Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Skammer meg litt over å mangle cd spiller og vinyl rigg, må nok inn en god cd spiller med tiden i det minste.
    Haha, du får sende meg en mld om du er intr i den ene.

    Har ikke emballasje, men kan pakke godt evnt.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Begge er gode, dog ulike. Jeg får mer kroner i lomma ved å selge Cayin. Er mye derfor. Selv om det er fristende å beholde begge og gi Cayin et par skikkelig gode rør... Før jeg bestemmer meg. Dog så blir det nok å koble til en dac så muligens noe overkill..

    Vi får se
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Satt å tenkte litt i går på plassering ol for å få til lyden slik jeg ønsker å presentere den på treffet. Bladde litt i tråden min og fant noen bilder av oppsettet tidligere..

    Og nå ligner det på noe. Veldig stor bredde på oppsettet nå og subbene er dratt en del inn og en hel del ut fra frontveggen.
    IMG_20220530_182920.jpg



    Og det her kan jeg jobbe med. Har spillt litt musikk og tenker jeg er inne på noe her. Gøy
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Intr lyd her akkurat nå. Blir sliten i hodet av å teste og konse, men er inne på noe nå. Trur jeg lar det stå slik et par dager.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.341
    Antall liker
    5.817
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Intr lyd her akkurat nå. Blir sliten i hodet av å teste og konse, men er inne på noe nå. Trur jeg lar det stå slik et par dager.
    Greit å la det få noen dager om man føler man nesten er der, så for man testet med litt forskjellig dagsform😊
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Greit å la det få noen dager om man føler man nesten er der, så for man testet med litt forskjellig dagsform😊
    Jepp. Og nå er ørene noe slitne også. Så greit å la det være litt i fred.

    Har høyttalere nesten ute ved sidevegg nå med kraftig toe in. Muuulig de må litt lenger inn. I morgen blir det kun litt lytting.

    Nå QI opp BBC Brit
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har lysst på en platespiller til. For å spille litt mindre pene plater ol.
    Hadde egentlig sett for meg denne
    Technics-SL-1200M7LER-min_600x600.jpg

    Eller den blå varianten.

    Så dukka denne opp i München
    metallica-tt-topview-cutout-v2.jpeg


    Og vipps så ble jeg usikker.. Kan få avbestille Technics 50 års utgaven om jeg kjøper Metallica Project.. Snakket med butikken og det er kø på Technicsen.

    Så lurer man da veldig på hvilken spiller fra project Metallica soilleren baserer seg på.

    Hvilken hadde dere valgt?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Faen ta fly altså. Steike umulig å få kjørt subbene på dsp. Tenkte å prøve det. Må vel vente til i natt.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nærmer seg noe nå jeg kan spille på samtidig som at jeg dytter en hel skokk av folk inn på lytterommet. Lyden er nok fremdeles litt feit spes på techno ol musikk. På 80 talls rock så er det helt greit å lytte til. Men jeg er ikke helt i mål.

    Fikk lånt med noen gode 6922 rør som jeg putta inn i Cayin. Vel den responderer veldig godt på rør rulling. Nå er jeg litt mer usikker på om det er den eller marantz soilleren som skal selges. Det ender vel opp med at de blir begge to...

    Nå we lytterommet stengt for en hel uke. Har fått malt trappen og den skal ikke brukes eller utsettes for tråkking på ei uke.

    Så blir musikk fra tlf og headfi en stund nå.

    Tar en pause frem til det skjer noe nytt hos meg. Ser frem til å treffe en gjeng hififolk neste helg. Blir det neste som skjer tenker jeg.

    Vel god natt og over og ut en stund.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er det noen som kunne tenke seg å ta turen til meg på lørdag 11.6 fra rundt kl 18 for grill og musikk? Blir å snurre plater stort sett.

    Har en åpen invitasjon på ei FB gruppe, men nå ramler det av folk og jeg har kjøpt inn mat ol til 10 gjester.

    Send meg en pm eller meld dere på her
    musikk-sommerfest-okologisk-t-skjorte-med-v-hals-for-kvinner.jpg
     
    Sist redigert:
    M

    MarkusH

    Gjest
    Hadde vært spennende, hører med en kompis så sender jeg PM hvis det blir aktuelt. ;)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Par timer igjen nå til det ramler inn folk her oppe i gokk. Rakk faktisk å bli ferdig meg alt jeg skulle. Ikke værst med tanke på noen utfordringer..

    Værmeldingen her er Sol grå sky, regn og lyn. Bilde akkurat nå
    IMG_20220611_154127.jpg

    Det plasker ned. Heldigvis så skal vi sitte her
    IMG_20220611_154336.jpg

    Så her blir det garasjerock under servering av mat.

    Kommer en flott gjeng hvor jeg kjenner noen fra før, men de fleste er ukjente.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Dette tror jeg blir veldig hyggelig. Vurderte seriøst å dra, men måtte legge det til side da formen er veldig svingende fortsatt.. Kos dere, masse :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Dette tror jeg blir veldig hyggelig. Vurderte seriøst å dra, men måtte legge det til side da formen er veldig svingende fortsatt.. Kos dere, masse :)
    Du må ha god bedring. Svinger litt formen her også kan man trygt si. Tror dagen i morgen blir skikkelig koselig.. 😁 🤣 Er jo ikke noe farlig hos meg heldigvis.
    Blir en flott gjeng det her. Kommer vel 7-8 stk om alle som har sagt ja kommer. Synd ingen fra HFS hadde mulighet. Sendt ut innbydelse til en hel haug. Men slik er det på sommeren.

    Spill litt musikk i kveld da HC.
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Var gutta fornøyde, eller hadde de innspill?
    Mener de koste seg, sistemann dro nå. Svært hyggelig med slike sammenkomster. Var nok det sosiale som var hovedtema i kveld.
    I morgen kommer det en hifi kar for å lytte til Ø og platespiller. Da får vi nok litt mer tilbakemeldinger
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har vert oppe siden kl tidlig i dag. Fikk som ventet "smake" litt på at det var gøy i går.

    Er så utrolig morro å treffe folk med musikk og lyd som sin greie. Så jeg må bli flinkere til å både komme meg ut og invitere inn. Er rett og slett virkelig trivelig.
    Oppfordrer andre til å både dra og invitere til slike åpne dager.

    Jeg åpner nok dørene flere ganger utover sommeren. Så bare å følge med her i tråden.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da er runde 2 denne helgen unnagjort. Veldig gøy med sånne positive tilbakemeldinger. 👍
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da kom nr 2 spilleren i hus. Satt den på plass og har bare sjekka at alt fungerer, noe det gjør. Ser jo med en gang at PU er feil montert, så får sette meg til en dag jeg har tålmodigheten på plass å justere den.

    Har hatt denne modellen før og den er en meget kjekk spiller når man tar seg noe godt i glasset. Legger man seg med så stopper den av seg selv. 👍

    IMG_20220612_211522.jpg

    IMG_20220612_211543.jpg

    IMG_20220612_211552.jpg


    Er også svært spennede den PU som står på. Jvc x-1. Skal være en mk2 men jeg må si jeg er litt usikker. Skal ifølge nettet være en god PU. Så håper at den spiller som den skal.
    3096a173-5ed2-466e-ace3-86821fa14945.jpeg


    Så har jeg i det minste noe å sysle med fremover.

    Føltes godt å få denne gamle traveren tilbake i racket.
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hmmm hvor la jeg den protraktoren nå igjen...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Får lånt meg en protractor i løpet av dagen. Så måtte sjekke litt hvordan denne jvc x-1 var satt opp. Og joda det var veldig ute å kjøre for å si det forsiktig. Nesten 1cm feil på overhang og den var satt på veldig skjevt. Nå sitter de (fikk med en PU til) riktig så får vi se hva proractoren sier.. Til og med kablene satt feil. Så håper bare at det ikke er et dårlig tegn.

    Har børstet av mye skit og den må nok noen runder nedi DS puta. Men krysser fingrene.

    Gikk raskere denne gangen enn sist, så øvelse gjør mester 👍

    IMG_20220613_132520.jpg


    IMG_20220613_132543.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn