Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Haha, nå klarte jeg ikke mer. Visning i slutten av mai. Så da har jeg musikk fra 2 høyttalere igjen
    Veldig provisorisk satt opp.
    Lumin, Nad forsterker som jeg har prøvd å gi bort.
    Davis Krypton 6

    Bedre forsterker skal inn. Men nå er det vertfall lyd igjen og jeg kjenner at humøret steg flere hakk. Alt av rack ol er pakket bort. Så da tar jeg det jeg har. 😂 🤣

    IMG_20230510_102021.jpg


    IMG_20230510_102039.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Søren steike det var digg. Sitter å smiler her nå.
    Altfor mye klang i rommet, ting står i veien. Huset fullt av lånemøbler så de skal jeg ikke røre. Men det er musikk, bredde, dybde lyd fra 2 høyttalere, Nad jobber hardt og jeg sitter bare å smiler. Synd jeg snart skal på Ahus en tur.

    Lurer på om jeg skal kjøpe meg en sub også... 😁
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.718
    Antall liker
    7.847
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Søren steike det var digg. Sitter å smiler her nå.
    Altfor mye klang i rommet, ting står i veien. Huset fullt av lånemøbler så de skal jeg ikke røre. Men det er musikk, bredde, dybde lyd fra 2 høyttalere, Nad jobber hardt og jeg sitter bare å smiler. Synd jeg snart skal på Ahus en tur.

    Lurer på om jeg skal kjøpe meg en sub også... 😁
    Hehe...ja ballen ruller fort nå ;)
    Godt å se at ting går fremover hos dere!

    Men angående å stenge tråden, nå som du har fått blod på tann igjen og bare har 500 poster igjen til du har passert 20.000, så ville vel det vært galskap? :eek:
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hehe...ja ballen ruller fort nå ;)
    Godt å se at ting går fremover hos dere!

    Men angående å stenge tråden, nå som du har fått blod på tann igjen og bare har 500 poster igjen til du har passert 20.000, så ville vel det vært galskap? :eek:
    LOL 500 til ja, får fylle tråden med tull frem til nytt oppsett i en ny bolig er klart.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er det noen premie når tråden passerer 20.000 innlegg??
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ja, eller eventuelt Hertug av Ørsta/Volda hvis du havner der oppe 😅
    Da kan du jo sende brevduer med Hertugen av Ski også...
    Jeg lander nok der først verfall. Så får vi se hvor man kjøper litt senere.

    Har funnet en fin leilighet i Ørsta. Men det er i samme bygget som muttern... Men hu vurderer å flytte.

    Er helst i Volda jeg vil kjøpe, da alle folkene mine er der borte. Og tydeligvis et par aktive het inne. Flere leiligheter ledig der borte, men de ligger i prisklasse jeg trur jeg står over. Akkurat litt for dyrt. Blitt nabo med Tweedjakke hadde vert gøy..
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.338
    Antall liker
    8.433
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Er jo ikke lange stumpen mellom Ørsta og Volda 10km. Trodde det var langt mellom de jeg.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da har The Gunner en forsterker til meg. Er det noen som kunne hjelpt meg med å hente den og levere den hos meg? Mot betaling selfølgelig.

    Holmlia til Mogreina
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Var på åra kontroll av diabetesen i dag. Tok en hel gjeng med prøver på mandag og fikk høre at alt er veldig veldig bra. Diabeteslegen lurte på om jeg gikk på kolesterol senkende medisiner.. Det nærmeste er vel dette her som jeg er skikkelig svak for
    IMG_20230510_192339.jpg

    Oliven med hvitløk og chili. Oliven med hvitløk koriander. Innimellom så må jeg bare ha.. 😁

    Hba1c (gjennomsnitt av blodsukker siste 8 ukene er det vel) 48. Helt perfekt. Alt av prøver var veldig veldig bra. Har hatt diabetes type 1 i 45år. Så det er mye senskader som kan komme i nyre, lever, hjerte, ol. Alt slikt var perfekt. Så veldig veldig bra.

    Diabeteslegen skal også søke meg inn på smerteklinikk. De henvisningene som fastlegen sender blir bare avvist. Diabeteslegen søker meg også til nevrolog. For å få hjelp til å finne bedre medisiner. Så håper jeg kommer til en av plassene.

    Fikk snakka litt med diabeteslegen rundt polynevropati og med diabetes i tilegg så mente hun også at det er ufør som er veien videre. Er visst ekstra skummelt med den kombinasjonen, eller det kan gå veldig raskt feil vei.

    Så en bra tur til Ahus. Endelig noen gode nyheter om helsa. 👍
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Minuset med å dra på tur er at det kommer så mye smerter, så resten av kvelden blir brukt i senga med is poser rundt leggene og underarmer og denne gjengen

    IMG_20230510_194601.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.082
    Antall liker
    33.833
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    De oliven begerene der frista gitt. Tror jeg må ned på Royal Fruktmarked i morra - de selger tilsvarende i løsvekt. 😋
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    De oliven begerene der frista gitt. Tror jeg må ned på Royal Fruktmarked i morra - de selger tilsvarende i løsvekt. 😋
    Ja det ER skikkelig digg med oliven. Beste snopet jeg får. Og så er det ikke direkte usunt heller. Litt mye salt muligens. Men tenker det er bedre for helsa enn potetgull og smågodt...

    Er sånn løsvekt de her også. 89 pr kg. Har vel kjøpt ca en kg... Har noen dager nå
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.489
    Antall liker
    35.336
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Tar to spiseskjeer med god olivenolje hver dag. Grekernes "tran og omega3"...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hifi-gal i leilighet? Det ser jeg ikke for meg, hus på landet er perfekt for de "ødelagte" som oss :LOL: 170-180 kvm er passe for en person med litt samlemania. (y)
    Hadde jeg vert frisk og rask så definitivt. Situasjonen krever nok at jeg tenker meg om litt desverre
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Oppe igjen alt for tidlig.
    Ser noe merkelig i oppkjøringen hos oss. Hva er dette for vær fenomen?
    IMG_20230511_055136.jpg

    Kanskje ikke så lett å se det, men halve innkjøringen er våt, som om det har regnet resten er tørt. Har det vært en veldig lokal regnbyge som har stått helt stille. Tømt seg og så dratt videre?
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.338
    Antall liker
    8.433
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Helt sikkert siste telen som har gått i beddet på oversiden, så trekker det ut og ned til deg.
    Vann finner letteste vei.
     

    FJELL

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2010
    Innlegg
    181
    Antall liker
    186
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Minuset med å dra på tur er at det kommer så mye smerter, så resten av kvelden blir brukt i senga med is poser rundt leggene og underarmer og denne gjengen
    Smerter er noe drit, spesielt nevropatisk. Jeg har bra effekt av Lyrica tabletter etter mislykket isjiasoperasjoner. Prøvd det?
    PS Oliven i alle former er topp for helsa, ikke tenk på saltet, det er så lite.
    Mvh
    Erik
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Smerter er noe drit, spesielt nevropatisk. Jeg har bra effekt av Lyrica tabletter etter mislykket isjiasoperasjoner. Prøvd det?
    PS Oliven i alle former er topp for helsa, ikke tenk på saltet, det er så lite.
    Mvh
    Erik
    Kan skrive under på at nevro smerter er skikkelig dritt. Man vet ikke hvordan det er før man har prøvd å ha ser over tid.
    Sålangt så er det Neurotin, paracet og tramadol jeg bruker. Lyrica vet jeg om og har spurt legen om å få. Men det får jeg ikke før jeg har fått time hos enten nevrolog eller smerteklinikk. Så står litt fast akkurat der. Neurotin fungerer sånn omtrent greit. Har prøvd dager uten å ta idet hele tatt og de er verre enn med. Så kan vel si at jeg får bedre gode dager, kanskje noe bedre medium dager og ingen forskjell på dårlige dager. Så de hjelper noe
     

    FJELL

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2010
    Innlegg
    181
    Antall liker
    186
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kan skrive under på at nevro smerter er skikkelig dritt. Man vet ikke hvordan det er før man har prøvd å ha ser over tid.
    Sålangt så er det Neurotin, paracet og tramadol jeg bruker. Lyrica vet jeg om og har spurt legen om å få. Men det får jeg ikke før jeg har fått time hos enten nevrolog eller smerteklinikk. Så står litt fast akkurat der. Neurotin fungerer sånn omtrent greit. Har prøvd dager uten å ta idet hele tatt og de er verre enn med. Så kan vel si at jeg får bedre gode dager, kanskje noe bedre medium dager og ingen forskjell på dårlige dager. Så de hjelper noe
    Nevrolog kan skrive Lyrica på blå resept. Det må begrunnes til Helfo med at Nevrontin enten ikke har god nok effekt eller at det gir bivirkninger. Her må du stå på, Lyrica må prøves ut. Det er også en epilepsimedisin som Nevrontin men og indikasjon nevropatisk smerte. Du begynner med liten dose og øker gradvis. Jeg bruker 150mg x 2-3. Lykke til, her har du noe å se frem til.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    En god nyhet vertfall. Har sannsynligvis funnet et lokale /rom / plass der jeg kan sette sakene mine, koble opp anlegg å ha en plass å spille musikk selv om jeg skulle være nødt til å sove på gjesterommet hos muttern. Slik at jeg kan trekke meg unna og faktisk ta imot besøk av kompiser ol i Ørsta sentrum. Uten at det koster for mye. Rommet er vel 55-60m2 så med litt kreativ bruk av akustikk plater, romdelere ol.. Så tror jeg det vil både se bra ut og låte godt. 👍
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kom til Gilja du godeste retep😁 Her får du kjøpt leilighet på 70/80 kvadrat for 1,5. Moet audio er 55 min unna . @HoJ har hatt leilighet her selv😁
    Se der ja... 👍 Da får jeg jo penger på bok også
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da ser det ut til at Mofi inngikk ett $25.000.000 settlement /forlik for tullet med "all analog" lp plater. Før det ble rettsak ut av det.


     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Slett ikke en dum ide 👍
    We slettes ikke umulig at jeg drar den veien. Det kommer jo litt an på litt diverse. Først blir det en stopp i Ørsta/Volda. Til over vinteren tenker jeg. Må prøvebo litt over tid. Er litt bekymret for at det blir litt lite... Hadde jo vert digg å kunne kjøpt noe og vært uten gjeld. Da hadde jeg kunne leve greit på ufør inntekten som jeg håper jeg får innvilget etterhvert. Før jeg har den så får jeg ikke lån i bank så da blir det helt uaktuelt å kjøpe noe før den er på plass.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.353
    Antall liker
    5.838
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Kommer nok på besøk om du havner i Ørsta/Volda en periode😉 Håper du finner ny bolig/leilighet som passer dine behov. Ofte er jo pris på bolig steds avhengig. Om du blir ufør vil jo behovet for å bo "sentralt" bli mindre viktig. Da er vel kollektiv tilbudet mer avgjørende.
    Slik du beskriver helsetilstanden din ville jeg nok vurdert leilighet og ikke hus. Hus vil kreve mye vedlikehold opp igjennom årene.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kommer nok på besøk om du havner i Ørsta/Volda en periode😉 Håper du finner ny bolig/leilighet som passer dine behov. Ofte er jo pris på bolig steds avhengig. Om du blir ufør vil jo behovet for å bo "sentralt" bli mindre viktig. Da er vel kollektiv tilbudet mer avgjørende.
    Slik du beskriver helsetilstanden din ville jeg nok vurdert leilighet og ikke hus. Hus vil kreve mye vedlikehold opp igjennom årene.
    Er mye sant i det du nevner der. Er nok leilighet som er det beste kjøpet helsemessig. Muligens en 2 mannsbolig. Det er bare det at jeg forstår ikke hvorfor leiligheter er så dyre... 🙈

    For 3.5 mill i Ørsta så får jeg nok en enebolig med utleie mulighet. Vertfall en enebolig. 3.5 mill holder til de fleste minste nybygde leilighetene. Dog så kommer det ofte både 4-5 tusen i fellesutgifter i mnd på leiligheter. Noe man i stor grad slipper på en enebolig. Klart er 4-5000 i mnd inkl støm, vann og kloakk pluss søppel ol så er det nok innafor. Men jeg har ikke råd til 3.5 pluss 5000 oppå der. 😁 🤣 Ser finnes leiligheter til 3 og noen få til under 3 i Ørsta og Volda.

    Jeg forkaster meg ikke. Med litt flaks så kan vi selge nå på en liten topp. Ser det er spådd en liten nedgang neste år i priser. Før det stiger igjen. Så mulig jeg kan gjøre meg et godt kjøp om jeg timer riktig Først må jeg jo finne ut hvor jeg vil bo hva jeg har råd til.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.353
    Antall liker
    5.838
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Er mye sant i det du nevner der. Er nok leilighet som er det beste kjøpet helsemessig. Muligens en 2 mannsbolig. Det er bare det at jeg forstår ikke hvorfor leiligheter er så dyre... 🙈

    For 3.5 mill i Ørsta så får jeg nok en enebolig med utleie mulighet. Vertfall en enebolig. 3.5 mill holder til de fleste minste nybygde leilighetene. Dog så kommer det ofte både 4-5 tusen i fellesutgifter i mnd på leiligheter. Noe man i stor grad slipper på en enebolig. Klart er 4-5000 i mnd inkl støm, vann og kloakk pluss søppel ol så er det nok innafor. Men jeg har ikke råd til 3.5 pluss 5000 oppå der. 😁 🤣 Ser finnes leiligheter til 3 og noen få til under 3 i Ørsta og Volda.

    Jeg forkaster meg ikke. Med litt flaks så kan vi selge nå på en liten topp. Ser det er spådd en liten nedgang neste år i priser. Før det stiger igjen. Så mulig jeg kan gjøre meg et godt kjøp om jeg timer riktig Først må jeg jo finne ut hvor jeg vil bo hva jeg har råd til.
    Mange utgifter med enebolig også og om man kjøper en eldre bolig kan man fort få uventede og store kostnader. Jeg måtte drenere 1 år etter jeg kjøpte bolig, da må man regne med 150-300.000,-
    Så er nok greit å regne litt på hva som gir mest trygg økonomi og hva som passer helsa de.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Får se hva det blir til... Mulig jeg må kjøpe meg en bolig som er til rettelagt for rullestol. Da blir det fort leilighet en eller annen plass.
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.487
    Antall liker
    3.608
    Sted
    Sunnmøre
    Dette er alltid vanskeleg.

    Eg kjenner ikkje marknaden i Ørsta, men i Volda det jamt einebustader med utleigedel til mellom tre og fire mill ute. Ulempa er, som fleire har sagt, at det kan vera ganske dramatisk oppussingsbehov, både indre og ytre. Grunnarbeid vart nok utført etter ein annan standard for førti år sidan. Har sett mange hus på denne alderen som vert totalrenovert i eit omfang som i mine augo nærmar seg nybygg. Det er kult, men sluttprisen nærmar seg jo nesten nybygg, også.

    Det er jo ikkje så mange ekte leiligheitsbygg sentralt i Volda, men ein del nybygg som kjem (snart). Av leiligheiter er Voldaportalen ("Kiwi ved HVO-rundkøyringa") snart ferdig. Der er det små leiligheiter som ikkje er grusomt dyre, og Kiwi, apotek og Intersport i første etasje. Elles er det planlagt bygg i krysset Fjellvegen/Kårstadvegen (på oppsida av lærarskulen, der Forsøksskulen stod), i Storgata (Møre-tomta) og i Rotset-fjøra. Alle desse trur eg vert veldig dyre, men sannsynlegvis moderne standard.

    Blokkane i Håmyra er eit alternativ. 70-80 kvm til 3-4 mill, men ulempa der er at det er minst 150 høgdemeter opp frå sentrum. Det same problemet har eldre tomannsbustader/rekkjehus på Klepp, Heltne osb, som er meir sympatisk prisa. Du har sikkert sett denne i Håmyra:

    Om du blir ufør vil jo behovet for å bo "sentralt" bli mindre viktig. Da er vel kollektiv tilbudet mer avgjørende.
    Kollektivtilbod på bygda er vel ofte lik "sentralt". Retep veit nok best kva han vil ha, men eg ville nok prioritert sjansen til å koma meg ut, rundt og til å treffa folk.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Stemmer, Håmyra har jeg bra kontroll på. Såg nå at det er fleire leiligheter der som er godkjent av husbanken. Så det kan nok hjelpe til litt. Er veldig usikker på om jeg kjem til å kjede meg der, sida jeg nå er vandt til alle muligheter østlandet gir.

    Spennede tider
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fy faen.
    Lånte ut streamern min og var helt sikker på at jeg hadde wiim eller en dac liggende. Trur dere jeg hadde det da? Neida. Alt slikt er pakket og satt på lager. Har en DVD spiller stående her, men har jo pakket bort alle cd platene og satt de på lager. Alt er kabler er satt på lager. Kunne overlevd litt med minijack til phono. Men tipp da hvor gassene med kabler er..... Jepp på lager.

    Og idag når jeg får ny amp og greier. Nå håper jeg The Gunner har noe mer jeg trenger.. Ellers så blir det ikke musikk ikveld. Og jeg som har handlet inn noen slike og er hjemme alene
    IMG_20230512_151448.jpg

    Faen faen faen 🤘 🤘
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn