Qobuz streaming tjeneste

Kommer du til å bli Qobuz kunde om det blir tilgjengelig i Norge?

  • Ja

    Stemmer: 160 78.8%
  • Nei

    Stemmer: 43 21.2%

  • Totalt antall stemmer
    203

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jaybill

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.02.2014
    Innlegg
    96
    Antall liker
    173
    Sted
    Øvre Avløs
    Torget vurderinger
    3
    Jeg prøver nå Qoubuz på min Bluesound Node 2 men det går ikke så bra fordi det spilles kun 30 sekunder før den går til neste låt. Er det noen som kan fortelle meg hva jeg har gjort feil?
    Har du registrert betaling? ...først da starter prøveperioden, var slik for meg også.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ja, uten at det er godkjent betaling er det 30sekunder i 320kbs mp3 kvalitet.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.496
    Antall liker
    9.228
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Og der var jeg kunde hos Qobus... :)
    Og for de som lurer;
    Åpnet laptopen, gikk til qobus sin hjemmeside;
    Valgte Studio Premier Monthly, La inn epostadresse, Nickname, og et passord som jeg valgte, la inn kjønn og fødselsdato, huket av for discount og special offers, Registrerte dette og valgte betalingsmetode PayPal i rullegardinmenyen. (synes det er greit å slippe å oppgi kortnummer mange steder, har derfor hatt en PayPal konto i flere år). Og det var det.
    Åpnet Limetree Bridge appen og logget med inn på Qobus der og vippsss så var alt i orden. Enklere blir det ikke. :)
    Spiller som bare det, og Bridge'n har wifi forbindelse, ikke en eneste drop out. Og lyden er kjempebra. Reine julekvelden dette her.:D
     
    Sist redigert:

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.993
    Torget vurderinger
    2
    Ja dere er heldige som har Qobuz.
    Her forsvant den helt. Ligger ikke fremme engang, den forsvant tilbake til music services. Qobuz sier jeg må prøve å logge av og på bluesound.. går ikke det heller, kontoer, passord etc. Får ikke nytt passord heller. Kommer heller ikke inn på Qobuz
    Bluesound
    Screenshot_20210421_185637_com.microsoft.office.outlook.jpg


    Nei, dette er ikke for meg gamle gubbe.
    Alt var så mye bedre før, ja før vi fikk telefon. Det var bare EN som hadde telefon i området. Og så hadde vi ikke FM radio,
    Men én gammel Standard AM radio som tok inn radio Lux, når mørket senket seg.
    På dagen var det mindre med stasjoner å få inn. Det fleste her har nok aldri lyttet på en AM radio eller snurret talskiven på en stor sort bordtelefon, og så var det bare tre tall i telefonen numrene den gang. Og var det noe galt kom det en mann fra televerket.. televerket. Når vi skulle få telefonen var det mange måneder med ventetid. Men vi hadde fremdeles radio lux og radio Caroline som gav oss nye artister. Ingen knapp med New release.
    Så må jeg igjen sette min lit til ungdommen.
    Flink er hun. Står til og med opp slik at moren gir henne bilen 06.45. for å komme opp å hjelpe sin gamle hjelpesløs far.
    Hun ordnet opp med Qobuz abonnement forige onsdag og må trø til igjen, ja hva skulle jeg gjort uten ungdommen.

    GODT JEG HAR PLATESPILLER OG LITT VINYL.
     
    Sist redigert:

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Ja, uten at det er godkjent betaling er det 30sekunder i 320kbs mp3 kvalitet.
    Jeg registrerte meg vha iphone-appen, trenger ikke registrere noen betaling for full pakke selv i prøveperioden. Må selvsagt passe på å unngå auto-fornyelse pga høyere pris, men det er jo ingen problem. Brukerkontoen min virker også ved pålogging på PC og kommer til å fornye der med 1 år når prøveperioden er over.
     

    Roqer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    459
    Antall liker
    216
    Den er sjekket og funnet i orden. Mac og Qobuzapp er begge sjekket, men usb ut kan ikke settes til 192kHz. Har gratis demo-mnd men dette bør jo ikke utgjøre noen forskjell?
    Macbook er en sen 2018. Uten max utnyttelse kjører jeg heller vinyl og beholder Spotify. Men det hadde vært morsomt med 192kHz.
    Prøvde å kjøre Qobuz på Yamaha WXC 50 uten å få høyere oppløsning enn 44,1. Alt av utstyr skal jo være komp med 192khz men det er låst til max CD kval i WXC50... Og dette skal være bra? Og kompatibelt?
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.485
    Prøvde å kjøre Qobuz på Yamaha WXC 50 uten å få høyere oppløsning enn 44,1. Alt av utstyr skal jo være komp med 192khz men det er låst til max CD kval i WXC50... Og dette skal være bra? Og kompatibelt?
    Kablet nett eller wifi? Om trådløs er kabel verd et forsøk.
     

    Roqer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    459
    Antall liker
    216
    Google is my friend. Etter nitid søking i 2 dager fant jeg ut at om man logger ut, så inn igjen så kommer det opp 192kHz. Jaggu!
    Da får man bare prøve å finne ut hva dette er da. Regner lagginga er et wifiproblem?
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.804
    Antall liker
    563
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Har samme problem her. Har også prøvd å logge ut og inn igjen. Bruker en gammel Windows maskin og usb-kabel ut til en Topping dac. Står 44,1 på maskinen ,men 48 på dac’en. Er det noe med pc’en?
     

    Roqer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    459
    Antall liker
    216
    Logga ut på wxc50 og inn på samme sted. 192 all the way til display også.
    Men på Macbooken har jeg «kun» 96kHz ut via usb. Alt er riktig innstilt. Nye forsøk i morra.
     

    raw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.10.2015
    Innlegg
    434
    Antall liker
    617
    Sted
    Kristiansand
    Logga ut på wxc50 og inn på samme sted. 192 all the way til display også.
    Men på Macbooken har jeg «kun» 96kHz ut via usb. Alt er riktig innstilt. Nye forsøk i morra.
    Hei. Vet ikke hvordan det er med mac OS, men jeg som kjører windows har huka av for wasapi exclusive mode. Da gikk alt så meget bedre... Hva tenker du ellers om Qobuz så langt når det gjelder lyden? Mvh Jarl
     

    raw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.10.2015
    Innlegg
    434
    Antall liker
    617
    Sted
    Kristiansand
    Kan det noen begrensninger i prøveabbonementet?
    Nei, ikke som jeg vet om. Kanskje lurt å sjekke ut når en må melde fra om en ikke ønsker å gå over på betalingsabonnement, og om en evt. vil ha løpende betaling. For min del kommer jeg til å gå for årsabonnement da det blir en besparelse på 25%. Vet nå at det er Qobuz jeg går for. Mvh Jarl
     

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.871
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Har samme problem her. Har også prøvd å logge ut og inn igjen. Bruker en gammel Windows maskin og usb-kabel ut til en Topping dac. Står 44,1 på maskinen ,men 48 på dac’en. Er det noe med pc’en?
    Husk at fleste USB (eller alle) dac'er som tilkobles Windows PCer må ha egen driver for avspilling over 44khz. Last ned siste versjon av korrekt driver til din dac fra Topping sin nettside så kan det hende det blir bedre.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.993
    Torget vurderinger
    2
    Ja dere er heldige som har Qobuz.
    Her forsvant den helt. Ligger ikke fremme engang, den forsvant tilbake til music services. Qobuz sier jeg må prøve å logge av og på bluesound.. går ikke det heller, kontoer, passord etc. Får ikke nytt passord heller. Kommer heller ikke inn på Qobuz
    Bluesound
    Vis vedlegget 716091

    Nei, dette er ikke for meg gamle gubbe.
    Alt var så mye bedre før, ja før vi fikk telefon. Det var bare EN som hadde telefon i området. Og så hadde vi ikke FM radio,
    Men én gammel Standard AM radio som tok inn radio Lux, når mørket senket seg.
    På dagen var det mindre med stasjoner å få inn. Det fleste her har nok aldri lyttet på en AM radio eller snurret talskiven på en stor sort bordtelefon, og så var det bare tre tall i telefonen numrene den gang. Og var det noe galt kom det en mann fra televerket.. televerket. Når vi skulle få telefonen var det mange måneder med ventetid. Men vi hadde fremdeles radio lux og radio Caroline som gav oss nye artister. Ingen knapp med New release.
    Så må jeg igjen sette min lit til ungdommen.
    Flink er hun. Står til og med opp slik at moren gir henne bilen 06.45. for å komme opp å hjelpe sin gamle hjelpesløs far.
    Hun ordnet opp med Qobuz abonnement forige onsdag og må trø til igjen, ja hva skulle jeg gjort uten ungdommen.

    GODT JEG HAR PLATESPILLER OG LITT VINYL.
    Nå har datter jobbet i 2 timer, ingen løsning, ingen svar fra support.
    Hun fant en qobuz gruppe på reddit, er visst ikke bara bare på qobuz.

    For mange forsøk på innlogging? Tiden vil vise.
    SAVNER MILES DAVIS og Harmonia Mundi innspillingene på Qobus :cry:
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Etter å ha meldt inn de mest vesentlige albummanglene til Qobuz og fyllt på disse i form av lokale filer inntil videre, er Tidal abonnementet sagt opp med begrunnelsen "I like your service, but I do not want to support MQA".
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.394
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Etter å ha meldt inn de mest vesentlige albummanglene til Qobuz og fyllt på disse i form av lokale filer inntil videre, er Tidal abonnementet sagt opp med begrunnelsen "I like your service, but I do not want to support MQA".
    Samme jeg gjorde😁
     

    Roqer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    459
    Antall liker
    216
    Hei. Vet ikke hvordan det er med mac OS, men jeg som kjører windows har huka av for wasapi exclusive mode. Da gikk alt så meget bedre... Hva tenker du ellers om Qobuz så langt når det gjelder lyden? Mvh Jarl
    Sammenlignet Nora Jones sin «Don’t Know Why» mot de andre tjenestene og finner stor forskjell på stemmen. I klar fordel Qobuz altså.

    Ellers så har jeg koblet til kabel pga klipping i lyden. Virker ikke som det er wifi for når lyden kommer tilbake er den spot on på rytmen. Kan det være i wxc-50 eller DAC’en? Hvem vet...
    Ser ut til at jeg må ta helgen i bruk. Hadde det ikke vært for den meningsløse jobbinga hadde jeg hatt god tid 😉
     
    • Love
    Reaksjoner: raw

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.921
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Qobus har så langt fungert perfekt hos meg , mens Tidal kunne hakke på noen få album. Jeg kjører kabel fra modem til streamer. Fiberbredbånd 150mps.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.993
    Torget vurderinger
    2
    Nå har datter jobbet i 2 timer, ingen løsning, ingen svar fra support.
    Hun fant en qobuz gruppe på reddit, er visst ikke bara bare på qobuz.

    For mange forsøk på innlogging? Tiden vil vise.
    SAVNER MILES DAVIS og Harmonia Mundi innspillingene på Qobus :cry:
    Og tiden går, men med de kvalitetene
    Qobuz har å by på er det verdt å vente til problemet er løst

    Screenshot_20210422_161501_com.microsoft.office.outlook~2.jpg
     

    Roqer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    459
    Antall liker
    216
    Kjører kabel i streamer nå jeg også. Men det hjelper ikke. Hastighet er 300/300.
    Skal prøve med Macbook senere en gang. Kan være Yamaha wxc-50 streameren. Litt usikker da jeg ikke har eliminert med å ta vekk DAC`en ennå.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.243
    Antall liker
    5.964
    Fungerer bra med Yamaha WXC-50 streamer her, bruker kabel.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    noen som kan sjekke opp bob dylan 1970?

    hos meg spiller det bare et par sekunder på hver låt før neste kommer. skjer ikke på andre album.

    har restartet wobuz-appen, men hjelper lite. (ja, har abo)
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.496
    Antall liker
    9.228
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    noen som kan sjekke opp bob dylan 1970?

    hos meg spiller det bare et par sekunder på hver låt før neste kommer. skjer ikke på andre album.

    har restartet wobuz-appen, men hjelper lite. (ja, har abo)
    Fungerer her....dvs, låtene er på 29 sekunder ser det ut til :)
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    788
    Antall liker
    276
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    noen som kan sjekke opp bob dylan 1970?

    hos meg spiller det bare et par sekunder på hver låt før neste kommer. skjer ikke på andre album.

    har restartet wobuz-appen, men hjelper lite. (ja, har abo)
    Den ligger bare ute som "sample", så det er nok naturlig at du bare får noen sekunder av hver låt 😉
     

    helvax

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2019
    Innlegg
    397
    Antall liker
    410
    Sted
    Viken
    noen som kan sjekke opp bob dylan 1970?

    hos meg spiller det bare et par sekunder på hver låt før neste kommer. skjer ikke på andre album.

    har restartet wobuz-appen, men hjelper lite. (ja, har abo)
    Dylan utgivelser fra 1970?
    Testet Self Portrait og New Morning
    Spiller som de skal fra Qobuz gjennom Roon
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn