Primare sine venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Grattis!

    Må prøve å høre på den nye 20-serien etterhvert.


    Geir Arne
     

    Brian7500

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    4
    haber skrev:
    Da er det på plass en CD22 og I22 (med DAC modul) i stua her. Har hatt det en drøy ukes tid, og er meget fornøyd så langt :)
    Hvad spiller du med af højttalere?
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    790
    Antall liker
    279
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Brian7500 skrev:
    haber skrev:
    Brian7500 skrev:
    haber skrev:
    Da er det på plass en CD22 og I22 (med DAC modul) i stua her. Har hatt det en drøy ukes tid, og er meget fornøyd så langt :)
    Hvad spiller du med af højttalere?
    Vienna Acoustics Haydn Grand.
    Et super match ved jeg. :)

    Hvilke kabler bruger du?
    Høyttalerkabler: Black Magic Intro
    Signalkabler: Van den Hul "The Vallley" (inntil videre)
    Strømkabler: Cardas Cross
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Melder meg omsider inn her! Primare er fantastisk nydelig å se på, da gjenstår det bare å finne ut om de er like herlige å høre på.

    33.2 og Pre30 i titan er på tur i posten for å bytte ut Vincent SP-T100 til mine VA Beethoven Baby grand. Man gledes! :D
    En Logitech Squeezebox Duet er også på tur. Skal også bytte ut Hegel HD2 da jeg trenger en DAC med flere innganger, og balanserte utganger.
    Noen med erfaringer eller tips? :)

    Edit: Jeg har nå lest den flotte DAC-testen til Knudder, og konkludert med at Hegel HD10 vil være en fin match til mine heller rolige og tilbakelente VA. Eller..? Tralala
     

    Knudder

    Medlem
    Ble medlem
    03.01.2011
    Innlegg
    13
    Antall liker
    0
    Med tanke på at man får HD10 til godpris for tiden så er det mitt tips i alle fall.
    Som en liten oppfølging til min egen DAC-test kan hende du (og andre) bør være obs på følgende "fenomen" i tilfelle balansert inngang på din PRE30/30.2-kombo er satt opp på samme måte som på I30; nemlig at nivået på XLR er satt litt lavere enn de andre inngangene.
    Jeg opplevde nemlig at lyden på RCA var merkbart høyere enn XLR, og det skyldes visstnok at Primare har valgt dette bevisst fordi de fleste DACer har høyere utgangsnivå på XLR enn RCA.
    Hegel HD10 har derimot samme utgangsnivå på utgangene sine, så dermed blir lyden litt lavere p.g.a. dette sammentreffet. Kan andre melde om samme erfaring?
    Etter å ha slått meg til ro med dette (lurte på om det var noe muffens med en av komponentene eller til og med XLR kablene) har jeg overhodet ikke noe å utsette på samspillet mellom disse og anbefaler det lett. :)

    K
     

    Doc.G

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    434
    Antall liker
    16
    Sted
    Steinkjer, Nord Trøndelag
    Knudder skrev:
    Med tanke på at man får HD10 til godpris for tiden så er det mitt tips i alle fall.
    Som en liten oppfølging til min egen DAC-test kan hende du (og andre) bør være obs på følgende "fenomen" i tilfelle balansert inngang på din PRE30/30.2-kombo er satt opp på samme måte som på I30; nemlig at nivået på XLR er satt litt lavere enn de andre inngangene.
    Jeg opplevde nemlig at lyden på RCA var merkbart høyere enn XLR, og det skyldes visstnok at Primare har valgt dette bevisst fordi de fleste DACer har høyere utgangsnivå på XLR enn RCA.
    Hegel HD10 har derimot samme utgangsnivå på utgangene sine, så dermed blir lyden litt lavere p.g.a. dette sammentreffet. Kan andre melde om samme erfaring?
    Etter å ha slått meg til ro med dette (lurte på om det var noe muffens med en av komponentene eller til og med XLR kablene) har jeg overhodet ikke noe å utsette på samspillet mellom disse og anbefaler det lett. :)

    K
    På Pre 30 kan du jo justere volum på hver inngang.
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Takk for svar, Knudder. :)

    Da blir det nok en HD10 fra brukten så fort det ruller inn litt penger. I mellomtiden får min lille HD2 gjøre jobben.
     

    Brian7500

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    4
    Findes der en surround bypass funktion på den nye Primare I32 forstærker?

    Og hvad indeholder det Media Board som kommer som option?

    Er der nogen der kan hjælpe?
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Surround bypass er mulig. Den ene RCA-inngangen (nr. 5) kan konfigureres som en Home Theatre inngang.
     

    Brian7500

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    4
    Ulf-B skrev:
    Surround bypass er mulig. Den ene RCA-inngangen (nr. 5) kan konfigureres som en Home Theatre inngang.
    Næ så fint. Tak for svaret Ulf :)
     

    valkyrjan

    Fersking
    Ble medlem
    20.09.2005
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Hei folkens...

    Har hatt en SP32 en tid i mitt kino-oppsett, den har den siste HD-dekodingen innebygd...
    Når jeg kjører HD-lyd fra spilleren tar det 5 sekunder fra bildet er der til lyden kommer på plass...
    Er det noen som på forumet har en SP-32 som opplever det samme eller er det bare sånn Primare mener det skal vere?

    Jan.
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    valkyrjan skrev:
    Hei folkens...

    Har hatt en SP32 en tid i mitt kino-oppsett, den har den siste HD-dekodingen innebygd...
    Når jeg kjører HD-lyd fra spilleren tar det 5 sekunder fra bildet er der til lyden kommer på plass...
    Er det noen som på forumet har en SP-32 som opplever det samme eller er det bare sånn Primare mener det skal vere?

    Jan.
    Det tar litt tid før den "syncer" ja. ;)


    Geir Arne
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg går så smått og tenker på Primares nye BDspiller - BD-32 - og i den forbindelse googlet jeg opp noe som gjorde meg ganske usikker. Primares nye BD-32 er basert på en Oppo-spiller - se link: http://asia.cnet.com/crave/primares-new-universal-disc-player-is-a-pricier-oppo-62211554.htm

    Er det noen Primare-venner som har mer info om dette? Vil jo helst ikke betale dobbel pris og vel så det hvis jeg kan slippe unna med en fullt ut brukbar Oppo. Primare-venn er jeg - men det går alltid en grense.
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Det stemmer nok det. Den er vel basert på Oppo 93, om jeg ikke husker feil, altså ikke toppmodellen til Oppo engang.

    MEN, og det er som du ser et ganske stort men, den har fått et 2-kanals kort fra Primare. Så den er nok merkbart oppgradert. Dette hjelper såklart bare om man spiller av musikk, så på multikanal derimot ser jeg for meg at disse er så like at det er umulig å høre forskjell.


    Geir Arne
     

    Vedlegg

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Takk for info. Da må jeg i tenkeboksen, tror jeg - musikk i stereo går jo utelukkende fra harddisk via Squeezebox og ekstern DAC. Det finnes ikke en eneste CD å oppdrive i hele huset - alle er lagret i et bransikkert arkiv på jobben.
     

    Knudder

    Medlem
    Ble medlem
    03.01.2011
    Innlegg
    13
    Antall liker
    0
    I dag ble det PRE30 og A33.2 på meg. Førsteinntrykket er at det trykkes til merkbart mer i bånn i forhold til I30, noe som passer bra til mine Mantra 60.

    Jeg var meget fornøyd med hvordan I30 låt, så det blir spennende å høre hvordan det nye tospannet låter når de får kjørt seg inn.

    K
     

    The Edge

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.05.2011
    Innlegg
    349
    Antall liker
    0
    Knudder skrev:
    I dag ble det PRE30 og A33.2 på meg. Førsteinntrykket er at det trykkes til merkbart mer i bånn i forhold til I30, noe som passer bra til mine Mantra 60.

    Jeg var meget fornøyd med hvordan I30 låt, så det blir spennende å høre hvordan det nye tospannet låter når de får kjørt seg inn.

    K

    Dro på med tilbudet på Soundgarden eller? Ble svært fristet til å hoppe på dette tilbudet selv, de selger dette tospannet til 15 000 kr, som tidligere kostet 32 laken, altså under halv pris. Har for tiden Marantz elektronikk, men alt Primare skrytet for tiden har virkelig gjort meg nysgjerrig. Hadde jeg hatt 15 lapper å blåse nå hadde jeg hoppet inn med begge beina i Primare vanndammen :) :)
     

    Knudder

    Medlem
    Ble medlem
    03.01.2011
    Innlegg
    13
    Antall liker
    0
    The Edge skrev:
    Dro på med tilbudet på Soundgarden eller?
    Det stemmer :) Har tydeligvis havnet i den "vonde" oppgraderingskarusellen...

    Du får forsøke å låne med deg hjem noen produkter slik at du kan gjøre deg opp din egen mening. Gratis å prøve sies det ;)

    K
     

    gnoopher

    Medlem
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    11
    Antall liker
    0
    Fikk min Primare I30 i dag, som skal drive ett par Monitor Audio GS20. Jeg må få si jeg er "Kry som en hyssing". Jeg er som en liten unge og vil høre på alle skivene mine på engang... Og GS20 er ikke "spilt inn" engang.
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    gnoopher skrev:
    Fikk min Primare I30 i dag, som skal drive ett par Monitor Audio GS20. Jeg må få si jeg er "Kry som en hyssing". Jeg er som en liten unge og vil høre på alle skivene mine på engang... Og GS20 er ikke "spilt inn" engang.
    Grattis. Den kombinasjonen hadde jeg tidligere og det var en skikkelig god match
     

    Zed

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    642
    Antall liker
    3
    Jeg melder meg i Primare venner med en glimrende Primare Pre 30, som erstatter min Electrocompaniet EC 4.5. :)
     

    oov

    Fersking
    Ble medlem
    15.02.2012
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Hei.

    Melder meg inn i Primare klubben, med en PRE32 A34.2 og CD32.
    De er relativt nye, men begynner å bli mer og mer innspilt.
    Kjører dette oppsettet mot SA Explorer Master.
    Er svært godt fornøyd, men opplever at anlegget "krever" lyd med høy kvalitet. Dårlige innspilte CD'er blir så veldig avslørt av anlegget, at det ikke er noe kjekt å høre på lengre. Tidligere har jeg hatt div Rotel anlegg, som ikke var så detaljerte i "presentasjonen". De fleste CD'er kunne spilles her (Rotel) uten at detaljene i lyden ble så avslørt.
    Det som nesten imponerer meg mest er D/A konverteren i CD spilleren. Kjøres MP3 (192/384k sampling), er det marginale forskjeller i lyd sammenlignet med CD. Har kjørt flere tester her med "svært gode innspillinger" Siri Svale band/Black Bird og diverse andre innspillinger med høy kvalitet, uten å kunne høre noe forskjell. Dette var noe som overrasket meg mye, da jeg (frem til nå) har vært noe lunken til mp3, da så mye av informasjonen blir fjernet i pakkingen. Det D/A konverteren til CD32 klarer å gjøre her med interpolering og oversampling er bare imponerende.
    Jeg kan absolutt anbefale anlegget, men kan tro at enkelte ikke liker lydbildet, da det er meget "rent"/ detaljert og "avslørende". En del innspillinger er ikke så kjekke å høre på lengre (nettopp på grunn av dette), men de innspillingene med god lyd, blir bare helt fantastiske.
     

    Della

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.01.2010
    Innlegg
    168
    Antall liker
    68
    Sted
    Vigrestad, Sør på Jæren
    Heisan,

    Må vel nesten melde meg inn jeg og :)

    Har ikke det problemet med dårlige innspilninger som du sier, men har hatt det på tidligere anlegg, men da som kostet det dobble av mitt nåværende. Det var fakisk en av grunnene til at jeg neskalerte, jeg ble sittende å høre på hifi, dvs anlegget, IKKE musikken..
    Nå kan jeg kose meg med både Nils Petter Molvær og gode gamle Helloween ;D

    En helt annen ting:
    Er det noen her inne som har tatt romkorreksjon med Primare sine Processorer? Er det i hele tatt mulig?
     

    Brian M

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.05.2012
    Innlegg
    283
    Antall liker
    22
    Jeg overvejer at anskaffe mig en Primare I30 integreret forstærker og tænker at skulle spille med et sæt B&W CM9. Men har I30eren kræfter nok til at tøjle CM9erne. Umiddelbart vil jeg mene at lydsignaturen passer ganske godt. Hvad mener I?
     

    GladAmatør

    Medlem
    Ble medlem
    01.02.2011
    Innlegg
    43
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    4
    Jeg overvejer at anskaffe mig en Primare I30 integreret forstærker og tænker at skulle spille med et sæt B&W CM9. Men har I30eren kræfter nok til at tøjle CM9erne. Umiddelbart vil jeg mene at lydsignaturen passer ganske godt. Hvad mener I?
    Hadde den kombinasjonen før, har oppgradert til i32 nå, men det kostet en del tusenlapper. I30 og cm9 er en fin kombinasjon - gir følelse av både kraft og kontroll. For å si det sånn - jeg fjernet subwooferen umiddelbart fra systemet da jeg fikk i30 i hus. Fast, spretten bass, helt uten tendenser til ukontrollert "boom". Varm, nøytral klang, uten spesiell betoning. Når jeg sier varm, betyr det ikke ullen, for detaljeringen er god og rominformasjonen dyp.

    Forskjellene på i30 og i32 med cm9 er, etter mitt øre: Noe bedre kontroll, subjektivt merker jeg det på at jeg får med flere detaljer og tydeligere nyanser på lavere volum. Lydbildet har blitt enda litt klarere, selv om i30 er veldig god.

    Min musikkpreferanse går i retning av det akustiske, bare så du vet det.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.073
    Antall liker
    33.782
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Mitt anlegg nr. 2 i TV-stua har etterhvert blitt et fullblods Primare anlegg. PRE 30 + 2 stk. A 31,2 koblet i biampling driver et par Montana SPX høyttalere. Jeg slo til på en DVD 30 som signalkilde da denne dukket opp til gibort-pris på brukten. Brukes utelukkende til CD og SACD. Jeg liker lyden bedre på denne enn min Sony 5000 ES BluRay spiller som brukes til film. A 31,2 er ganske identisk med A 33,2 , men den har lavere kabinett / kjøleribber og blir derfor litt varmere. Innmaten forøvrig ser helt identisk ut for meg.......
    Den har absolutt krefter nok til å drive høyttalerene, men jeg opplevde allikevel forskjeller ved å koble en forsterker til hver høyttaler. Kjører en kanal på bassen, samt en på diskant/mellomtone. Større lydbilde, bedre definisjon osv.

    Kom over en R20 riaa også, som brukes i hovedanlegget. Mye riaa for pengene i denne.........

    Skal forøke å slenge ut noen bilder av det hele etterhvert.
     

    Brian M

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.05.2012
    Innlegg
    283
    Antall liker
    22
    Jeg overvejer at anskaffe mig en Primare I30 integreret forstærker og tænker at skulle spille med et sæt B&W CM9. Men har I30eren kræfter nok til at tøjle CM9erne. Umiddelbart vil jeg mene at lydsignaturen passer ganske godt. Hvad mener I?
    Hadde den kombinasjonen før, har oppgradert til i32 nå, men det kostet en del tusenlapper. I30 og cm9 er en fin kombinasjon - gir følelse av både kraft og kontroll. For å si det sånn - jeg fjernet subwooferen umiddelbart fra systemet da jeg fikk i30 i hus. Fast, spretten bass, helt uten tendenser til ukontrollert "boom". Varm, nøytral klang, uten spesiell betoning. Når jeg sier varm, betyr det ikke ullen, for detaljeringen er god og rominformasjonen dyp.

    Forskjellene på i30 og i32 med cm9 er, etter mitt øre: Noe bedre kontroll, subjektivt merker jeg det på at jeg får med flere detaljer og tydeligere nyanser på lavere volum. Lydbildet har blitt enda litt klarere, selv om i30 er veldig god.

    Min musikkpreferanse går i retning av det akustiske, bare så du vet det.
    Tak for svaret. Jeg har ikke hørt I32 men synes jeg hører delte meninger om hvorvidt den lyder bedre end I30. Det må prøves.

    Hvad bruger du af kilde(r)? Og hvordan med kabler? Umiddelbart ville jeg nok vælge et sæt Kimber 12TC til højttalerne. Men hvad med XLR til Primare udstyret? Og strøm?
     

    GladAmatør

    Medlem
    Ble medlem
    01.02.2011
    Innlegg
    43
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    4
    Tak for svaret. Jeg har ikke hørt I32 men synes jeg hører delte meninger om hvorvidt den lyder bedre end I30. Det må prøves.

    Hvad bruger du af kilde(r)? Og hvordan med kabler? Umiddelbart ville jeg nok vælge et sæt Kimber 12TC til højttalerne. Men hvad med XLR til Primare udstyret? Og strøm?
    Beklager sent svar, har hatt veldig ferie. Dersom du har høyttalere og kilder som har lett for å bli spisse/harde i diskanten, er det mulig Primare I30 kan være vel så bra som I32. Men med BW CM9 har jeg ikke noe problem der.

    Av kilder bruker jeg nesten utelukkende Squeezebox Touch gjennom en Hegel HD10. Har en kamerat som har samme oppsett med HD20 og det låter enda litt bedre. Interessant at du spør om kabler. Der bruker jeg en Audioquest XLR med DBS-system mellom DAC og forsterker. Denne kabelen er jeg veldig fornøyd med, den rydder veldig godt opp i lydbildet.
    Høyttalerkabler: Tellurium Q Black er helt fantastiske til prisen - når jeg fikk disse, fikk jeg følelsen av at alle klangfarger og musikernes musikalitet kom fram på en helt annen måte.
    På strøm-siden bruker jeg Nordost og Chord på hhv forsterker og dac. Også dette var gode oppdatering.

    Kan dessverre ikke si noe om Kimber 12TC. Brukte lenge 4PR selv, men disse opplevde jeg som litt lite dynamiske.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Noen tanker rundt kombinasjonen I22 Dac og Martin Logan Source? Primarelyden er det jo lite og klage på, men hvordan takler den lave impedanser?
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Hadde i sin tid, da Soundgarden het Hifi-center kjeden eller noe i den duren, en Primare P30 surroundprosessor, A30.5 effekttrinn og DVD25. Dette drev 2 par Audiovector M3 Super special edition, front og bak + senterkanalen av samme merke. Subwooferen var en JMLab Electra SW900. Det var ikke noe superanlegg, men jeg savner det veldig fra tid til annen. Hadde mye glede av det, både på musikk og film.

    Blir nok å hilse på et enklere anlegg hvor Primare inngår før eller senere.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Hjelpe og trøste. Skulle aldri svippet innom Primare sine hjemmesider. Minner meg om gamle dager med fullt Primareoppsett. Har aldri eid ett eneste produkt fra Primare i sølv, men den nye PRE32 virker som en liten stue-sjarmør:

    170371_2.jpg


    Hm. Hvorfor kjøpe PRE32 når I32 muligens er like greit?

    i32.jpg
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Hjelpe og trøste. Skulle aldri svippet innom Primare sine hjemmesider. Minner meg om gamle dager med fullt Primareoppsett. Har aldri eid ett eneste produkt fra Primare i sølv, men den nye PRE32 virker som en liten stue-sjarmør:

    [bilde fjernet]

    Hm. Hvorfor kjøpe PRE32 når I32 muligens er like greit?

    [bilde fjernet]
    Ikke jeg heller, sølvmodellene kom ut like etter at jeg hadde handlet, og når sant skal sies, så er jeg ikke så glad i sølv. Det kan komme av at begynnelsen av milleniet var fullt av produkter i sølvfarget plast. 32" bilderørstver i sølv, var alt man så hos Elkjøp på den tiden. Det samme gjelder blå dioder, de er jeg heller ikke fan av.

    Likte de gamle primaremodellene som var sorte med frest logo og grønn diode og display.

    226912400.jpg


    Husker jeg måtte bestille taxi hjem fra Soundgarden i Drammen, da jeg fikk A30.5 som veiledende kostet 20k til 8k. Var i lykkerus!

    primare-p30.jpg


    Der er P30, steike så rå den er. Mener det var Primare som begynte med det knottdesignet også. Nå finner man det på Hegel hodetelefonforsterkere og alt mulig.
     

    audiomur

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2005
    Innlegg
    422
    Antall liker
    6
    Ehhh..kremt....titan gutter, titan!
    Dette settet som en kompis av meg har laget i 3D, er vel det eneste som "finnes" i sølv.

    Render_Final.jpg
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Titan. Titan. Titan. OK. Rett skal være rett. :)

    Er enig i at titan ikke har appellert til meg før (bilde fra egen gammel hjemmekino), men etter snart 10 år med sorte komponenter - så er jeg klar for noe annet.

    PID909_S1024x834_u3c4p6_6.jpg
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Sorry, ja, ikke sølv, TITAN! :) Skjønner at folk kan falle for det, så ikke stygt ment. Er bare mer tiltrukket av sort finish generelt (til tross for at støv er et ullent problem med sort).

    Titan. Titan. Titan. OK. Rett skal være rett. :)

    Er enig i at titan ikke har appellert til meg før (bilde fra egen gammel hjemmekino), men etter snart 10 år med sorte komponenter - så er jeg klar for noe annet.

    [bilde fjernet]
    Du store hodetelefon, litt av et oppsett! Det der er vel M3 Avantgarde, om jeg ikke tar feil? De høyttalerne spiller jo fantastisk, og Audiovector matcher bra med Primare, synes jeg. Det er/var et par eldre modeller av Audiovektor M3 Super på brukten, og da gikk det leamus i kjøpefinger'n her... Men må vente til bedre tider :( Hadde til og med samme ikeabenken som deg, hehe, men mine høyttalere er jo et par modeller under dine, samt at jeg hadde cherry finish (og blodharry superstands).

    Du skriver "egen gammel hjemmekino", gammel som i "jeg har ikke lenger", eller gammel som i "gammel, men jeg har den enda"? Jeg er ikke så på den at "nytt er best"; Audiovector høres nok like bra ut i dag som for 8-9 år siden. :)
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Som i "jeg har ikke lenger". Det var rundt 2006. Måtte ha Primare rundt baut. :) Primare A30.2, Primare A30.5 mkII, Primare DVD26, Primare SPA21

    Nå virker Primare forlokkende - men da kun stereo. Men, jeg vet innerst inne at Primare er folkelig sagt overpriset - men mange av oss er suckers og lite rasjonelle - så kanskje det blir Primare igjen.

    ?pic_id=78280.jpg


    ?pic_id=76739.jpg
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Som i "jeg har ikke lenger". Det var rundt 2006. Måtte ha Primare rundt baut. :) Primare A30.2, Primare A30.5 mkII, Primare DVD26, Primare SPA21

    Nå virker Primare forlokkende - men da kun stereo. Men, jeg vet innerst inne at Primare er folkelig sagt overpriset - men mange av oss er suckers og lite rasjonelle - så kanskje det blir Primare igjen.

    [bilde fjernet]

    [bilde fjernet]
    Oioioi, se her, ja. Det der er vel den gode gamle Action projektoren som et eller annet norsk firma produserte og solgte i sin tid? Hvis det er det, så husker jeg at siklefaktoren var enorm, der jeg satt med min Infocus X1.

    Såpass, ja, du hadde jo 7.1/7.2, ser det ut til. Imponenerende og fint oppsett, det er helt sikkert. Med P30 var det bare mulig med 5 kanaler, så jeg siklet mye på storebroren, da den kom ut, men den kostet vel 30k, så det ble aldri noe av.

    Overpriset, det kjenner jeg ikke til - eller kanskje jeg har fortrengt det? :D Jeg kjøpte for det meste brukt eller til kraftig reduserte priser, var fabrikkarbeider på den tiden.

    Det ene parret med M3 super special edition fikk jeg til 11k under en kampanje på Soundgarden i Oslo. Det andre kjøpte jeg brukt for 13k av brosjan. Senteren var jeg heldig å fikk kjøpt brukt på AVForum, mener jeg betalte 3k. For Primare A30.5 betalte jeg 8k - demomodell hos Soundgarden i Drammen. Primare P30 prosessoren med metallfjernkontroll betalte jeg 10k for brukt - av en skikkelig pratemaker fra Stavanger. DVD25 ble vel kjøpt for 9k, brukt den også. Og subben kjøpte jeg av et tidligere profilert medlem på AVForum, gorm, for 8k. Projektoren kjøpte jeg på Elnor for 11 (med Crescokort og 4 mnd betalingsutsettelse). Lerrett var pulldown fra Komplett.no til 2998,- lol. Det skulle bli cirka 73 000 + kabler og annet røreri for sikkert 7k, så 80k totalt. Det er jo knapper og glansbilder i forhold til hva mange her legger i akustiske tiltak alene, hahaha.

    Utrolig hva vi autister husker av livets viktige begivenheter, haha.

    Ja, jeg har sansen for Primare og stereo selv, så det blir nok noe dyrt og flott der etterhvert. Vet ikke om det blir Primare, da jeg er kraftig imponert over McIntosh hos brosjan. Men skal ikke snakke om McIntosh i Primares vennetråd :)

    Hjemmekino, tja, jeg gikk litt lei for å si det rett ut. Jeg tenderer mot å like filmer som ikke gir så mye morofaktor på hjemmekino uansett. Ble litt sånn at jeg så en god del actionfilmer uten handling, bare fordi jeg ville bruke hjemmekinoen. Aner ikke hvor mange ganger jeg har sett og brifet med åpningsscenen til Saving Private Ryan, og jeg er ikke glad i krigsfilmer engang, haha.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn