Ragwos stuer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    24.482
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Ikke langt unna!
    PXL_20251210_183653587.jpg

Hva har alt jeg trenger, men ikke har analoge inn-og utganger? Jo, MiniDSP SHD Studio, som tilfeldigvis også står i tv-kroken. Etter litt lesing av spesifikasjoner har jeg kommet fram til at SNR på 110dB holder, min indre SNR ligger sannsynligvis på 60-tallet, så da har jeg litt å gå på selv med dinoADI-2 som DAC. SHD kan dermed selges for å finansiere deler av mitt ekstravagante hifiliv. Good times!

Focal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Antall liker
    7.876
    Torget vurderinger
    1
    Grattis med ny boks som kan gjøre store underverker. :cool:

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    7.841
    Sted
    Market Snodsbury
    ^ Etter å ha tråla alle for meg tilgjengelege informasjonskjelder for å finna alternativ, men oversett at SHD Studio hadde færre finessar enn SHD, trass lengre namn, kjenner eg meg snytt.

Teken ved nasen. Lurt.

Gratulerer. Her snakkar vi synergi.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    24.482
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    ^ Etter å ha tråla alle for meg tilgjengelege informasjonskjelder for å finna alternativ, men oversett at SHD Studio hadde færre finessar enn SHD, trass lengre namn, kjenner eg meg snytt.

Teken ved nasen. Lurt.

Gratulerer. Her snakkar vi synergi.
    Hahaha! Håper den virtuelle såpeboblemaskinen kan være et lite plaster på såret.
    Takk for gratulasjoner! Synes fattigmannsløsningen fungerer akkurat like bra som SHD, så det er flott. Null støy og samme gode lyden, bare rimeligere. Det betyr også at jeg har en ny mulighet for økte utgifter etterhvert; eksterne dacer. Eneste minuset er kanskje at ADI-2 ikke helt har utseendet med seg sammenlignet med SHD Studio, men det overlever jeg. Jeg har nå domestisert dacene en smule, hva synes folket?
    PXL_20251210_211823087.jpg

PXL_20251210_210607855.jpg

Behovet for håndtak i front er ikke stort da vekten på boksen ikke er spesielt lumbagoinduserende. Mulig jeg bør finne noen blanke skruer til skruehullene?

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    7.841
    Sted
    Market Snodsbury
    Eneste minuset er kanskje at ADI-2 ikke helt har utseendet med seg sammenlignet med SHD Studio
    Har bestefar ADI-2 sjølv. Eg liker litt at han ser prolyd ut, med Blinkenlichts som ein PDP frå 1970-talet. Men eg har plassert han inni eit skap. Litt fordi fireåringen liker die Blinkenlichts und die Druckschalter like godt som meg.

Sist redigert:

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    31.407
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Nye pakker er på vei, så forbedrelser må til. Hva kan det være som trenger RCA til XLR hunn?
    Med beskrevet signalretning kan det være noe som kanskje trenger en tydelig definering.

Gratla med boks!

Sist redigert:

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    24.482
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Har bestefar ADI-2 sjølv. Eg liker litt at han ser prolyd ut, med Blinkenlichts som ein PDP frå 1970-talet. Men eg har plassert han inni eit skap. Litt fordi fireåringen liker die Blinkenlichts und die Druckschalter like godt som meg.
    Har en svakhet for blinkende lys selv men ungene har fått så streng oppdragelse at de umiddelbart forstår det er no go zone hvis de ser blinkende lys. Eneste negative er at det nå er utrolig vanskelig å få dem på skoledisco eller over et gangfelt.

Proethifi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2023
    Antall liker
    2.231
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Har en svakhet for blinkende lys selv men ungene har fått så streng oppdragelse at de umiddelbart forstår det er no go zone hvis de ser blinkende lys. Eneste negative er at det nå er utrolig vanskelig å få dem på skoledisco eller over et gangfelt.
    Får håpe oppdragelsen ikke var for streng, således at du risikerer å ikke få besøk på sykehjemmet, når du havner der? :rolleyes:😇

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    24.482
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Apropos blinkende lys; her er morgenens låtanbefaling fra isødet.
    Blinking Blocks of Light av Anja Garbarek. Hele skiva Smiling and Waving er definitivt verdt en gjennomlytting, så skru av P4s morgenmas og sett på nå skikkelig kvalitetsmusikk!
    Screenshot_20251211-083249.png

Sist redigert:

hvego

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Antall liker
    710
    For ikke så lenge siden kom jeg på at jeg en stund hørte en del på Anja Garbarek og plata Baloon Mood (om jeg husker tittelen riktig). Dermed lette jeg henne opp i strømmetjenesten og lytta litt: Fine greier altså! Men hvorfor er ikke hun mer populær? (Eller er det bare jeg som ikke følger med, og hun er et "household name"?)

For oss som ikke er ingeniører: Hva gjør egentlig den nye dingsen fra MiniDSP? (Er det EQ-innstillinger som gjøres i det digitale landskapet, der den mottar alle kildene dine, knar signalene og sender dem videre til DACen?)

Personlig fun fact: Jeg tror jeg hadde den CD-spilleren du har - med forbehold om at de har flere modeller med ganske likt utseende. På den tiden var jeg fast kunde hos trivelige Tor på Lyric Hifi, og endte opp med å kjøpe en Creek CD-spiller. Den gang opplevde jeg en ganske stor forbedring i lyden, og konkluderte med at Pioneer var noe skikkelig ræl. Dette har jeg aldri sjekka skikkelig, og nå går uansett alle kildene mine via DAC som hos deg. Jeg antar at det låter knall brukt som transport - og nå har du vel ikke lenger mulighet til å teste utenom digitale innganger i systemet ditt?

God dag!!

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    24.482
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    @hvego
    Anja Garbarek er en glemt perle i smykkeskrinet av norsk musikk, dessverre. Jeg har vært blodfan siden jeg hørte Ballon Mood første gang i 1997. Skal sies at med 4 til 5 år mellom hver utgivelse var det en tålmodighetsprøve å vente på nye skiver. I 2006 var dessverre karrieren slutt, selv om hun hadde en overraskelseutgivelse i 2018.

Jepp, MiniDSP SHD Studio lager en ugjenkjennelig bitgrøt av musikken den mottar og mater grøten til DACen. Eneste forskjellen på SHD og SHD Studio er at Studio mangler AD/DA-delen, derav ekstern DAC. RME ADI-2 har også en god ADC, så den dekker opp for manglene til Studio.

Angående cd-spilleren liker jeg stable plattersystemet til Pioneer, ene og alene fordi du må legge inn cden opp ned. Jeg er en enkel mann med andre ord. Da alt går digitalt inn i bitknuseren er ikke DAC-delen noe jeg bekymrer meg for. Skal sies at sist jeg spilte en cd begynner å bli et par år siden, tror jeg. Den er med andre ord ikke flittig brukt. Kona vil at jeg skal kvitte meg med den, men man vet jo aldri når internettapokalypsen oppstår og sølvskivene får sin renessanse.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn