Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.241
    Antall liker
    8.203
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Nei her skal vi stille diagnosen for mannen etter beste evne.
    Jeg tar det rett fra lageret, hva skal det være ?
    har det meste som får deg i godt humør, men om det hjelper på sikt kan jeg ikke garantere.
    1684232815375.png
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.991
    Antall liker
    20.126
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fy faen. Kortvarig glede med godkjennelse gitt. Nå må 2 etg ha ferdigattest. Dvs nytt skjema og ingen andre vedlegg enn tegning som nå ble godkjent før idag trengtes. Så da ryker mai planen vår skikkelig.

    Han som har saka visste at vi hadde bygd. Tegninger og vedlagt fra firma ble levert. Alikevel så prester denne karen å ikke si ifra om dette. Eller bare ta ferdigattest med det samme.. Jeg kunne dratt på kommunen å signert. Megler synes dette var kjedelig.. Og at kommuna burde tatt ferdigattest på samme tid.

    Nå er det snitt på 3 uker ventetid. 😡
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.373
    Antall liker
    12.376
    Sted
    Sørlandet
    Pust rolig og senk stressnivået så mye det lar seg gjøre.
    For det første kan dere ikke skylde på noen andre en dere selv for at det ikke er ordnet forlengst. For det andre så lar det seg fint selge uten ferdigattest men megler er pliktig til å opplyse om dette. For det tredje, det er slettes ikke sikkert det vil ha en konsekvens på prisen.

    -BB-
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Ser folk noe de liker, spesielt boliger, så tar de av på pris uansett.
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.328
    Antall liker
    3.438
    Sted
    Sunnmøre
    For det første kan dere ikke skylde på noen andre en dere selv for at det ikke er ordnet forlengst.
    Det er nok sant. Men ut frå det Retep fortel, verkar det som om saksbehandlar Rune Kommune kunne tipsa om at han burde levert inn skjema for både ferdigattest og endring samtidig. Ikkje alltid like lett å ha styr på alt slikt.
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.039
    Antall liker
    1.831
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Det er nok sant. Men ut frå det Retep fortel, verkar det som om saksbehandlar Rune Kommune kunne tipsa om at han burde levert inn skjema for både ferdigattest og endring samtidig. Ikkje alltid like lett å ha styr på alt slikt.
    Helt utrolig av saksbehander..
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jævlig unødvendig. Mange helt udugelige rundt om, både blant Kommune og Privat. Vi får vel være glade for at det er full sysselsetting i Nåreg.
     

    ParttimeDIY

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.11.2022
    Innlegg
    391
    Antall liker
    404
    Sted
    Brøttum
    Jeg hadde oppmåling av egen tomt i forbindelse med kjøp av enebolig da selger ikke gadd å bry seg, etter tolv-tretten telefoner til kommunen og han som hadde ansvaret ift oppmålingen så ble det fart på sakene. Tok 6 måneder før jeg fikk de endelige papirene da det ble noen nye punkter mot nærmeste nabo ift at hans tomtegrenser ikke stemte med "historisk areal" som det så fint ble kalt. Alt i alt så ordnet det seg etterhvert, men jeg satt noen timer i telefon til sammen for å få det til .... Folk flest bryr seg ikke om det her har jeg skjønt, usikre tomtegrenser er det mange steder og folk er livredde for å betale de kronene det koster for å få ordna noe slikt, i mitt tilfelle "fikk" jeg 230 kvm større tomt for noen tusenlapper, godt når ting er i orden. :)
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.039
    Antall liker
    1.831
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Jævlig unødvendig. Mange helt udugelige rundt om, både blant Kommune og Privat. Vi får vel være glade for at det er full sysselsetting i Nåreg.
    Har ingen ting mot NAV. Hørte om en kvinne som tok over jobben til en annen kvinne som hadde vært der i svært mange år. Hun måtte gå til sjefen sin og si at hun ikke hadde noe å gjøre fordi det ikke var noen arbeidsoppgaver. Kanskje en røverhistorie, vet ikke.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.991
    Antall liker
    20.126
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Pust rolig og senk stressnivået så mye det lar seg gjøre.
    For det første kan dere ikke skylde på noen andre en dere selv for at det ikke er ordnet forlengst. For det andre så lar det seg fint selge uten ferdigattest men megler er pliktig til å opplyse om dette. For det tredje, det er slettes ikke sikkert det vil ha en konsekvens på prisen.

    -BB-
    Er visst noen nye regler i forhold til dette med ferdigattest og areal på bolig.
    Hadde vi visst at vi måtte søke om Bruksendring da vi innredet 2 etg så hadde vi gjort det. Men vi lytta til både de som solgte huset Avlsbyhus i Sverige og til de som bygget satt opp vegger som var Avlsbyhus Norge. Den gangen var det ikke snakk om at det måtte søkes om vi kun isolerte og bygge vegg innover.

    Det som er litt rart synes jeg, er at vi har ferdigattest på 1 etg. Yttervegger og tak i 2 etg. Men ikke vegg mellom rommene (lettvegg).. Virker nesten som om det er kun for å få inn flere kroner.

    Hadde selfølgelig forstått det om vi bygde på eller gjorde noe med konstruksjon av vegger ol. Men det her synes vertfall vi var veldig unødvendig. Men men.

    Det man har lært av dette er
    , ikke stole på noen og finn ut av alt selv. 🙈
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.991
    Antall liker
    20.126
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Det er nok sant. Men ut frå det Retep fortel, verkar det som om saksbehandlar Rune Kommune kunne tipsa om at han burde levert inn skjema for både ferdigattest og endring samtidig. Ikkje alltid like lett å ha styr på alt slikt.
    Netopp. Vi kunne ha søkt om begge deler, da loftet var ferdig innredet i 2012 eller noe rundt der. Hvor vi ble fortalt av hus selger Avlsbyhus Sverige og Norge at det ikke var behov for å søke. Huset ble levert med ferdigattest. Men men...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.991
    Antall liker
    20.126
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ser folk noe de liker, spesielt boliger, så tar de av på pris uansett.
    Det som nok er noe mye regler rundt salg av brukt bolig i vår prosess er at uten ferdigattest så må boligen annonseres med 122m2. Med ferdigattest så legges det på 73m2. Så det utgjør veldig mye. Får bare smøre meg med tålmodighet. Søknad blir levert fredag morgen, så skulle megler starte med å mase...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.991
    Antall liker
    20.126
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har brukt noen dager på å lage en spilleliste på Spotify med musikk man dansa til på uteplasser på 90 tallet. Synes det var utfordrende og gøy å lage den.

    Er helt sikkert mange jeg har glemt. 90 tallet var vel den tiden med flest "døgnfluer" mange mange minner som dukker opp underveis når man lager en slik liste. Gikk i 10 år å lytta og tenkte overganger på slik musikk. Hva passer sammen og hva passer ikke sammen. Fulgte med på VG lista og handla singler i platebutikken pluss jeg fikk mye tilsend. Var tider det... 😂

    Om man lurer...
    Her er et svar
    Screenshot_20230519_152026_com.facebook.katana_edit_6112181405099638.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.991
    Antall liker
    20.126
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Sitter å titter på bolig igjen. Gjør det ofte nå. Drømmer om en plass som har plass til et 7 fot biljard bord. Helst 8 og anlegg. Da trenger jeg egentlig kun en seng og en plass å lage mat... 😂

    4zya9t.jpg
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.812
    Antall liker
    26.419
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Kjøp i Värmland/Dalsland skogarna så kommer du langt med 1.5 mill 🙂
    Kan spille høyt uten att noen klager også🤘
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.991
    Antall liker
    20.126
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Skjer veldig lite her om dagen. Hatt en svært dårlig periode igjen etter 17 mai. Omtrent vert sengeliggende, men kjennes noe bedre ut i dag.

    Fått ordna med en kopp kaffe så er vertfall en ok start på dagen. 👍

    Venter denne uka på avslutning på utrednings tiltaket og konklusjonen slik at jeg kommer meg videre i ufør saken. Håper det går raskt slik at jeg får skje før huset blir solgt. Vurderer faktisk så bli her nede til søknad blir sendt inn. Skal ha en prat med Nav i dag, men forsto det slik at om jeg melder flytting FØR søknaden om 100% varig ufør blir sendt inn, så må jeg starte helt på nytt i ny kommune. Altså helt tilbake til utredning ol da en diagnose er gyldig i 1 år. Så har lite lysst til å ta den runda igjen. Ikke fordi det ikke går igjennom, men fordi det tar så sykt lang tid å få kommet seg til utredning.

    Slikt får meg til å tenke litt. Jeg har et par diagnoser som jeg aldri blir frisk fra. Nevnte nerveskader tilstand og diabetes. Alikevel så får jeg resepter på medisin, insulin, som jeg dævver av om jeg ikke får. Var på apoteket på lørdag for å få tak i ny lading, og fikk beskjed om at jeg ikke hadde resept på insulin lenger. At jeg måtte ta kontakt med legen for å få det. Akkurat som om jeg plutselig hadde blitt frisk av det. Det samme med de smertestillende jeg tar for nervesmeeter. Den gikk også ut, som da plutselig betyr at jeg ikke tenger de lenger..
    Og før noen kommer å sier at, det bare er å sende en mld for å fornye. Nei det har jeg privat. Jeg må til legen, møte opp på time for å få dette. Noe som kan være svært utfordrende. Er nok ikke alt jeg vet eller forstår, men akkurat dette med medisin til kroniske tilstander forstår jeg ikke.

    Uansett, ny uke og nye muligheter. Denne uka så må jeg få startet opp plenklipper. Raket litt stein som har kommet på gresset etter vinterens strøing. Pakke det jeg har av vinterklær og kastet det jeg har av jeans. Klarer ikke å gå med det lenger. Gir for mye smerter ved berøring på leggene. Så om jeg skal ha langbukser så blir det type dressbukse fremover. Heldigvis shorts tid nå og noen mnd fremover.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.766
    Antall liker
    50.398
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.991
    Antall liker
    20.126
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nja. Sikkert om du stort sett høyrde på musikk det tiåret på uteplassar med 18-årsgrense.
    Jobba med slik musikk på både ungdomsklubben først og så seinere på hotellet.. Spelte mykje anna musikk heime også. Men måtte jo lære dei nye låtane som vart populære. Slik at men fikk til gode overganger ol.

    At man ikkje lika eurodance er heilt innfor det. Hadde mykje morro med slik musikk eg... Veldig mykje morro
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.567
    Antall liker
    7.527
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Jeg var 6 år i 1990 og da 16 i 2000, så 90 tallet for meg var mye musikk som var lett å like. Forstår dog at dere som hadde noen flere år på baken og godt vant med musikere og god lyd ikke fant musikken i 90 som noen høydare rent musikalsk :)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg var 6 år i 1990 og da 16 i 2000, så 90 tallet for meg var mye musikk som var lett å like. Forstår dog at dere som hadde noen flere år på baken og godt vant med musikere og god lyd ikke fant musikken i 90 som noen høydare rent musikalsk :)
    90 tallet hadde mye bra musikk, jeg var 14 år i 1990 og 24 i år 2000. Jeg mener 90 tallet er metal sjangerens høytid😉 Elektonisk musikk begynte vel å komme seg midt på 90 tallet.
    Musikken som kom før dette er for spesielt intreserte og gamlinger med noen få unntak😂🤣
     
    Sist redigert:

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.328
    Antall liker
    3.438
    Sted
    Sunnmøre
    Når det gjeld elektronisk musikk, reknar eg både ambient og ebm/industriell techno som 1990-talsmusikk, det siste meir eller mindre kryssa med metal.

    Ja, begge delar har røter tilbake på 1980-talet, men startar du slik kjem du aldri fram til noko.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.991
    Antall liker
    20.126
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Det er også veldig deilig å ikke være allergisk mot enkelte stilarter iomefor musikkems store verden.

    Og 90 tallet var stort nor det gjelder både electronica og metal.. Som Roeng2 er inne på.. Er vertfall ikke et 10 år jeg ville vert foruten. Jeg var 12 i 1990. Starta å spille på 18års grense når jeg var 15. 👍 Starta som en jobb for å få erfaring uten lønn en kort periode før jeg ble plukket opp av en annen uteplass. Holdt på til vi flytta fra Volda. Godt ikke i 2000 tallet.
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.991
    Antall liker
    20.126
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ser ut til at huset kommer ut på onsdag denne uka med visninger mandag og tirsdag neste uke.. Så nå går det raskt håper vi. Så om dere kjenner noen som trenger en lettstelt enebolig, med mange muligheter feks 7 soverom veldig enkelt å få til, en hage som kan brukes til ballspill og lek, lite trafikkert vei så er det bare å tipse folk.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.991
    Antall liker
    20.126
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Langt på dag allerde. Fuglene synger fra toppene rundt om og det er kun en og annen bil som har kjørt fordi.

    Var ute i hagen kl 04.15 allerde. Har litt å holde på med med siden det nå mest sannsynlig er 6 dager til visning. Tenkte å få lufta plenen med greip... Det gav jeg opp etter en 20 min tid. For vondt å tråkke på greia...

    Men fikk slengt utover litt gjødsel og mosefjerjer. Er begge deler i produktet.

    Nå blir det litt pause før jeg skal ta opp noen løvetann som har overlevd fra i fjord. Så er planen å gjøre meg helt ferdig foruten vask i 2 etg. Dvs pakke ned musikk anlegget og få satt det i garasjen. Og pakket ned bien ting som har blitt pakket opp igjen.

    Så er planen å få gjort litt på kjøkkenet. Kun rydde og få noen kasser ut i garasjen. Da tenker jeg at det egentlig er nok for i dag.

    Nå frokost.

    Blir nok ei dritt uke, men håper på at dette er siste sprell før huset er solgt.
    IMG_20230523_054628.jpg
     
    Sist redigert:

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.567
    Antall liker
    7.527
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Langt på dag allerde. Fuglene synger fra toppene rundt om og det er kun en og annen bil som har kjørt fordi.

    Var ute i hagen kl 04.15 allerde. Har litt å holde på med med siden det nå mest sannsynlig er 6 dager til visning. Tenkte å få lufta plenen med greip... Det gav jeg opp etter en 20 min tid. For vondt å tråkke på greia...

    Men fikk slengt utover litt gjødsel og mosefjerjer. Er begge deler i produktet.

    Nå blir det litt pause før jeg skal ta opp noen løvetann som har overlevd fra i fjord. Så er planen å gjøre meg helt ferdig foruten vask i 2 etg. Dvs pakke ned musikk anlegget og få satt det i garasjen. Og pakket ned bien ting som har blitt pakket opp igjen.

    Så er planen å få gjort litt på kjøkkenet. Kun rydde og få noen kasser ut i garasjen. Da tenker jeg at det egentlig er nok for i dag.

    Nå frokost.

    Blir nok ei dritt uke, men håper på at dette er siste sprell før huset er solgt. Vis vedlegget 922395
    Så bra at ting endelig ser ut til å nærme seg mål (y)
     

    Myhre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2005
    Innlegg
    134
    Antall liker
    180
    Sted
    Gjerdrum
    Torget vurderinger
    1
    Da er det bare å sikte på visning i hyggelig vær, og tre-fire ivrige og godt bemidlede familier som "vil ha" huset - om kan overby hverandre ! Lykke til med salget 🤞 :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.991
    Antall liker
    20.126
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da er det bare å sikte på visning i hyggelig vær, og tre-fire ivrige og godt bemidlede familier som "vil ha" huset - om kan overby hverandre ! Lykke til med salget 🤞 :)
    Det er faktisk ikke så mye mer vi får gjort. Frøken her var på visning på ei leilighet til 6 mill. 17 stk på visning
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.867
    Antall liker
    645
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Langt på dag allerde. Fuglene synger fra toppene rundt om og det er kun en og annen bil som har kjørt fordi.

    Var ute i hagen kl 04.15 allerde. Har litt å holde på med med siden det nå mest sannsynlig er 6 dager til visning. Tenkte å få lufta plenen med greip... Det gav jeg opp etter en 20 min tid. For vondt å tråkke på greia...

    Men fikk slengt utover litt gjødsel og mosefjerjer. Er begge deler i produktet.

    Nå blir det litt pause før jeg skal ta opp noen løvetann som har overlevd fra i fjord. Så er planen å gjøre meg helt ferdig foruten vask i 2 etg. Dvs pakke ned musikk anlegget og få satt det i garasjen. Og pakket ned bien ting som har blitt pakket opp igjen.

    Så er planen å få gjort litt på kjøkkenet. Kun rydde og få noen kasser ut i garasjen. Da tenker jeg at det egentlig er nok for i dag.

    Nå frokost.

    Blir nok ei dritt uke, men håper på at dette er siste sprell før huset er solgt. Vis vedlegget 922395
    Lykke til med salget.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn