Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Synes egentlig det er litt underlig ja at det skulle være så vanskelig å få hjelp. Mulig 350kr ikke var nok for 25min arbeid..? Eller at ungdommen har et annet forhold til penger enn det jeg har.
    Helt utolig at noen "fjortiser" ikke skal se nytte av 350 kr - da er dem bra bortskjemt vil jeg si !
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.829
    Antall liker
    50.801
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Er det noen som leser tråden min som vet hvor jeg kan levere en Nespresso kaffemaskin for reparasjon. Ikke si nespresso for de er ikke veldig hjelpsomme siden maskinen er over garanti tid.

    Har hørt ned Power.no og der blir jeg henvist til Nespresso.

    Maskinen lekker og tar sikringen. Tipper det er noe så enkelt som en pakning el noe som er gåen. Liker ikke den kast og kjøp ny mentaliteten som det virker som er veldig vanlig.. Ny maskin med lik størrelse er ca 3000kr. Ikke veldig keen på å kjøpe ny.

    Tips til verksted el sørvice person. Betaler for sørvice er ikke garanti sak.
    Se PM
     

    mvno_subscriber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.03.2020
    Innlegg
    1.131
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Tja, hvis de tenker at pengene kommer av seg selv, så gjør de vel det. Når de sier nei takk til 350kr for en småjobb, så er det vel fordi de ikke har behov for dem?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Helt utolig at noen "fjortiser" ikke skal se nytte av 350 kr - da er dem bra bortskjemt vil jeg si !
    Synes selv det var litt rart. Men vet ikke om jeg var gjerrig eller ikke. Men tipper de hadde brukt max 25min om de hadde gidda. Jeg kunne starta klipperen for de. Alt de skulle gjøre var å gå etter den. Og tømme klippet gress i noen bokser som vi leverer selv på fyllinga.

    Kanskje 350kr ikke er noen verdi for noen i den alderen. Who know.

    Fant en gutt som ville, men han fikk ikke lov til å kjøre gressklipper for mora. Selv om jeg satt og passet på. Det er jo helt fair. Rundt samme alderen på den karen.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Synes selv det var litt rart. Men vet ikke om jeg var gjerrig eller ikke. Men tipper de hadde brukt max 25min om de hadde gidda. Jeg kunne starta klipperen for de. Alt de skulle gjøre var å gå etter den. Og tømme klippet gress i noen bokser som vi leverer selv på fyllinga.

    Kanskje 350kr ikke er noen verdi for noen i den alderen. Who know.

    Fant en gutt som ville, men han fikk ikke lov til å kjøre gressklipper for mora. Selv om jeg satt og passet på. Det er jo helt fair. Rundt samme alderen på den karen.
    350 kr bør være rikelig betalt for en halvtimes jobb - jeg har i allefall ikke såpass til timebetaling.

    Å han som ikke fikk lov av mora er jo på god vei til å bli ødelagt han også da vil jeg påstå - helt tragisk :(
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hørte en fantastisk vits i dag.
    En liten gutt spør morra si om han får spørre en knock knock vits til ho..

    Knock knock..
    Who's there? Sier mora.
    Mum fox, sier ungen
    Mum fox who, sier mora
    Everybody... 😁 🤣 🤣
     
    Sist redigert:
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Nå skal jeg ikke ta ungene i forsvar her – mest sannsynlig får de det de vil hjemme uten å måtte jobbe for det – men klarer du virkelig den plenen inkludert tømming på 20–25 minutter?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nå skal jeg ikke ta ungene i forsvar her – mest sannsynlig får de det de vil hjemme uten å måtte jobbe for det – men klarer du virkelig den plenen inkludert tømming på 20–25 minutter?
    Jepp ingen orob det. Den går raskt den klipperen på full guffe. Er 3 fulle oppsamlere på den plenen.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.431
    Antall liker
    35.223
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Å han som ikke fikk lov av mora er jo på god vei til å bli ødelagt han også da vil jeg påstå - helt tragisk :(
    Nå er det vel 16-års aldersgrense på motorisert gressklippere med drift på hjula... så hvis ungen (ungdommen) er yngre enn dette så vil jeg ikke si at det er helt tragisk.
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.264
    Antall liker
    6.402
    Sted
    Under stjernene
    Det er 16 års aldersgrense for bruk av både kjøregressklipper (gressklipper med førersete) og gåmanøvrert gressklipper med drift på hjula. Det går fram av vegtrafikkloven
    Dvs Flymo o. l. Som ikke har hjul er untatt fra loven
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Siden det da er 16-års grense på bruk av klipperen så er det like greit at jeg ikke fikk hjelp.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tjisssess er det noe å bry seg om? :rolleyes:

    mvh
    Tenker det er greit å holde seg på den riktige siden. Kan jo ikke bare velge når de er gyldige eller ikke. Selv om man er uenig i det. Selv synes jeg 16 år var høyt, men er nok en grunn til det.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.483
    Antall liker
    102.703
    Torget vurderinger
    23
    Rett og slett for dumt; hadde jeg vært naboen din skulle jeg tatt jobben! 350,- er faktisk en god flaske vin eller TO helt greie! Eller en CD box med flott klassisk musikk som gir endeløse timer med høykvalitetskultur!
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.885
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen som leser tråden min som vet hvor jeg kan levere en Nespresso kaffemaskin for reparasjon. Ikke si nespresso for de er ikke veldig hjelpsomme siden maskinen er over garanti tid.

    Har hørt ned Power.no og der blir jeg henvist til Nespresso.

    Maskinen lekker og tar sikringen. Tipper det er noe så enkelt som en pakning el noe som er gåen. Liker ikke den kast og kjøp ny mentaliteten som det virker som er veldig vanlig.. Ny maskin med lik størrelse er ca 3000kr. Ikke veldig keen på å kjøpe ny.

    Tips til verksted el sørvice person. Betaler for sørvice er ikke garanti sak.
    Du har 5 år reklamasjonsrett.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Brukte store deler av dagen igår på å lete etter kvittering for den Nespresso kapselmaskinen. Uten å finne den, prøvd å ringe til butikk hvor jeg kjøpte og også til to andre store butikker for å se om jeg kan få hjelp i tilegg til Nespresso selv. Alle maskiner skal inn til de for rep og sålenge jeg ikke kan fremvise kjøpsdato så får jeg ikke hjelp fra Nespresso. Selv om jeg forklarte at jeg vil betale for rep selv.
    Svaret jeg får er, det lønner seg ikke å reparere maskiner, er maskinen under 5år så gir vi deg bare en ny.

    Så da blir det å forsette morra rutinen uten Nespresso, men med deilig traktekaffe fra ntkverna bønner. Vi to her drikker nok 2-3 kopper kaffe hver pr dag .noen dager mer så lurer på hvor lang tid det ville tatt Nespresso å tjene inn for en ny maskin til meg, om de hadde sett litt igjennom linjeme...

    Uasett Nespresso er prøvd men livet går videre uten dem.

    Og kaffe får jeg nok i meg
    IMG_20220817_054547.jpg


    Blir nok en bra dag i dag. Endelig har pakken jeg har venta på en stund dukka opp. Tok sin tid...

    Screenshot_20220817_055859_com.android.chrome.jpg


    Men nå er den her. Så får se om jeg tar turen til butikken idag.

    Har utsatt det å legge ut de ekstra komponentene mine en god stund nå. Så får forsøke å få lagt de ut i dag. Trenger noen kroner inn på konto nå. Fikk AAP innvilget igår, men med en sum som var betydelig lavere enn det jeg hadde trodd. Så tlf til Nav må også til. Er den summen riktig, så blir det IKKE mye platekjøp fremover.

    Så har litt å fylle dagen idag med også.
    FB_IMG_1660483978668.jpg
     

    Poirot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.07.2007
    Innlegg
    2.065
    Antall liker
    2.015
    Hvis du betalte med bankkort, og de bare trenger kjøpsdatoen, så kan du finne datoen i kontoutskrift i nettbanken. :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hvis du betalte med bankkort, og de bare trenger kjøpsdatoen, så kan du finne datoen i kontoutskrift i nettbanken. :)
    Godt forslag
    Har bytta bank, men tenkte å ringe til gamlebanken å høre om det. Trur jeg vet omtrent dato vi kjøpte den.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.141
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Medmindre du har slettet kontoen er det bare å logge seg inn i gammel bank med BankID
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Medmindre du har slettet kontoen er det bare å logge seg inn i gammel bank med BankID
    Konto er nok sagt opp. Så det spørst. Spørst også hvor 4 kanta Nespresso er. Om jeg kan vise til et beløp ut til butikken jeg kjøpte maskinen hos for ca 4 år siden. Er et long shot
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jaja tlf til Nav gikk heller dårlig så brått slutt på lp plate kjøp gitt.
    Så sitter å hører på Dave Mustain klage om alt mulig i låten Angry Again. Passer fint den låten nå

    IMG_20220817_114847.jpg


    Mørkt og trist, men med digg musikk på hjemne alene nivå..

    Det kunne vert verre
    FB_IMG_1660496986138.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Merkelig humør nå. Enten så er det tung Black metall som Osiha som funker eller gammel 90's electronica. Meget spes kombinasjon. 😁

    Nå dunder vi løs med Snap - Rythn is a dancer.. Galemathias det her. 🙈
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Mulig jeg er sent til ballet her men dere som følger tråden og liker titt tyngre saker....

    Sjekk ut Archspire
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Siste innkjøpte på platefronten ble henta idag. Min 5 Dream Theater plate og da har jeg de som er nødvendig for min del.
    Fikk en ok pris på box6settet så why not.
    IMG_20220819_174713.jpg

    IMG_20220819_174730.jpg


    Ferie i år har jeg ikke hatt. Men nå er det bestillt tur til Sunnmøre. Hjem å besøke mor og kjentfolk jeg ikke har setf på en stund. Ser frem til det. Båtliv og fiske blir det garantert, grillen blir nok flittig brukt der oppe. Kjøpte den sist jeg var hjemme og jeg tipper den ikke er brukt siden jeg reiste.

    Har besøk av 2 små krabater i helga.
    IMG_20220819_124014.jpg

    To små nøste, bitte små skapninger.
    IMG_20220819_123629.jpg


    Dette bildet er vel selvforklarende.. Er vertfall slik jeg føler det det når hun jeg deler tak med forteller meg noe..

    FB_IMG_1660898487967.jpg


    God helg folkens, nå er det snart musikk tid her vertfall
     

    Trg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2021
    Innlegg
    694
    Antall liker
    1.879
    Sted
    Gilja
    Siste innkjøpte på platefronten ble henta idag. Min 5 Dream Theater plate og da har jeg de som er nødvendig for min del.
    Fikk en ok pris på box6settet så why not.
    Vis vedlegget 842535
    Vis vedlegget 842536

    Ferie i år har jeg ikke hatt. Men nå er det bestillt tur til Sunnmøre. Hjem å besøke mor og kjentfolk jeg ikke har setf på en stund. Ser frem til det. Båtliv og fiske blir det garantert, grillen blir nok flittig brukt der oppe. Kjøpte den sist jeg var hjemme og jeg tipper den ikke er brukt siden jeg reiste.

    Har besøk av 2 små krabater i helga.
    Vis vedlegget 842537
    To små nøste, bitte små skapninger.
    Vis vedlegget 842538

    Dette bildet er vel selvforklarende.. Er vertfall slik jeg føler det det når hun jeg deler tak med forteller meg noe..

    Vis vedlegget 842539

    God helg folkens, nå er det snart musikk tid her vertfall
    Dreams Theather er ingenting for meg..Men kanskje du burde sjekke ut nye Arch Enemy plata? Meget bra! Å veldig bra produksjon/lyd🤘
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    At de ikke har brukt grillen på Vestlandet siden sist du var på besøk handler nødvendigvis ikke om viljen……😞
    Nei har hørt noen rykter om at sommeren der oppe har vert sånn passe..

    Fikk tatt en tur ned på jobben idag for å hilse på gutta., kjempetrivelig.. Er lenge siden jeg har vert der nå. Fikk leike litt på de ulike oppsettene
    Et lite bilde fra et at oppsettene hvor vi dro på litt ned Rage Against the Machine..

    IMG_20220820_224300.jpg


    Håper dere har en flott helg.
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ikke noe vits i å ligge å prøve å få sove i natt tydeligvis. Så opp på loftet og lytte litt til musikk. Slettes ikke dumt det
    IMG_20220821_023436.jpg


    Rage against the machine. Gjør godt både hue og sjel.. 😁
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da har man lagt ut noen komponerer for salg og mer kommer. Har bestemt meg for å starte på nytt når man kommer seg i ny plass å bo. Eneste jeg planlegger å ta med er platespiller og høyttalerene. Blanke ark på en måte, rive opp i det man har og starte på ny reise.

    Mulig høyttalerene også blir plassert tilbake som demo på jobben. Kommer helt an på hva jeg ender opp med av plass å bo. Og hvordan beina blir fremover. Må ha utstyr jeg klarer å bære og flytte på selv.

    Hvor jeg havner er jaggu ikke godt å si. Snakket med banken idag og det viser seg at med AAP som jeg nå går på, så er det jaggu ikke enkelt å få lån. Selv om jeg sikter meg inn på å ha 50% egenkapital.

    Har alltid mulighet til å reise og bo i Ørsta om alt skulle gå gærne veien. Arbeidsfør er et stykke igjen enda, men står i kø for behandling/operasjoner. Så satser på at elendigheten snart er slutt. Har tatt fryktelig lang tid det her. Mye er pga corvid og utsatte operasjoner som er mer viktige for andre folk. Er jo ikke livstruende det jeg har, så blir plassert i det som må være Norges tregeste venteliste.

    Humøret ja, svinger litt kan man si. Men håper å få noen svar i løpet av uka på hva som skjer og når ting kan skje.

    Var skikkelig gøy å komme seg ut og ned til jobben sist helg. Møte folk og rett og slett ha litt fri fra tanker. Dere som har vert langtids sykmeldt vet hva jeg snakker om.

    X fingrene for at det snart er lys i mørket, trenger det.

    FB_IMG_1660983213259.jpg

    Er fælt når det her skjer
    Hvilken er din favoritt?
    FB_IMG_1660924808157.jpg


    Tenkte på å starte med trening siden jeg er så mye hjemme. Men...
    FB_IMG_1660894554958.jpg


    Så det her er mye mer likt meg.
    FB_IMG_1660894474861.jpg

    Og ny pakke er selfølgelig på vei
     
    Sist redigert:

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    5.769
    Eg veit ikkje anna enn å ynskje deg både god betring, og lukke til! Det er mykje god terapi i musikk, og bruk ellers det nettverket du har.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn