Pro-Ject's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.311
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^Hva skulle "fordelen" med TD166 være?
     

    Masuharu

    Medlem
    Ble medlem
    09.04.2011
    Innlegg
    34
    Antall liker
    15
    Godt spørsmål.
    Jeg synes de gamle spillerne er bra og med litt stell og god pu så låter det slett ikke værst, men seriøst så er det lettere å selge en god pro-jekt enn en pimpa Thorens..
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.422
    Antall liker
    14.445
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Legg merke til at dette IKKE er en Carbonutgave...de første hadde ikke karbondeler, og Perspective ble ikke solgt i Norge så altfor lenge! Du skal ha en nitoms metallarm på...Se også til at maskinen er vatra opp ordentlig!!!!!!!!!
    Jeg hadde en Perspective som jeg kjøpte i 2001. Den kom med "metalarm". Hvis jeg ikke husker helt feil så kom de med carbonarm et par år senere og ble solgt helt frem til 2005/2006. Husker dette da jeg spurte om gevinsten med evt. å bytte ut aluarmen til carbon. Uansett en meget god spiller som jeg hadde mye glede av. Prøvde med Goldring, Audionote og Benz pick-up. Skulle jeg ha noe ankerpunkt mot denne så må det bli armen!

    OU812
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.311
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Godt spørsmål.
    Jeg synes de gamle spillerne er bra og med litt stell og god pu så låter det slett ikke værst, men seriøst så er det lettere å selge en god pro-jekt enn en pimpa Thorens..
    Deler dine synspunkter vedr. eldre spiller.
    Hva med begge deler > dvs. beholde Pro-Ject´n også tenker nå jeg. En TD 166 bør jo ikke være rare investeringen. Man får jo heller ikke allverden for en litt eldre brukt spiller (type din Pro-Ject) heller. I hvertfall ikke i dagens bruktmarked, som er rimelig tregt.
     

    Masuharu

    Medlem
    Ble medlem
    09.04.2011
    Innlegg
    34
    Antall liker
    15
    Absolutt ett godt forslag, skal se om fruen godkjenner, står nemlig på trappene til å investere i ny vinylsnurre og tre kan bli litt mye.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg hadde en Perspective som jeg kjøpte i 2001. Den kom med "metalarm". Hvis jeg ikke husker helt feil så kom de med carbonarm et par år senere og ble solgt helt frem til 2005/2006. Husker dette da jeg spurte om gevinsten med evt. å bytte ut aluarmen til carbon. Uansett en meget god spiller som jeg hadde mye glede av. Prøvde med Goldring, Audionote og Benz pick-up. Skulle jeg ha noe ankerpunkt mot denne så må det bli armen!

    OU812
    Hvis det er riktig at det sitter en 9" arm på den, er det svært stor sjanse for at alle 9" armer med Linn-fatning passer rett på. Jelco f.eks.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hadde iallefall modellen med metallarm! MEN, Masuharu, du har en kjempepickup der!! Fortsett med den...Får du en Rega Fono av passende type på den, har Thorensen dessverre liten eller ingen sjans!! Første seriøse platespinnern min var en Pro-Ject 1.2- med Gradoelement....Og Perspective leverer stort, dersom du gir den mulighet til det..Prøv forresten å sette på van den Hul D102 mk3 kabling fra bøssingene bakpå Perspective, ned på RIAAen..og videre til pre! Det blir utrolig bra, og er som jeg gjorde med min mens jeg hadde MC10 Super på....personlig liker jeg tanken på to decks, men da gjerne av samme type/merke...sett den ene til å spille 33,3- den andre kan spille 45...Om jeg skulle hatt en vintage som IKKE er Rega eller Pro-Ject, måttte det vært en førstegenerasjon Oracle Paris med Regaboring til arm...
     
    Sist redigert:

    RonnyJohansen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.11.2010
    Innlegg
    214
    Antall liker
    79
    Sted
    Rognan
    Torget vurderinger
    20
    Tenkte jeg skulle bidra med noen bilder, selv om dem er tatt med iPhone.
    Pro-Ject RPM 5.1 med Ortofon 2M Red og Pro-Ject Ground it deluxe 1.

    Ortofon 2M Red.jpg



    Pro-Ject RPM 5.1 med Ortofon 2M Red og Pro-Ject Ground It Deluxe 1.jpg
     

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    Jeg håper jeg kan bli med her jeg også, selv om jeg ikke har Pro-Ject- spiller. Jeg har imidlertid en 9cc arm originalt montert av Linn på en Sondek LP12. Helt fremst er det montèrt en Adikt PU som fungerer utmerket. Har en Goldring 1042 liggende på luringa også. Det jeg vurderer som min neste PU er en Soundsmith Aida. Noen som har prøvd den?
     

    lysberg

    Medlem
    Ble medlem
    08.05.2012
    Innlegg
    39
    Antall liker
    2
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Pro-ject RPM 1,3 Genie oppgradering:

    MC picup: Audio-Technica AT-F3/III

    Fytterakkern det var vanslelig å justere denne picuppen, er ikke helt sikker enda heller, får bruke litt tid på dette.

    P2102372.jpg
    P2102381.jpg
    P2102374.jpg
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.471
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    ....kan vel kanskje ikke kalle meg venn siden jeg to ganger har solgt Pro-Ject videre etter kun kort tid.
    Men jeg kan da i det minste slenge ut noen bilder av siste forsøket med Pro-Ject her.































     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Det burde stått en Naim Aro arm der istedenfor...
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Det er iallfall en veldig fin spiller, har sansen for LP12 :)
     

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    Det er iallfall en veldig fin spiller, har sansen for LP12 :)
    Takk skal du ha. Ja det er en god spiller, og jeg vil ile til å si at den arma også er god. Nå er det like før jeg mottar et dempekit for å redusere vibrasjonene i den, og om det virker slik forutsatt kommer denne arma til å bli værende veldig lenge på denne spilleren.
     

    JH

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.01.2005
    Innlegg
    624
    Antall liker
    3
    Siden interessen er tilbake, så er det vel på tide å titte innom denne tråden igjen også. Jeg starta den en gang i tida og er fortsatt en god venn av Pro-Ject:)
    Jeg så noen etterlyste et oppgraderingsett tidligere. Jeg fant et her Pro-ject S/E Upgrade Kit | Analogue Seduction - Analogue Seduction hvis dere ikke har funnet det andre steder. Noen som har installert det eller?
    Legger ved et par gamle bilder av spilleren min. Skal legge ut noen nyere bare jeg får "lyttebula" mi i orden.
    rpm6.1_2.jpg
     

    Vedlegg

    JSL

    Medlem
    Ble medlem
    20.03.2013
    Innlegg
    15
    Antall liker
    4
    Torget vurderinger
    1
    Hei, Melder meg gjerne på denne tråden. Kjøpte nylig en Linn Sondek LP12 med Pro-Ject 9CC arm. Har en Benz Ace MC low på den nå, men er litt usikker på resultatet. Synes det høres litt skarpt ut på høye toner. Både arm og pickup får jo gode anmeldelser på hver sin kant så jeg regner med at dette har med matching å gjøre. Pickupen er nok ikke helt innspillt ennå, så dette vil kanskje bedre seg over tid. Lurer likevel - Er det noen som har erfaringer denne komboen, eller som evt har funnet andre pickuper fungerer godt sammen med denne armen? Linn Adikt er et naturlig valg, men ønsker i utgangspunktet å holde meg til MC.
     

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    Hei, Melder meg gjerne på denne tråden. Kjøpte nylig en Linn Sondek LP12 med Pro-Ject 9CC arm. Har en Benz Ace MC low på den nå, men er litt usikker på resultatet. Synes det høres litt skarpt ut på høye toner. Både arm og pickup får jo gode anmeldelser på hver sin kant så jeg regner med at dette har med matching å gjøre. Pickupen er nok ikke helt innspillt ennå, så dette vil kanskje bedre seg over tid. Lurer likevel - Er det noen som har erfaringer denne komboen, eller som evt har funnet andre pickuper fungerer godt sammen med denne armen? Linn Adikt er et naturlig valg, men ønsker i utgangspunktet å holde meg til MC.
    Jeg har nesten den samme komboen, bare med en Adikt, Jeg har også en Lingo 2, og dette låter etter mitt skjønn veldig bra. Jeg monterte en silikondempeanordning på 9cc-arma, og dette forbedret lyden mye.
     

    JSL

    Medlem
    Ble medlem
    20.03.2013
    Innlegg
    15
    Antall liker
    4
    Torget vurderinger
    1
    Hei, Melder meg gjerne på denne tråden. Kjøpte nylig en Linn Sondek LP12 med Pro-Ject 9CC arm. Har en Benz Ace MC low på den nå, men er litt usikker på resultatet. Synes det høres litt skarpt ut på høye toner. Både arm og pickup får jo gode anmeldelser på hver sin kant så jeg regner med at dette har med matching å gjøre. Pickupen er nok ikke helt innspillt ennå, så dette vil kanskje bedre seg over tid. Lurer likevel - Er det noen som har erfaringer denne komboen, eller som evt har funnet andre pickuper fungerer godt sammen med denne armen? Linn Adikt er et naturlig valg, men ønsker i utgangspunktet å holde meg til MC.
    Jeg har nesten den samme komboen, bare med en Adikt, Jeg har også en Lingo 2, og dette låter etter mitt skjønn veldig bra. Jeg monterte en silikondempeanordning på 9cc-arma, og dette forbedret lyden mye.
    Hei FrodeR, Takk for rask respons! Har vurdert silikondempekit'et til Oracle. Leter etter et sted å bestille dette. Er veldig interessert i å høre hvordan du fikk tak i det? Direkte fra Oracle? Har forstått at dette hjelper mye på bass og mellomtone. Merker du også effekt i det øvre spekteret?
     

    JSL

    Medlem
    Ble medlem
    20.03.2013
    Innlegg
    15
    Antall liker
    4
    Torget vurderinger
    1
    Skal definitivt skaffe meg dette. Har lest innlegget ditt tidligere med stor interesse, men klarte ikke helt å få tak i hvor man kjøper kit'et. Si gjerne fra hvis du har tips:)
     

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    Jeg kan ihvertfall anbefale det :) Du finner mailadressen på Oracles hjemmesider. Husk å merke mailen med Attn: Jacques Riendeau. Betaling pr Paypal, og husk å smøre deg med tålmodighet. Det tar litt tid før det ramler ned i postkassen. Det koster ca 200 dollar.
     
    L

    lasse5214

    Gjest
    Vurderer en 9.2 Evo. Noen her som har eller har hatt denne spilleren?
     

    Masuharu

    Medlem
    Ble medlem
    09.04.2011
    Innlegg
    34
    Antall liker
    15
    HJELP
    Det straffer seg å låne bort til venner, jeg har en Perspective som jeg nå har fått tilbake, men uten power til motoren. Jeg tør ikke å koble på noe på måfå og trenger hjelp til beskrivelse av power for å skaffe meg nytt.
     
    S

    SAH

    Gjest
    Ny Pro-Ject Tube Box DS er akkurat kommet i hus. Blir spennende å se hvordan matchen med Dynavector 10x5 blir:)
    Pro-Ject 1.jpg
     
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    8.232
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Noen som kjenner til denne swich-boksen fra Pro-Ject. Har for få utganger på forsterkeren og bruker i dag en billig swich-boks fra Claes Olsson. Har kun et AUX uttak på Amp'en. Har oppgradert signalkabler til van den Hul - d102 - MKIII - Hybrid, og vil nødig ødelegge virkningen av skikkelige kabler med en simpel switch.

     

    RonnyJohansen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.11.2010
    Innlegg
    214
    Antall liker
    79
    Sted
    Rognan
    Torget vurderinger
    20
    Er det ingen her inne som ønsker å selge sin Pro-Ject speed box SE mk2 i sort utførelse?
    Jeg har prøvd å kjøpe en, og etter ca 6 måneder har jeg ikke fått 1 napp, kanskje det er en bra ting? er den så bra at ingen har lyst å selge?

    f16da1d27b68b33eebb60b46131d44d2.jpg
     

    Novus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Innlegg
    723
    Antall liker
    187
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Får vel melde meg inn med Pro-Ject RPM 5.1, og Phono Box S i sort utførelse! Vært noen "fuck-up's" underveis, men nå er det lyd, og har tro på dette.
    Kjenner jeg meg selv rett, blir det oppgraderinger etterhvert, men har lovt meg selv å la lommeboka vokse litt fremover nå, først. Akryl-tallerken, Ortofon 2M Bronze PU, og det Oracle-dempekittet til armen blir det nok.

    Fra opppakking, til på plass i ræck. Jada, skal rydde i kabling, og har lagt noe mer optimal under føttene i form av isolering/demping.

    WP_20130823_001[1].jpg
    WP_20130823_004[1].jpg
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Er det ingen her inne som ønsker å selge sin Pro-Ject speed box SE mk2 i sort utførelse?
    Jeg har prøvd å kjøpe en, og etter ca 6 måneder har jeg ikke fått 1 napp, kanskje det er en bra ting? er den så bra at ingen har lyst å selge?

    Vis vedlegget 212589
    Det er den som løftet min RPM 5 opp på et ok nivå.
     

    Novus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Innlegg
    723
    Antall liker
    187
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Litt usikker hva som skjedde med opplastingen av bilder, for rekkefølge, og oppsett av disse ble merkelig.
     

    4matic

    Fersking
    Ble medlem
    18.02.2013
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Er det noen i denne forsamlingen, som har testet Pro-Ject`s Align It?
    Har en i hus her for øyeblikket, men er liksom ikke helt sikker på om jeg gjør det riktig....hadde ikke gjort noe med en mere lettfattelig bruksanvisning...

    Mvh
    Br
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.311
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Hva er du usikker på. Det eneste jeg synes virker uklart (i manualen) er direkte hvor overhang-merkene er.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn