Respons og Reidar Perssons Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • J

    Jurassic

    Gjest
    Det forrige innlegget kunne jeg omtrent ha skrevet selv.

    Respons lager såpass gode høyttalere at en kan bruke uanstendig mye penger på elektronikken før høyttalerene blir det svake ledd.

    Halvgod elektronikk blir nådeløst avslørt med Respons.

    Etter at en har blitt vant med at lys klang ikke betyr god oppløsning vil en la seg imponere av de svenske fiskakassenes oppløsning. Opplever å ha god oppløsning fra den dypeste bassen og så høyt opp det er hørbart.

    Med mindre strømsterke forsterkere enn den jeg har nå (Bryston 4b ST) har jeg mistet oppløsning nedover men høyttalerene spiller fortsatt bass.

    Dette er mine erfaringer.

    Vidar K
     
    B

    begr

    Gjest
    Jurassic skrev:
    Pratet med en forhandler angående Respons og han frarådet rør da det fort ble grøtete og når jeg spurte KV om stalltips anbefalte han Nemo.
    Det var da en merkelig uttalelse fra en forhandler, hvis han ikke har hørt alle rørforsterkere da.
    RP bruker jo selv en av de aller beste rørforsterkerene på markedet.
    Kanskje denne forhandleren også selger elektronik uten rør i tillegg til Respons, hva vet jeg.

    Det største problemet, og den største bremsen for Respons sine høyttalere, har i dette landet vært den evindelige assosiasjonen med DP forsterkere, det har vært slik siden 80 tallet, for meg uvisst av hvilken grunn. For all del, den komboen låter bra den men det er flere veier til lydhimelen som også andre er inne på her. Min bestemte mening er at Respons hadde vært enda mer utbrett i landet uten denne forbindelsen, faktisk så har dette ved anledninger blitt brukt mot Respons. Synd for den låter nemlig veldig bra! Også på rør! ;)
     
    J

    Jurassic

    Gjest
    Men nå er ikke ARC Ref 210 den mest utbredte rørforsterkeren her i landet. For all del, ikke tro at jeg er en rørmotstander men jeg sier at det blir fort dyrt, varmt og stort med rør.

    Helt enig med deg begr i at det finnes flere veier til lydhimmelen, også rør.
     

    Boe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.09.2005
    Innlegg
    205
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Ramses skrev:
    Det var da voldsom til aktivitet det har blitt på denne
    vennetråden ;D.
    Ja det kom mange gode forslag til sunzeeker etter hvert som flere eiere av Respons meldte om egne forsterker-erfaringer. Kanskje noen også ble litt opptatt av å påvise behovet for flere enn mine 40 watt?

    Nå skal jeg vel være ærlig og innrømme at Quicksilver 8417 monoblokkene som ble produsert tidlig på 80-tallet, oppga 60 watt med 8417-rørene. 8417-rør er ute av produksjon, så mine og mange andres er ombygget til å ta 6550/kt88/el34 rør. Det kan derfor tenkes at jeg har vært litt uærlig ved å hevde at de yter 40 watt. Det kan faktisk hende at de to 6550-røra gir meg nærmere 60 watt de også uten at jeg nøyaktig vet det...
    I tillegg er disse monoblokkene 'forfinet' hos Ove Hæhre i Stavanger - og han er en trollmann med rørforsterkere.
    Så jeg er nok kanskje litt kraftigere likevel enn det jeg har gitt meg ut for 8).
    Jeg skal også innrømme at jeg nok ikke hadde klart meg med mindre effekt enn det jeg får ut av Quicksilverne...

    Jeg bør nok også beklage ovenfor forumsmedlemmer som kanskje ikke hadde skrevet sine innlegg slik de nå en gang kom på nett, hvis de hadde visst at jeg hadde et par skjulte watt i bakhånd?? ::)

    Uansett så fikk vi litt liv i tråden med mange engasjerte innlegg - og det er jo bra.

    Derfor skal også sunzeeker ha lykke til med valget av forsterker - Respons Art er avslørende på kvalitet, men omfavner opplagt mange forsterkerteknologier - kanskje bortsett fra noen herværende norske ice-modul baserte små kraftverk som bare låt som ice hjemme hos meg.
    La oss få vite etter hvert hva du kom fram til i din testgjenomgang.

    begr kan nok også ha rett i at Respons har blitt litt for mye assosiert med Dp - kanskje ikke så rart siden Vadseth nærmest introduserte denne kombinasjonen med panegyriske omtaler allerede i Lyd og bilde-tiden hans...
     
    J

    Jurassic

    Gjest
    Dette er iallfall en tråd det bør være liv i.

    Det som er så befriende med å være Respons eier er at en slipper å være sjalu på folk med andre høyttalere 8)

    Forøvrig synes jeg at ASP1000 modulen ikke fungerte i det hele tatt på mine Responser (utenom god kontroll på bassen) men hos andre har jeg hørt de fungere betraktelig bedre så der er vi fullstendig enige Boe.
     

    Boe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.09.2005
    Innlegg
    205
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Siden det er vesentlig å holde liv i tråden - og nå i ettertid av en runde med meninger om Respons høyttalernes evne til å motta noe som helst signal fra forsterkere med oppgitt effekt under 200 watt, så kan det være greit å lese hva andre mener om emnet i en pågående tråd her på sentralen 8)

    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,16877.0/all.html

    Kos dere, kraftkarer. ;D
     
    J

    Jurassic

    Gjest
    Koser meg bestandig med mine responser jeg "Lillegutt" ;)

    Er forøvrig deilig å endelig bli kalt for kraftkar til tross for mine 74 kg ;D
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Må bare få si meg så enig så enig med Boe. Nå vet ikke jeg om forsterkeriet hans leverer 2X40 eller 2X60, ikke bryr det meg heller for å være ærlig. Mulig de ikke skulle funke med denne begrensede mengden watt, på papiret, men den leksjonen fikk tydeligvis ikke paret til Boe med seg, for her spiller det, og det i stort rom, med en kraft, fylde og glede man må lete lenge etter, svært lenge. Vi satt frem til 04.45 søndag morgen og spilte Pink Floyd på full guffe. Med lånt Lyra Titan ”i” var det et slam i bunnen som var sjeldent tight.

    Må faktisk bare få takk så masse for en herlig seanse Boe. Det er en helt fantastisk vellydende kombinasjon du har. Sjeldent flott lyd. Jeg er bare hinsides imponert over effektforsterkerene dine. Over høyttalerene også, men dem har jeg jo hørt hos KV og i andre settinger. Steelheaden vet man er god. Rosinen i pølsa må være Quicksilver. Muligens eneste watt-svake forsterker som driver Response til ekstatisk (kvalitets)nivå og høyt lydnivå.

    Uten å kjenne Response godt nok, stalltips må være Quicksilver monoblokker!!!!
     

    Boe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.09.2005
    Innlegg
    205
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Må takke Fosse og Ogh for en opplevelsesrik kveld og natt - vi ble litt færre enn forventet, men av diverse årsaker må Impulse og Parelius vente med å oppleve Respons-høyttalernes fortreffelighet til en senere anledning.

    Det er også hyggelig at OHS-formann Fosse setter pris på Respons - selv om han som meget aktiv high-end entusiast opplagt har hørt langt bedre lydende anlegg enn mitt, så er det ganske moro å se at han også kan digge fun-faktoren i et Responsoppsett drevet av i denne sammenheng og etter de fleste Responseieres mening, tilnærmet flue-watt.

    Ohg var bekymret på naboenes vegne, fortalte han dagen etter, over den kraftige lyden som bredte seg ut over nabolaget da han satte seg i drosja ved 3-tiden - det var imidlertid bare slik at Fosse og jeg ikke kunne la være å dra noen Gilmore-soloer på 'live'-nivå et par timer til... ;D
     
    J

    Jurassic

    Gjest
    Nå ble nysgjerrigheten min litt pirret angående de Quicksilver blokkene dine med 2 kt88 pr kanal, er veldig nysgjerrig på hvordan det låter nå.

    Forøvrig er det bra du demonstrerer Respons sine store kvaliteter til andre forumdeltagere.
     

    Slinger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2002
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    4
    Enda mer wattpreik her i tråden ser jeg! ;D

    Mine egne erfaringer?
    50 svinedyre rør-watt spiller ikke like høyt som 125 transistorwatt.
    Men 90 rørwatt spilte derimot moderat høyere enn 125 transistorwatt.

    Men de femti rørwattene spilte jo veldig godt da,men aldeles for lavt for at jeg skulle ha kunnet leve med de.
     

    Boe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.09.2005
    Innlegg
    205
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Slinger skrev:
    Enda mer wattpreik her i tråden ser jeg! ;D
    Ja det ble slik at i hovedsak Jurassic og jeg måtte drøfte for- og bakdeler med Respons sin respons på mye eller lite watt en stund, etter at jeg hadde hevdet at 40 watt var nok etter at en Responseier ønsket tips på forsterkererfaring.

    Vi har alle våre preferanser - likevel, Jimi og Gilmore låter aller best i mine ører på full guffe med vrengte rør, som å sitte på andre rad på en lokal rockeklubb. Gøyfaktor!!
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Jurassic skrev:
    Nå ble nysgjerrigheten min litt pirret angående de Quicksilver blokkene dine med 2 kt88 pr kanal, er veldig nysgjerrig på hvordan det låter nå.

    Forøvrig er det bra du demonstrerer Respons sine store kvaliteter til andre forumdeltagere.
    Kan love deg at disse Quicksilver-apparatene er verdt en lytt!

    Slinger; liker begrepet "wattpreik". Det gir meg sjelefred å lulle meg inn i den tro at mine lusne 90W (Naim NAP300) er tilstrekkelig. Forresten så har jeg, når jeg tenker meg om, aldri nådd klippenivå tross usle 85dB/W følsomhet og tidvis "bananas med volumen" i et 40kvm stort lytterom... kanskje det er bare tull å tolke kjøreglede ut ifra teoretisk toppfart allikevel :)

    Mvh Vidar P
     

    Slinger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2002
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    4
    Boe skrev:
    Slinger skrev:
    Enda mer wattpreik her i tråden ser jeg! ;D


    Vi har alle våre preferanser - likevel, Jimi og Gilmore låter aller best i mine ører på full guffe med vrengte rør, som å sitte på andre rad på en lokal rockeklubb. Gøyfaktor!!
    Her skal jeg være enig...90 rørwatt var mildt sagt engasjerende på eldre rock!
    Glemte å teste ut nyere,såkalte perfekte inspillinger når jeg testet ut rockemaskina! (rørforsterkeren)
     

    Slinger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2002
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    4
    Vidar P skrev:
    Jurassic skrev:
    Nå ble nysgjerrigheten min litt pirret angående de Quicksilver blokkene dine med 2 kt88 pr kanal, er veldig nysgjerrig på hvordan det låter nå.

    Forøvrig er det bra du demonstrerer Respons sine store kvaliteter til andre forumdeltagere.
    Kan love deg at disse Quicksilver-apparatene er verdt en lytt!

    Slinger; liker begrepet "wattpreik". Det gir meg sjelefred å lulle meg inn i den tro at mine lusne 90W (Naim NAP300) er tilstrekkelig. Forresten så har jeg, når jeg tenker meg om, aldri nådd klippenivå tross usle 85dB/W følsomhet og tidvis "bananas med volumen" i et 40kvm stort lytterom... kanskje det er bare tull å tolke kjøreglede ut ifra teoretisk toppfart allikevel :)

    Mvh Vidar P
    Jeg er av typen som liker å dra på mye,desverre.... ;)

    Men jeg klarer meg med mine 125 watt,....når de er aktivt delt riktignok. ;D
    Når jeg nå lytter på Kari B og plata Over en by,så har jeg 92 db på peaknivå når dama drar på med praktstemmen sin og 68 db som laveste nivå.
    På dette nivået kan jeg lytte i mange timer.
    Men nivået kan økes 10 db uten problem og da blir det party,party.... 8)
     

    mag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2004
    Innlegg
    432
    Antall liker
    44
    Heisann.
    Har akkurat solgt mine kjære høyttalere, og jakten på nye har begynt.

    Har lest noen av innleggende her, og det er flere som bruker og anbefaler Respons til ARC elektronikk. Stemmer det at Reidar P. bruker ARC i sin utvikling av Respons, og er det noen som har hørt Respons grand D med ARC 210?
    Har vært å hørt på disse hos Andervik Audio, og ble ikke helt overbevist med den elektronikken og i det uferdige rommet. Noen andre som har erfaringer med Lytterommet til Andervik kontra det å få høyttalere hjem i egen stue? Må vel spørre pent om en hjemmetest, men 85kg opp/ned trappa er ikke bare moro.

    Det er mange gode høyttalere å velge blandt opp til 150k så jeg takker for gode innspill i min søken etter den "perfekte" høyttaler.

    Har i dag ARC hele veien, nesten: Ref 210, Ref 3, CD3 mkII, AN dac+++

    Geir.
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.205
    Antall liker
    1.307
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Hei, mener at det stemmer at Perhson bruker ARC elektronikk



    Bilde er lånt litt lenger opp i tråden....

    Har selv også vært ute hos Andervik, men mitt oppsett består av en eldre A1S, C1B, stello dac og Grand LE. I tillegg står mitt anlegg i stua, så direkte sammenligning kan jeg ikke gjøre. Men mener å huske at den dypeste bassen ikke var helt med....

    Uansett ville jeg brukt tid for å prøve ulike ht kandidater sælig når du skal legge ut spåpass mye kr. Og noe må du jo ha å gjøre i romjula... ;D
     

    mag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2004
    Innlegg
    432
    Antall liker
    44
    Tror ikke det blir veldig populært med høyttalerjakt i romjula :)

    Det er ikke helt greit å klare seg uten musikk for lenge, men jeg prøver å være så tålmodig som jeg kan.
    Det er alltid et problem og få testet ut ulike modeller ved kjøp av litt dyrere saker. Men det også klart at det nødvendigvis ikke må bli så dyrt for å få god lyd. Nå skal jeg til Sandnes til helgen å høre på de siste Revel Salon 2.
    Me får sjå!

    Geir.
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.040
    Antall liker
    1.834
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Jurassic skrev:
    En teori er jo at de som er tilhengere av små forsterkere til de ikke har noen definisjon i bassen men så lenge bass og dypbass er der sier de seg fornøyde med det....

    Pratet med en forhandler angående Respons og han frarådet rør da det fort ble grøtete og når jeg spurte KV om stalltips anbefalte han Nemo.
    Anbefalte KV å teste ut Respons med ARC for tre år siden, etter jeg hadde hatt et svært vellykket møte med den kombinajonen i Gøteborg :D Han fortalte at det ikke var så lett å få til en test med ARC. Mener å huske at ARC importøren er svensk og at man bla måtte betale moms på rørutstyret når det ble fraktet over svenskegrensen. I ettertid ser jeg at Fidelity har gitt Ref 210 topp anbefalinger i kombinasjon med Respons.
     
    J

    Jurassic

    Gjest
    Kjedelig med en vennetråd hvor alle har så gode høyttalere at de bare sitter å lytter istedenfor å skrive her :mad:
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Mag, jeg vet ikke om utstyret ditt er topp match med Respons, men skulle jeg våge meg på å gjette så hadde jeg tippet på at dette kunne bli helt knall.
    Jeg har hørt utstyret ditt sammen med Wilson Watt Puppy 8 og det låt hinsides bra (særlig med PH-7, SME20/V og en av de feteste Koetsu) http://www.oslo-audio-society.com/manchester/messe.html. Nåvel, jeg skulle gjerne vite hvordan det låt sammen med Respons også.

    Aldri hatt Respons selv, men får kalle meg en venn siden jeg synes disse høyttalerene har en klar tendens til å låte aldeles utmerket.
     
    J

    Jurassic

    Gjest
    Oppfordrer alle Respons eiere til å kjøpe laptop så de ikke blir sittende i sweetspot hele tida men også får muligheten til å ta turen innom tråden her også.
     

    KapteinUfattelig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    501
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    4
    Joda, man har da laptop og er mye inne på disse sidene, men det blir mer lesing enn skriving siden dette lar seg lettere kombinere med lytting.

    Jeg flyttet forresten høyttalerne mine noe lenger frem fra frontveggen og noe lenger ut til sidene. Du store alpakka. Diskant og mellomtone trådte plutselig mye klarere frem, og bassen ble strammere (det ene medfører kanskje det andre). Stor forbedring!

    Men pokker heller, betyr dette at jeg må høre gjennom alle platene mine igjen? Jaja....man høster det man sår ;)
     
    J

    Jurassic

    Gjest
    Se på det positive i det Kaptein, du har fått en oppgradering uten at det kostet deg en krone.
    Og dersom du må høre gjennom platesamlingen din om igjen er det også et luksusproblem, har fortsatt plater jeg ikke har hørt gjennom.... Mange plater blir også bedre for hver gang en hører på de.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Slinger; forstår denne tråden slik at du ble å kjøpe Grand Artist D. Kan du prøve å gi en beskrivelse av lydmessige forskjeller på disse og stativmodellen du hadde i hus forut?

    Andre eiere, eller folk som har lyttet til Grand Artist D, må gjerne komme med innspill om hva de synes om disse høyttalerene.

    Mvh.
    Ketil
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Merkelig lite "respons" på mitt innlegg. Er dere blitt uvenner med Respons hele gjengen? ;)
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.205
    Antall liker
    1.307
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    K.H. skrev:
    Merkelig lite "respons" på mitt innlegg. Er dere blitt uvenner med Respons hele gjengen? ;)
    Hei igjen, uvenner vi?? Neida, det er bare sånn at vi hører så mye på musikk at vi nesten ikke er innom forumet ... ;D

    Selv har jeg Respons Grand LE. Dette er modellen før Grand D. Har kun hørt Grand D ute hos Terje Andervik og syntes det låter veldig bra.
    Veldig god oppløsing og homogen lyd. Tror største problemet til respons at det er et lite merke som er lite utbredt internasjonalt og da vil folk heller kjøpe "noe" mer kjent.
    Selv har jeg altså Grand LE som jeg kjøpte på bruktmarkedet og jeg er veldig førnøyd med det paret. Spiller mye forskjellig musikk, alt fra Motorpshyco, Burial til Garbarek, og selv "dårlige" innspillinger er ok å høre på. Gode innspillinger blir bare enda bedre. Spiller også bra ved lave volumer
     
    J

    Jurassic

    Gjest
    Hadde jeg ikke hatt laptop hadde jeg ikke hatt tid til å frekventere dette forumet.
    Har noen "ny-vintage" Responser selv, dvs de er fra 97 og senere oppgradert hos produsent så de har fått nyemellomtoner og ringradiatorer samt tilpasset delefilter og så har jeg 2 stk passive sub'er med 10 tommer.
    Etter at jeg fikk Respons i hus sluttet oppgraderingsspøkelset å hviske i øret mitt at jeg burde bytte høyttalere.

    Godt å se du er fornøyd 2M :)
     

    ole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.01.2004
    Innlegg
    768
    Antall liker
    112
    Sted
    Bærum
    John_Harald skrev:
    Jurassic skrev:
    En teori er jo at de som er tilhengere av små forsterkere til de ikke har noen definisjon i bassen men så lenge bass og dypbass er der sier de seg fornøyde med det....

    Pratet med en forhandler angående Respons og han frarådet rør da det fort ble grøtete og når jeg spurte KV om stalltips anbefalte han Nemo.
    Anbefalte KV å teste ut Respons med ARC for tre år siden, etter jeg hadde hatt et svært vellykket møte med den kombinajonen i Gøteborg :D Han fortalte at det ikke var så lett å få til en test med ARC. Mener å huske at ARC importøren er svensk og at man bla måtte betale moms på rørutstyret når det ble fraktet over svenskegrensen. I ettertid ser jeg at Fidelity har gitt Ref 210 topp anbefalinger i kombinasjon med Respons.
    Bra tråd som trenger å pustes til liv igjen :)

    Mine Respons Grand LE har intet av betydning å hente på kraftverk av transistor blokker. Ser noen påstår puslete bass med rør på disse, men det er ikke min erfaring.

    Konkret: Kjører nå med CJ Premier 12 (140W, 4 stk 6550) monoblokker og det er en fantastisk kombinasjon. Mer enn nok i bassen og ikke minst en drøm av akustisk feeling, pust og oppløsning helt til topps.

    Jeg har testet mine høyttalere med MF KW 500 (SS monoblokker på 500 watt) og det gir kjappere bass, men ikke "mer" og jeg mistet det meste av magien oppover.

    Konklusjon; Respons er som skapt for rør, men det funker ikke med 9W 300B SE konstruksjoner, men med 2 stk EL34 pr kanal er du på god vei.


    mvh Ole
     
    J

    Jurassic

    Gjest
    CJ Premier 12 er ingen puslete forsterker så jeg tviler ikke på at den driver dine Grand til det fulle.

    At du oppfattet en kjappere bass når du byttet mellom en stor rørforsterker og en en stor transistorforsterker tilsier vel at forskjellen blir større mellom en liten rørforsterker og en stor transistor.

    Forøvrig er jeg svært skeptisk når magi blir nevnt, jeg har erfart at det er en likhetsfaktor mellom magi og forvrengning.

    Konklusjon: Respons er ikke tungdrevne men bør matches med en forsterker som passer til ens preferanser.
     

    Kurti

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    102
    Antall liker
    21
    Hei Respons venner!
    Jeg er i Oslo, og ønsker å kunne oppleve Respons Baby Grand i løpet av helga. Noen som har tips på forhandlere av disse i sentrum?
     

    Kurti

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    102
    Antall liker
    21
    Jurassic skrev:
    Norsk Audio Teknikk er forhandler av Respons i Oslo
    De har desverre ingen Respons inne :'(
    Var på Oslo Hi-Fi Center, og de ville ha meg til å kjøpe Audio Physic Virgo 5...
     
    J

    Jurassic

    Gjest
    Personlig synes jeg T+A greiene på andre sida av gangen der låter bedre....
     

    dado

    Medlem
    Ble medlem
    14.12.2005
    Innlegg
    30
    Antall liker
    0
    Tack!

    Rekommenderar BAT till alla Respons:are ;D
     

    KapteinUfattelig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    501
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    4
    Folk får synes hva de vil, men jeg mener de er vakre! Denne tråden hadde forøvrig ikke blitt skjemt av flere bilder ;) Litt stein-i-glasshus av meg å si slikt, men men....

    Mvh Kaptein Ufattelig
     
    J

    Jurassic

    Gjest
    Kapteinufattelig:
    Har du modellen som ble lagd fram til 95 eller har du modellen som kom i 95?
    Mener du skrev at du hadde 95 modell og så ble jeg litt nysgjerrig da dine ikke ser ut som mine.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn