Digitale avspillere MQA Vil du ha 14 bits oppløsning dårligere lyd og dyrere produkter

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.111
    Antall liker
    9.221
    Torget vurderinger
    2
    Qobuz er jo veldig aktuell nå som den offisielt er tilgjengelig i Norge. See Qobuz trådene..folk savner å finne Album og norsk musikk. Det kan bli en showstopper for meg om det ikke blir bedre
    Jeg spiller kun hele album og spillelister er uinteressant og bare plunder for min del. Radiofunksjonen til Roon er OK spilleliste dog, siden den kan deaktiveres ved å velge «Play from here»
     
    Sist redigert:

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Jeg nærmer meg nå at jeg sier opp mitt mangeårige TIDAL abonnement. Noen som har et tips hva de ville gått for? Vi er en familie på 6 og jeg vil ha lossless pluss mange tilganger til en ok pris? Kanskje feil tråd?
    Jeg tenker det blir et familieabo på Spotify og et enkeltabo på Qobuz til meg selv. Spent på hva Spotify hi-fi vil innebære foresten.
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.595
    Antall liker
    3.143
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Noen som har sett på Youtube music? Jeg har ikke oversikt over filformater etc
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.671
    Antall liker
    5.096
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Hatt tidal siden de het wimp - tester qobuz nå, lukter overgang. Fikk overført alle albumene mine med ett tastetrykk.
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.916
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Noen som har sett på Youtube music? Jeg har ikke oversikt over filformater etc
    Jeg har YT Music, absolutt best utvalg av alle da du også kan streame audio fra videoarkivet. Finner omtrent «alt».

    Lydmessig er det dog noe dårligere, mye har lavere kvalitet enn Spotify.
     
    • Liker
    Reaksjoner: KMR

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.804
    Antall liker
    563
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Kan jo hende Spotify slenger seg på MQA de også? Da gjenstår (nesten) bare Qobus. Men tenker at om Q får godt innpass i Norge, vil de vel utvikle produktet til å omfatte mer norsk musikk. Kommer til å vurdere å bytte fra T til noe annet etterhvert, men ikke før alternativene er omtrent på høyde med nåværende T. Spot med hifi vil jo bli et bra alt, tipper jeg(om de holder seg unna MQA)
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.595
    Antall liker
    3.143
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Kan jo hende Spotify slenger seg på MQA de også? Da gjenstår (nesten) bare Qobus. Men tenker at om Q får godt innpass i Norge, vil de vel utvikle produktet til å omfatte mer norsk musikk. Kommer til å vurdere å bytte fra T til noe annet etterhvert, men ikke før alternativene er omtrent på høyde med nåværende T. Spot med hifi vil jo bli et bra alt, tipper jeg(om de holder seg unna MQA)
    MQA er årsaken til at jeg vil bort fra TIDAL. Gi meg lossless, verken mer eller mindre.

    det kan se ut som Qobus er det neste på sjekklista.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.866
    Antall liker
    8.153
    Torget vurderinger
    1
    Qobus kan nok med fordel sjekkes ut. Jeg er litt mer usikker på om innholdet på Tidal er tilgjengelig i samme grad hos Qobus. Det er uansett bra å ha konkurrerende alternativer.
     

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    675
    Antall liker
    319
    Torget vurderinger
    2
    Fikk endelig testet Cobuz mot TIDAL. Gjort det hjemme hos meg og hos en kjenning. Vi satte igjen med samme konklusjon. MQA gjør en del negativt med lyden. Tror TIDAL blir sagt opp for min del. Med MQA virket det som om det var mer støy av et eller annet slag. Enkelte lyder ble omentrent borte hos TIDAL. Med Qobuz var bassen strammere med flere detaljer. Lyden virket mindre imponerende på en måte, men samtidig mer ærlighet og med mer tilstedeværelse.
    Hadde ikke trodd at MQA gjorde så mye ugang. Håper på flere alternativer på strømmetjenester uten komprimering og MQA. Forstår bedre nå hvorfor enkelte artister ikke vil ha musikken sin hos TIDAL pga MQA. Håper det blir flere artister og ikke minst forbrukere som velger alternativet nå som vi har det.
     

    raw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.10.2015
    Innlegg
    430
    Antall liker
    608
    Sted
    Kristiansand
    Fikk endelig testet Cobuz mot TIDAL. Gjort det hjemme hos meg og hos en kjenning. Vi satte igjen med samme konklusjon. MQA gjør en del negativt med lyden. Tror TIDAL blir sagt opp for min del. Med MQA virket det som om det var mer støy av et eller annet slag. Enkelte lyder ble omentrent borte hos TIDAL. Med Qobuz var bassen strammere med flere detaljer. Lyden virket mindre imponerende på en måte, men samtidig mer ærlighet og med mer tilstedeværelse.
    Hadde ikke trodd at MQA gjorde så mye ugang. Håper på flere alternativer på strømmetjenester uten komprimering og MQA. Forstår bedre nå hvorfor enkelte artister ikke vil ha musikken sin hos TIDAL pga MQA. Håper det blir flere artister og ikke minst forbrukere som velger alternativet nå som vi har det.
    Må si meg enig med deg når du beskriver lytteinntrykkene dine. Sitter og sammenligner Tidal og Qobuz, og det er som om førstnevnte legger til noe, sminker brura... just sayin'... Mvh Jarl
     

    KMR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.09.2012
    Innlegg
    205
    Antall liker
    174
    Sted
    Fyresdal
    Torget vurderinger
    0
    Jeg har YT Music, absolutt best utvalg av alle da du også kan streame audio fra videoarkivet. Finner omtrent «alt».

    Lydmessig er det dog noe dårligere, mye har lavere kvalitet enn Spotify.
    Jeg har også youtube music nå, mye pga utvalg og reklamefri youtube i tillegg, jeg er tydeligvis ikke så sensetiv til dårlig kvalitet på musikken så syns det funker bra for meg 👍😁
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn