ProAc´s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
     De fikk ikke så veldig god kritikk i Stereophile...
    http://www.stereophile.com/floorloudspeakers/1000proac/index.html[/url]
    Å? Står det noe mellom linjene jeg ikke fikk med meg. Jeg leste dette som en meget bra anmeldelse....
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Ja, alt kan jo tolkes forskjellig, og han likte jo bare all den tiden han lyttet til de ::).

    Tror nok han mente noe ironisk i utsagnet sitt, men uansett kjøper ny forsterker her, og beholder Proac Future One en stund til.

    Den nye forsterkeren blir 3 ganger så dyr som Krell 400 XI ( i USA og Storbritania), og dobbler glatt prisen her i Noreg.

    Skal komme tilbake til merke og en utfyllende "test" etter helgen, HVIS HI FI HUSET I BÆRUM HAR DEN INNE, OG DET REGNES DET MED, så blir litt opptatt ;D.





    Å? Står det noe mellom linjene jeg ikke fikk med meg. Jeg leste dette som en meget bra anmeldelse....
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.327
    Antall liker
    3.504
    Torget vurderinger
    4
    Nå skal ett par D38 være i boks, bare snakk om å få dem fraktet :D Må si jeg gelder meg til å få Proac i hus igjen :)
     

    Fl.D.P

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.10.2006
    Innlegg
    91
    Antall liker
    7
    Nå skal ett par D38 være i boks, bare snakk om å få dem fraktet :D Må si jeg gelder meg til å få Proac i hus igjen :)
    Da må du jo gi en rapport på lyden,når de er i hus.....og måske nogen billede af boxene og højtalerne når de er pakket ud....
    Hvilken kabling bruger du ??
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.327
    Antall liker
    3.504
    Torget vurderinger
    4
    Da må du jo gi en rapport på lyden,når de er i hus.....og måske nogen billede af boxene og højtalerne når de er pakket ud....
    Hvilken kabling bruger du ??
    Jeg bruker rene biwire sølvkabler laget av en danske som jeg ikke husker navnet på ??? Har sølv mellom HT og forsterker også. CD spiller er EMCmkII mens det svake ledded nok blir Hegel H200 integrert forsterker. Så den blir nok ny integrert i løpet av våren.
     

    Fl.D.P

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.10.2006
    Innlegg
    91
    Antall liker
    7
    Mon det kunne være Bertram kabler ??

    Er selv ved at overveje at skifte min højtalerkabler Mit Terminator 2 til nogen Silversonic Q10,da de har fået meget flotte anmeldelser i forhold til prisen på dem.....
    Ja syntes der trænger til at ske noget nyt,og højtalerskift blir ikke lige om hjørnet da ProAc D38 er en forholdsvis dyr højtaler.Omend den lyder godt(har desværre kun hørt ProAc 3.8)Men mindes dem som utroligt flotte i lyden.
     

    Rocco

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2005
    Innlegg
    207
    Antall liker
    0
    Pratet med "flinkgutt" i stad, og Chapter Precise var den forsterkeren han letet etter, og skal ikke ta fra han testen, så regner med at den kommer senere, men 8) 8) 8) 8).



    Chapter ?

    ;D
     

    Rocco

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2005
    Innlegg
    207
    Antall liker
    0
    Det spørs om ikke Proacene forsvinner, og som dere kanskje har forstått nå, så er Rocco og Flinkgutt en og samme person, men en Proac venn vil "vi" alltid være, og mange tusen timer med velvære har vi hatt sammen.

    ;D ::) 8) :eek:.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Og trådstarter og jeg (tvillingbroren 8)) vil alltid være ProAc fan også.




    "De kommer alltid tilbake" som en skrev tidligere :)!
     
    B

    bamsemann

    Gjest
    Hvorfor kjøpe Proac når det finns Dynaudio.. ;D

    bamsemann.. :)
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Fordi Dynaudio lyder ikke så godt som ProAc gør  ;)
    Kors på halsen ;)

    dessuten skrives Proac slik; ProAc..

    og dere har ikke noen vennetråd.. blæda..
     
    B

    bamsemann

    Gjest
    Proac er faktisk noe billig vræl i forhold til Dynaudio, selv om de har prisa dem skyhøyt.... :eek:

    bamsemann.. :)
     

    Fl.D.P

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.10.2006
    Innlegg
    91
    Antall liker
    7
    Proac er faktisk noe billig vræl i forhold til Dynaudio, selv om de har prisa dem skyhøyt.... :eek:

    bamsemann.. :)
    ;D Det var jo dejligt at høre,og forstår så godt du har valgt Dynaudio bamsemann....
    held og lykke til dig med dine Dynaudio. ;)
     
    B

    bamsemann

    Gjest
    Proac er bra de.. :D

    Jeg har jo eid både 1s og 2s.. :eek:

    bamsemann.. :)
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Proac er bra de..  :D

    Jeg har jo eid både 1s og 2s..  :eek:

    bamsemann.. :)
    Vi kunne ha demonstret Dynaudio Focus 220 mot ProAc D15. Jeg temmelig sikker på at de aller fleste ville ha valgt ProAc. De har mye bedre gjennomsiktighet og dynamikk og har i tillegg mye av de samme kvaliteter (minst!).
    Mot Contour 3.4 er jeg mere i tvil om resultatet (ikke personlig valg så klart). Men mot D25?
     
    B

    bamsemann

    Gjest
    Da har du nok ikke hørt en godt innspillt dynaudio under ordna forhold Lyngen..

    Det er netopp gjennomsiktighet som er deres store force sammen med kropp varme dynamikk delikatesse finesse og oppløsning.

    Jeg har hørt Proac D15 flere ganger, dog i butikk med div elektronikk, og de har ikke akkurat imponert, de har spillt greit.

    Nei gi meg Dynaudio takk, så kan dere bruke Proac, som er en god høyttaler.. :D

    bamsemann.. :)
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    Ja etter jeg fikk ProAc i hus tror jeg neppe jeg bytter igjen ,det er de beste høytalerne jeg har hatt . er jo en ren nytelse å høre på  ;D
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Har egentlig ingen kommentar, men etter at Krell 400 XI forsvant, og Chapter Precise overtok plassen, så er plutselig bassen kommet tilbake, og Proac Future One blomstrer som aldri før, så det var "kun" bedre elektronikk som skulle til, men litt tidlig er det, og kun etter en dag kan man vel ikke utale seg noe nevneverdig, men uansett "FORNØYD" så langt.



    Ja etter jeg fikk ProAc i hus tror jeg neppe jeg bytter igjen ,det er de beste høytalerne jeg har hatt . er jo en ren nytelse å høre på  ;D
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.276
    Antall liker
    3.317
    Torget vurderinger
    49
    Proac er faktisk noe billig vræl i forhold til Dynaudio, selv om de har prisa dem skyhøyt.... :eek:

    bamsemann.. :)
    Ikke fortvil Bamsemann ,du kan godt få være med i klubben ;D ;D ;D

    Har selv aldri hørt Dynaudio ,men det er sikkert greie høytalere til prisen .
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Var på nippet til å bestille nye høyttalere for kort tid siden, men så dukket det opp et veldig bra kjøp på en brukt CD-spiller. Så jeg slo til på det istedet.

    Denne spilleren har en utsalgspris på mer enn 3X veil-vill-ledende pris på D15.

    Og vips, har jeg fått "nye" høyttalere, som spiller større, mer detaljert og med større autoritet og bass enn før... :D Ikke nok med det; dette billige "vrælet" spiller nå høyere og mer uanstrengt enn tidligere.

    Med ProAc er det tydeligvis viktig at kilde/forsterkeri er 100%.

    PS..Var forresten i kontakt med Mr. Tyler ang. etterstramming av skruene rundt elementene, svaret var enkelt og greit: la vær!

    mvh
     

    Lexluthor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    519
    Antall liker
    51
    Torget vurderinger
    2
    PS..Var forresten i kontakt med Mr. Tyler ang. etterstramming av skruene rundt elementene, svaret var enkelt og greit: la vær!
    mvh
    Jeg skjønner godt at S. Taylor ikke ser noen grunn til å fikle med høyttaleren "hans" og den vanligste feilen er jo å skru altfor hardt, men det skader ikke å etterstramme torxskruene "fingerstramt". Det som i midlertid burde etterstrammes er kontraskruene på Mitchell-terminalene som ofte er alfor løst slik at hele terminalen roterer på delefilterprintet når man strammer til. For å komme til kontraskruen så må jo bassen ut. Dersom man bruker bananplugger så er jo ikke det noe problem (men gafler er nå best og gir størst kontaktflate)....
     

    hbj001

    Medlem
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    24
    Antall liker
    0
    Sted
    Bekkestua
    Skulle ønske jeg hadde oppdaget dette innlegget tidligere, for 22 sider (!) blir akkurat nå litt for mye og pløye igjennom!!

    Jeg har ProAc D25 og cary SLI-80 integrert rørforsterker. Er meget fornøyd med denne kombinasjonen. Sliter litt med akustikk i rommet, så føler jeg ikke helt har fått med meg potensialet i dette oppsettet. Flytter om et halvt år, så regner med det blir orden i sakene da!

    Signalkilde er cary DVD-6. Hadde tidligere Primare sin toppspiller D30 (cd). Byttet denne mot cary sin dvd-spiller som ligger omtrent i samme prisklasse. Opplevde at cary'en spilte bedre på mange områder!
    Kabling er for tiden Nordost Blue Heaven, både som signal og ut til høyttaler. Blir røroppgradering på forsterkeren etter nyttår!

    Mvh Harald
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.276
    Antall liker
    3.317
    Torget vurderinger
    49
    Skulle ønske jeg hadde oppdaget dette innlegget tidligere, for 22 sider (!) blir akkurat nå litt for mye og pløye igjennom!!

    Jeg har ProAc D25 og cary SLI-80 integrert rørforsterker. Er meget fornøyd med denne kombinasjonen. Sliter litt med akustikk i rommet, så føler jeg ikke helt har fått med meg potensialet i dette oppsettet. Flytter om et halvt år, så regner med det blir orden i sakene da!

    Signalkilde er cary DVD-6. Hadde tidligere Primare sin toppspiller D30 (cd). Byttet denne mot cary sin dvd-spiller som ligger omtrent i samme prisklasse. Opplevde at cary'en spilte bedre på mange områder!
    Kabling er for tiden Nordost Blue Heaven, både som signal og ut til høyttaler. Blir røroppgradering på forsterkeren etter nyttår!

    Mvh Harald
    Velkommen Harald :)
    D25 og Cary rør må jo bare låte bra .
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Var på nippet til å bestille nye høyttalere for kort tid siden, men så dukket det opp et veldig bra kjøp på en brukt CD-spiller. Så jeg slo til på det istedet.

    Denne spilleren har en utsalgspris på mer enn 3X veil-vill-ledende pris på D15.

    Og vips, har jeg fått "nye" høyttalere, som spiller større, mer detaljert og med større autoritet og bass enn før... :D Ikke nok med det; dette billige "vrælet" spiller nå høyere og mer uanstrengt enn tidligere.

    Med ProAc er det tydeligvis viktig at kilde/forsterkeri er 100%.

    PS..Var forresten i kontakt med Mr. Tyler ang. etterstramming av skruene rundt elementene, svaret var enkelt og greit: la vær!

    mvh
    Gratulerer Costello!

    Du har sikker skrevet om dette tidligere men kan du fortelle hva du har testet med D15 og erferinger med disse?
    Neste år er mitt mål å finne potensialet med spiller/forsterker til omtrent samme pris som D15.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Skulle ønske jeg hadde oppdaget dette innlegget tidligere, for 22 sider (!) blir akkurat nå litt for mye og pløye igjennom!!

    Jeg har ProAc D25 og cary SLI-80 integrert rørforsterker. Er meget fornøyd med denne kombinasjonen. Sliter litt med akustikk i rommet, så føler jeg ikke helt har fått med meg potensialet i dette oppsettet. Flytter om et halvt år, så regner med det blir orden i sakene da!

    Signalkilde er cary DVD-6. Hadde tidligere Primare sin toppspiller D30 (cd). Byttet denne mot cary sin dvd-spiller som ligger omtrent i samme prisklasse. Opplevde at cary'en spilte bedre på mange områder!
    Kabling er for tiden Nordost Blue Heaven, både som signal og ut til høyttaler. Blir røroppgradering på forsterkeren etter nyttår!

    Mvh Harald
    Bedre sent enn aldri :)

    Samme spørsmål til deg; Hva har du testet/hørt med dem?
     

    hbj001

    Medlem
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    24
    Antall liker
    0
    Sted
    Bekkestua
    E.I.A: takker for velkomsthilsen! D25 og rør er veldig bra. Ble hekta på kombinasjonen da jeg var innom Lyric for halvannet år siden ;D

    Lyngen: Da jeg kjøpte D25'en i 2003 for hadde jeg Primare sin integrerte 100 watter A30.1 samt Primare sin cd spiller D30.2. Dette låt bra, men manglet den varme mellomtonen som jeg fikk med rør.

    Jeg kjøpte deretter cary sli-80 (integrert rør) og cary dvd-6. Har hatt denne kombinasjonen i ca halvannet år.
    Hadde forsterkeren på service for en måned siden, og fikk i den sammenhengen låne med meg Creek A50i. Overraskende bra forsterker. Liten og lett, men med overraskende bra lyd! Manglet nok endel på bassen og mellomtonen i forhold til rørforsterkeren. Men selv om A50 er som navnet tilsier, en 50 watter (transistor), ble det likevel skikkelig trøkk i ProAc'ene.

    Står forresten en utfyllende test av Creec'en i Fidelity. Det er overraskende bra lyd for pengene i den forsterkeren! (pris ca 6000,-)

    Er som tidligere nevnt plaget med noe akustikk, så har derfor ikke fått testet ut så mye enda. Har bevisst unngått kabel- og rørbytte frem til jeg får bedre demping i stua!
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer Costello!

    Du har sikker skrevet om dette tidligere men kan du fortelle hva du har testet med D15 og erferinger med disse?
    Neste år er mitt mål å finne potensialet med spiller/forsterker til omtrent samme pris som D15.
    Vanskelig å gi råd, men en ting er helt sikkert, IKKE spar på noe når det gjelder kilde/CD-spiller. D15 spiller jo bra uansett, selv på forholdsvis rimelig elektronikk. Men du verden så mye de har å gå på!

    Skal du skaffe deg noe til omtrent samme pris som D15, vil jeg anbefale bruktbørsen. Men det er vanskelig å sette sammen anlegg med synergi, sånn uten videre.

    Det er jo dette som er så positivt med Naim. Følger deres anbefalte systemer og får lydnirvana.. ;D

    mvh
     

    Fl.D.P

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.10.2006
    Innlegg
    91
    Antall liker
    7
    Er der nogen bud på hvad en D15 bør koste som brugt ( 4år ) ??
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Rundt omkring 12.000.- - 14.000.- n.kr., men det spørs litt på hvilket "treslag" som er benyttet, er det ebony eye mapple kan det legges på 4.000.- - 6.000.- n.kr.

    Det spørs vel også om de er strøkne ellers :p.



    Er der nogen bud på hvad en D15 bør koste som brugt ( 4år )  ??
     

    Fl.D.P

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.10.2006
    Innlegg
    91
    Antall liker
    7
    Hej flinkgutt
    Har set en annonce,hvor de er i kirsebær og til prisen 12.500 D.Kr

    Og her forstår jeg så ikke lige Norsk strøkne??? hvad betyder det ??
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    Hei vet dere om noen så kunne tenke seg proAc d 100 så hyl ut ,har et sett til ca halv pris ca et halvt år gamle . ebony bird  eye mapple . rå høytaler ;D ;D ;D
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Det høres ut som en fornuftig pris.

    Med strøkne, ville nok en annen betegnelse vært feilfrie/uten feil, eller som nye.



    Hej flinkgutt
    Har set en annonce,hvor de er i kirsebær og til prisen 12.500 D.Kr

    Og her forstår jeg så ikke lige Norsk   strøkne??? hvad betyder det ??
     

    monosapiens

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2005
    Innlegg
    334
    Antall liker
    0
    D100 , ja takk  ;D

    Var innom på Lyric og hørte på d38 m/en cary rør forforsterker og Jeffrowland effektforsterker.
    Skal si det låt ja  ;) :D

    Jeg har lest det her og Tor sa også at det var mer å hente mellem d38 og d80 enn mellom d-25 og d38.
    Så da ble jeg liksom litt usikker,syns at d38 er knall tøff og god jeg da  ???
    Hadde håpet å hørt på de lyse d100 som han hadde,men de var solgt  :-[

    Kan man være en ProAc venn uten å ha ProAc ??
    ;D
     

    Fl.D.P

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.10.2006
    Innlegg
    91
    Antall liker
    7
    Hej flinkgutt

    Takker for dit svar til mig,og havde en fornemmelse af at strøkne nok var ment som du beskriver :)

    Så må jeg se om jeg kan finde finanserne til at investere i dette par.....ville være skønt at få sådan nogen......men skal også lave mit køkken så må nok snakke med banken ;)




    quote author=flinkgutt link=board=hifi1;num=1153818588;start=550#555 date=12/11/06 klokken 20:30:53]Det høres ut som en fornuftig pris.

    Med strøkne, ville nok en annen betegnelse vært feilfrie/uten feil, eller som nye.



    [/quote]
     

    Fl.D.P

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.10.2006
    Innlegg
    91
    Antall liker
    7
    Kan man være en ProAc venn uten å ha  ProAc ??


    Ja det vil jeg da bestemt mene at man kan..... er jo på udkig efter et par ;D
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.327
    Antall liker
    3.504
    Torget vurderinger
    4
    Da var ett par Proac D38 i hus :D Lekkre er de og de spiller bra selv om de nok trenger bedre matching enn min HegelH200. Deilig med Proac i hus igjen men dama klager allerede på størrelsen...Vel Proac lyden er der og jeg må si det var deilig å høre skikkelig kontant bass igjen :D Noe helt annent en Dali Helicon400.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn