Ja det er en helt grunnleggende lakmustest på om mennesker er skikket til å bo i Europa eller ikke.Joda, men nå er det vel en ørliten mellom kritikk og utdriting/mobbing? Uten at det dermed er sagt at muslimer ikke får finne seg i det, så lenge de har valgt å bosette seg i sekulære, vestlige samfunn.
Du har tilsyneladende stadig ikke helt forstået hvad jeg skive, men kik i reglværkert for forummet her , det jeg siger afviger såmænd ikke så meget fra dette, men du synes måske ikke at man kan diskuterer i de rammer.Joda, man skal være dannet og høflig ovenfor alle, uansett bakgrunn. Jeg respekterer mennesket, ikke religionen! Den får ALDRI min respekt.Du skal tage hensyn til alle , og har du ikke fået det ud af mit indlæg, så har du ikke forstået det, det drejer ganske simpelt om anstændig og civiliseret respektfuld opførsel generelt , ikke kun overfor muslimmer.Så å vise karikaturene er for deg bare å håne og spotte? Kan du fortelle meg hvorfor bare Islam skal tas hensyn til?
Jeg tror jeg ville gått et skritt tilbake og lest deg litt opp på dette før du uttaler deg neste gang...
Gå du ned og pisser på/håner din lokale Muslimske pizza mand , nej vel , Vi opfører os civiliseret , anstændigt og respektfuld over for andre, også Muslimer , det regne vi for en selvfølge i dagligdagen, på trods af at vi masser af gange begrænser vores ytringsfrihed, ved ikke at sige noget som enten skade os selv, eller såre andre mennesker unødigt meget.
Som man siger du hører kun sandheden fra børn og fulde mennesker, og der er vi som regel overbærerende.
Den civiliserede , anstændige og respektfulde opførsel så jeg gene overført til samfundet som helhed, og ikke ikke mindst til landene og folkeslagene imellem.
Det er bl.a. en vigtig politisk opgave, men en del politikerne gør eksakt det modsatte , og de vinde frem i disse dage, dem som fremme det grimme i mennesket (den indre svinehund) og vi har den alle i os , den skal bare vækkes og være accepteret i samfundet, så vil den vise sig på fuld kraft.
I dag siger man ting om Muslimmer i den offentlige debat som det ville være helt utænkeligt at gøre for 30-40-50 år siden, og det gør man i ytringsfriheden navn, vi har ytringsfrihed, så vi må fornærmer Muslimerne, men bør vi gøre det, og hvad nytte gør det.
Jeg mener ikke at den udvikling fører noget godt med sig , det vil kun splitte os og dem.
Og omvæltningen i de Arabiske lande bør foregå indefra, som det har været tilfældet hos os selv, så kan det blive holdbart, vi skal ikke fortælle andre hvordan de skal leve, og hvad som er bedst for dem. Og aller mindst at vi er bedre end dem.
Skal man forlenge dine argumenter, så betyr det at alle religioner må få fritak fra enhver kritikk og alt som sårer skal vi kutte ut?
Hvordan tror du Norden hadde vært om vi ikke hadde kritisert, laget humor ut av og laget karikaturer av de kristne og deres tro? Det var en del kristne som følte seg nokså såret for noen 10-år tilbake.
Den dagen muslimer også opptrer sivilisert, anstendig og respektfullt, så skal jeg gjengjelde det!
Siden det er forskjell på muslimer fra de forskjellige landene, kan jeg ikke si at alle er like. Men når det kommer til stykket (og det ser vi i Frankrike), så er det alltid et MEN når de snakker om yttringsfrihet og respekt. Vi skal respektere dem, de skal ikke respektere oss...kan det virke som.
PS: Joa, mange muslimer er høflige og sivilisert, men jammen er det mange som IKKE respekterer mine valg (vestens valg)...
Og så lenge de kommer til vesten skal vi såvisst fortelle de hvordan de skal leve og opptre!
[video=youtube;N46mIHEGHN0]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=N46mIHEGHN0[/video]Så er der alle terroristerne og de kriminelle, det har intet med Islam at gøre, og de skal naturligvis straffes som alle andre kriminelle.
Og faktisk skader de Muslimerne og Islam generelt mere end de skader os, og det ved de 99.9% af Muslimmerne udmærket godt , de 99.9% Muslimer som er fredelige venlige arbejdsomme mennesker.
Men etter det du har skrevet tidligere så skal vi ikke se på hvordan det er i muslimske land men heller se hvordan muslimene oppfører seg i Danmark, bør du ikke da se til Tyrkia for å se hvordan dansker oppfører seg der og ikke hvordan de oppfører seg i Danmark.Jeg kan lover at der i den offentlige debat i Dammark bliver gået til stålet. og alt diskuteres vedrørende Islam, tit i en særdeles grov tone , så grov at den ikke var gået her i forrummet uden adskillige strafpoint , og det er ikke Muslimerne der for strafpoint, det er ikke dem der kommer med de grove og generaliserende og halvracistiske udtalelser.
Nej da filmen var om Jesus sexliv og ikke Muhammed's^ Ble Jens Jørgen Thorsen forsøkt tatt av dage?
Ja vi kan da meget hurtigt blive enige om at det er vildt at have dødsstraf for håne profeten, de muslimer som finder finder retten til det, skulle finde det her: Stikhza nævnes i Koranen (36:30-32) og al-istikhza betyder at gøre grin med, håne eller latterliggøre.Precis.
Å....jeg er ikke så sikker på om du leser det jeg skriver heller...Du har tilsyneladende stadig ikke helt forstået hvad jeg skive, men kik i reglværkert for forummet her , det jeg siger afviger såmænd ikke så meget fra dette, men du synes måske ikke at man kan diskuterer i de rammer.Joda, man skal være dannet og høflig ovenfor alle, uansett bakgrunn. Jeg respekterer mennesket, ikke religionen! Den får ALDRI min respekt.Du skal tage hensyn til alle , og har du ikke fået det ud af mit indlæg, så har du ikke forstået det, det drejer ganske simpelt om anstændig og civiliseret respektfuld opførsel generelt , ikke kun overfor muslimmer.Så å vise karikaturene er for deg bare å håne og spotte? Kan du fortelle meg hvorfor bare Islam skal tas hensyn til?
Jeg tror jeg ville gått et skritt tilbake og lest deg litt opp på dette før du uttaler deg neste gang...
Gå du ned og pisser på/håner din lokale Muslimske pizza mand , nej vel , Vi opfører os civiliseret , anstændigt og respektfuld over for andre, også Muslimer , det regne vi for en selvfølge i dagligdagen, på trods af at vi masser af gange begrænser vores ytringsfrihed, ved ikke at sige noget som enten skade os selv, eller såre andre mennesker unødigt meget.
Som man siger du hører kun sandheden fra børn og fulde mennesker, og der er vi som regel overbærerende.
Den civiliserede , anstændige og respektfulde opførsel så jeg gene overført til samfundet som helhed, og ikke ikke mindst til landene og folkeslagene imellem.
Det er bl.a. en vigtig politisk opgave, men en del politikerne gør eksakt det modsatte , og de vinde frem i disse dage, dem som fremme det grimme i mennesket (den indre svinehund) og vi har den alle i os , den skal bare vækkes og være accepteret i samfundet, så vil den vise sig på fuld kraft.
I dag siger man ting om Muslimmer i den offentlige debat som det ville være helt utænkeligt at gøre for 30-40-50 år siden, og det gør man i ytringsfriheden navn, vi har ytringsfrihed, så vi må fornærmer Muslimerne, men bør vi gøre det, og hvad nytte gør det.
Jeg mener ikke at den udvikling fører noget godt med sig , det vil kun splitte os og dem.
Og omvæltningen i de Arabiske lande bør foregå indefra, som det har været tilfældet hos os selv, så kan det blive holdbart, vi skal ikke fortælle andre hvordan de skal leve, og hvad som er bedst for dem. Og aller mindst at vi er bedre end dem.
Skal man forlenge dine argumenter, så betyr det at alle religioner må få fritak fra enhver kritikk og alt som sårer skal vi kutte ut?
Hvordan tror du Norden hadde vært om vi ikke hadde kritisert, laget humor ut av og laget karikaturer av de kristne og deres tro? Det var en del kristne som følte seg nokså såret for noen 10-år tilbake.
Den dagen muslimer også opptrer sivilisert, anstendig og respektfullt, så skal jeg gjengjelde det!
Siden det er forskjell på muslimer fra de forskjellige landene, kan jeg ikke si at alle er like. Men når det kommer til stykket (og det ser vi i Frankrike), så er det alltid et MEN når de snakker om yttringsfrihet og respekt. Vi skal respektere dem, de skal ikke respektere oss...kan det virke som.
PS: Joa, mange muslimer er høflige og sivilisert, men jammen er det mange som IKKE respekterer mine valg (vestens valg)...
Og så lenge de kommer til vesten skal vi såvisst fortelle de hvordan de skal leve og opptre!
Jeg kan lover at der i den offentlige debat i Dammark bliver gået til stålet. og alt diskuteres vedrørende Islam, tit i en særdeles grov tone , så grov at den ikke var gået her i forrummet uden adskillige strafpoint , og det er ikke Muslimerne der for strafpoint, det er ikke dem der kommer med de grove og generaliserende og halvracistiske udtalelser.
Man må derimod tage hatten af for den bemærkelsesværdige store tolerance Muslimerne udviser over for bl.a. Dansk Folkeparti og deres udtalelser.
Man skal bare holde sig fra at Håne og vandære profeten Muhammed med sjofle tegninger osv. Så er der masser af muligheder for at diskuterer Islam med Muslimer.
Jeg har flere bekendte der er Muslimer, og jeg har faktisk aldrig mødt en Muslim som ikke både var venlig og respektfuld over for mig .
Så er der alle terroristerne og de kriminelle, det har intet med Islam at gøre, og de skal naturligvis straffes som alle andre kriminelle.
Og faktisk skader de Muslimerne og Islam generelt mere end de skader os, og det ved de 99.9% af Muslimmerne udmærket godt , de 99.9% Muslimer som er fredelige venlige arbejdsomme mennesker.
Men disse terrorister/radikaliserede unge mennesker vokser ud af at vi bl.a. vanærer Profeten , plus USA og de allieredes hæren i mellemøsten, plus den måde vi generelt behandler Muslimer og taler til til dem her i vesten.
Så har vi forskellige yderliggående/fundamentalistiske grupper af Muslimer, som man nok bør holde et vågent øje med, men det er jo en del af vores demokrati og ytringsfrihed at der også er plads til dem, sålænge de ikke overskider loven, vi har også plads til Nazister ,rokkere , og andre yderliggående grupperinger.
Og naturligvis må folk leve lige nøjagtigt som de lyst til, og bære det tøj de vil, sålænge de ikke bryder loven, det er en af demokratiets dyder at der er plads til alle.
Og hvad angår Blasfemi som det her jo handler om, så er vi er såmænd ikke så meget anderledes.
I Danmark var der en helvedes ballade da Jens Jørgen Thorsen skulle lave sin film om Jesus sexliv.
Og jeg skal hilser at sige at den Danske befolkning ikke er særlig troende, i forhold til den gennemsnitlige Muslim.
Men den film var lige i overkanten af hvad mange kunne klare.
Joda, jeg er enig i dette. Vesten har mange ugjerninger å stå til rette for og kanskje USA mest av alle. Allikevel er jeg skremt at holdningene som kommer frem fra den "alminnelige muslim". Men jeg er veldig enig at man skal være varsom og akkurat nå er jeg usikker på om karikaturer av Muhammed er det riktige å legge ut. Jeg tror man heller skal latterligjøre de ekstreme terroristene. Men jeg mener også at muslimer flest må tåle å bli latterliggjort for deres religion, på samme måte som kristne blir det og på samme måte som jeg blir latterliggjort for mine meninger. Men som du sier, det er kanskje ikke helt tiden for det nå.. Vi bør muligens vente... Muligens...@Desillusjonert
Jo jeg læser det så godt jeg kan.
Mit udgangspunkt er at jeg ikke skal gøre mig til dommer over hvad der er den rigtige eller forkerte måde at leve på, Hvis et lands befolkning er utilfreds med den måde det er indrettet på, så kan ingen stoppe en forandring hvis hele befolkningen rejse sig, og det er det vi ser tendenser til i øjeblikket i mellemøsten.
Se dog på vores egen historie. Du skal ikke mere end 50 60 år så passede Mor hus og hjem, og Far gik på arbejde.
Det jeg appellerer til og som burde være selvfølge hos alle civiliserede menesker uanset tro , er at man ikke håne spotte latterliggøre andre uden nogen som helst grund, og at man bruger ytringsfriheden som argument for at gøre det, det er i princcipet lige så åndssvagt som at bruge Koranen som argument for terrorhandlinger.
Som det siges Biblen, Hvorfor ser du splinten i din broders øje, men lægger ikke mærke til bjælken i dit eget øje.
Bibelen Online
Jeg kunne skrive side op og ned hvad vesten har lavet af ugerninger i tidens løb og hvor mange de har slået ihjel af grunde som er særdeles tvivlsomme , og hvorfor vores måde at leve på ikke er så fantastisk som vi måske selv gør det til, men af mange onder er jeg enig at demokrati nok de bedste.
Chaplin mente at Hitler hadde stjålet barten hans.Er man nazist dersom det eksisterer et bilde hvor man ligner på Hitler?
Det kan ikke være bra bl.a. for Chaplins ettermæle...
Har du tenkt på hvordan vi gode feer fra vesten oppfører oss mot muslimene når vi drar på besøk, f.eks i Gaza, Irak,Libya,Afghanistan osv......Skrullete muhammedtegninger var nok bare den berømte siste dråpen..Joda, man skal være dannet og høflig ovenfor alle, uansett bakgrunn. Jeg respekterer mennesket, ikke religionen! Den får ALDRI min respekt.Du skal tage hensyn til alle , og har du ikke fået det ud af mit indlæg, så har du ikke forstået det, det drejer ganske simpelt om anstændig og civiliseret respektfuld opførsel generelt , ikke kun overfor muslimmer.Så å vise karikaturene er for deg bare å håne og spotte? Kan du fortelle meg hvorfor bare Islam skal tas hensyn til?