Ragwos stuer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.703
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Blir det sånn elle melle nå for hvilken spiller som skal få snurre vinylen i dag eller nå.
    Tja, vi får se. De er ganske voluminøse begge to og min tilmålte hifitumleplass i stua rommer nok ikke begge permanent. Først og fremst må jo SP10en fikses, så tar jeg det derfra. I morgen blir det oppkobling og testing av innkjøpet. Det gleder jeg meg stort til!
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.743
    Antall liker
    3.676
    Torget vurderinger
    1
    Du vil nok få maaange herlige timer med god lyd fra nykommeren. ;)
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.736
    Antall liker
    10.351
    Sted
    London
    Se der, ja! Benken hadde plass til to spillere! Gjetter du har alle argumentene klare for å sikre at de begge kan bli værende 😀
    Technics må jo få stå i fred til den er heeelt frisk, og Garrard er en flott back up når deler fra den andre er på trans-atlantiske utflukter..
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.743
    Antall liker
    3.676
    Torget vurderinger
    1
    Det ble bare helt rått og det spiller supert tenker jeg, når du har fått snuret noen plater må du komme med en dybde konklusjon på at denne er bedre en DD ;)
    Så må jeg si at jeg ble bare dritt misunelig nå😬 . Koss deg masse.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.703
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Se der, ja! Benken hadde plass til to spillere! Gjetter du har alle argumentene klare for å sikre at de begge kan bli værende 😀
    Technics må jo få stå i fred til den er heeelt frisk, og Garrard er en flott back up når deler fra den andre er på trans-atlantiske utflukter..
    Goooood plass til to spillere, sikkert også tre. Blir bare mindre potteplanter i karmen.
    PXL_20220322_140644846.jpg


    Har fått tilgivelse for to spillere en stund framover, men en må nok bort etterhvert. Kjenner at behovet for et støvlokk til Garrarden er svært tilstedeværende. Stoler ikke helt på at spilleren får stå i fred. Godt jeg endelig fikk tak i nålefanecover til pickupen.
     

    helarn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Innlegg
    845
    Antall liker
    573
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hadde fornøyelsen av å assistere ved oppsett av klenodiet Garrard. Litt finjustering kan nok være på sin plass, men det låt meget lovende når de første platene ble avspilt.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.703
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Det ble bare helt rått og det spiller supert tenker jeg, når du har fått snuret noen plater må du komme med en dybde konklusjon på at denne er bedre en DD ;)
    Så må jeg si at jeg ble bare dritt misunelig nå😬 . Koss deg masse.
    Tusen takk! Blir spennende å sammenligne epler og pærer. Lytteinntrykk kommer etterhvert, til nå har jeg bare spilt to låter.
     

    helarn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Innlegg
    845
    Antall liker
    573
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje det kan være på sin plass å justere plinthet slik at alt, særlig tallerkenen, er 100% i vater? Det fikk vi ikke tid til. Du må bruke et skikkelig vater, ikke den mikrolibellen som fulgte med. Du kan låne hos meg hvis du ikke er oppsatt med slikt avansert utstyr.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.703
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Kanskje det kan være på sin plass å justere plinthet slik at alt, særlig tallerkenen, er 100% i vater? Det fikk vi ikke tid til. Du må bruke et skikkelig vater, ikke den mikrolibellen som fulgte med. Du kan låne hos meg hvis du ikke er oppsatt med slikt avansert utstyr.
    Tenkte samme tanken selv. Planlegger å gjøre det i kveld. Hvis du har noe mer avansert/nøyaktig enn et Hultafors må du rope ut.
     

    helarn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Innlegg
    845
    Antall liker
    573
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Sjekk vateret ved å snu det 180 grader og se om bobla ligge likt i begge tilfellene. Ikke som han sa, snekkeren;" Ka fan, ei halv bubbel på et heilt hus" da stuegulvet ble ørlite skjevt.
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.743
    Antall liker
    3.676
    Torget vurderinger
    1
    Nå begynner nykommeren å krype litt under huden nå. ;)
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.703
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Nå begynner nykommeren å krype litt under huden nå. ;)
    Det håper jeg for guds skyld ikke. En gedigen platespiller under huden må være vanvittig ubehagelig!
    Fra spøk til dødsens alvor, som vinylavspilling er; @helarn kom innom for å kvalitetssikre mine lytteinntrykk i en svært kort shoot out mellom SP10/309 med Cadenza Red og 401/312S med Art9. Konklusjonen var enstemmig i 401/312s sin favør. Ikke uventet da @Twsts og jeg kom fram til at Art9 var å foretrekke på SP10/309 framfor Cadenza Red. Konklusjonen er altså at vi foretrekker Art9 uavhengig av spiller og arm. Ikke veldig matnyttig info i denne settingen med andre ord.

    Mer nerding venter i tiden fremover, bare så synd at jobb, familie osv kommer i veien for hobbyen til stadighet.
     
    Sist redigert:

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.743
    Antall liker
    3.676
    Torget vurderinger
    1
    Heldig vis så har du tiden til hjelp med å finne alle de rette parameter, jobb og fam er to viktige sider, hobby finer sin plass mellom dette.;)
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.041
    Antall liker
    20.227
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Apropos spørgsmålet om vekt kontra stammer, anbefales herfra så klart strammer.
    Har opplevet flere ganger, spesielt med tynnere plater (120-140g) at med vekt, eller om du strammer for mye med strammeren,
    bukler platen opp igen i periferien. Løsner du strammer lite, jevner den seg ut. Et spørgsmål om å justere, til den ligger
    så plan som muligt. Denne justering får man ikke med vekt :)
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.703
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Apropos spørgsmålet om vekt kontra stammer, anbefales herfra så klart strammer.
    Har opplevet flere ganger, spesielt med tynnere plater (120-140g) at med vekt, eller om du strammer for mye med strammeren,
    bukler platen opp igen i periferien. Løsner du strammer lite, jevner den seg ut. Et spørgsmål om å justere, til den ligger
    så plan som muligt. Denne justering får man ikke med vekt :)
    Takker for svar. Platestrammeren er bestilt og ETA er en gang i løpet av 2022. Blir moro å teste.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.703
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Ble litt hektisk når jeg fant ut at bikkja har spydd i senga på gjesterommet en gang etter jul og vi får gjester i kveld. Kun 50x50 cm flekk som lukter som hundespy bruker. Sterke saker, skumgummimadrassen under går i oppløsning når jeg skrubber på flekken. Dyret ser heldigvis ut til å ha spist opp det som ikke var flytende. Vurderer å lage peishylledekorasjon av bikkja.
    PXL_20220324_115716894.jpg
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.703
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Nytt skjer også i hjemmet. To Phantom I 108 dB er solgt for å finansiere Gerrard, the Garrard. Som kona sa; du kan gjerne kjøpe ny platespiller så lenge det ikke går utover oppussingen av kjøkkenet. Tæring etter næring altså. Kommer sikkert til å savne hjemmekino med kvalmende mye bass en gang i blant, men nå brukes anlegget maks en gang i uka. Mange ubrukte watt med andre ord. Senterhøyttaleren skal også selges, da sitter jeg igjen med 4 Phantom Silver, noe som holder i massevis til tv-lyd/bakgrunnsmusikk i tv-kroken (2 stk), tv-lyd i stua (1 stk) og en naboplager på verandaen på finværsdager. Hifibudsjettet får seg også et realt oppsving, så nye vinylnevroser kan finansieres. Blir moro dette!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.522
    Antall liker
    102.857
    Torget vurderinger
    23
    " Som kona sa; du kan gjerne kjøpe ny platespiller så lenge det ikke går utover oppussingen av kjøkkenet. "

    Da har du jo vunnet allerede!!! En pussekloss og en pakke sandpapir til å pusse opp kjøkkenet er veldig billig - m.a.o. godt med midler igjen til hifi/musikk 🤭
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.703
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    " Som kona sa; du kan gjerne kjøpe ny platespiller så lenge det ikke går utover oppussingen av kjøkkenet. "

    Da har du jo vunnet allerede!!! En pussekloss og en pakke sandpapir til å pusse opp kjøkkenet er veldig billig - m.a.o. godt med midler igjen til hifi/musikk 🤭
    Hehehe. Hadde det vært så vel. Kjøkkenet er ikke pusset opp siden 1969, så det trengs mye sandpapir for å få det opp til dagens standard. Bør jeg forresten våtslipe respatexen som lugger?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn