hand for butikken. Hjelper de med saker og ting. Til både gamle og nye kunder.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.463
    Antall liker
    35.293
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    De har mange spennende produkter, så det blir sikkert bra 👍
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tidlig oppe idag, mye som skjer i helga.
    Starter dagen med en kopp kaffe fra favorittkruset
    IMG_20230120_052922.jpg



    Senere idag så får jeg en kar på døra som henter T+A forsterker. Kjøpt og overført penger fra utlandet. Så alle henvendelser fra der ute er ikke tull.
    IMG_20230119_164618.jpg


    Så får jeg forsette med å legge ut flere komponenter. Har både en pre og en stereo effekt jeg ikke har fått lagt ut enda.
    Burde få det ut så det ikke står her å binder opp kroner som kommer godt med.
    IMG_20230113_190410.jpg

    Marantz-MM7025-Power-Amplifier-australia-2_fe61a705-dbd7-46d8-b455-174ee751b120_914x914.jpg


    Så blir det litt musikk og øvelser, samt sitte å titte litt mer på sida til Moet Audio for å finne noe spennede sammen med butikken som skal stå hos meg for demo mulighet.
    Dere som holder til på Østlandet, er det noe dere kunne tenke dere å høre på fra Moet Audio?
     
    Sist redigert:

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    7.834
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Tidlig oppe idag, mye som skjer i helga.
    Starter dagen med en kopp kaffe fra favorittkruset
    Vis vedlegget 885848


    Senere idag så får jeg en kar på døra som henter T+A forsterker. Kjøpt og overført penger fra utlandet. Så alle henvendelser fra der ute er ikke tull.
    Vis vedlegget 885849

    Så får jeg forsette med å legge ut flere komponenter. Har både en pre og en stereo effekt jeg ikke har fått lagt ut enda.
    Burde få det ut så det ikke står her å binder opp kroner som kommer godt med.
    Vis vedlegget 885850
    Vis vedlegget 885851

    Så blir det litt musikk og øvelser, samt sitte å titte litt mer på sida til Moet Audio for å finne noe spennede sammen med butikken som skal stå hos meg for demo mulighet.
    Dere som holder til på Østlandet, er det noe dere kunne tenke dere å høre på fra Moet Audio?
    God morgen Peter ☕
    Ikke fått med meg at du har hatt det effekttrinnet fra Marantz inn, hvilke tanker sitter du igjen med på den?

    Kikket på den flere ganger selv, bare synd Marantz aldri kom med en matchende stereo-forforsterker til den :confused: men den er vel tenkt som kombo med prosessor/receiverne deres
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    God morgen Peter ☕
    Ikke fått med meg at du har hatt det effekttrinnet fra Marantz inn, hvilke tanker sitter du igjen med på den?

    Kikket på den flere ganger selv, bare synd Marantz aldri kom med en matchende stereo-forforsterker til den 🫤 den er vel tenkt som kombo med prosessor/receiverne deres
    Har god erfaring med både 7025 og 7055 trinnet. 7025 har vert brukt i stua en stund. Sammen med noen enkle 2 veis stativhøyttalere. Det er jo er relativt fornuftig priset effekttrinn som jeg liker, veldig annerledes enn AudiMaxim trinnet, med en mere romantisk, varmere lydbilde. Synes selv det var kjedelig at marantz ikke kom med passende forforsterker til ca samme nypris. Det kunne vært en meget spennede kombinasjon.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hehe... Sitter på toget på vei til Oslo for en viktig undersøkelse i jakten på hva som er galt med kroppen. Rett før toget rulla inn på Lillestrøm stasjon så kommer melding over høyttalerene..
    "problemer i Romeriksporten" nå har jeg jo pendlet med dette sild i tønne toget tidligere så jeg har beregnet 1 1/2 time ekstra. Trasig at det skal være slik så ofte
    Regner med jeg rekker timen uansett...
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.463
    Antall liker
    35.293
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har ikke så mye med det, men synes de bør sende over et par fra Diptyque audio over til deg.
    Lykke til med undersøkelsene i dag.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    7.834
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Hehe... Sitter på toget på vei til Oslo for en viktig undersøkelse i jakten på hva som er galt med kroppen. Rett før toget rulla inn på Lillestrøm stasjon så kommer melding over høyttalerene..
    "problemer i Romeriksporten" nå har jeg jo pendlet med dette sild i tønne toget tidligere så jeg har beregnet 1 1/2 time ekstra. Trasig at det skal være slik så ofte
    Regner med jeg rekker timen uansett...
    Kjedelig, men bra du har erfaringen og er føre var (y)
    Nesten utrolig at det er så mye problemer med togene når det frontes fra "staten" at flere må bruke kollektivt. Vurdert flere ganger å søke jobb i oslo, men usikkerheten om hvor mye dødtid man taper på reiseveien frister ikke. Reisetiden Drammen til Nationaltheatret er vel ca 30 min, men stadige signalfeil og skinnebrudd gjør det hele til bingo 🙈
     

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    710
    Antall liker
    1.571
    Torget vurderinger
    3
    Tidlig oppe idag, mye som skjer i helga.
    Starter dagen med en kopp kaffe fra favorittkruset
    Vis vedlegget 885848


    Senere idag så får jeg en kar på døra som henter T+A forsterker. Kjøpt og overført penger fra utlandet. Så alle henvendelser fra der ute er ikke tull.
    Vis vedlegget 885849

    Så får jeg forsette med å legge ut flere komponenter. Har både en pre og en stereo effekt jeg ikke har fått lagt ut enda.
    Burde få det ut så det ikke står her å binder opp kroner som kommer godt med.
    Vis vedlegget 885850
    Vis vedlegget 885851

    Så blir det litt musikk og øvelser, samt sitte å titte litt mer på sida til Moet Audio for å finne noe spennede sammen med butikken som skal stå hos meg for demo mulighet.
    Dere som holder til på Østlandet, er det noe dere kunne tenke dere å høre på fra Moet Audio?
    Kudos og copland produkter hadde vært spennende å få hørt!😊
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jeg har ikke så mye med det, men synes de bør sende over et par fra Diptyque audio over til deg.
    Lykke til med undersøkelsene i dag.
    Ja har de på lista. Synes de ser meget spennende ut å å bilder og tester.
    Undersøkelsen gikk sånn passe. Ny operasjon på gang gitt...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kjedelig, men bra du har erfaringen og er føre var (y)
    Nesten utrolig at det er så mye problemer med togene når det frontes fra "staten" at flere må bruke kollektivt. Vurdert flere ganger å søke jobb i oslo, men usikkerheten om hvor mye dødtid man taper på reiseveien frister ikke. Reisetiden Drammen til Nationaltheatret er vel ca 30 min, men stadige signalfeil og skinnebrudd gjør det hele til bingo 🙈
    Er litt gamble det ja. Og det er jo stadig vekk sommerstengt mellom Asker og Oslo S. Er gale når det er så mye forsinkelser. Rakk timen med 8 min.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja har de på lista. Synes de ser meget spennende ut å å bilder og tester.
    Undersøkelsen gikk sånn passe. Ny operasjon på gang gitt...
    Ny operasjon da er det håp, de har i alle fall ikke gitt opp håpet om å gi deg bedre helse :)
    Gratulerer med samarbeidet med Moet Audio, bra å kunne teste ut mye forskjellig uten å blø tom kontoen:cool:
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ny operasjon da er det håp, de har i alle fall ikke gitt opp håpet om å gi deg bedre helse :)
    Gratulerer med samarbeidet med Moet Audio, bra å kunne teste ut mye forskjellig uten å blø tom kontoen:cool:
    Ja er øyeoperasjon. Den diabetesen har starta å gjøre mye med kroppen gitt. 1m mars så skal de inn i øyet å holde på litt.

    Neste uke er det to ulike undersøkelser på ben og legger. Dommen faller vel etter at lege har fått svar på de. Så uti februar en gang.

    Kontoen blør for AS Norge slik det er nå, så håper ikke priser på mat ol stiger for mye 1 feb. Renta skal vel opp litt til så vi får se hvor mange lp plater det blir pr mnd fremover.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Wow, ny Metallica låt ute 🤘🤘

    Gleder meg til det nye albumet. To gode låter so far...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    All bevegelse igår tok på gitt, så dagen idag har blitt tilbrakt i eller i umiddelbar nærhet av senga. Heldigvis mye god underholdning på tv.

    Har to turer til tigerstaden neste uke så spent på hvordan det vil gå. Ene plassen er heldigvis rett i nærheten av Oslo S. Så tenker det går bra.

    Mars blir en travel mnd. Med både operasjon, Oslo hifishow og konsert. Ser skikkelig frem til alle tre. Så får jeg vel forhåpentligvis resultatet av undersøkelsene i løpet av februar slik at jeg får mer klarhet i hva som skjer fremover med helse og tiltak for å komme igang igjen. Har latt livet stå på pause lenge nok nå synes jeg.

    Skulle komme en kar igår å levere en komponent og hente min som han har kjøpt og betalt for. Tror dere det kom noen da....?

    Ikke har han svart på mld idag heller så jeg vet ikke helt hva som skjer her..

    Blir nok en tur opp på loftet ikveld for noen låter på anlegget. Satser vertfall på det, har fått inn et par nye plater som burde fått seg noen runder på platespilleren.

    Nå NM RALLY
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn