Jo, synergihorn står faktisk ganske höyt på lista over ting som må testes utKan du ikke teste et par slike også da: Red Spade Audio: DIY point source horn pre order
Punktkildeoppførsel langt ned i frekvens og smal spredning, perfekt for små rom.
Jo, synergihorn står faktisk ganske höyt på lista over ting som må testes utKan du ikke teste et par slike også da: Red Spade Audio: DIY point source horn pre order
Punktkildeoppførsel langt ned i frekvens og smal spredning, perfekt for små rom.
Orso: for min del snakker vi et rom med samtlige vegger i betong. Lukket for resten av verden. Den påfallende forskjellen var nettopp i vannfallet. Men: Som vi har ressonert kring tidligere, er en antageligvis triggende avstemning av bassrefleksene, pluss at basshorna som spiller nå er plassert i midten på frontvegg, og ikke nærmere hjörnene som BR kabinettene var.Har gjort en del målinger av lukket kasse, bass refleks, frontladet horn og dipol i samme rom. Trenger å utføre litt mer, men foreløpig konklusjon er at jeg ikke ser forskjell i romnoder så sant man optimaliserer plassering. Dipol og monopol bør ikke plasseres samme sted. Som regel trives monopol godt tett på hjørner, mens det er ofte den verste plasseringen for dipoler.
Har forøvrig ikke sett forskjell på vannfall når jeg har sammenlignet bassrefleks og lukket kasse.
Hovedsakelig fordi jeg har to par med fine 1.5"...Hvorfor 1.5"? Mellomtonene kan jobbe ganske høyt i frekvens, som reduserer nødvendig kapasitet i tweeter. 1" er en fordel over 10khZ.
Er man en god snekker så bygger man jo selv, men det er en del fallgruver i dette designet, både med utforming av porter og design av filter.
Føler den siste setningen du skriver og setningen før ikke henger helt på grep i forhold til resonnement av årsak. Man må finne optimal plassering for begge typer. Før det er gjort, så er jeg redd man kan komme til feilaktive konklusjoner.Orso: for min del snakker vi et rom med samtlige vegger i betong. Lukket for resten av verden. Den påfallende forskjellen var nettopp i vannfallet. Men: Som vi har ressonert kring tidligere, er en antageligvis triggende avstemning av bassrefleksene, pluss at basshorna som spiller nå er plassert i midten på frontvegg, og ikke nærmere hjörnene som BR kabinettene var.Har gjort en del målinger av lukket kasse, bass refleks, frontladet horn og dipol i samme rom. Trenger å utføre litt mer, men foreløpig konklusjon er at jeg ikke ser forskjell i romnoder så sant man optimaliserer plassering. Dipol og monopol bør ikke plasseres samme sted. Som regel trives monopol godt tett på hjørner, mens det er ofte den verste plasseringen for dipoler.
Har forøvrig ikke sett forskjell på vannfall når jeg har sammenlignet bassrefleks og lukket kasse.
Den stikker seg ut ennå nivået og løpetid er nogenlundeHvordan slår det ut i lyden?
Har testet akkurat det - forsemringen er IKKE stor og på ingen måte katastrofal ved +/3 mm. Lett å se på målingen men ikke allverdens hørbart. Dette er ved 7k.Tror medisinen er løpetid opp på pubushåret ved så høy delefrekvens. Litt slepphendt til verks foreløpig.
Hvis en klarer seg med 30 Hz som nedre frekvens er horn helt okJeg leste litt kjapt, beklager. Trodde du hadde resonnerte deg fram til at det skyldes avstemningen alene, men ser at du nevner plasseringen.
Men uansett. Horn bass er og blir the king. Mye lavere forvrengning.
Hvis en klarer seg med 30 Hz som nedre frekvens er horn helt okJeg leste litt kjapt, beklager. Trodde du hadde resonnerte deg fram til at det skyldes avstemningen alene, men ser at du nevner plasseringen.
Men uansett. Horn bass er og blir the king. Mye lavere forvrengning.Min mening er at når den lukkede konstruksjonen bare blir stor nok er den overlegen alt annet. Ikke basert på annet en det jeg har hørt, men jeg synes faktisk det er ganske viktig. Gleder meg til den dagen noen klare å vise til et resultat som endrer mine forskrudde meninger.
Prövde å snu 077, men det er både hörbart og målbart at det fremhever problemer med refleksjoner fra gulv og tak. Skal pröve igjen når jeg har fått opp flåten i himlingenSnu den 90 grader.
Info? Eller er det hemmelig?Skjønner ikke hva dere mener, jeg er ferdigbygd...........men jeg er spendt på de to doble 21" hornbassene som snart dukker opp i Grenland. Kapasitet 140 db ved 15 Hz.
Jeg liker det du holder på med der. Jo galere jo bedre!Galskapen eskalerer. Diskant koblet opp og akustikke remedier under produksjon
. Vis vedlegget 396778
Det er ok.Hemmelig!![]()
Å hun jaDet er ikke mitt prosjekt, så det er vel opp til de som er involvert om de vil komme med noe. Jeg sier ikke mer og kan vel erte litt med at jeg vet litt rundt dette![]()