- Ble medlem
- 25.09.2005
- Antall liker
- 0
D38 D80 og D100
Hvordan er Bryston her ?
Eventuelt andre ifra Lyric som kan anbefales .....
Hvordan er Bryston her ?
Eventuelt andre ifra Lyric som kan anbefales .....
|
Snakket med den norske importøren .Hej E.I.A
Ville syntes du skulle prøve at teste D25/D28 og ikke midst D15 i dit rum...*S*
Syntes dette da jeg selv har et rum på 6Mtr langt og 3Mtr bredt
påtenker at investere i et par ProAc D15 eller D25/28.
Har af den Danske importør fået anbefalet D15.
Så vil være glad for andres mening også dine når du får testet![]()
HejsaHar normalt D80 på rom på +40 kvadrat, men har også prøvd disse på et rom som er ca. 20 kvadrat. Dette fungerte faktisk meget bra.
Hadde større problemer med å få til D25 på dette rommet ? Lurer på om årsaken kan være at D25 er portet direkte i gulvet.
Sitter her med "installation guide" på D15/25/38, men ProAc er litt diffus her!Nogen bud i dette forum, på hvor tæt på bagvæggen, man kan sætte en D28 eller en D38 ??
Sitter her med "installation guide" på D15/25/38, men ProAc er litt diffus her!
På den engelsksråkelige delen anbefales 18 inches, mens de i den tyske delen anbefaler minst 75cm fra bak- og sidevegg.
Av egne erfaringer vil jeg nok tro at de trenger ca. 1 meter, men dette kan variere fra rom til rom, selvfølgelig.
mvh
Hejsa E.I.AI stua mi på ca 40 kvadrat hadde jeg D25 50-70cm fra bakvegg (målt fra baksiden av ht) med godt resultat .D 25 er meget følsom (lydmessig) hvis ting står for nær bunnen av høytaleren , dette gjelder både bak foran og på siden .Hadde en pc 30cm på siden av den ene høytaleren og lyden ble lukket (veldig merkbart) fjernet denne og lyden "fløt" igjen . Så denne trenger absolutt min 50cm (gjerne mer) til alle sidene .D25 hadde nok fungert bedre i et noe mindre rom ,jeg følte den ble litt liten til 40 kvadrat IMO .
D38 fungerte bra med de samme plasseringene som D25 ,men denne var ikke like kilen på plassering . Lydkarakteren forandret seg mindre ,det gikk mer på å tune perspektivet . Det er et meget stort sprang lydmessig fra D25 til D38 ,D38 er mye mer "voksen" i lyden = mer maktfull , fyldigere og større i lyden .
D80 har jeg enda ikke flyttet på ,satte dem der D38 sto og der står de enda![]()
HejDeler E.I.A `s erfaring m.h.t. at D38 og D80 er lettere å få til enn D25. NB! D28 har fått samme design ( porten går i plinten og ikke i gulvet ) som D38/80. Dette bør resultere i at denne er minst like enkel å plassere som D38/80. Prisen på D28 blir nok også vesentlig lavere enn D38.
Flemming, hva en legger i " D38 er en helt annen klasse end D15/25" er vanskelig for meg å tolke. Jeg har hatt D15/25/38 og har nå D80. Ser en bort i fra D15 er min erfaring at det vesentlige skille går mellom D38 og D80. D38 er en "bedre" høyttaler enn D25, men å snakke om en helt annen klasse stemmer ikke med min opplevelse av disse høyttalerne.
Relativt store forskjeller opplevde jeg når jeg gikk fra D38 til D80.
Har hørt flere nevnt bassen som "boomy" med 200/202.Ja, det var billig for d25. Jeg er litt skeptisk til d25 sammen med Naim 200/202, som vi vel har begge to. Da jeg hørte den kombinasjonen hos Lyric, synes jeg bassen ble litt "oppsvulmet" på en del musikk. Har du noen erfaringer? D28 blir spennende å høre, den også!
Hørtes ut som en grei løsning bortsett fra: Betal aldri på forskudd!!. I hvert fall ikke større beløp på forskudd enn at du har råd til å ta et eventuelt tap med en lett skuldertrekning.Får D25 inn til test i dag! Fikk lovnad om å låne dem til D28 kom inn hvis jeg bestilte sistnevnte og betalte på forskudd. Nå er desverre D28 "back ordered" til februar så da vet jeg ikke...
OS
Enig med deg. Jeg har som prinsipp å aldri betale på forskudd og har heller aldri gjort det men jeg vurderte å gjøre et unntak nå. Men siden D28 ikke kommer på lager før i februar blir det ikke aktuelt.Hørtes ut som en grei løsning bortsett fra: Betal aldri på forskudd!!. I hvert fall ikke større beløp på forskudd enn at du har råd til å ta et eventuelt tap med en lett skuldertrekning.
Dette har i og for seg ikke noe med ProAc å gjøre, men.....
Hej...Enig med deg. Jeg har som prinsipp å aldri betale på forskudd og har heller aldri gjort det men jeg vurderte å gjøre et unntak nå. Men siden D28 ikke kommer på lager før i februar blir det ikke aktuelt.
Spennende Os ,kom med bilder og lytteinntrykkFår D25 inn til test i dag! Fikk lovnad om å låne dem til D28 kom inn hvis jeg bestilte sistnevnte og betalte på forskudd. Nå er desverre D28 "back ordered" til februar så da vet jeg ikke...
OS
Det opplevde jeg og ,flere hundre timer hardkjør .Gled deg os, men håper du får et innspilt par, det tar en del timer før D25 løsner. Skal bli spennende å høre hva du syns.