Ragwos stuer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.774
    Antall liker
    14.579
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Tusen takk for et hyggelig overraskelsesbesøk av @helarn, og tusen takk for at du tok med deg diverse maler så jeg forhåpentligvis kommer i mål med prosjekt armbord. Det setter jeg stor pris på!
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.722
    Antall liker
    10.218
    Sted
    London
    Tusen takk for et hyggelig overraskelsesbesøk av @helarn, og tusen takk for at du tok med deg diverse maler så jeg forhåpentligvis kommer i mål med prosjekt armbord. Det setter jeg stor pris på!
    Flott at det går fremover med "prosjekt ventearm". Venter i spenning på hvordan dette blir etterhvert 😀
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.774
    Antall liker
    14.579
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Ragwos flisespikkeri, i tett samarbeid med @Twsts finsliperi, har med mye møye og oppnådd følgende:
    PXL_20220221_192411634.jpg

    We have touch down!
    Intet juks og fanteri involvert i denne landingen, kun det som på godt norsk kalles albuefett. Jeg har fortsatt småflis under linsene og støv langt ned i bronkiolene.

    Peterbilt in action!
    PXL_20220221_201155014.NIGHT.jpg

    Jepp, jeg har tørket støv av trekkvogna etter bildet ble tatt.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.774
    Antall liker
    14.579
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Jeg trekker det tilbake, pickupen er definitivt en Scania.
    Screenshot_20220221-214557.png


    Jeg har forøvrig sjekket @helarn sin offisielle 309-protractor mot min hjemmegenererte og de stemmer på en prikk. En kilde til hifinevroser kan herved strykes av lista. Heldigvis er det nok å ta av.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.414
    Antall liker
    83.960
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    se å dytt kablingen på plass så det ser litt bedre ut. Og Peterbilt er da mye kulere enn denna trøtte SAABen.
    A25FDD38-5B16-4884-A99B-E3FD89DAE24F.gif
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.774
    Antall liker
    14.579
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Gir ikke hengekøyekabler tilsvarende lyd da? Jeg er en sucker for loudness. Enig i at Peterbilt ser mye bedre ut, men dessverre ligner pickupen på den daffe SAABen.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.414
    Antall liker
    83.960
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jo da, litt forsiktig kan du dandere dem litt penere. Tåler dem ikke det, har du valgt feil kabler
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.774
    Antall liker
    14.579
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Med kirurgisk presisjon har jeg nennsomt og svært forsiktig stappa kablene tilbake i røret uten større skader på utstyret. Loudnesskurven er dessverre borte, men Scaniaen ser mer ryddig ut. Bilder kommer!
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.886
    Antall liker
    13.912
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Må bortpå spilleren her også, for å se om kabelen skal døttes opp i røret.
    Fint at det ikke er kroppsfunksjoner som medfører kabel ut av røret som kritiseres. 🙈😅

    Hele listen til Sundstøl er lastet inn på spillelisten, og så kom jeg til å tenke på Peder af Ugglas.
    Er han i samlingen @ragwo ?

    mvh
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.774
    Antall liker
    14.579
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Må bortpå spilleren her også, for å se om kabelen skal døttes opp i røret.
    Fint at det ikke er kroppsfunksjoner som medfører kabel ut av røret som kritiseres. 🙈😅

    Hele listen til Sundstøl er lastet inn på spillelisten, og så kom jeg til å tenke på Peder af Ugglas.
    Er han i samlingen @ragwo ?

    mvh
    Sådanne kroppsfunksjoner får jeg mer enn nok av på jobb, prøver derfor å holde meg på matten på fritiden. Peder af Ugglas skal sjekkes ut, takk for tipset!
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.414
    Antall liker
    83.960
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Med kirurgisk presisjon har jeg nennsomt og svært forsiktig stappa kablene tilbake i røret uten større skader på utstyret. Loudnesskurven er dessverre borte, men Scaniaen ser mer ryddig ut. Bilder kommer!
    Tror du lider av dementes vulgaris gigantis med en s!
    Hvor blir det av det lovte bilde?
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.774
    Antall liker
    14.579
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Du må nok snu skruene før han der blir fornøyd, trur eg.
    Da må jeg få tak i runde muttere, noe som gjør jobben enda vanskeligere. Var med nød og neppe jeg fikk festa Scaniaen uten å kverke nåla. Har kontaktet forrige eier og spurt pent om han har nålefanecoveret liggende i en skuff. Overraskende nok svarte han kjapt at det trodde han at han hadde. Er over halvannet år siden jeg kjøpte pickupen, har bare ikke fått somla meg til å få den ut av emballasjen før nå.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.774
    Antall liker
    14.579
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Kvelden avsluttes med nok et album som Geir Sundstøl har satt sitt tydelige preg på.
    PXL_20220222_210518997.NIGHT.jpg

    Veldig ryddig og akkurat lang nok internkabling om jeg får si det selv. Kan ikke helt huske hvor ryddeidéen kom fra, som alle andre gode idéer må det nok være fra eget hode.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.774
    Antall liker
    14.579
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Gi meg et vink om du selger den 309 armen😉
    Pr nå har jeg ingen umiddelbare planer om det, men jeg skal selvfølgelig vinke til deg for harde livet hvis jeg tenker å selge. Planlegger du ny arm til SL-1200?
     

    helarn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Innlegg
    845
    Antall liker
    573
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Ragwo kan fremstilles som dum, i egne øyne, men så dum er han nok ikke.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.774
    Antall liker
    14.579
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Ragwo kan fremstilles som dum, i egne øyne, men så dum er han nok ikke.
    Si ikke det! Får jeg SCME V til å fungere knirkefritt har jeg stengt tatt ikke bruk for 309en. Har forøvrig funnet en fjærmaker i Sveits som kanskje kan fikse biffen.
     

    helarn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Innlegg
    845
    Antall liker
    573
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Du vet like godt som meg at vi ikke er ved reisens ende. Plutselig dukker det opp noe som trenger en, hmmm hjelpende, arm.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.774
    Antall liker
    14.579
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Fra armer til matter.
    Achromaten jeg spadde fram fra glemselen har en leppe som blir liggende oppå kanten av tallerkenen, og dermed blir det lite kontakt med tallerkenen. Et resonansrom mellom matten og tallerkenen gjør sannsynligvis ikke underverker for lyden. Jeg kan skjære vekk leppa med påfølgende kosmetiske skavanker eller bygge opp under Achromaten med et eller annet. Hva foreslår folket at jeg bruker under matta? Kork, gummi, akryl? Eller skal jeg ta kniven fatt og herpe Achromaten?
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.722
    Antall liker
    10.218
    Sted
    London
    Til Ellam kjøpte jeg ark med 0.5 mm tykk gummipakning, og burde fungere greit som underlag. Hvor stor/høy er leppa?
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.774
    Antall liker
    14.579
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Til Ellam kjøpte jeg ark med 0.5 mm tykk gummipakning, og burde fungere greit som underlag. Hvor stor/høy er leppa?
    Takk for tipset. Skal finne fram skyvelæret og finne ut nøyaktig hvor mye som mangler mellom matten og tallerkenen.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.774
    Antall liker
    14.579
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Her ser dere originalmatten til spilleren. Den går akkurat innenfor kanten på tallerkenen.
    PXL_20220223_115645866.MP.jpg


    Achromaten legger seg oppå kanten men har frest ut en leppe som er ca 0,8 mm dyp og 5 mm bred og dermed passer perfekt på en 1200/1210. Problemet er at kanten på tallerkenen til SP10 er ca 1,8 mm høy, så det mangler ca 1 mm.
    PXL_20220223_115721041.MP.jpg


    Videre er gummimatten 6 mm tykk, Achromaten er 5 mm. Hvis jeg skjærer vekk ca en mm av tykkelsen på leppa vil jeg også få problemer med VTA da matten blir en mm tynnere. Det frister litt å kjøpe en 2 mm akrylmatte for å bøte på dette og ha mulighet for litt justering av VTA. Har ikke mye vitenskapelig belegg for valget av akryl vs gummi annet enn at gummi demper mer enn akryl.

    Hva tror folket?
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn