ProAc´s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • monosapiens

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2005
    Innlegg
    334
    Antall liker
    0
    D38 D80 og D100
    Hvordan er Bryston her ?
    Eventuelt andre ifra Lyric som kan anbefales .....
     

    krd

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2006
    Innlegg
    119
    Antall liker
    0
    Monosapiens, har ikke hørt Proac og Bryston, men har prøvd 200 wattere fra både Hegel og McIntosh på Proac med godt resultat. Jeg er av den oppfatning
    ( etter stort sett å ha brukt rør selv ) at Proac spiller best med noe mer kraft.
    Bryston burde således være et godt valg.

    Lyric har også Accuphase og Jeff Rowland. Ikke noe dårlige saker................
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.272
    Antall liker
    3.301
    Torget vurderinger
    49
    Hvor stor/liten ProAc høytaler kan spille bra på 12kvadratmeter (3m x 4m) ?

    Dette blir snart realiteten for meg .

    Skal i løpet av de neste 14 dagene inn i mitt nye lytterom . Har noen småting igjen ,legge inn ny kurs (igjen ;D) ,blir på onsdag eller torsdag ,sparkle, male ferdig og teppe på gulv (bilder vil komme)

    I første omgang skal jeg sette D80 inn og prøve og temme evnt ulyder . Dette blir nok en vanskelig (umulig??) oppgave ,men verdt et forsøk da jeg helst ikke vil miste noe av den lyden jeg har i dag .

    Mulig jeg tester ut endel andre merker også underveis ,men med min lydsmak er jeg redd jeg ender opp med ProAc ;)
     

    Fl.D.P

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.10.2006
    Innlegg
    91
    Antall liker
    7
    Hej E.I.A
    Ville syntes du skulle prøve at teste D25/D28 og ikke midst D15 i dit rum...*S*
    Syntes dette da jeg selv har et rum på 6Mtr langt og 3Mtr bredt
    påtenker at investere i et par ProAc D15 eller D25/28.

    Har af den Danske importør fået anbefalet D15.
    Så vil være glad for andres mening også dine når du får testet :)
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.272
    Antall liker
    3.301
    Torget vurderinger
    49
    Hej E.I.A
    Ville syntes du skulle prøve at teste D25/D28 og ikke midst D15 i dit rum...*S*
    Syntes dette da jeg selv har et rum på 6Mtr langt og 3Mtr bredt
    påtenker at investere i et par ProAc D15 eller D25/28.

    Har af den Danske importør fået anbefalet D15.
    Så vil være glad for andres mening også dine når du får testet :)
    Snakket med den norske importøren .
    Han var overbeviset om at D80 skulle fungere bra med basstraps ,noe jeg er litt i tvil om .
    D28 frister stort ,har hatt både D25 og D38 i hus og begge disse låt veldig bra .
    Men har kun testet i stua på 40+ kvadrat , det blir større utfordring i et rom på 12 kvadrat :)
     

    krd

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2006
    Innlegg
    119
    Antall liker
    0
    Har normalt D80 på rom på +40 kvadrat, men har også prøvd disse på et rom som er ca. 20 kvadrat. Dette fungerte faktisk meget bra.
    Hadde større problemer med å få til D25 på dette rommet ? Lurer på om årsaken kan være at D25 er portet direkte i gulvet.
     

    Fl.D.P

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.10.2006
    Innlegg
    91
    Antall liker
    7
    Har normalt D80 på rom på +40 kvadrat, men har også prøvd disse på et rom som er ca. 20 kvadrat.  Dette fungerte faktisk meget bra.  
    Hadde større problemer med å få til D25 på dette rommet ?  Lurer på om årsaken kan være at D25 er portet direkte i gulvet.
    Hejsa
    Det lyder som om man kan vælge en noget større model end man normalt ville gøre :)
    Er overrasket over at D25 gav dig problemer,men ganske godt at høre om sådanne ting.
     

    krd

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2006
    Innlegg
    119
    Antall liker
    0
    Ser at D28 har fått samme design som D38 - D100. Antar at en av grunnene til endringen i design er problemene en kan få når en har porting direkte mot gulvet. Mange har flytende gulv, noe som kan være en utfordring selv med porten bak.
     

    Fl.D.P

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.10.2006
    Innlegg
    91
    Antall liker
    7
    Nogen bud i dette forum, på hvor tæt på bagvæggen, man kan sætte en D28 eller en D38 ??
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Nogen bud i dette forum, på hvor tæt på bagvæggen, man kan sætte en D28 eller en D38 ??
    Sitter her med "installation guide" på D15/25/38, men ProAc er litt diffus her!
    På den engelsksråkelige delen anbefales 18 inches, mens de i den tyske delen anbefaler minst 75cm fra bak- og sidevegg.
    Av egne erfaringer vil jeg nok tro at de trenger ca. 1 meter, men dette kan variere fra rom til rom, selvfølgelig.

    mvh
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.272
    Antall liker
    3.301
    Torget vurderinger
    49
    I stua mi på ca 40 kvadrat hadde jeg D25 50-70cm fra bakvegg (målt fra baksiden av ht) med godt resultat .D 25 er meget følsom (lydmessig) hvis ting står for nær bunnen av høytaleren , dette gjelder både bak foran og på siden .Hadde en pc 30cm på siden av den ene høytaleren og lyden ble lukket (veldig merkbart) fjernet denne og lyden "fløt"  igjen . Så denne trenger absolutt min 50cm (gjerne mer) til alle sidene .D25 hadde nok fungert bedre i et noe mindre rom ,jeg følte den ble litt liten til 40 kvadrat IMO .
    D38 fungerte bra med de samme plasseringene som D25 ,men denne var ikke like kilen på plassering . Lydkarakteren forandret seg mindre ,det gikk mer på å tune perspektivet . Det er et meget stort sprang lydmessig fra D25 til D38 ,D38 er mye mer "voksen" i lyden = mer maktfull , fyldigere og større i lyden .
    D80 har jeg enda ikke flyttet på ,satte dem der D38 sto og der står de enda  :)
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Fulgte innstallasions guiden med høytalerne, eller kan jeg få tak i disse på nettet?.



    Sitter her med "installation guide" på D15/25/38, men ProAc er litt diffus her!
    På den engelsksråkelige delen anbefales 18 inches, mens de i den tyske delen anbefaler minst 75cm fra bak- og sidevegg.
    Av egne erfaringer vil jeg nok tro at de trenger ca. 1 meter, men dette kan variere fra rom til rom, selvfølgelig.

    mvh
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Installasjonsguiden følger med høyttalerne, finnes ikke på Proacs hjemmesider, ihvertfall..
     

    Fl.D.P

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.10.2006
    Innlegg
    91
    Antall liker
    7
    I stua mi på ca 40 kvadrat hadde jeg D25 50-70cm fra bakvegg (målt fra baksiden av ht) med godt resultat .D 25 er meget følsom (lydmessig) hvis ting står for nær bunnen av høytaleren , dette gjelder både bak foran og på siden .Hadde en pc 30cm på siden av den ene høytaleren og lyden ble lukket (veldig merkbart) fjernet denne og lyden "fløt"  igjen . Så denne trenger absolutt min 50cm (gjerne mer) til alle sidene .D25 hadde nok fungert bedre i et noe mindre rom ,jeg følte den ble litt liten til 40 kvadrat IMO .
    D38 fungerte bra med de samme plasseringene som D25 ,men denne var ikke like kilen på plassering . Lydkarakteren forandret seg mindre ,det gikk mer på å tune perspektivet . Det er et meget stort sprang lydmessig fra D25 til D38 ,D38 er mye mer "voksen" i lyden = mer maktfull , fyldigere og større i lyden .
    D80 har jeg enda ikke flyttet på ,satte dem der D38 sto og der står de enda  :)
    Hejsa E.I.A
    Da lyder det faktisk for mig som om D38 er et bedre valg til små rum,da den ikke er så kritisk med at ting står omkring den.

    Eks. I mit rum som er min stue,har jeg ting som vil stå tæt på den ene side af højtalerne...
    og så ser jeg pludseligt D38 som et mere optimalt valg :)
    Men uhaaa blir jo en del flere penge end jeg havde troet med den investering i højtaler :eek:

    Flemming
     

    krd

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2006
    Innlegg
    119
    Antall liker
    0
    Deler E.I.A `s erfaring m.h.t. at D38 og D80 er lettere å få til enn D25. NB! D28 har fått samme design ( porten går i plinten og ikke i gulvet ) som D38/80. Dette bør resultere i at denne er minst like enkel å plassere som D38/80. Prisen på D28 blir nok også vesentlig lavere enn D38.
     

    Fl.D.P

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.10.2006
    Innlegg
    91
    Antall liker
    7
    Deler E.I.A `s erfaring m.h.t. at D38 og D80 er lettere å få til enn D25.  NB! D28 har fått samme design ( porten går i plinten og ikke i gulvet ) som D38/80.  Dette bør resultere i at denne er minst like enkel å plassere som D38/80.  Prisen på D28 blir nok også vesentlig lavere enn D38.
    Hej
    Det var jo en dejlig oplysning at få sig der :)
    blir spænende at se når der kommer nogen test af D28
    men har også før hørt at D38 er en helt anden klasse end D15 D25,med et virkeligt stort spring i lydkvalitet.

    Flemming
     

    krd

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2006
    Innlegg
    119
    Antall liker
    0
    Flemming, hva en legger i " D38 er en helt annen klasse end D15/25" er vanskelig for meg å tolke. Jeg har hatt D15/25/38 og har nå D80. Ser en bort i fra D15 er min erfaring at det vesentlige skille går mellom D38 og D80. D38 er en "bedre" høyttaler enn D25, men å snakke om en helt annen klasse stemmer ikke med min opplevelse av disse høyttalerne.
    Relativt store forskjeller opplevde jeg når jeg gikk fra D38 til D80.
     

    Fl.D.P

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.10.2006
    Innlegg
    91
    Antall liker
    7
    Hej krd.
    Siger mange tak for dit indlæg,er altid godt at høre en masse forskelligt især fra dem som har haft disse højtalere derhjemme.
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Det tror jeg nok også din lommebok (plastkort) gjorde, men er langt på vei enig i det du sier, men kan kun utale meg om lytte opplevelser i butikken til Thor :p.



    Flemming, hva en legger i " D38 er en helt annen klasse end D15/25" er vanskelig for meg å tolke.  Jeg har hatt D15/25/38 og har nå D80.  Ser en bort i fra D15 er min erfaring at det vesentlige skille går mellom D38 og D80.  D38 er en "bedre" høyttaler enn D25, men å snakke om en helt annen klasse stemmer ikke med min opplevelse av disse høyttalerne.  
    Relativt store forskjeller opplevde jeg når jeg gikk fra D38 til D80.    
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    ;)

    Lyric får visstnok inn D28 i midten av desember, og prisen blir mellom 35 og 40 Kkr.

    Verdt en prøvelytt!

    De selger visstnok ut D25 til 28Kkr, som jo er et kupp, men dersom den nye modellen blir vesentlig bedre, legger jeg heller på 10 lapper extra... :D
     

    bruce

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2005
    Innlegg
    291
    Antall liker
    0
    Ja, det var billig for d25. Jeg er litt skeptisk til d25 sammen med Naim 200/202, som vi vel har begge to. Da jeg hørte den kombinasjonen hos Lyric, synes jeg bassen ble litt "oppsvulmet" på en del musikk. Har du noen erfaringer? D28 blir spennende å høre, den også!
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Ja, det var billig for d25. Jeg er litt skeptisk til d25 sammen med Naim 200/202, som vi vel har begge to. Da jeg hørte den kombinasjonen hos Lyric, synes jeg bassen ble litt "oppsvulmet" på en del musikk. Har du noen erfaringer? D28 blir spennende å høre, den også!
    Har hørt flere nevnt bassen som "boomy" med 200/202.
    D28 er visst mer lettdreven og har en annen port-tuning og et nytt delefilter. Samt at den har høyere WAF... :D
     

    karlinn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2005
    Innlegg
    777
    Antall liker
    110
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Hej i tråden
    Hvad er jeres favorit forstærker sammen med 1SC
    Kun rør har interesse :)
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.366
    Antall liker
    146
    Jeg hadde mac 275 på hjemlån. Den er helt klart den beste forstekern til 1sc jeg har vært borti. Kanonbra!
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Jeg vurderer for tiden å melde meg inn i Proac's venner men har litt problemer med å bestemme meg. Ser i databladene at D25, D38 osv. er opgitt med en frekvensgang på 20Hz-30KHz. Det er den nedre grensen på 20Hz jeg stusser på. Regner med de fysiske lover gjelder også for Proac! Noen som kan utdype dette?

    Andre høyttalere jeg vurderer er Dynabel Euforia og Dali Helicon 800W.

    OS
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.272
    Antall liker
    3.301
    Torget vurderinger
    49
    Det er riktig OS , selv om de "fleste" modellene er oppgitt ned til 20 hz er det stor forskjell på dem .
    Har hatt D25 , D38 og nå D80 , tipper det i praksis bare er D38 og D80 som har noe videre trykk under 30 hz .
    På enkelte filmsekvenser går disse så dypt at du klør deg i hode og lurer på om det er innebygd sub i dem  ;D
    Og da snakker jeg ikke rumlebass ,men skikkelig stram subbass med makt spesielt på D80'ene .
    D25 går også dypt ,men er betraktelig mindre maktfull i dypbassen , som jo er naturlig ,element og kassevolum tatt i betrakning .

    Så Stuart Taylor har ikke greid å oppheve de fysiske lover , kun på papiret ;)
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Får D25 inn til test i dag! Fikk lovnad om å låne dem til D28 kom inn hvis jeg bestilte sistnevnte og betalte på forskudd. Nå er desverre D28 "back ordered" til februar så da vet jeg ikke...

    OS
     
    O

    OldBoy

    Gjest
    Får D25 inn til test i dag! Fikk lovnad om å låne dem til D28 kom inn hvis jeg bestilte sistnevnte og betalte på forskudd. Nå er desverre D28 "back ordered" til februar så da vet jeg ikke...

    OS
    Hørtes ut som en grei løsning bortsett fra: Betal aldri på forskudd!!. I hvert fall ikke større beløp på forskudd enn at du har råd til å ta et eventuelt tap med en lett skuldertrekning.

    Dette har i og for seg ikke noe med ProAc å gjøre, men.....
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Hørtes ut som en grei løsning bortsett fra: Betal aldri på forskudd!!. I hvert fall ikke større beløp på  forskudd enn at du har råd til å ta et eventuelt tap med en lett skuldertrekning.

    Dette har i og for seg ikke noe med ProAc å gjøre, men.....
    Enig med deg. Jeg har som prinsipp å aldri betale på forskudd og har heller aldri gjort det men jeg vurderte å gjøre et unntak nå. Men siden D28 ikke kommer på lager før i februar blir det ikke aktuelt.
     

    Fl.D.P

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.10.2006
    Innlegg
    91
    Antall liker
    7
    Enig med deg. Jeg har som prinsipp å aldri betale på forskudd og har heller aldri gjort det men jeg vurderte å gjøre et unntak nå. Men siden D28 ikke kommer på lager før i februar blir det ikke aktuelt.
    Hej...
    Jeg ville bestemt blive glad for at høre om dine indtryk med D25,og også placering og størelsen på det rum de skal spille i.
    Og så ville det jo være spænende med dine indtryk af D28 når den engang dukker frem :)
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.272
    Antall liker
    3.301
    Torget vurderinger
    49
    Får D25 inn til test i dag! Fikk lovnad om å låne dem til D28 kom inn hvis jeg bestilte sistnevnte og betalte på forskudd. Nå er desverre D28 "back ordered" til februar så da vet jeg ikke...

    OS
    Spennende Os ,kom med bilder og lytteinntrykk :)
     

    gs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    235
    Antall liker
    96
    Torget vurderinger
    4
    Gled deg os, men håper du får et innspilt par, det tar en del timer før D25 løsner. Skal bli spennende å høre hva du syns.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.272
    Antall liker
    3.301
    Torget vurderinger
    49
    Gled deg os, men håper du får et innspilt par, det tar en del timer før D25 løsner. Skal bli spennende å høre hva du syns.
    Det opplevde jeg og ,flere hundre timer hardkjør .
    Synes også den var mer kilen på plassering og litt vanskeligere å få til enn feks D38 /D80 imo .

    Har også lest (på nettet) at den kan være litt av en kameleon og forandre seg voldsomt allt etter utstyr ,uten at jeg har noe erfaring med det .
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Har nå koblet opp og spilt et par dager. Driver høyttalerne med en Accuphase A-30 som jeg også har på hjemlån. Har ikke testet med mine M800SE rør-monoblokker enda.

    Håper Tor tilgir meg hvis han leser dette for jeg velger her å være ærlig.

    Jeg skal ærlig innrømme at førsteinntrykket var ikke så bra. Det første er at jeg syns kabinettene ser veldig hjemmelaget ut i forhold til f.eks B&W Nautilus 803 (som jeg hadde før) og Dali Helicon 800W (som jeg også vurderer). Begge de to sistnevnte høyttalerne er i samme prisklasse som D25 og de oser av kvalitet. Det andre er "brukermanualen" som er noe av det kjipeste jeg har sett. F.eks står det ikke tekniske data eller anbefalt forsterkereffekt.

    Men det er først og fremst lyden jeg er ute etter og jeg skal innrømme jeg hadde veldig høye forventninger. Det første jeg la merke til var mye mere og dypere bass enn jeg var vant til fra N803. Det andre var at jeg syns det var lite detaljer i mellomtonen i forhold til N803. På enkelte spor måtte jeg sette meg frem på stolen og konsentrere meg for å høre detaljer jeg hørte lett på N803. Nå sier alle jeg har snakket med at mellomtonen er D25's styrke men det er også en av styrkene til B&W som etter min mening lager verdens beste mellomtone.

    Anlegget sto og spilte på repeat i hele går (ca. 16 timer) og i hele dag. Jeg har også flyttet litt på dem og det lyder nå mye bedre enn i går men det er også forventet hvis de trenger så lang innspillingstid som dere sier. Om det er mine ører som har vent seg til lyden eller D25 som er litt innspilt vet jeg ikke.

    Jeg opplevde det motsatte når jeg oppgraderte fra de relativt rimelige B&W 604 S2 til N803 for to år siden. Mye av bassen forsvant og det ble bedre mellomtone. Det tok flere måneder før jeg vente meg til lyden av N803 men jeg ble aldri helt fornøyd.

    Til slutt må jeg si at selv om desse høyttalerne er gode er de etter min mening kraftig overpriset både i prislisten til Lyric og i andre land. Vi snakker her om en toveis høyttaler med 6,5 toms bass til kr 43 tusen! Som mange av dere vet finnes det byggebeskrivelse på nesten identiske høyttalere på nettet til en brøkdel av prisen.

    Hvis jeg kjøper dem kommer de til å gå inn i en "pakkepris" fra Lyric og da blir det ikke så ille :)

    Helt til slutt må jeg understreke at dette er mine inntrykk av en høyttaler som er roset opp i skyene av omtrent alle som har testet den. Stereophile testet forgjengeren D2.5 og ga den Class A+ hvis jeg ikke husker feil. Konklusjonen er at det er jeg som trenger mere innspillingstid!

    Ole
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    De høytalerene der trenger nok ca. 4 - 6mnd. før de er helt innspillt 8).
     

    gs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    235
    Antall liker
    96
    Torget vurderinger
    4
    Artig å høre om dine første inntrykk av D25, os. Innspilling av utstyr kan være en tålmodighets prøve, spes. når det er snakk om flere hundre timer. Men samtidig innmari spennende, klarer man å glede seg over positive endringer i denne prosessen får man mange fine stunder med musikk, sjøl om ikke alt er på plass. Men etter min smak gled deg til du er i mål og kos deg under veis. Er forøvrig litt i samme gate nå, med Rogue pre amp.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.272
    Antall liker
    3.301
    Torget vurderinger
    49
    Har vært igjennom samme prosess med 3 par så langt bare i år ;D
    D25 opplevde jeg som veldig "smoothe" til og begynne med .Det som var litt rart i mitt tilfelle er at de gikk fra å være behagelige ,men lukket til og nesten bli tynne i lyden for så å jevne seg ut igjen ???

    Blir spennende og se hvordan de du har hjemme utvikler seg ,ikke minst hvordan de blir med rørmonoene :)
     

    Slinger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2002
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    4
    Jeg opplevde mye av det samme som skrives her ang Proac og lydsignaturen.

    Jeg har selv eid Response 2.5 og følte at den var for`tynn`oppover i registeret mens bassen var en positiv opplevelse,selv om den ikke hadde spesielt mye trøkk i bånn.
    Men det var en fin fylde i bassen og generelt god spilleglede i denne høytaleren.

    Og nå før jeg valgte å kjøpe mine Grand Artist var jeg i gjennom noen runder med lytting på D38
    Inntrykkene fra 2.5 viste seg å holde stikk på D38 også,selv om den er en mye bedre høytaler.

    Men mangelen på kropp oppover gikk igjen her også,så det ser ut som om Proac må parres med utstyr med mye trøkk i mellomtonen for å tilfredstille min smak.

    Jeg valgte å gå for Grand Artist istedenfor D38
    Mye fordi Artist`en har mye mer kropp i mellomtone og diskant,mens spillegleden fra Proac beholdes.
    Begge har en viss grad av sweetness i lyden,hvis en kan beskrive det slik.
    Grand Artist har den desidert beste mellomtonen hittil, bedre enn Natilusene,synes jeg
    Nautilus syntes jeg var`kjølige`i lyden i forhold til de 2 forgående.

    Mvh
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.320
    Antall liker
    3.482
    Torget vurderinger
    4
    Tror os vil få en annen opplevelse med rør når han setter på M800SE rør-monoblokkene sine :)
    Selv jobba jeg fælt med 2.5 før jeg fikk den til å låte slik jeg ville uten rør. Jeg opplevde at den krevde krefter. Jeg er enig at prisene er noe stive.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn