Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.885
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Fy faen.
    Lånte ut streamern min og var helt sikker på at jeg hadde wiim eller en dac liggende. Trur dere jeg hadde det da? Neida. Alt slikt er pakket og satt på lager. Har en DVD spiller stående her, men har jo pakket bort alle cd platene og satt de på lager. Alt er kabler er satt på lager. Kunne overlevd litt med minijack til phono. Men tipp da hvor gassene med kabler er..... Jepp på lager.

    Og idag når jeg får ny amp og greier. Nå håper jeg The Gunner har noe mer jeg trenger.. Ellers så blir det ikke musikk ikveld. Og jeg som har handlet inn noen slike og er hjemme alene
    Vis vedlegget 919702
    Faen faen faen 🤘 🤘
    Du kan jo synge og drikke øl,det fungerer sent på kvelden;)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.444
    Antall liker
    35.260
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Er mye sant i det du nevner der. Er nok leilighet som er det beste kjøpet helsemessig. Muligens en 2 mannsbolig. Det er bare det at jeg forstår ikke hvorfor leiligheter er så dyre... 🙈

    For 3.5 mill i Ørsta så får jeg nok en enebolig med utleie mulighet. Vertfall en enebolig. 3.5 mill holder til de fleste minste nybygde leilighetene. Dog så kommer det ofte både 4-5 tusen i fellesutgifter i mnd på leiligheter. Noe man i stor grad slipper på en enebolig. Klart er 4-5000 i mnd inkl støm, vann og kloakk pluss søppel ol så er det nok innafor. Men jeg har ikke råd til 3.5 pluss 5000 oppå der. 😁 🤣 Ser finnes leiligheter til 3 og noen få til under 3 i Ørsta og Volda.

    Jeg forkaster meg ikke. Med litt flaks så kan vi selge nå på en liten topp. Ser det er spådd en liten nedgang neste år i priser. Før det stiger igjen. Så mulig jeg kan gjøre meg et godt kjøp om jeg timer riktig Først må jeg jo finne ut hvor jeg vil bo hva jeg har råd til.
    Flott natur på Gilja.
    frafjord1.jpg
    gilja.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hadde et møte hos de nav har leid inn til å finne ut min restarbeidsevne. Har hatt oppfølging på tlf en god ukes tid.
    Det møtet gikk som forventet.

    Etter en times tid med prating om mine utfordringer og hva jeg synes selv at jeg klarert så gikk hun inn på et skjema for minimum evne og forventninger til arbeidslivet. Her skal man score ganske høyt for å bli vurdert som frisk nok til å delta i arbeidslivet gjennom feks en verna bedrift.

    Jeg oppnådde 8% eller deromkring. Så her blir det skrevet en meget tydelig og klar rapport til Nav om at jeg er 100% arbeidsufør. Jeg har absolutt ingen mulighet i å klare å stå i arbeid. Endatil meget tilrettelagt arbeid. Så da håper jeg at ufør søknad ikke er langt unna og at den blir innvilget. Er jo ingen god nyhet egentlig, men når helsa er som den er. Så gjelder det å få et så verdig liv som mulig.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Og av og til så ER faktisk musikken det aller viktigste.

    Noen på HFS med rimeligere anlegg enn dette??

    IMG_20230512_182138.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    No går det på helsa løs her, men har funnet dagens sjanger.. Er litt sånne mimrelåter

    Han her lager låter som fenger meg enda. Selv om det er 20 år siden han var inn. En av mine favoritter fra han

    Screenshot_20230512_195248_com.spotify.music.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nå er det tett før jeg tar en sving rundt om på gulvet med krykker. 😁 🤣 Fy fader jeg har dårlig musikksmak idag. 😁 👍

    Screenshot_20230512_202225_com.spotify.music.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da hever jeg nivået litt på grillen.
    4 typer marinader på kjøttet.
    Tomater med balsamico
    Marinert mais, (hvitløk)
    Og sjampinjong med salt og pepper
    Hjemmelaget potetsalat.

    IMG_20230513_181445.jpg


    Ukens høydepunkt for min del.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kjøttet som ble brukt her var Kalv rundstek. Trimma fri for rask og sener. Kutta opp RIKTIG vei og smurt inn med papaya mos i går.

    Idag fikk kjøttet på marinader. Som ble penslet på og lagt i skåler. Så med testene av hver marinade på toppen. Snudde rundt på bitene 3 ganger i løpet av dagen i dag.

    Kjøttet fikk vel ca min på hver side indirekte varme og 3 min på indirekte. Samt 15 min hvile.

    Det funka utrulig godt. Kjøttet var mørt og godt. Tenker som en storfe mørbrad filet. Det der skal jeg gjøre igjen
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Veldig trivelig når man kjenner hjelpsomme og snille mennesker. I går kom det en integrert forsterker på døra som jeg skal få låne og i dag kom det en liten streamer med kabler slik at jeg får brukt dac og bort med minijack til phono kabelen.

    Tør jeg forvente en aldri så liten opptur..??
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Joda heldigvis så låter det betydelig bedre nå.

    IMG_20230514_181053.jpg

    En god gammel ECI-2
    IMG_20230514_181108.jpg

    LM Audio dac 32
    Og wiim mini.

    Går å leve med det her. Og så er det lett å fjerne til visninger. Takk folkens dere vet hvem dere er
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hva synes du om Wiim Mini? Vurderer en slik selv :)
    Fin den. Jeg sliter med at den setter ut innimellom. Det kommer av dårlig WiFi dekning oppe på det som var musikkrommet. Har hatt kablet nettverk frem til noen dager siden da vi fjerna det pga kabel på utsida av huset.

    Nå har jeg også fått prøvd noen flere streamere de siste mnd før rommet ble omgjort til soverom. Inn på samme dac så mener jeg at det er forskjell på denne, node 130, pc, Lumin, argon som har vert igjennom her.
    Men denne koster nesten ingenting og er derfor et kupp om man ser litt på pris også. Det er ikke endestasjon for min del. Så har du ikke kablet nettverk ved anlegget så er det en no brainer. Har du kablet nettverk så kjøp heller den nye pro utgaven.
     

    ParttimeDIY

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.11.2022
    Innlegg
    406
    Antall liker
    481
    Sted
    Brøttum
    Fin den. Jeg sliter med at den setter ut innimellom. Det kommer av dårlig WiFi dekning oppe på det som var musikkrommet. Har hatt kablet nettverk frem til noen dager siden da vi fjerna det pga kabel på utsida av huset.

    Nå har jeg også fått prøvd noen flere streamere de siste mnd før rommet ble omgjort til soverom. Inn på samme dac så mener jeg at det er forskjell på denne, node 130, pc, Lumin, argon som har vert igjennom her.
    Men denne koster nesten ingenting og er derfor et kupp om man ser litt på pris også. Det er ikke endestasjon for min del. Så har du ikke kablet nettverk ved anlegget så er det en no brainer. Har du kablet nettverk så kjøp heller den nye pro utgaven.
    Skjønner, har du testet Bluetooth-overføring med den uten internett koblet til? Jeg skulle helst brukt en streamer med Bluetooth som ikke må være koblet til internett, har ikke testet om node 2i klarer det, men det kan jeg gjøre.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Skjønner, har du testet Bluetooth-overføring med den uten internett koblet til? Jeg skulle helst brukt en streamer med Bluetooth som ikke må være koblet til internett, har ikke testet om node 2i klarer det, men det kan jeg gjøre.
    Nei ikke testet. Trur ikke jeg får kontakt med streamer uten Internett. Men kan gjøre et forsøk i morgen.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Oppe tidlig igjen i dag. Allerde fått malt alle vinduskarmene i 2 etg. Så da var visst det nok for i dag sier kroppen.
    Så får fylle dagen med musikk i dag.
    Screenshot_20230515_102409_com.linkplay.wiimhome.jpg


    IMG_20230515_102139.jpg


    Uten mulighet til å plassere høyttalere ol slik jeg vil så er nærhet eneste som duger..

    Venter også på tilbakemelding fra megler som skal starte med å mase på kommuna ang godkjenning av 2 etg vår. Tok mye lenger tid enn vi hadde trodd. Er irriterende å måtte være avhengig av andre. Er så lite man får gjort.

    Hadde tenkt meg en tur til Ørsta denne uka, før vi legger ut huset. Men det ble nedstemt av den andre personen her i huset. Hu får ikke gjort noe som helst med diverse før visning. Så alt ligger på meg og hva kroppen tåler. Er jo ikke så mye igjen, men ting som raking av løv, stein fra brøytebil. Rydding av garasje ol, pakking av småting isv. Små dagligdagse ting som faktisk er utfordrende for meg. Så kjenner meg skikkelig lei av hele prosessen. Huff, her var det lite positivt å melde gitt.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Imponert over alt du har fått gjort selv om kroppen ikke spiller på lag! Mitt hode stopper meg alltid lenge før jeg får gått i gang med å male vinduskarmer 😆
    Er rimelig seig.. Synes egentlig oppussing er morro, men kan for lite. Har blitt god på sparkling og maling da. 👍

    Er bare så kjedelig at kroppen eller nervesystemet tåler omtrent ingenting
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ståpels musikk
    Screenshot_20230515_110155_com.linkplay.wiimhome.jpg


    Ser det er meldt sky is crying vær senere i dag

    Screenshot_20230515_110350_com.android.chrome.jpg

    Og han derre Tor skal ut å sveive med hammeren også gitt
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.712
    Antall liker
    7.824
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ståpels musikk
    Vis vedlegget 920430

    Ser det er meldt sky is crying vær senere i dag

    Vis vedlegget 920431
    Og han derre Tor skal ut å sveive med hammeren også gitt
    Godt å høre du kan få gåsehud selv med mye rimelige utstyr enn du er vant med å bruke. Med Electrocompaniet og rør i DAC har jeg god tro på at dette maler opp en organisk lydbilde med god klangbunn, noe som jeg fortrekker fremfor at det låter alt for knivskarpt (y)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Godt å høre du kan få gåsehud selv med mye rimelige utstyr enn du er vant med å bruke. Med Electrocompaniet og rør i DAC har jeg god tro på at dette maler opp en organisk lydbilde med god klangbunn, noe som jeg fortrekker fremfor at det låter alt for knivskarpt (y)
    Det spiller vertfall såpass at jeg koser meg.. Bruker ikke rør delen i dacen.
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.043
    Antall liker
    1.836
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Lykke til med hussalget Petter. Det gjør vondt at en kompis selger huset sitt med mitt favorittlytterom.. Lyden der var fantastisk! Si i fra hvis det er noe jeg kan gjøre for deg, så skal jeg se hva jeg får til.
     

    Pug309gti

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.04.2016
    Innlegg
    1.712
    Antall liker
    898
    Sted
    Stavanger. Innflytter til Norges svar: Twin Peaks
    Torget vurderinger
    8
    Smerter er noe drit, spesielt nevropatisk. Jeg har bra effekt av Lyrica tabletter etter mislykket isjiasoperasjoner. Prøvd det?
    PS Oliven i alle former er topp for helsa, ikke tenk på saltet, det er så lite.
    Mvh
    Erik
    ville ikke ha kastet meg ut i lyrica opplegg. vanskelig å slutte og vist nok ikke så hyggelige abstines symptomer når/ hvis man skal slutte
     

    FJELL

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2010
    Innlegg
    181
    Antall liker
    186
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ville ikke ha kastet meg ut i lyrica opplegg. vanskelig å slutte og vist nok ikke så hyggelige abstines symptomer når/ hvis man skal slutte
    Her er det ikke snakk om å kaste seg ut i noe. Ja, jeg vet at Lyrica hos noen kan ha et tvilsomt rykte men det er snakk om et legemiddel som kan hjelpe på kroniske smerter uten at du blir trøtt i hodet. Du trapper rolig opp, skal du slutte trapper du rolig ned. Retep har nevropatisk smerte, en slags brennende smerte. Lyrica hjelper ikke ved vanlige smerter.
    Men, bra du tar det opp, vi skal ha respekt for legemidler og ha en god dialog med legen før og under behandling. De vet ikke hvor heldig de er de som er friske.
     

    Pug309gti

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.04.2016
    Innlegg
    1.712
    Antall liker
    898
    Sted
    Stavanger. Innflytter til Norges svar: Twin Peaks
    Torget vurderinger
    8
    Her er det ikke snakk om å kaste seg ut i noe. Ja, jeg vet at Lyrica hos noen kan ha et tvilsomt rykte men det er snakk om et legemiddel som kan hjelpe på kroniske smerter uten at du blir trøtt i hodet. Du trapper rolig opp, skal du slutte trapper du rolig ned. Retep har nevropatisk smerte, en slags brennende smerte. Lyrica hjelper ikke ved vanlige smerter.
    Men, bra du tar det opp, vi skal ha respekt for legemidler og ha en god dialog med legen før og under behandling. De vet ikke hvor heldig de er de som er friske.
    jeg har sett mye rart i mitt virke i helsesektoren, både det positive men og skyggesiden med medisiner desverre. Men nok om dette i denne tråden. ønsker alle en 17 mai feiring:)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Medisiner blir inntatt etter avtale med lege / nevrolog.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Endelig en god nyhet.
    2 etg vår er nå godkjent som hoveddel. Gud for et styr. Så da blir boligen publisert på mandag forhåpentligvis. Med visninger neste uke. Og solgt før mai et skutt. Er det vi håper. Har vertfall gjort alt vi kan for å oppnå ønsket pris. Så da er det bare å krysse fingrene folkens.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn