Primare sine venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Den ble solgt til den prisen til lageret var tomt.
    Nå er det utsolgt.
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Fugazi skrev:
    Da blir jeg forhåpentlig en primare venn jeg også.
    Skal hente min nye I30 ho Soundgarden på tirsdag.
    Det var rett og slett for fristende til den prisen de ble solgt for.
    Gleder meg som en drittunge.
    Skal fores med Bel Canto Dac 1.5 via Nordost Baldur XLR.
    :)
    Da var i30 koblet opp. Hmmm...dette
    Låter fantastisk rett ut av esken. Har ikke fått Bel Canto dacen enda, men Beresford Caiman fungerer utmerket så lenge. Blir spennende med ny Dac koblet XLR
     

    hebri

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.07.2009
    Innlegg
    63
    Antall liker
    0
    Er der nogen af vennerne der har hørt den nye I32 og kan sammenligne med I30eren?

    Hvad er der af forskelle og ligheder?
     

    slagget

    Medlem
    Ble medlem
    09.02.2006
    Innlegg
    33
    Antall liker
    0
    Tror det nærmeste du kommer er Loevhagen sitt innlegg #263. Han har meget god brukserfaring med Primare.
     

    roesok

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    74
    CD-spillere er billig for tiden, og det gjelder både nytt og brukt :) Har en helt grei Sony CD-spiller koblet opp mot en Electrocompaniet ECI-3. Tenker litt på oppgradering. Ser at Soundgarden selger Primare CD21 til 4995,- Må da være et godt kjøp? Hvordan den er mot ECI-3 vet jeg ikke, men vil trolig fungere bra. Samtidig er det flere brukte Primare DVD-25 og 26 på markedet til svært gunstig pris. Hvordan er disse lydmessig vs. CD21 (brukt som DVD er ikke aktuelt)? Samtidig tenker jeg at med at ECI-3 har balanserte innganger så burde det testes mot CD-spiller som også kan kjøres balansert. Men om det er noen lydmessig gevinst vs. en god RCA kabel er ikke godt å vite... Noen Primare-venner med synspunkt eller erfaringer om dette?
     

    Knudder

    Medlem
    Ble medlem
    03.01.2011
    Innlegg
    13
    Antall liker
    0
    Hei!

    På min I30 er det en god del lavere volum på xlr enn rca (signal fra samme kilde). Dette var uventet, og jeg har fått det sjekket på en annen I30 også. Jeg har forsøkt med andre xlr-kabler og har også forsøkt med forskjellige lydkilder (HD10 og Primare CD21). Samme resultat...

    Er det enkelt og greit slik disse I30 skal være?

    K
     
    C

    Cyber

    Gjest
    XLR har mer gain som regel. Tror du kan stille inngangsvolum på hver inngang... Sjekk manualen din.
     

    roesok

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    74
    Knudder skrev:
    På min I30 er det en god del lavere volum på xlr enn rca (signal fra samme kilde). Dette var uventet, og jeg har fått det sjekket på en annen I30 også. Jeg har forsøkt med andre xlr-kabler og har også forsøkt med forskjellige lydkilder (HD10 og Primare CD21). Samme resultat...

    Er det enkelt og greit slik disse I30 skal være?
    cybervision_ skrev:
    XLR har mer gain som regel. Tror du kan stille inngangsvolum på hver inngang... Sjekk manualen din.
    Men hva med de lydmessige forskjellene på XLR og RCA? Har noen testet CD21 med RCA direkte til forsterker vs. via coax til D/A konverter og balansert til forsterker?
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Jeg har testet med samme DAC i RCA og XLR og matchet dB med ørene. Hørte ingen store forskjeller kvalitetsmessig, men følte ihvertfall da at det hele var tystere via balansert og med sortere bakgrunn, men vi snakker ikke milevis, men har man mulighet til XLR så er vel det å foretrekke...
     

    Knudder

    Medlem
    Ble medlem
    03.01.2011
    Innlegg
    13
    Antall liker
    0
    Jeg må opp 5-6 knepp på volumkontrollen for å få tilnærmet samme lydnivå som på rca (målt med ørene). Har fått sjekket at det ikke er HD10 som gir ut lavere på xlr (mistenkte feil på utgangstrinnet for XLR). Hadde jo forventet at xlr skulle ha litt mer gain, som det nevnes her.

    Har dessverre kun brukt CD21 i noen få minutter for å verifisere nivåforskjellen, så jeg kan ikke bidra der, dessverre.

    K
     

    TOK

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.11.2007
    Innlegg
    53
    Antall liker
    0
    Ai ai, i dag kommer kanskje min I32, spennende greier.
     

    TOK

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.11.2007
    Innlegg
    53
    Antall liker
    0
    Da ble ankomsten av I32 utsatt til mandag/tirsdag.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Har hatt min I32 en god stund. Håper du blir fornøyd. :) Synd å måtte vente til neste uke, men men.
     

    TOK

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.11.2007
    Innlegg
    53
    Antall liker
    0
    Blir spennende.
    Jeg kjøper den faktisk uhørt, så håper den kan fungere med mine DA contour 1.4
    Men etter det jeg har hørt tidligere av Primare så har jeg god tru.
     

    Brian7500

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    4
    Hvor god er den "gamle" SP31 surroundprocessor egentlig til stereo i forhold til PRE30?

    Og hvor god er den indbyggede dac? Kan den bruges til en netværksafspiller med godt resultat?

    Jeg skal kun bruge forstærkeren til stereo. Kan man slå surroundkredsløbene fra for bedst mulige 2 kanals gengivelse?
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Hei

    Jeg har en Primare PRE30 som sikkert trenger reperasjon. Det smeller i høyttalerene når den skrues av og på, så noe er sikkert ødelagt.
    Er det noen som vet hvem som reparerer. Eller er det bare å kontakte soundgarden. Forforsterkeren er kjøprt brukt, og jeg har ikke kvittering.
     

    vins666

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    155
    Antall liker
    1
    rri skrev:
    Hei

    Jeg har en Primare PRE30 som sikkert trenger reperasjon. Det smeller i høyttalerene når den skrues av og på, så noe er sikkert ødelagt.
    Er det noen som vet hvem som reparerer. Eller er det bare å kontakte soundgarden. Forforsterkeren er kjøprt brukt, og jeg har ikke kvittering.
    Er det noe feil med den da? Smeller det hvis du slår på kilde/pre/amp i denne rekkefølgen, og motsatt av?
     

    Doc.G

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    434
    Antall liker
    16
    Sted
    Steinkjer, Nord Trøndelag
    vins666 skrev:
    rri skrev:
    Hei

    Jeg har en Primare PRE30 som sikkert trenger reperasjon. Det smeller i høyttalerene når den skrues av og på, så noe er sikkert ødelagt.
    Er det noen som vet hvem som reparerer. Eller er det bare å kontakte soundgarden. Forforsterkeren er kjøprt brukt, og jeg har ikke kvittering.
    Er det noe feil med den da? Smeller det hvis du slår på kilde/pre/amp i denne rekkefølgen, og motsatt av?
    Viktig å slå av / på i rett rekkefølge, ellers får du slike smell. Har pre30 selv.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Doc.G skrev:
    vins666 skrev:
    rri skrev:
    Hei

    Jeg har en Primare PRE30 som sikkert trenger reperasjon. Det smeller i høyttalerene når den skrues av og på, så noe er sikkert ødelagt.
    Er det noen som vet hvem som reparerer. Eller er det bare å kontakte soundgarden. Forforsterkeren er kjøprt brukt, og jeg har ikke kvittering.
    Er det noe feil med den da? Smeller det hvis du slår på kilde/pre/amp i denne rekkefølgen, og motsatt av?
    Viktig å slå av / på i rett rekkefølge, ellers får du slike smell. Har pre30 selv.
    Jeg må innrømme at jeg ikke husker i hvilken rekkefølge apparatene ble skrudd av/på. Forforsterkeren ble koplet fra etter 2 smell. Da synes jeg det ikke virket trygt. Men skal det virkeligen være slikt. Jeg har hatt endel forskjellige komponenter i årenes løp, men ingen av dem har gjort noe liknende.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.084
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Noen utstyrskombinasjoner er veldig følsomme for på-av-rekkefølgen. En del av mine hifi-venner er helt hysteriske når det gjelder slikt. Jeg har kan hende vært veldig heldig. Jeg har faktisk aldri opplevd slike smell i høyttalerne hjemme hos meg - verken med Primare-utstyr eller med andre forsterkere jeg har hatt - uansett rekkefølge for på-av. Men det kan være lurt å sjekke ut dette skikkelig før man sender utstyret avgårde på et unødvendig verkstedbesøk.
     

    moppy43

    Fersking
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Får vel melde meg inn i klubben.
    Har en PRE30, A30.3 og A32, og er meget fornøyd med det de presterer.
     

    Kriller

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2007
    Innlegg
    154
    Antall liker
    1
    Heisan.
    Til dere som bruker Primare sine orginale fjernkontroller, så har jeg lagt ut en salgsannonse på Primare C32 alu fjernkontroll.

    Løp å kjøp :D
     

    roesok

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    74
    Noen som har erfaring med Primare DVD 25 el. 26. Finnes en del av disse brukt til en billig penge. Tanken er bruk som ren CD-spiller via ekstern DAC.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.084
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Begge regnes for å ha bra drivverk - og vil fungere helt utmerket slik du har planlagt. De er ikke like raske som en CDspiller til å komme i gang med spillingen, men er ikke spesielt trege. Du rekker såvidt å komme deg tilbake til godstolen etter at du har satt på en CD, for å si det sånn.
     

    Hilmar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.02.2008
    Innlegg
    86
    Antall liker
    1
    Sted
    Trondheim
    Hei,

    her kan vel jeg også melde meg inn. Har nettopp lest hele denne tråden med stor interesse. Etter å ha brukt SPA20 i mange år har jeg nylig oppgradert til SPA22 m/HD kort og har det nå moro med alle de nyeste lydformater. Herlig forsterker!
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Den er ganske god ja. Grattis. :)

    Har SP32 og A307 selv, så mye av den samme lyden vil jeg tippe.


    Geir Arne
     

    Tetragrammaton

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.05.2006
    Innlegg
    252
    Antall liker
    89
    Sted
    Sola utenfor Stavanger
    Torget vurderinger
    44
    Jeg melder meg inn her jeg også :)

    Har i dag SP32, A30.7 og CD21 (som drivverk via AES/EBU til DACene i SP32). Har tidligere hatt SPA21, A.30.5 (to ganger...), A30.2, PRE30, DVD26 og DVD30.

    Returnerte til Primare da de fikk SP32 etter å ha vært utro med noen japanere en stund pga. HDMI-mangel på SPA21.
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Hellnoob skrev:
    Jeg melder meg inn her jeg også :)

    Har i dag SP32, A30.7 og CD21 (som drivverk via AES/EBU til DACene i SP32). Har tidligere hatt SPA21, A.30.5 (to ganger...), A30.2, PRE30, DVD26 og DVD30.

    Returnerte til Primare da de fikk SP32 etter å ha vært utro med noen japanere en stund pga. HDMI-mangel på SPA21.
    Jøss. Er det AES/EBU selv på CD21? Min DVD26 har det ikke. Men hører for lite på cd til å det skal være et savn.


    Geir Arne
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Nye modeller klare for markedet :




    I 22 & CD 22

    Tipper de vil legge seg på rundt ti tusen pr.stk.Men "som vanlig" blir nok prisen redusert etter en tid.Jeg som utelukkende spiller cd'er finner nok den nye CD 32 interessant.Designmessig vil den nok gå fint sammen med I 21-forsterkeren min.

    Nye modeller også i eliten over,da I 32 & CD 32.

    mvh. s,
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    788
    Antall liker
    276
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    mikefish skrev:
    Nye modeller klare for markedet :




    I 22 & CD 22

    Tipper de vil legge seg på rundt ti tusen pr.stk.Men "som vanlig" blir nok prisen redusert etter en tid.Jeg som utelukkende spiller cd'er finner nok den nye CD 32 interessant.Designmessig vil den nok gå fint sammen med I 21-forsterkeren min.

    Nye modeller også i eliten over,da I 32 & CD 32.

    mvh. s,
    Prisen på I22 og CD22, som du har lagt ut bilde av her, er kr 9995,- pr stk. Man kan også få I22 med innebygget DAC, da ligger prisen på 13 995,-
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Takk for info haber ! Likt priset som da I 21 & CD 21 og I 20 osv.ble lansert.Det nye er dette med innebygd DAC.

    Det blir nok ikke handlet med det første,men en demo i butikken ser jeg frem til.

    mvh. s,
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    788
    Antall liker
    276
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Jeg hadde en liten prøvelytt på I22 for noen dager siden. Kilde var en Squeezebox Touch koblet rett i forsterkerens dac. Høyttalerne som ble benyttet var Dynaudio Focus 110. Det lille jeg lyttet hørtes veldig bra ut det. Detaljert med god oppløsning og det jeg vil kalle behagelig klang.
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Hei, da har jeg i bestilling en Primare R32 Riaa fra Soundgarden i Bodø. Skal bli spennende å prøve denne med Rega P7 og DV 10X-5 PU. Har aldri hatt noe Primare produkt før. Riaaen kjøpes kun ut av omtaler og specs. og finnishen på disse produktene er jo av en annen verden.

    Mvh. Morten
     

    audiomur

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2005
    Innlegg
    422
    Antall liker
    6
    Gratulerer, jeg venter i spenning på resultatet. Har i lang tid vurdert å gå til innkjøp av platespiller og i.o.m. at resten av utsyret mitt er Primare så er R32 en het kandidat.
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Ja i dag er det 19.08 og jeg venter fortsatt i spenning på R32, håper den kommer i morra :D eller kanskje på mandag ::)
    Har vært uten riaa i 5 dager, kun streaming over Squezeebox og det er svært bra men ikke det samme som vinyl.

    Morten
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    788
    Antall liker
    276
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Da er det på plass en CD22 og I22 (med DAC modul) i stua her. Har hatt det en drøy ukes tid, og er meget fornøyd så langt :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn