Langt på overtid! Har ikke fått Qobuz til å funke ordentlig her, men forhåpentligvis går det bedre med Connect og jeg kan aktivere abonnementet igjen.
|
Ja, sånn fungerer ihvertfall Spotify.Fungerer Connect sånn at jeg kan ha Qobuz innstallert på pc’n som er tilkoblet dacen og bruke appen på telefon/ipad som fjernkontroll?
Metadata på roon er overlegen.Da tolker jeg det dit at Connect kan erstatte Roon siden jeg kun bruker Qobuz.
Jeg er en enkel sjel som er fornøyd bare musikken strømmes i god kvalitet og grensesnittet er godt.Metadata på roon er overlegen.
Superduper sorry for sent svar. Jeg har jo hentet connectfunksjonen fra Qobuz Club under headingen Resources. Der gikk jeg inn på Qobuz Connect Beta - søkte om å være med på utprøving. Så fulgte jeg bare oppskriften derfra.Fungerer Connect sånn at jeg kan ha Qobuz innstallert på pc’n som er tilkoblet dacen og bruke appen på telefon/ipad som fjernkontroll?
Ja, så bra. Jeg ble jo "kasta" ut sånn midt i strømminga på søndag. Skal prøve å få Beta-versjonen opp og gå igjen. For det er noe med å bruke Qobuzappen direkte, både når det gjelder ok interface, men også i forhold til søk og kategorier. Lykke til. Skriv gjerne litt om dine erfaringer/opplevelser.
Ja,har den på samme nettverk. Får det til via Wiim sin app som sagt. Via qobuz app er bare cast tilgjengelig,så den fant tv.Er du i samme nettverk med telefonen?
Ja,finner tv men ikke mine 2 Wiim miniConnect er i andoidappen på min telefon ser det ut som .
Får i allefall opp alle Google cast enhetene i huset.
Men Connect skal da vel være noe helt annet enn overføring via Cast? Med en ekte Connect-løsning etter samme mal som Spotify og TIDAL henter streameren musikken direkte fra nettet. Den skal ikke overføres via mobil enhet.Connect er i andoidappen på min telefon ser det ut som .
Får i allefall opp alle Google cast enhetene i huset.
Helt slik æ har forstått detMen Connect skal da vel være noe helt annet enn overføring via Cast? Med en ekte Connect-løsning etter samme mal som Spotify og TIDAL henter streameren musikken direkte fra nettet. Den skal ikke overføres via mobil enhet.
Det ser ut som du overfører via Airplay. Det er ikke en Connect-løsning.Slik ser det ut på iPad Vis vedlegget 1102724
Det ser slik ut, men er ikke det. Så slik ut på Tidal også, lurte lenge på det. Ser det på Dac at det ikke er det. Og høre det lett da AirPlay2 har kun 256AAC 16bit 44,1khz.Det ser ut som du overfører via Airplay. Det er ikke en Connect-løsning.
Det er sant.. og det kommer nokMen Connect skal da vel være noe helt annet enn overføring via Cast? Med en ekte Connect-løsning etter samme mal som Spotify og TIDAL henter streameren musikken direkte fra nettet. Den skal ikke overføres via mobil enhet.
På WiiM sitt forum har WiiM selv sagt at Qobuz Connect ikke kommer til Mini pga for svak hardware. Så det gir mening at du ikke finner demJa,finner tv men ikke mine 2 Wiim mini
Men du kan jo bruke Wiim-appen, da. Da får du tapsfi gjengivelse.Hmm,ser nå at en 24/192 låt spiller av med 900kbps 16bit/44,1khz i Wiimfarsken,spørs om det bare blir med prøveperioden da
skjønner ikke helt greia,Tidal og Spotify har jo fått det til å funke med Wiim mini
Gjør ikke noe at Q er fransk/europeisk heller. Ellers har du jo helt rett i det du skriver.Kan jo tillegge at jeg var ganske tidlig ute med Qobuz ved å benytte med av VPN tjeneste. Når Qobuz senere ble sluppet i Norge så hang jeg med en stund men valgte å si opp da jeg ikke var helt fornøyd med grensesnitt og musikkutvalg. Har samtidig alltid benyttet meg av Tidal men min misnøye med Tidal økte i takt med MQA utgivelsene deres og begeret mitt rant over da Tidal gikk ut med at dem kuttet ut MQA uten å e g e n t l i g gjøre det. I dag fremstår utvalget til Qobuz helt på høyde med Tidal og grensesnittet har blitt mye bedre.
Et viktig poeng til med Qobuz: Dem er den tjenesten som betaler mest til artistene som streames via dem:
Data fra januar 25:
Qobuz: 0,0136 USD pr stream
Tidal: 0,0077 USD pr stream
Spotify: 0,0029 USD pr stream
Youtube: 0,0027 pr stream
Det ser du på din historikk.Hvor mye/tid av et album må man lytte til for at det skal registreres som en gyldig lytting og derav medføre utbetaling til artisten?
Tidal er sakt opp her nå, kjøper så lite som mulig av ting i fra USAGjør ikke noe at Q er fransk/europeisk heller. Ellers har du jo helt rett i det du skriver.