Ingen dum idé å selge den i en del. Aner ikke prisleie på disse internasjonalt, har du eller noen andre en idé? Skulle gjerne hatt en Technicsarm til den nye spilleren, men de koster så alt for mye i løsvekt. Snakker lett 20k før frakt og mva for en EPA-100 mk2, om ikke mer. Strømforsyningen går for rundt 4-6k pluss frakt og mva. Som å kjøpe bil i deler, det koster.SL1000mkIIp er jo ekstremt sjelden, så det er veldig dårlig karma å kanibalisere en for å lage en vanlig mkII.
sleng den på på audiogon eller lignende, så kan du kjøpe deg akkurat hvilken arm og strømforsyning du vil ha, og samtidig sitte igjen med litt drikkepenger
start/stop funker jo utmerket med "remote" knappen, så man trenger jo ikke den originale startknappen?
armbord kan du sikkert få en lokal "makerspace" til å laserkutte av kryssfinèr for noen småkroner.
om du er ekstra ambisiøs legger du litt valnøttfiner på kryssfineren først, slik at den ser hakket mer fancy ut.
Takk for raskt og utfyllende svar. Tenkeboksen kaller.jeg ser jo for meg at den rette kjøperen gjerne kan spytte ut med en 20-30K.
så vidt jeg vet var det kun svensk og finsk radio som kjøpte disse ferdiglagde pro-spillerene, så de er sjeldnere enn hønsetenner nedover i europa, usa og asia.
EPA-100 mk2 er vel utenfor rekkevidde for andre enn de mest hardbarka samlerene uansett, men EPA-100 som er en fjongere utgave av EPA-100p på pro-spilleren (med safirlagre og demping i loddet) er fortsatt mulig å finne for rundt 10k fra japan.
Her har spilleren stått urørt fram til nå. Etter mye fundering på en rolig nattevakt har jeg kommet fram til at det trolig bli salg etterhvert. Ved interesse, gi meg en lyd.Endelig på plass, er sinnsykt stor sammenlignet med 1210 på stylter. Nå gjenstår bare et par døgn med justeringer før alt er i boks. Vis vedlegget 507306
Blir spennende å se hvordan det blirFredag!
Liten oppdatering før helga. Jeg har vært i kontakt med et lokalt maskineringsfirma som sannsynligvis kan ordne deler til nye armbord i løpet av neste uke, forhåpentligvis til en fornuftig penge. Har jeg litt flaks har de også maskineri for polering av aluminium så tallerkenen kan bli som ny. Jeg sitter også å funderer på hvilken arm jeg skal gå for. Jeg har jo en Jelco 750D som jeg kan montere, men er den god/gammel/pen nok? Kan forsøke EPA 100p før jeg selger SR-spilleren, men det er jo ikke en permanent løsning. EPA 100 frister som sagt, men andre forslag til armer mottas med takk. Hadde vært greit med en litt allsidig arm som også takler nyere pickuper. Deler for recapping av spilleren er også på vei, så det bli forhåpentligvis gjort i løpet av våren. God helg!
Takk for tipset! Det så interessant ut!
Må bare spørre - Hva skal du med 200 sugerør?Heldigvis var det ikke bare toalettpapir i forsendelsen, jeg fikk med ca 200 sugerør også.
Vis vedlegget 573385
Det har jeg også spurt meg. Er blitt brukt som noe alternativt dempemateriale i forsendelsen. Kan avsløre at pakken ikke inneholdt toalettpapir men noe annet mer spennende.Må bare spørre - Hva skal du med 200 sugerør?Heldigvis var det ikke bare toalettpapir i forsendelsen, jeg fikk med ca 200 sugerør også.
Vis vedlegget 573385
Hehehe. Bra ordspill! Litt kjedelig å tro at man har fått tak i en EPA 100 mk2 i god stand når det viser seg at den ikke er det.Det var noe skit!![]()
Anti skating fungerer ikke, armen drar utover uansett innstillinger, oljelekkasje fra motvektslodd, armløfterskrue med tilhørende feste i armrøret er knukket og dårlig reparert, VTA-justeringen er fryktelig treg, går ikke til null og en gummipakning fra armens indre har dukket opp mellom armbasen og justeringsringen så justeringsringen er skjev. Bremsebeltet på SP10en subber konstant, virker å ha utvidet seg. Akkurat det er det minste problemet. I og med at festet til armløfterskruen er knekt må det ha vært en del krefter i sving og jeg vet ikke hvordan rubinlagrene har taklet det. Hvis noen føler seg skikkelig klar for en utfordring, kan hele sulamitten kjøpes for kostpris. Eneste som fungerer som det skal er strømforsyningen, som er 110v.hva var problemet med den?
Har planer om å prakke returfraktkostnadene på selger, er tross alt han som ikke har gjort jobben sin. Prisen var heldigvis inkl frakt til Norge. Tollgebyret lever jeg greit med, ikke mange kronene å betale for å slippe timesvis med prøving og feiling for å fikse en arm som muligens ikke lar seg fikse. Har vært i kontakt med Audio Origami angående mulig service, men de tar ikke service på EPA 100 lengre. Har ikke funnet noen andre som gjør det på denne siden av Atlanteren.kjedelig.
antiskatingen på epa100 kan som regel fikses ved å demontere og rense ut strøknet fett, men resten krever jo litt mer trail and error.
pakning til loddet er vel det største problemet her.
høres ut som refund er enkleste løsning her ja, selv om man går på et lite tap med fraktkostnader og tollgebyr.
Hehehe! Made my day!Husk å pakke sugerørene. Det suger når ting ikke er som beskrevet på bukta...
Sent from my iPhone using Tapatalk