ProAc´s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • gs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    235
    Antall liker
    96
    Torget vurderinger
    4
    Apropos priser, det er vel kanskje ingen av oss som har betalt pris i følge prislista hos Lyric, eller?
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Da har jeg koblet til M800SE monoblokkene. Først må jeg si at de har helt nye rør. Jeg koblet de til noen gamle høyttalere, justerte bias og flyttet de over til D25.

    Jeg ble meget skuffet! Mye av den dype, gode bassen var borte og lyden var litt kald. Om dette skyldes nye rør eller om A-30 er så mye bedre vet jeg ikke.

    Igjen må jeg si at dette er det motsatte av hva jeg opplevde for et år siden. Da skiftet jeg fra Thule IA350 (som er en meget god og kraftig integrert forsterker) til rørmonoblokkene og jeg "gikk helt av skaftet". Hvorfor har jeg holdt på med Hi-Fi i 25+ år uten å prøve rør før nå tenkte jeg. Forbedringen var enorm. Den varme lyden med skikkelig driv i de nederste oktaver, som jeg savnet så mye på N803, kom (til en viss grad ihvertfall). Nå er det viden kjent at IA350+N803 er en dårlig kombinasjon, så dårlig at Hi-Fi Klubben fraråder folk å kjøpe begge hvsi de skal brukes sammen.

    Jeg skal la det stå og spille noen timer men det ligger an til at Tor får solgt A-30 nå!

    Noen som vil kjøpe M800SE? De har helt nytt rørsett til kr 3500 (kjøpt hos Motron i forige uke).

    Jeg kommer tilbake med mere senere.

    En av favorittlåtene mine som jeg benytter under testen er Stormy Monday fra Allman Brothers Band - At Fillmore East på SACD.

    OS
     

    Slinger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2002
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    4
    Da har jeg koblet til M800SE monoblokkene. Først må jeg si at de har helt nye rør. Jeg koblet de til noen gamle høyttalere, justerte bias og flyttet de over til D25.

    Jeg ble meget skuffet! Mye av den dype, gode bassen var borte og lyden var litt kald. Om dette skyldes nye rør eller om A-30 er så mye bedre vet jeg ikke.

    Jeg skal la det stå og spille noen timer men det ligger an til at Tor får solgt A-30 nå!

    Noen som vil kjøpe M800SE? De har helt nytt rørsett til kr 3500 (kjøpt hos Motron i forige uke).

    Jeg kommer tilbake med mere senere.

    En av favorittlåtene mine som jeg benytter under testen er Stormy Monday fra Allman Brothers Band - At Fillmore East på SACD.

    OS
    Hei Ole
    Trekker du ikke litt forhastede slutninger nå?

    Som jeg forstår på deg,så er både rørene i effektforsterkerene dine og høytalerene ikke i nærheten av å være innspilte?
    Og hva med A-30,er den innspilt?

    Jeg hadde tatt en ting av gangen,hadde jeg vært deg.
    Først finne en høytaler så passet deg og først når den og rørene var ferdig innspilt hadde jeg vurdert å gå videre.
     

    Fl.D.P

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.10.2006
    Innlegg
    91
    Antall liker
    7
    Syntes også at OS er noget hurtig til at dømme,at det inte dur...
    er jo knap nok kommet inden for døren !
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.277
    Antall liker
    3.324
    Torget vurderinger
    49
    En av favorittlåtene mine som jeg benytter under testen er Stormy Monday fra Allman Brothers Band - At Fillmore East på SACD.
    Ah denne er bra 8)
    Synes Eva Cassidy sin versjon også er dritbra.............
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Hei Ole
    Trekker du ikke litt forhastede slutninger nå?

    Som jeg forstår på deg,så er både rørene i effektforsterkerene dine og høytalerene ikke i nærheten av å være innspilte?
    Og hva med A-30,er den innspilt?

    Jeg hadde tatt en ting av gangen,hadde jeg vært deg.
    Først finne en høytaler så passet deg og først når den og rørene var ferdig innspilt hadde jeg vurdert å gå videre.
    Det er et par uheldige omstendigheter her. I forrige uke røk det ene røret i monoblokkene og jeg ble nødt å bestille nye. Røret røk samme dag som Proac ble sendt fra Oslo.

    Når det gjelder om Proac er innspilt eller ei er det lite jeg kan gjøre med det bortsett fra å spille på de så mye som mulig. De var helt nye når jeg fikk dem til lån i forrige uke og jeg skal returnere dem den kommende uke hvis jeg ikke skal ha de. Hvordan de kommer til å høre ut når de er innspilt greier jeg desverre ikke å forestille meg så jeg må basere valget mitt på det jeg hører nå.

    Ja, A-30 er innspillt.

    OS
     

    Rocco

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2005
    Innlegg
    207
    Antall liker
    0
    Som sagt tidligere, det kan ta mel. 4-6 mnd. før de høytalerne er ferdig innspillt.

    Så ta det med ro.

    Byttet diskantene i Proac Studio 3, og det tok 6 mnd. før de var skikkelig innspillt.

    Tor fikk "litt" dilla på Proac Future One, og måtte bytte bånddiskanten like før jeg kjøpte de, og ca. 6 mnd. tok det denne gangen også.

    Høytalere er det som er tregest når det gjelder innspillinger 8).



    Det er et par uheldige omstendigheter her. I forrige uke røk det ene røret i monoblokkene og jeg ble nødt å bestille nye. Røret røk samme dag som Proac ble sendt fra Oslo.

    Når det gjelder om Proac er innspilt eller ei er det lite jeg kan gjøre med det bortsett fra å spille på de så mye som mulig. De var helt nye når jeg fikk dem til lån i forrige uke og jeg skal returnere dem den kommende uke hvis jeg ikke skal ha de. Hvordan de kommer til å høre ut når de er innspilt greier jeg desverre ikke å forestille meg så jeg må basere valget mitt på det jeg hører nå.

    Ja, A-30 er innspillt.

    OS
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.277
    Antall liker
    3.324
    Torget vurderinger
    49
    Håpløst og bedømme D25 uinnspillt , så det var synd du ikke fikk et ferdig innspillt par .
    Det er meget stor forskjell på innspillt og uinnspillt .
    De er veldig "klemmte" i lyden før de har blitt banket skikkelig i flere uker .
     

    Slinger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2002
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    4
    Det er et par uheldige omstendigheter her. I forrige uke røk det ene røret i monoblokkene og jeg ble nødt å bestille nye. Røret røk samme dag som Proac ble sendt fra Oslo.

    Når det gjelder om Proac er innspilt eller ei er det lite jeg kan gjøre med det bortsett fra å spille på de så mye som mulig. De var helt nye når jeg fikk dem til lån i forrige uke og jeg skal returnere dem den kommende uke hvis jeg ikke skal ha de. Hvordan de kommer til å høre ut når de er innspilt greier jeg desverre ikke å forestille meg så jeg må basere valget mitt på det jeg hører nå.

    Ja, A-30 er innspillt.

    OS
    Synd med rørene ja,for da får du ikke hørt høytalerene på ditt vante anlegg!
    Da har du vært ekstra uheldig.

    Det er et gammelt triks med å sende en kunde nye høytalere på hjemlån,i håp at kunden skal kjøpe de.
    Og er kunden misfornøyd,så går det an å argumentere med at høytalerene ikke er innspilt!
    Jeg sier ikke at det er det som er gjort i dette tilfelle,men metoden er ikke helt ukjent.

    Men siden A-30 er innspilt så har du i det minste fjernet en mulig forvirrende kilde. ;D
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.277
    Antall liker
    3.324
    Torget vurderinger
    49
    Da bør det jo kunne gå an å ha dem hjemme til de er innspillt .
    Er man ikke fornøyd når selgeren ber om å få dem tilbake , kjøper man dem selvsagt ikke samme hvor uinnspillte de er IMO .
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har fått tilbud om å få heve kjøpet innen 3 mnd (tror jeg det var) hvis jeg kjøper de nå. Det er jo en mulighet.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Det er et godt tilbud, i så fall. Men, mye har nok bedret seg innen den tid ;)

    Jeg har fått tilbud om å få heve kjøpet innen 3 mnd (tror jeg det var) hvis jeg kjøper de nå. Det er jo en mulighet.
     

    Fl.D.P

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.10.2006
    Innlegg
    91
    Antall liker
    7
    Det lyder jo som en ganske god mulighed i mine øre.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.277
    Antall liker
    3.324
    Torget vurderinger
    49
    Jeg har fått tilbud om å få heve kjøpet innen 3 mnd (tror jeg det var) hvis jeg kjøper de nå. Det er jo en mulighet.
    Hvis du får pengene igjen ja ,hvis ikke hmmmmmmmmm skeptisk .
    Er temmelig sikker på at D25'ene vil bedre seg betraktelig ,men det er utrolig frustrerende å måtte vente på godlyd .
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    En liten oppdatering. Etter intens lytting til D25 i snart to uker har jeg bestemt meg for å gå for de nye D28. D28 er en oppgradering av D25 og vil etter hvert erstatte den. De kommer inn i februar og jeg låner D25 i mellomtiden.

    Har også problemer med å levere tilbake Accuphase A-30. Det er en vanvittig bra forsterker!

    OS
     

    Fl.D.P

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.10.2006
    Innlegg
    91
    Antall liker
    7
    En liten oppdatering. Etter intens lytting til D25 i snart to uker har jeg bestemt meg for å gå for de nye D28. D28 er en oppgradering av D25 og vil etter hvert erstatte den. De kommer inn i februar og jeg låner D25 i mellomtiden.

    Hej OS... :)
    Det lyder rigtigt spænende med D28,og jeg glæder mig til at høre om dine indtryk når de kommer til dig.

    Ligesom det vil være spænende at høre om udviklingen på lyden i D25..

    Hej fra
    Flemming
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Bare oppl.

    Pratet med Tor (Lyric) i dag og fikk vite at Proac D28 kommer i begynnelsen av neste år,og vil ligge på 39990kr.
    Håper og tror den vil bli en killer for mange av konkurentene.
    Mulig dette er gammelt nytt,men nå er det bekreftet.
     

    Slinger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2002
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    4
    En liten oppdatering. Etter intens lytting til D25 i snart to uker har jeg bestemt meg for å gå for de nye D28. D28 er en oppgradering av D25 og vil etter hvert erstatte den. De kommer inn i februar og jeg låner D25 i mellomtiden.

    Har også problemer med å lever tilbake Accuphase A-30. Det er en vanvittig bra forsterker!

    OS
    Det var hyggelig å høre.
    Så høytalerene har begynt å løsne,tydeligvis... ;D
    D28 bør være enda bedre og de er visst litt større og har mer innvendig volum som bør borge godt for dypbassen.
     

    Slinger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2002
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    4
    Bare oppl.

    Pratet med Tor (Lyric) i dag og fikk vite at Proac D28 kommer i begynnelsen av neste år,og vil ligge på 39990kr.
    Håper og tror den vil bli en killer for mange av konkurentene.
    Mulig dette er gammelt nytt,men nå er det bekreftet.
    Ny modell og så senker Lyric prisen i forhold til den gamle!
    Er han syk! ;)

    Men nå trenger nå Proac en pris-senking generelt også,jeg synes vel de er litt i dyreste laget.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.277
    Antall liker
    3.324
    Torget vurderinger
    49
    Har testet ProAc D25 opp mot Audiovector Mi3 Avantgarde til 38000,- , som er Lyd og Bilde sin referanse høytaler i prisklassen . På mitt oppsett ,den gang bestående av Accuphase ,var D25 å foretrekke .
    Hvorfor ? Jo fordi det hørtes ut som musikk når den spillte ,mens det hørtes ut som hifi nå Audiovector spillte IMO .

    Ser D28 blir litt dyrere enn D25 i England , så det er jo utrolig sterkt hvis Lyric faktisk setter ned prisen :eek:
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.277
    Antall liker
    3.324
    Torget vurderinger
    49
    En liten oppdatering. Etter intens lytting til D25 i snart to uker har jeg bestemt meg for å gå for de nye D28. D28 er en oppgradering av D25 og vil etter hvert erstatte den. De kommer inn i februar og jeg låner D25 i mellomtiden.

    Har også problemer med å levere tilbake Accuphase A-30. Det er en vanvittig bra forsterker!

    OS

    Føler du lyden har forbedret seg ?

    Tipper A30 er en digg forsterker , har selv sikklet på denne ;)

    Tar meg selv i å savne Accuphase til tider ,det er noen fantastisk musikalske forsterkere , og byggekvaliteten er noe av det beste som finnes .
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Føler du lyden har forbedret seg ?

    Tipper A30 er en digg forsterker , har selv sikklet på denne  ;)

    Tar meg selv i å savne Accuphase til tider ,det er noen fantastisk musikalske forsterkere , og byggekvaliteten er noe av det beste som finnes .
    Ja det har bedret seg betraktelig!

    Ja A-30 er vanvittig bra! Jeg har byttet mange forsterkere opp igjennom tidene (Nikko, Adyton, Sonotron, EC AW-100, Thule, Harman Kardon, Denon,...) men har aldri hørt så stor forskjell når jeg har byttet før.

    Når det er sagt må jeg repetere det jeg sa ovenfor at mine M800SE har nye rør og jeg for ett år siden var helt solgt når jeg byttet fra Thule til dem!

    OS
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Du får vente et par mnd. til, da kommer klangen også ;D.

    Som sagt før, ett par mnd. innspillingstid tar det før de fleste Proac er innspillt, men det spørs jo hvor mye du spiller hver dag.



    Ja det har bedret seg betraktelig!

    Ja A-30 er vanvittig bra! Jeg har byttet mange forsterkere opp igjennom tidene (Nikko, Adyton, Sonotron, EC AW-100, Thule, Harman Kardon, Denon,...) men har aldri hørt så stor forskjell når jeg har byttet før.

    Når det er sagt må jeg repetere det jeg sa ovenfor at mine M800SE har nye rør og jeg for ett år siden var helt solgt når jeg byttet fra Thule til dem!

    OS
     

    Lexluthor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    519
    Antall liker
    51
    Torget vurderinger
    2
    ...... jeg syns kabinettene ser veldig hjemmelaget ut i forhold til f.eks B&W Nautilus 803 (som jeg hadde før) og Dali Helicon 800W (som jeg også vurderer). Begge de to sistnevnte høyttalerne er i samme prisklasse som D25 og de oser av kvalitet. Det andre er "brukermanualen" som er noe av det kjipeste jeg har sett. F.eks står det ikke tekniske data eller anbefalt forsterkereffekt.
    Hjemmelagd?? Både mine Response 2.5 og D38 har meget høy byggekvalitet - og jeg synes de er noe av de peneste høyttalere man kan ha i en stue. Anbefalt forsterkereffekt står skrevet bakpå høyttalerne. Jeg hadde en artig opplevelse da jeg kjøpte Response 2.5 - de var ikke innspilt og jeg lånte en REL subwoofer for å hjelpe på - heldigvis fikk jeg aldri til å integrere den i lydbildet så jeg leverte den tilbake. Etter ca. 6 mnd. spilte Response 2.5 kjellerdypt alene - og jo det er energi ned mot 20 Hz. Det samme gjelder D38. Det er ikke tilvenning og det må være mulig å måle denne endringen som er så hørbar.
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Ny modell og så senker Lyric prisen i forhold til den gamle!
    Er han syk! ;)

    Det er jo en kjent sak at Lyric's prislister har vært sterkt misvisende. Kanskje Tor bare har endret prispolitikk og laget en mer realistisk prisliste. Men med mindre sjanse for pruting..

    Nå dumper han jo prisen på D25 til godt under 30000, så muligheten for et go'kjøp er absolutt til stede!

    Personlig venter jeg heller til D28 kommer. ProAc skifter nok ikke modell uten en god grunn.


    mvh
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.336
    Antall liker
    3.527
    Torget vurderinger
    4
    Er i ferd med å bestille meg ett par nye proac nå :)
    Sjekker ut den dealen med å låne D25 til D28 kommer.
    Gleder meg til å få Proac i hus igjen :D
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Er i ferd med å bestille meg ett par nye proac nå :)
    Sjekker ut den dealen med å låne D25 til D28 kommer.
    Gleder meg til å få Proac i hus igjen :D
    Om du får denne dealen vet jeg ikke. Jeg har handlet for over 100K i Accuphase hos Lyric i høst også og over 50K i fjor:)

    Dessuten avhenger det av at de har D25 inne.

    OS
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.336
    Antall liker
    3.527
    Torget vurderinger
    4
    Det er sant vi får se hva det blir til :)
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.277
    Antall liker
    3.324
    Torget vurderinger
    49
    Det er jo en kjent sak at Lyric's prislister har vært sterkt misvisende. Kanskje Tor bare har endret prispolitikk og laget en mer realistisk prisliste. Men med mindre sjanse for pruting..

    Nå dumper han jo prisen på D25 til godt under 30000, så muligheten for et go'kjøp er absolutt til stede!

    Personlig venter jeg heller til D28 kommer. ProAc skifter nok ikke modell uten en god grunn.


    mvh
    Tror nok prisene er i endring ,ikke så lett og prute (mye)nå etter at de fleste priser er justert .
    Når det er sagt har Lyric mange priser som er meget konkuransedyktige ,bla Cary 303/300 til 29k ,denne koster 4000cowboy penger i USA .
    30k for D25 er nok en pris som reflekterer at en ny modell er på vei ;)
    Ikke lett og selge forrige modell for mer enn den nye og forfinede/forbedrede versjonen ;D
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.277
    Antall liker
    3.324
    Torget vurderinger
    49
    OS .
    Hva med en liten bilde oppdatering av anlegget ditt :)
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    OS .
    Hva med en liten bilde oppdatering av anlegget ditt  :)
    Har litt dårlige lysforhold i kjellerstua. Først et nærbilde av Accuphase:



    Under til venstre Accuphase C-2000 forforsterker, til høyre Accuphase DP-78 SACD/CD spiller og på toppen Accuphase A-30 30W klasse A effektforsterker. Hjemmelaget strereobenk.

    Så et bilde litt lengre unna:



    I hjørnene skimtes mine hjemmelagde bassfeller. Nettablene er også hjemmelagde:

     

    Fl.D.P

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.10.2006
    Innlegg
    91
    Antall liker
    7
    Hei OS.
    Det ser jo superflot ud.... :))

    men er det klinker/fliser du har på gulvet ??
    og gir det ikke problemer med akustikken , eller dæmper trævæggene så meget at det ikke gør noget ??
     

    Lexluthor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    519
    Antall liker
    51
    Torget vurderinger
    2
    Har litt dårlige lysforhold i kjellerstua. Først et nærbilde av Accuphase:
    Det så jo kjempelekkert ut :D Det er nok ikke vanskelig å bruke mange kvelder her...

    Har du prøvd å kjøre DP-78 rett i effektforstrekeren? Kunne vært artig å høre om hvordan det fungerer.

    Jeg vil sterkt anbefale deg å kutte ut spikes'ene på ProAc og bruke skumputer som du får kjøpt hos Eltek. Det demper og isolerer bedre.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.336
    Antall liker
    3.527
    Torget vurderinger
    4
    OS, Hvordan er det å drive D25 med kun 30 kvalitetswatt ? Går det greit siden det er klasse A ?
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Det så jo kjempelekkert ut :D Det er nok ikke vanskelig å bruke mange kvelder her...

    Har du prøvd å kjøre DP-78 rett i effektforstrekeren? Kunne vært artig å høre om hvordan det fungerer.

    Jeg vil sterkt anbefale deg å kutte ut spikes'ene på ProAc og bruke skumputer som du får kjøpt hos Eltek. Det demper og isolerer bedre.
    Har ikke forsøkt med DP-78 rett i effektforsterker men det fungerer nok.

    Takker for tipset ang. spikes.

    OS
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    OS, Hvordan er det å drive D25 med kun 30 kvalitetswatt ? Går det greit siden det er klasse A ?
    Det går meget bra! Jeg spiller vanligvis ikke så høyt at 30W er noe problem. Men som vanlig med klasse a høres den mye kraftigere ut enn 30W.

    OS
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Hei OS.
    Det ser jo superflot ud.... :))

    men er det klinker/fliser du har på gulvet ??
    og gir det ikke problemer med akustikken , eller dæmper trævæggene så meget at det ikke gør noget ??
    Det er fliser på gulvet ja. Akkustikken er bra den men kan nok bli bedre. Jeg har et tykt teppe med dempemateriale bak på hver sidevegg som ikke syns på bildet.

    Jeg planlegger å bytte ut taketplatene med mere akustikkvennlige plater i løpet av vinteren.

    OS
     

    Fl.D.P

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.10.2006
    Innlegg
    91
    Antall liker
    7
    Det er fliser på gulvet ja. Akkustikken er bra den men kan nok bli bedre. Jeg har et tykt teppe med dempemateriale bak på hver sidevegg som ikke syns på bildet.

    Jeg planlegger å bytte ut taketplatene med mere akustikkvennlige plater i løpet av vinteren.

    OS

    Hei OS :)

    Ok med at udskifte taketplatene...det blir så spænende at høre om hvilken forbedring det gir i dit lydbillede,er jo vældig nysgerrig også at høre om når du får dine D28.
    Idet jeg selv påtænker at udskifte min højtalere til noget bedre......problemet mit er at de inte kan stå tættere end 40cm til bagvæggen :'(

    Flemming
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    problemet mit er at de inte kan stå tættere end 40cm til bagvæggen :'(

    Flemming
    Er det et problem? Mine står nesten en meter fra bakveggen!

    OS
     

    Fl.D.P

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.10.2006
    Innlegg
    91
    Antall liker
    7
    Er det et problem? Mine står nesten en meter fra bakveggen!

    OS
    Hei OS

    Normalt siger man at højtalere bør står med mindst 1mtr til bagvæggen for at bassen ikke bliver mudret.....men kan forstå på de forskellige indlæg at dette nok ikke er så stort et problem med ProAc,og at de større modeller skulle være nemmere at få til at spille godt i mindre rum.?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn