Qobuz streaming tjeneste

Kommer du til å bli Qobuz kunde om det blir tilgjengelig i Norge?

  • Ja

    Stemmer: 160 78.8%
  • Nei

    Stemmer: 43 21.2%

  • Totalt antall stemmer
    203

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.717
    Antall liker
    7.843
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Var en ny Live-event for en ukes tid siden, kan ses her:

    Jobber fortsatt med Connect-løsning, samarbeider med flere produsenter. Blant annet Denon og Marantz nevnes spesifikt.

    IMG_4181.jpeg
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.412
    Antall liker
    1.298
    Sted
    Horten
    Og de uttalte vel at de også anbefalte folk å kontakte produsenten av "sitt" utstyr, for å ytre ønske om å støtte Qobuz Connect.
    Jo flere som ønsker en funksjon, jo større sjangs for at produsenten implementerer. :cool:
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.717
    Antall liker
    7.843
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Og de uttalte vel at de også anbefalte folk å kontakte produsenten av "sitt" utstyr, for å ytre ønske om å støtte Qobuz Connect.
    Jo flere som ønsker en funksjon, jo større sjangs for at produsenten implementerer. :cool:
    Sant, men de aller fleste produsenter vil vel ha en slik Connect-funksjon skulle jeg tro - er jo et bra sellingpoint 👍🏻
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.412
    Antall liker
    1.298
    Sted
    Horten
    Det koster en god del penger for en produsent å skulle implementere noe nytt som eks Qobuz Connect. Selve utviklingen, testing, lisenser++ driver store kostnader.
    Så blir jo denne investeringen sett opp imot om kundene ønsker/vil ha, og ev om det er betalingsvilje i kundegruppen, etc. Blir det volum/antall av dette eller er det nisje gruppe som er målgruppen, etc.
    Mange hensyn å ta.

    Men motivasjonen for å sette igang noe som helst for en produsent, starter med nettopp hva kundene ønsker. Enten å anta hva kundene ønsker eller få direkte tilbakemelding. :cool:
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.717
    Antall liker
    7.843
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Det koster en god del penger for en produsent å skulle implementere noe nytt som eks Qobuz Connect. Selve utviklingen, testing, lisenser++ driver store kostnader.
    Så blir jo denne investeringen sett opp imot om kundene ønsker/vil ha, og ev om det er betalingsvilje i kundegruppen, etc. Blir det volum/antall av dette eller er det nisje gruppe som er målgruppen, etc.
    Mange hensyn å ta.

    Men motivasjonen for å sette igang noe som helst for en produsent, starter med nettopp hva kundene ønsker. Enten å anta hva kundene ønsker eller få direkte tilbakemelding. :cool:
    Jada, for mindre produsenter er det kanskje noe å tenke på. Men for de store produsentene som omsetter for milliarder tror jeg det er en «no brainer» 🙂 til og med WiiM var tidlig ute og ønsket å bli en av de første 😊
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    2.513
    Her er det vel Qobuz som skal på ballen slik jeg ser det. Det blir håpløst å selge et produktet om hardware i markedet ikke støtter tjensten din. Med Spotify og Apple som eksempler på motsatte tenkesett.

    Nå har produsentene to måter å angripe støtte for Qobus m.flere. Langt de fleste tjenesteleverandører støtter allerede webstreaming og authetisering. Qobus har dog gjort dette litt klønete for programutviklere om de ønsker ta nytte av hele deres API ved at de stiller krav til at programmet sender brukerinfo tilbake til deres server. Som for lokalt sentralisert system som f.eks. LMS har gitt utfordringer gitt denne type streaming pr i dag for Qobus er distribuert ut til endpoint til selv håndtere webstream direkte.

    Eller man kan som produsent sitte på gjerdet og vente på at Qobus lager en connector som tar over brukerflaten i deres streamere. Siste har ulempen at man mister kontroll over unike egenskaper eget produkt har på brukersiden siden alt kontroll nå er prisgitt Qobus sine brukerflater. Eksempel på kan være manglede samkjøring av lokalt musikkbibliotek og Qobuz.
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.274
    Antall liker
    6.435
    Sted
    Under stjernene
    Beklager min uvitenhet.
    Men, hva er greia med Tidal og Qobuz Connect når man bruket Roon😊
    (Livstid abn. mars 2017)
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Beklager min uvitenhet.
    Men, hva er greia med Tidal og Qobuz Connect når man bruket Roon😊
    (Livstid abn. mars 2017)
    Ingen.
    Fordelen med connect løsningene er at du kan bruke tjenestenes app og ikke er avhengig av av streameren sin app. For å ta meg som eks. så har ikke min forsterker med innebygget streamer en app med støtte for streaming tjenester, men forsterkeren har støtte for Spotify connect som gjør at jeg kan bruke Spotify appen som fjernkontroll når jeg streamer Spotify premium. Uten bruk av roon så kan jeg ikke streame Tidal eller Qobuz direkte.
     

    Tunghørt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2017
    Innlegg
    135
    Antall liker
    154
    Sted
    Bodø
    Hei
    Til min store forskrekkelse trodde jeg at jeg hadde blåst en diskant i høyre høyttaler men alt annet låter ok.Har dere skuring dere også på idiot prayer av Nick Cave .Live plate se bilde.
    received_1053664742523051.jpeg
     

    Salamander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Innlegg
    698
    Antall liker
    1.012
    Sted
    Huset med epletrær
    Torget vurderinger
    5
    Hei
    Til min store forskrekkelse trodde jeg at jeg hadde blåst en diskant i høyre høyttaler men alt annet låter ok.Har dere skuring dere også på idiot prayer av Nick Cave .Live plate se bilde. Vis vedlegget 980813
    Nei, er du tunghørt?




    …uff, den var T E I T. Skylder på overload av medisterkaker og skumnisser🙃
    Hører ikke akkurat skuring, men det kan høres ut som om noen tramper takten i et betonggulv i et stort lokale eller noe? Tramp med ekko, som kanskje kan minne om sprak? Ihvertfall det eneste jeg kan spore.
     

    Tunghørt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2017
    Innlegg
    135
    Antall liker
    154
    Sted
    Bodø
    Nei, er du tunghørt?




    …uff, den var T E I T. Skylder på overload av medisterkaker og skumnisser🙃
    Hører ikke akkurat skuring, men det kan høres ut som om noen tramper takten i et betonggulv i et stort lokale eller noe? Tramp med ekko, som kanskje kan minne om sprak? Ihvertfall det eneste jeg kan spore.
    Sånn halveis tunghørt 😜 legger ved enn liten snutt hvor det kommer tydelig frem.
    https://youtube.com/shorts/_HTP5wC-y_k?si=9su9VG1PRViWP1qS
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.476
    Antall liker
    35.314
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Men har problemet noe med qobuz å gjøre?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.476
    Antall liker
    35.314
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hvilken utgave var det?
    Jeg hørte på 24bit 88khz utgaven på Qobuz med headsett og hørte ikke forvrengningen.
    Hørte igjen, det er ikke forvrenging - det er nok skoa som tramper i bakgrunnen - beklager. Den skurringen du har på youtube er ikke lik. Høres ut som det er noe feil med din (altså tunghørt) høyttaler egentlig.
     

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.888
    Antall liker
    1.465
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Hørte igjen, det er ikke forvrenging - det er nok skoa som tramper i bakgrunnen - beklager.
    Hørte du på youtube klippet så skjønner du fort hva som er "støyen".

    Jeg tror jeg ville restartet alle avspillingsenheter og hørt igjen.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    Tunghørt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2017
    Innlegg
    135
    Antall liker
    154
    Sted
    Bodø
    Hørte du på youtube klippet så skjønner du fort hva som er "støyen".

    Jeg tror jeg ville restartet alle avspillingsenheter og hørt igjen.
    Skal sjekke litt mer i morgen ,har en NAD M33 med hvor jeg kjøret en nye runde med Dirac kveden før. Har lest i denne tråen at det kan være noe issue med dirac og NAD med tanke på forvrenging på enkelte låter. https://www.audiosciencereview.com/...g-amplifier-review.17302/page-64#post-1396776

    Har også hørt litt forvrenging i låta Lost with out you av Freya Rindings. Låter litt mindre forvrengt i Qobuz
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.476
    Antall liker
    35.314
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Skal sjekke litt mer i morgen ,har en NAD M33 med hvor jeg kjøret en nye runde med Dirac kveden før. Har lest i denne tråen at det kan være noe issue med dirac og NAD med tanke på forvrenging på enkelte låter. https://www.audiosciencereview.com/...g-amplifier-review.17302/page-64#post-1396776

    Har også hørt litt forvrenging i låta Lost with out you av Freya Rindings. Låter litt mindre forvrengt i Qobuz
    Må i så fall være noe NAD feil. Bruker selv Dirac Live, har opplevd det problemet.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.431
    Antall liker
    1.981
    Torget vurderinger
    8
    Hei er det noen gratis måte og få mine Spotify spillelister over på Qobuz ?
     

    SiSt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2021
    Innlegg
    982
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Hamar
    Flere som sliter med at qobuz ikke klarer å spille av låter? Litt til og fra siden i går kveld rundt kl 19.

    Fra appen på iPhone.
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.412
    Antall liker
    1.298
    Sted
    Horten
    Nope, ingen problemer.
    Har fungert fint hele dagen her med windows client, også OK på clienten på Android her nå.
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.626
    Antall liker
    1.500
    Sted
    Sunndalsøra
    Bruker Qobuz bare på webleser nå, og har ingen probler nå. Har WiiM mini, men har problemer å få signalet inn på DAC'en (topping D90). Har gått gjennom hele igangkjøring igjen. Får ikke denne til å virke igjen. Toslink tilkobling lyser i begge ender :)
     

    SiSt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2021
    Innlegg
    982
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Hamar
    Bruker Qobuz bare på webleser nå, og har ingen probler nå. Har WiiM mini, men har problemer å få signalet inn på DAC'en (topping D90). Har gått gjennom hele igangkjøring igjen. Får ikke denne til å virke igjen. Toslink tilkobling lyser i begge ender :)
    Hm, problemet jeg opplever er nok et annet og knyttet til at appen virker å miste kontakt med server/biblioteket til Qobuz. Har hatt det både via dac/hpa på jobb og fra app til bluetoothørepropper.

    Funker nå da. 🤷‍♂️
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.431
    Antall liker
    1.981
    Torget vurderinger
    8
    Noen som vet om Qobuz kommer med Connect ? Kjører Wiim appen som skal være noe av det bedre men langt fra bra kontra Spotify og Tidal Connect
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.192
    Antall liker
    1.067
    Torget vurderinger
    1
    Noen som vet om Qobuz kommer med Connect ? Kjører Wiim appen som skal være noe av det bedre men langt fra bra kontra Spotify og Tidal Connect
    De har lovet det, men tidspunktet er meg bekjent uvisst.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn