Qobuz har kommet til Norge

Qobuz-2.jpg


På tirsdag formiddag fikk vi en pressemelding som fikk hjertet til å slå litt fortere. Den kanskje mest audiofile strømmetjenesten har endelig kommet til Norge, og alle audiofile hjerter gleder seg.

Da vi fikk pressemeldingen på tirsdag om at Qobuz endelig har kommet til Norge, hadde den en klar embargo til torsdag 15.4. kl. 13.00. Vi har som alltid i den type situasjoner forholdt oss lojalt til sperrefristen, men vi har registrert at mange medier har meldt denne nyheten allerede i et par dager. Nuvel…

Det som får hjertet til å gjøre et lite hopp samtidig som formiddagskaffen setter seg på tvers i halsen i det øyeblikket denne meldingen om Qobuz sin endelige ankomst ankommer innboksen, er at Qobuz tilbyr lossless HighRes, med de mulighetene dette gir. Vi har i likhet med mange andre vært positive til TIDAL sin støtte av MQA, som har gitt et alternativ til lossless 16/44,1.

Når nå Qobuz lanserer sin strømmetjeneste også i Norge som tilbyr lossless HighRes, er dette et nytt steg i hyggelig retning for oss som liker best mulig arbeidsvilkår for vårt kjære lydanlegg.....

Les hele nyhetsartikkelen om Qobuz i Norge hos Audiophile.no

Qobuz-4.jpg
 

Kommentarer

Fluefiskeren

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Innlegg
1.101
Antall liker
962
Sted
Kristiansand
Vis vedlegget 714691

På tirsdag formiddag fikk vi en pressemelding som fikk hjertet til å slå litt fortere. Den kanskje mest audiofile strømmetjenesten har endelig kommet til Norge, og alle audiofile hjerter gleder seg.

Da vi fikk pressemeldingen på tirsdag om at Qobuz endelig har kommet til Norge, hadde den en klar embargo til torsdag 15.4. kl. 13.00. Vi har som alltid i den type situasjoner forholdt oss lojalt til sperrefristen, men vi har registrert at mange medier har meldt denne nyheten allerede i et par dager. Nuvel…

Det som får hjertet til å gjøre et lite hopp samtidig som formiddagskaffen setter seg på tvers i halsen i det øyeblikket denne meldingen om Qobuz sin endelige ankomst ankommer innboksen, er at Qobuz tilbyr lossless HighRes, med de mulighetene dette gir. Vi har i likhet med mange andre vært positive til TIDAL sin støtte av MQA, som har gitt et alternativ til lossless 16/44,1.

Når nå Qobuz lanserer sin strømmetjeneste også i Norge som tilbyr lossless HighRes, er dette et nytt steg i hyggelig retning for oss som liker best mulig arbeidsvilkår for vårt kjære lydanlegg.....

Les hele nyhetsartikkelen om Qobuz i Norge hos Audiophile.no

Vis vedlegget 714692
Interessant å lese at Qobuz vil prioritere opp norsk metal ifbm lanseringen her til lands!
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.063
Antall liker
2.598
Kan være en mix av bra og dårlig. Det er plateselskapene som setter premissene for hvilken kvalitet filene skal ha, de må bare ta til takke med det de får.
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.246
Antall liker
1.152
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Interesant ! Dette må prøves men ryktet sier at det ikke er så mange norske artister her ? Hva med Bluesound Node 2 - vil denne fungere ?
 

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.186
Antall liker
1.055
Torget vurderinger
1
Interesant ! Dette må prøves men ryktet sier at det ikke er så mange norske artister her ?
For mitt vedkommende blir det nok aktuelt å ta en Ole Brum - Ja takk, begge deler. TIDAL og Qobuz
 

Motorhome

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.06.2018
Innlegg
1.590
Antall liker
1.443
Sted
Sunndalsøra
Jeg har foreløpig bare registrert meg i Qobuz. Så får jeg bare se hva som skjer videre 🙂
 

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
10.895
Antall liker
32.616
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
17
Jeg har allerede uttrykt min begeistring i andre tråder her . Qobuz låter bedre enn Tidal hi-fi i mine ører , selv på 44,1khz/16bit. Og med så mye hi-res materiale i tillegg var det ikke noe å tenke på. Har bestilt ett års abonnement og sagt opp Tidal.
 

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
2.914
Antall liker
575
Men hvordan uttales det? Det er mitt største hinder for å gå over. Har Roon levetidsabonnement, så dette kan bli bra!
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.246
Antall liker
1.152
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Jeg har allerede uttrykt min begeistring i andre tråder her . Qobuz låter bedre enn Tidal hi-fi i mine ører , selv på 44,1khz/16bit. Og med så mye hi-res materiale i tillegg var det ikke noe å tenke på. Har bestilt ett års abonnement og sagt opp Tidal.
Etter å ha lyttet en hel del i går og byttet frem og tilbake meller Qobuz og Tidal er jeg fulstendig enig. Ble mest MQA og Hires. Definitivt mer en en ny dame effekt spesielt der man kan hente Hires. Fungere og meget bra på mobil ute i felten og selv om det drar mer data.. Blir nok et bytte gitt (y)
 

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
954
Link til alle artikler
401
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
Apple Music mot Spotify – Stig Arne si dagbok for januar 2024

Apple Music mot Spotify – Stig Arne si dagbok for januar 2024

  • 6
Denne gongen er det strøymetenestene som får gjennomgå. Dei som alle nyttar, og som alle klagar på. For andre gong på rad skal eg koma attende til noko eg har lova å kome attende til. Sist var...
Fortsett
Audiophile.no
Minimesse hos Acoustic Tuning i Trondheim

Minimesse hos Acoustic Tuning i Trondheim

  • 0
Acoustic Tuning hadde invitert utvalgte kunder til en minimesse lørdag 27.1.23 i sine lokaler på Sorgenfri i Trondheim. Audiophile.no var til stede, og hadde et interessant og hyggelig møte med...
Fortsett
Audiophile.no
Klimax Solo 800 - ny flaggskipforsterker fra Linn

Klimax Solo 800 - ny flaggskipforsterker fra Linn

  • 3
Linn har lansert et monster av en effektforsterker. Si god morgen til Linn Klimax Solo 800. Linn har lenge hatt en velutviklet forsterkerserie på tre ulike nivåer, og med flere effektklasser i de...
Fortsett
Audiophile.no
"I DAG SPELAR DET GODT" – Stig Arne si dagbok desember 2023

"I DAG SPELAR DET GODT" – Stig Arne si dagbok desember 2023

  • 2
I dag spelar det godt, og det smakar godt. Litt om lyden frå stereoanlegga våre heilt generelt, ispedd litt psykologi; og resten av jolaølet. Du har sikkert erfart det sjølv. Einskilde dagar...
Fortsett
Audiophile.no
Galaxy Unpacked 2024 – AI is coming

Galaxy Unpacked 2024 – AI is coming

  • 0
Onsdag 17. januar hadde Samsung samlet over tre hundre personer i Colosseum kino. Og selvfølgelig var det den årlige lanseringen Galaxy Unpacked som var anledningen, overført Live fra San Jose i...
Fortsett
Audiophile.no
Augnestikkarar og jolaøl – Stig Arne si dagbok november 2023

Augnestikkarar og jolaøl – Stig Arne si dagbok november 2023

  • 0
For ein gongs skuld har eg helde lovnaden med å koma attende til noko eg har lovt tidlegare: Å samanlikna Dac-ane Audioquest Dragonfly Cobalt og Red. Og Cayin RU6. Og mengder med jolaøl, men det...
Fortsett
Topp Bunn