Ragwos stuer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.340
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Nå veit jeg hvem som hadde spillern å hvem som solgte den.. så bruk energien din på annet enn å bekymre deg mener jeg da😁🎶👌 men tenker du at alt håp er ute er det plass til den her... kan betale frakt...
    Svært nobelt av deg! Gerrard har det ikke vært trøbbel med, han kostet jo litt også. Kanskje jeg har lært? Tore the Technics har derimot vist seg å være noe lunefull. På den andre siden, hvis alt hadde funket som forventet hva skulle jeg tatt meg til da? Hørt på musikk?
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Gerrard har det ikke vært trøbbel med, han kostet jo litt også. Kanskje jeg har lært? Tore the Technics har derimot vist seg å være noe lunefull. På den andre siden, hvis alt hadde funket som forventet hva skulle jeg tatt meg til da? Hørt på musikk?
    Det sku tatt seg ut....
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.340
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Apropos kupp, Yahoo Japan er et skummelt sted for sånne som meg. Ikke handlet noe ennå, men sykt mye fristede. Bankens penger brenner i lomma.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.340
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    I føljetongen ragwo gjør ting han ikke kan, er vi nå kommet til sandblåsing. Takket være @Twsts sitt utømmelige arsenal av utstyr var det eneste jeg trengte litt blåsesand, briller, munnbind og nerver av stål. Blåsesanden fra Biltema egner seg ikke til aluminium så jeg satset på at headshellet ikke var laget av det stoffet.

    En testblås måtte til, og husspettet, som jeg fant i krypkjelleren da vi kjøpte huset, var et perfekt testobjekt.
    PXL_20220326_152224953.jpg

    Etter litt fikling med munnstykket forsvant rusten litt etter litt. Det gikk ikke fort, noe som lovet godt for headshellet.

    Her er headshellet behørig festet med det første jeg fant som liknet en spiker.
    PXL_20220326_152229154.MP.jpg


    En side tatt, over til andre. Glemte selvfølgelig å ta bilde av resultatet.
    PXL_20220326_152851159.MP.jpg

    De skarpøyde kan se at jeg her virkelig forankret headshellet i planken. Det fikk en viss propelleffekt av singelfestet, noe som medførte et rømningsforsøk med påfølgende leteaksjon.

    Heldigvis lettet hjernetåka litt, så jeg husket å ta et bilde av resultatet.
    PXL_20220326_153456663.jpg

    Alt korrodert materiale er blåst vekk, tilbake er et headshell med seriøs acnehud.

    I boden fant jeg litt vintage grunning på en sprayboks, og etter litt for raus påføring ble det hengt opp til spott og spe på vaskerommet for tørking.
    PXL_20220326_154106507.MP.jpg

    Jepp, det blir en malingsbrem nederst.

    Så til det store spørsmålet; hvilken farge får barnet? Gjett i vei, det var bare ett alternativ i boden og det blir brukt.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Bare for å nevne det i forbifarten: 10 helt nye headshell i ibenholt eller noe sånt koster under 2 kkr på Bayen. Kinamikk, javel, men de funker helt fint. De har riktig nok ikke mulighet for asimutjustering, men likevel.....

    Jeg kjøpte 10 stk, jeg. Solgte 7 stk. videre, og beholdt 3 stk. selv. Mye mindre styr enn sandblåsing og lakkering, det er helt sikkert. Regner med at det ble billigere, også.

    Mvh
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.708
    Sted
    London
    I føljetongen ragwo gjør ting han ikke kan, er vi nå kommet til sandblåsing. Takket være @Twsts sitt utømmelige arsenal av utstyr var det eneste jeg trengte litt blåsesand, briller, munnbind og nerver av stål. Blåsesanden fra Biltema egner seg ikke til aluminium så jeg satset på at headshellet ikke var laget av det stoffet.

    En testblås måtte til, og husspettet, som jeg fant i krypkjelleren da vi kjøpte huset, var et perfekt testobjekt.
    Vis vedlegget 804002
    Etter litt fikling med munnstykket forsvant rusten litt etter litt. Det gikk ikke fort, noe som lovet godt for headshellet.

    Her er headshellet behørig festet med det første jeg fant som liknet en spiker.
    Vis vedlegget 804006

    En side tatt, over til andre. Glemte selvfølgelig å ta bilde av resultatet.
    Vis vedlegget 804007
    De skarpøyde kan se at jeg her virkelig forankret headshellet i planken. Det fikk en viss propelleffekt av singelfestet, noe som medførte et rømningsforsøk med påfølgende leteaksjon.

    Heldigvis lettet hjernetåka litt, så jeg husket å ta et bilde av resultatet.
    Vis vedlegget 804012
    Alt korrodert materiale er blåst vekk, tilbake er et headshell med seriøs acnehud.

    I boden fant jeg litt vintage grunning på en sprayboks, og etter litt for raus påføring ble det hengt opp til spott og spe på vaskerommet for tørking.
    Vis vedlegget 804013
    Jepp, det blir en malingsbrem nederst.

    Så til det store spørsmålet; hvilken farge får barnet? Gjett i vei, det var bare ett alternativ i boden og det blir brukt.
    Brannbilrød!!!
    Du får lekt deg med mye utstyr, i alle fall 😂🤣
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.340
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Bare for å nevne det i forbifarten: 10 helt nye headshell i ibenholt eller noe sånt koster under 2 kkr på Bayen. Kinamikk, javel, men de funker helt fint. De har riktig nok ikke mulighet for asimutjustering, men likevel.....

    Jeg kjøpte 10 stk, jeg. Solgte 7 stk. videre, og beholdt 3 stk. selv. Mye mindre styr enn sandblåsing og lakkering, det er helt sikkert. Regner med at det ble billigere, også.

    Mvh
    SME sin innfesting på armen er ikke standard skrukobling så et vanlig headshell funker ikke. Økonomien er ikke det viktigste her, kun egenlæring og forhåpentligvis litt mestringsfølelse samt lett underholdning for HFSere på en lørdagskveld. Økonomisk har det ikke kostet meg særlig, jeg har betalt tilsvarende en kopp kaffe på Narvesen for headshellet og 75kr for 3 kg blåsesand der jeg brukte ca 200 gram. Billig moro altså.
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.340
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Mens snøskavlene kryper oppover vinduene, barnebursdagen er overstått og freden har senket seg var det på tide å teste om Tec7 gjorde susen på ragwos bærbare(ish) party pack. 20 hz sinustone samt Billie Eilish på litt for høyt volum bekreftet mine anelser; Tec7 gjorde rent bord, som vanlig. Ingen utilsiktet bassport på badeballen. En Chromecast Audio skal rotes fram fra glemselen og så er det mulig med både Spotify Connect, UPnP, Chromecast og AirPlay. Tror det skal funke på de fleste arenaer.
    PXL_20220327_144314642.jpg

    En dagkrem har jeg til og med spadd opp.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.340
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Det må da være mulig å lakkere på gjesterommet nå som gjestene er ute?
    Fortsatt gjester på besøk, de drar ikke før i kveldinga. Tror du sjefen merker at jeg spraylakkerer på kjøkkenet? Skal jo pusses opp etterhvert uansett hvis det går åt skogen.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.340
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Oppdatering på plinthprosjektet til Gerrard.
    Jeg kontaktet en bruker på pinkfishmedia som hadde lagt ut bilder av plinthet jeg ønsker. Ette litt frem og tilbake kom det fram at han hadde funnet bildene på nett og ikke bygd plinthet. Så kontaktet jeg eieren av theanalogdep.com der det ligger ute beskrivelse av bygget samt bilder. Han hadde heller ikke kontaktinfo til byggeren og det er over ti år siden bygget ble lagt til. Så nå må jeg lete med lys og lykte etter en David Gortner fra New Zealand som er/var vinylentusiast. Nytt prosjekt før prosjektet altså. Kudos til brukeren på pinkfishmedia og eieren av theanalogdep.com, de svarte utrolig raskt og var virkelig hjelpsomme.

    En post uten bilder er litt kjedelig, så her kommer et bilde av Gerrard tatt i ettermiddag. Handsome fellow.
    PXL_20220327_151831733.jpg

    Når jeg ser bildet blir jeg påminnet om at jeg må rydde litt rundt Thore og Gerrard.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Trenger du målene på det da? Ser jo ganske rett frem ut?

    Enklere med mål selvsagt :)
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.340
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Nå har kjøper av et par Phantom 108dB vært innom og hentet høyttalerne.
    PXL_20220328_181439673.jpg


    Bakhøyttalerne er flyttet fram og center blir hengende til den får en kjøper.
    PXL_20220328_181320150.jpg


    Oppdatering angående plinth til Gerrard kommer.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.340
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    I prosjekt headshell er det tid for avduking av sluttresultatet og fargevalg. Som sagt hadde jeg to valg i spraymalingsarkivet, grunningsgrått eller en annen farge som ser slik ut:
    PXL_20220330_175705353.jpg

    Jepp, bladgrønn type skikkelig høyglans. Som ordtaket sier; alt pynter på en trillebår. Akkurat i dette tilfellet er jeg ikke helt sikker. Kan ikke skryte på meg at fargen går så veldig godt til armen, men heldigvis er lakkjobben skikkelig shabby. Komplimentærfargen til grønn er some kjent gull, derfor skruevalget. Så hvordan låter det? Sannsynligvis gull og (blad)grønne skoger. Fikk ikke lyd før nattevakt, men noe så pent må jo låte bra. Jeg drister meg til et par bilder tilbake av mitt restaureringsmesterverk.
    PXL_20220330_175627970.jpg


    Som dere ser blir det bare vakrere jo lengre unna du kommer og jo mindre du ser av det. Gode visuelle egenskaper altså.
    PXL_20220330_175621681.jpg


    Tror jeg må innom coopen og investere en hundrelapp i en litt mer diskret farge. Mulig rosa?
    Ellers vel anvendte 25 kroner. Ikke ofte jeg får så mye moro for en slik sum. Toppes kun av et millionflax med over tresifret premie.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.340
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Trur ikkje eit par drag med ei fil på flatene før lakkering hadde gjort vondt. (Bare eit tips.)
    Kan godt hende det trengs. Sandblåste først så grunnet, så jeg trodde ikke det var nødvendig.
     

    helarn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Innlegg
    845
    Antall liker
    573
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Regel: sparkle, så lakke. Det kunne blitt bra hvis ikke poenget er at du har kjøpt shellet av kaptein Nemo og at det skal vises for svarte….
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.340
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Regel: sparkle, så lakke. Det kunne blitt bra hvis ikke poenget er at du har kjøpt shellet av kaptein Nemo og at det skal vises for svarte….
    Sparkel hadde jo lagt til vekt, og da er jo hele poenget med et langtidsslanket/-korrodert headshell borte. Fikk plutselig en lys idé etter en våkenatt på jobb. Jeg skal lansere Ragwos Ultra Light Slow Corroded Headshell (RULSCH). Der er det penger å tjene!
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.708
    Sted
    London
    Sparkel hadde jo lagt til vekt, og da er jo hele poenget med et langtidsslanket/-korrodert headshell borte. Fikk plutselig en lys idé etter en våkenatt på jobb. Jeg skal lansere Ragwos Ultra Light Slow Corroded Headshell (RULSCH). Der er det penger å tjene!
    Kjente hifi-nevrosene slo inn tvert! Må ha!!
    Slow corroded ultra sand-blasted signalkabler er det nye store. Nordost skjelver i krympestømpen nå!!
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    jeg ville sandblåst den igjen og beholdt den i rå finish - så jo jævlig kul ut slik!
    Så slipper du den ekstra vekten fra lakken også ;)
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.340
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Vi kan lage et oppdrettsanlegg for headshell i Steigen. Der har jeg fortøyning.
    God idé! Kan vi ta kombinere det med blåskjelloppdrett? Helarn og ragwos headshell- og blåskjelloppdrett NUF? Må jo kunne tilby mat til musikken. Kan sikkert selge blåskjellene ekstra dyrt da vi kan skryte av at de inneholder mye magnesium.
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.340
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    jeg ville sandblåst den igjen og beholdt den i rå finish - så jo jævlig kul ut slik!
    Så slipper du den ekstra vekten fra lakken også ;)
    Ikke dumt! Jeg må bare ekspropiere litt utstyr fra @Twsts først. Vil jo også spare meg for utgifter under produksjon. Blir på en måte er raw-utgave. RULSCH series R. Ruller bra på tungen det! Kan sikkert ta mer betalt også. RULSCH series R, get less for more!
     
    Sist redigert:

    helarn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Innlegg
    845
    Antall liker
    573
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Det har vært et blåskjellanlegg like i nærheten før. Det gikk konk og eierne ryddet ikke opp etter seg. Vi må nok satse på alternativt oppdrett av shell. Ragwo sørger for supplies, jeg dretter opp. Her lukter det profitt!
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.340
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Da bladgrønt farget lyden for mye, er det tilbake til start. Låt friskt men litt for saftig. Når mørner headshellet I biltemas elendige malingsfjerner. Forhåpentligvis korroderer headshellet ytterligere.
    PXL_20220331_170239456.jpg

    Enjoy the soup!
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.340
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Jeg rakk ti minutter med musikk i ettermiddag, og valget falt på Ellen Andrea Wang. Det viste seg å være et godt valg, selv fireåringen var med på notene.
    PXL_20220331_173228664.jpg

    Vet ikke helt om Gerrard kler oransje vinyl, mulig Tore må ta seg av den plata fra nå av.
     
    Sist redigert:

    helarn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Innlegg
    845
    Antall liker
    573
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Gakk på abbeteket og kjøp kromsvovelsyre. Den får fart på etseprosessen kan jeg love (basert på egen erfaring). MEN, det er et stort men her, du må skrive under på at syren ikke skal brukes på dyr eller mennesker...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn