Rack

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    12.801
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    "Nice rack" har nå en helt bestemt betydning i USA da!

Audio Art

Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Antall liker
    190
    Torget vurderinger
    2
    Rett og slett lekert dette racet ditt Endre. Har alltid hatt sansen for Finte Elemente...

R

Roysen

Gjest
    Kan jeg spørre hva som er veiledende pris for et slikt i Norge - Endre?

Mvh
    Roysen

endrea

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    142
    Sted
    Bergen
    Hei

Veiledende pris er 77000,-
    Dette racket er custom bestilt. Lakkeringen er en tilnærmet tro kopi av fargen og strukturen i treverket til isis.

Hilsen
    Endre

Roysen skrev:
    Kan jeg spørre hva som er veiledende pris for et slikt i Norge - Endre?

Mvh
    Roysen

R

Roysen

Gjest
    Endre Askeland skrev:
    Hei

Veiledende pris er 77000,-
    Dette racket er custom bestilt. Lakkeringen er en tilnærmet tro kopi av fargen og strukturen i treverket til isis.

Hilsen
    Endre
    Hei,

Gratulrerer så mye med fantastisk anlegg og rack.

Mvh
    Roysen

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.262
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Ønsker ikke å være frekk her, de hyllene ser fantastisk vakre ut, men til 77000 + kanskje endel til for det spesielle treverket hadde jeg følt meg litt snytt med slike T-profiler på sidene, ser ut som alle penga gikk i hyller også tar vi topppen på et nettinggjerde for å holde tingene sammen. Mulig det er eksklusive materialer men på bildene se det litt trist ut. sorry

endrea

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    142
    Sted
    Bergen
    Heldigvis er Norge ett fritt land. Derfor kan kan man gjøre stort sett som man vil så lenge man holder seg innenfor lovens rammer. Alle er vel enige om at 77000,- er mye penger, men hadde du selv erfart hvor stor forbedring i lydkvalitet racket tilfører lydbildet, da hadde du kanskje sett på racket som en av komponentene i oppsettet ditt. Bruk av Base-plattform og Master Reference har vist meg hvor ekstremt viktig det er å få eliminert vibrasjoner slik at disse ikke blir overført til komponentene dine. Produkter som kan hjelpe deg med dette har forskjellige priser, men det er uansett ikke billig. Noen har anledning til å kjøpe det de vil ha, andre ikke. That's life.

mvh
    Endre

R

Roysen

Gjest
    Må si meg enig med Endre her. Det er vel funksjonaliteten som er viktig her. Jeg har hørt en demo av Master Reference en gang og ble mektig imponert. Det tilfører anlegget en ny dimensjon. Det er vel for det meste rackets funksjon som koster pengene. Se på finishen som et plus og racket som en komponent. Mange legger betydelig mer penger enn dette ned i en komponent.

Mvh
    Roysen

H

hobby

Gjest
    Støttes! Når man begynner å samle på seg elektronikk i hundretusener kroners klassen begynner elementer som rack (og også kabler) å spille en definitiv rolle som egen komponent man ikke kan ta lett på!

Mitt oppsett av SR Compistes rack med karbonhyller og som er produsert av firma som primært produserer deler til formel-1 biler har veildende pris på kr 165.000, det er nesten så jeg ikke tør å si det, men det hører jo med at jeg fikk kraftig rabatt da... ;D Ekstremt bra utseende er også en pen bonus. Har aldri angret... Men folk kjøper jo da også flygelere til slike summer...

Skvatt forresten en gang da Rema1000 hadde reklame på TV. Så samme rack i bakgrunnen så Rema-Reitan har forresten god smak ;D

H

hordasped

Gjest
    Må vel si meg enig her.

Effekter/Pre/CD i hundretusenersklassen fortener et stabilt arbeidsområde.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.440
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    hifiguru skrev:
    Ønsker ikke å være frekk her, de hyllene ser fantastisk vakre ut, men til 77000 + kanskje endel til for det spesielle treverket hadde jeg følt meg litt snytt med slike T-profiler på sidene, ser ut som alle penga gikk i hyller også tar vi topppen på et nettinggjerde for å holde tingene sammen. Mulig det er eksklusive materialer men på bildene se det litt trist ut. sorry

Det kommer vel an på øyet som ser. ;)

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.262
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Synes argumentene for dyre rack til dyre komponenter ser greie ut og holder derfor kjeft til det blir videre aktuelt ;D Allikevel synes jeg det er rart at så dyre kompoenter skal være så følsomme for vibrasjoner og "uro", trodde slike "feil" var tatt hånd om i konstruksjonen....

audiomur

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2005
    Antall liker
    6
    Hold munn!

Hva gjør du oppe så sent? ;D

svale

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.08.2002
    Antall liker
    136
    Veiledende pris på Rack er en ting, hva en betaler er noe helt annet.
    Her blir 100 t snart 50 t. ;)

R

Roysen

Gjest
    saeman skrev:
    Veiledende pris på Rack er en ting, hva en betaler er noe helt annet.
    Her blir 100 t snart 50 t. ;)
    Det er jeg klar over, men svært gode tilbude er ofte gitt med betingelse om konfidensialitet. Jeg vil derfor ikke spørre om det.

Mvh
    Roysen

JORFIN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2004
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    22
    hobby skrev:
    Støttes! Når man begynner å samle på seg elektronikk i hundretusener kroners klassen begynner elementer som rack (og også kabler) å spille en definitiv rolle som egen komponent man ikke kan ta lett på!

Mitt oppsett av SR Compistes rack med karbonhyller og som er produsert av firma som primært produserer deler til formel-1 biler har veildende pris på kr 165.000, det er nesten så jeg ikke tør å si det, men det hører jo med at jeg fikk kraftig rabatt da... ;D Ekstremt bra utseende er også en pen bonus. Har aldri angret... Men folk kjøper jo da også flygelere til slike summer...

Skvatt forresten en gang da Rema1000 hadde reklame på TV. Så samme rack i bakgrunnen så Rema-Reitan har forresten god smak ;D
    er det mulighet for å legge ut noen bilder av herligheten her ? :)

H

hobby

Gjest
    J.Finvaag skrev:
    er det mulighet for å legge ut noen bilder av herligheten her ? :)
    Ja visst, her er noen bilder av SR rackene med bilder fra mitt forrige oppsett i mitt tidligere hus. Jeg har nå i mitt nye hus 1 stk. 3 hyllers rack i tillegg til de 2 jeg hadde fra før med 2 kanals komponenter langs en av sideveggene, og så 2 stk. plattformer til monoblokkene.

JORFIN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2004
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    22
    hmm så jammen ikke værst ut ;D

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.729
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Vært innom Lyric eller ?? :p

Pent va det i allefall...

H

hobby

Gjest
    Stemmer, den våkne kjenner nok disse igjen fra Lyric sine lokaler. Tor har en del i butikken, men som drar på åra... Jeg fikk kjøpt nytt.

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.729
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Jepp.. kun sett slikt hos Lyric og i Rema Reklamen.. MEN viste ikke at prisen var såpass..
    Hadde jeg hatt metall-dreibenk hadde det nok blitt no liknende i min stue :p

mvh Kai

x250

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    Dette ser veldig bra ut hobby , å det spiller vel like dan grattis ;D

StereoJoe

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.11.2004
    Antall liker
    2
    Hei,

jeg setter litt fart på denne tråden igjen - her om dagen dukket det nemlig opp en flat pakke:

Vi åpner og finner følgende innhold:

Så er det bare å finne frem nødvendig verktøy, og sette igang. Justerbare spikes gjør det enkelt å få racket i vater:

Første komponent på plass i sitt nye hjem:

Solid Tech Radius Duo 2 klar til tjeneste...

Vedlegg

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.286
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vakkert rack... Hvor bredt og dypt er det ? Er det noen vekt begrensning ?

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.286
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Var det ferdig hull på topp plata til føring av kabler gjennom der eller har du lagd det selv ? Tungt er dette racket ca ?

StereoJoe

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.11.2004
    Antall liker
    2
    HCS skrev:
    Var det ferdig hull på topp plata til føring av kabler gjennom der eller har du lagd det selv ? Tungt er dette racket ca ?
    Ingen hull til kabel i topplate, kablene går mellom hylle og vegg. Tenker det veier ca 20-25 kg? Beina kan fylles med sand, om ønskelig.

LydKarl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    Veldig stilig, StereoJoe, gratulerer! Skal sjå om eg ikkje får tid til å stikke nedom ein kveld og ta det i nærmare augesyn. Spent på korleis det ser ut med litt fleire komponentar på plass. Har sansen for Radius-serien. Synest også finishen ser ut til å matche dei vakre Euforiaene i fugleaugelønn ypperleg.

Mvh. Karl

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.681
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei!

Kan jo tipse om noen rack jeg er blitt anbefalt av konstruktøren av mine Overkill Audio høytalere....det er også de plattformene som høytalerne blir levert med! Sistrum racks!

http://www.starsoundtechnologies.com/sistrum.html

For de som driver med tung hifi så kan man laste over 100 kg på hver hylle og racket tåler over ett tonn.

Lurer på et slikt rack selv. Derek Wilson (fra Overkill) har i form av høytalerne sine overbesvist meg om at han vet hva han snakker om, og han skryter uhemmet av disse rackene. I tillegg er det veldig enkelt å komme til kabler, god ventilasjon rundt komponenter og hyllene er justerbare i alle retninger. I tillegg synes jeg det ser bra ut!

Mvh
    OMF

Jori

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.05.2006
    Antall liker
    3
    hvor får man kjøpt sistrum racket? og til hvilken pris?

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.681
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Whoracle skrev:
    hvor får man kjøpt sistrum racket? og til hvilken pris?
    Hei!
    Er vel ingen forhandler av dette iNorge så vidt jeg vet!
    Prisene ligger på hjemmesiden deres, og de er ganske stive.

Tok en liten "Jeg tester med noen små gyngebevegelser med kroppen min på 105kg" test av plattfomren på øverste bildet i dag....helt dødt....dette er solide saker..., men så skal de jo også være et solid fundament for mine høytalere på nærmere 150kg....

Mvh
    OMF

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn